Jegyek

Le Mans, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Le Mans, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.05.17. 18:06
A mai napon rendezték a MotoGP idei ötödik versenyét. A helyszín ezúttal a legendás Le Mans volt, ahol a korábbi napokkal ellentétben nagyon szép idő fogadta a mezőnyt. Jorge Lorenzo végig uralta a futamot, aminek nagyon szép győzelem lett a vége. Valentino Rossi és Andrea Dovizioso állhattak mellette a dobogón.
 
A Yamaha kettős győzelmet aratott a legendás Le Mans-i aszfaltcsíkon ma délután. Jorge Lorenzo egy jó rajtot követően végig vezette a mezőnyt, közben pedig csapattársa, Valentino Rossi felzárkózott mögé a második helyre. Csata nem alakult ki közöttük, de a „hangvillások” talán nyugodtabban is szállították így a lehető legjobb eredményt a csapatnak. Andrea Dovizioso ismét dobogóra állhatott, ugyanis övé lett a harmadik hely. Az élről induló Marc Marquez lett a negyedik, de ezért is alaposan meg kellett dolgoznia, hiszen a végén Andrea Iannonét érte utol, aki komoly csatára kényszerítette. Marquez csapattársa, a visszatérő Dani Pedrosa elesett, de vissza tudott állni a versenybe, végül pedig egy világbajnoki pontot szerzett. A top 5-be tehát két Yamaha, két Ducati és csupán egy Honda fért be. A következő cikkünkből kiderül, maguk a versenyzők hogyan látták a mai futam történéseit.
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely
„A verseny előtt kicsit aggódtam az első gumi jobb oldala miatt, mert néhány kanyarban berogyott. Néha ez rosszabb a vasárnapi versenyen, mert délután két órakor melegebb van, több üzemanyagot viszünk és keményebben fékezünk. A harmadik vagy negyedik körben el is kezdett rogyni, ami miatt aggódtam, hogy ez tovább romolhat a következő körökben, de szerencsére a gumi többék-kevésbé ugyanolyan maradt. Az egész versenyen ugyanúgy viselkedett, nem romlott. Szóval ezúttal szerencsések voltunk. Tudom, hogy más versenyzők is küzdöttek az elejével. Néhány helyen javultam, korábban voltak kanyarok, amikben veszítettem. Fontos volt, hogy második helyről indulhattam, és Marcot megelőztem az elején, Doviziosót pedig az első kanyarban. Így szeretek leginkább motorozni, ha senki nem megy elől, tökéletesen fékezhetek, jó kanyarsebességem lehet és megpróbálhatom növelni a különbséget, és most épp ez történt. Nem volt egyszerű, mert Andrea sokáig egy másodpercen belül maradt, de végül úgy 1,2 vagy 1,4 körül tudtam maradni tőle. Aztán, amikor láttam, hogy Valentino a második, és néhány helyen közeledik kissé, meg kellett próbálnom még jobban nyomni, különösen féktávon. Egyre később tudtam fékezni, 1’33.004-et mentem, ez pedig megadta azt az előnyt, amire szükségem volt a győzelemhez. Nagy kontrasztot jelent zsinórban két futamot nyerni, miután három nagydíjon keresztül dobogóra sem álltam. Ezek már sokkal jobb eredmények, de két lábbal kell állnom a földön és nem szabad hezitálnom, mert nagyon gyorsan változhatnak a dolgok, és rossz eredményeim lehetnek a jövőben. A mugellói pálya kedvez a Yamahának, de különösen nekem, mert a kedvenc pályám, de ott Valentino is nagyon gyors, szóval ki tudja, mi lesz.”

Valentino Rossi, 2. hely
„Boldog vagyok, de túl sokat szenvedtünk az edzéseken azzal, hogy megtaláljuk a helyes beállításokat, szóval úgy döntöttünk, kockáztatunk és módosítunk a motoron a futam előtt. Köszönetet kell mondanom a csapatomnak, mert nagyon jól dolgoztak, fantasztikus volt a motorom a mai versenyen, keményen tudtam nyomni, előztem és feljöttem néhány helyet, és különösen élveztem a motorozást. A harmadik sorból rajtoltam, Jorge pedig mindig nagyon gyors az elején. Volt egy kis hátrányom, de nagyon élveztem a versenyt, mert sokat előztem és a maximumot tudtam nyújtani. Körülbelül féltávnál feljöttem a második helyre Jorge mögé. Körülbelül két másodpercre volt, szóval nem voltam olyan messze, megpróbáltam mindent, mert jól éreztem magam, de tökéletes helyzetben volt. Elől volt, koncentrált és csúcsformában volt. Amikor ilyen, nagyon nehéz közeledni hozzá. Ezen a hétvégén erősebb volt nálunk és jobban felkészült a futamra, szóval megérdemelte a győzelmet, de nagyon örülök a Yamahának is, mert idén nagyon jó a motorunk. Ez a húsz pont nagyon fontos a bajnokság szempontjából. Későn értünk oda az elejéhez, de odaértünk, és újabb nagyszerű futamunk volt. Az edzéseken szenvedtünk, azt hiszem, ez kicsit a motor miatt is volt, mert Jorge is szenvedett, bár ő mindig nagyszerű, ha össze kell rakni egy gyors kört. Ez a gyengepontunk, de másfelől, a versenyen fantasztikus a motor, nagyon kiegyensúlyozott és minden körben nyomhatod, ami nagyon fontos. Remek formában megyek Mugellóba, ami nagyon felvidít. A gond az, hogy Jorgénak is az a kedvenc pályája! A mai napon remek eredményt ért el a csapatunk, Yamaha 1-2, de reméljük, Mugellóban megfordíthatjuk a sorrendet!"
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 4. hely
„Ma gyorsan emelkedett a hőmérséklet, eddig nem mentünk ilyen körülmények között ezen a hétvégén. A negyedik körben észrevettem, hogy sok problémám akadt az elejével. Azt hiszem, mindegyik Honda ebbe a csapdába esett, valójában sokan ki is estek, miután elvesztették elől a tapadást, tényleg szenvedtünk. Tudtuk, hogy melegebb lesz, hogy változni fognak a körülmények, és arra számítottunk, hogy ezek kedveznek majd nekünk, de ezúttal csak rosszabbak lettek a dolgok. Tanulnunk kell ebből a versenyből, különösen azokból az adatokból, amiket összegyűjtöttünk.”

Dani Pedrosa, 15. hely
„Kár, hogy ilyen hamar elestem a futamon, de nem igazán értem, miért történt a bukás, mert egyszer csak elveszítettem az elejét. Megpróbáltam újraindítani a motort és visszatérni a versenybe – bár a kormány elhajlott –, mert meg akartam próbálni befejezni a versenyt. Pozitív volt ez a teszt számomra, bár még van lehetőség a javulásra, de a fittségem szempontjából valamivel jobb a helyzet. Remélhetőleg a következő hetekben tovább javulhatunk.”

Ducati Team

Andrea Dovizioso, 3. hely
„Nagyon örülök, hiszen mindig fontos, ha dobogós helyezést szerzünk, ami pedig megerősít minket abban, hogy versenyképesek vagyunk. A körülmények jók voltak, de a verseny felétől kezdve már nem voltam képes tartani Lorenzo tempóját. Sajnos romlott a gumi tapadása, és már nem tudtam olyan hatékony lenni, mint a futam első felében: azt gondoltam, a sebességem lehetővé teszi majd, hogy a kockás zászlóig csatázzak a győzelemért, de ez nem volt lehetséges. Ez azt mutatja, hogy még mindig hiányzik egy kicsi, és noha elégedettnek kell lennünk az újabb dobogóval, továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy tovább fejlesszünk a GP15-ön.”

Andrea Iannone, 5. hely
„Ez egy nehéz verseny volt számomra, talán a legnehezebb a pályafutásom során. A startnál jól éreztem magam, jó tempóm volt, és elégedett voltam a dolgok alakulásával. A 10. körig gyors tudtam lenni Lorenzo és Dovizioso mögött, de aztán fájdalmat kezdtem érezni a bal karomban, ezért többet kellett használnom a jobbat kompenzálásképp. Emiatt már nem tudtam úgy fékezni, ahogy szerettem volna. Emellett néhány hibát is elkövettem, így időt vesztettem, ezért Smith és Marquez is utolért, akivel egy igazán nagyszerű csatát vívtam. Mindenesetre elégedettnek kell lennem a mai nappal, mivel az is rendkívül nehéz volt, hogy befejezzem a futamot, s szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, akik egy igazán versenyképes motort bocsátottak a rendelkezésemre, amivel elérhettem ezt az eredményt. Emellett a mobilklinikán dolgozóknak is hálával tartozom, akik az egész hétvége során gondoskodtam róla.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 6. hely
„Boldog vagyok, remekül végződött a Monster Yamaha Tech3 hazai versenye! A pálya mára alaposan felmelegedett, így némileg sötétben tapogatóztunk a hidegebb előző napokhoz képest. A beállításunk így nem volt teljesen tökéletes, a verseny elején a teleszkóp többször is felütött. Mindenesetre a regnáló világbajnokkal és a többi gyári versenyzővel csatázni az, amit el szeretnénk érni, szóval boldog vagyok, hogy a legjobb szatellit motorosként végeztem. Faragtunk némileg a hátrányunkból Carlhoz képest, így teljesítettük a célkitűzésünket. Persze jobb lett volna még előrébb zárni és egy ponton úgy éreztem, hogy Marc és Andrea ütközhetnek, így hagytam magamnak helyet arra az esetre ha így tennének. Mindent egybevetve hasznos volt figyelnem ezt a csatát és sokat tanultam, amit később majd felhasználhatok.”

Pol Espargaro, 7. hely
„A tavalyi verseny után magas elvárásokkal érkeztem Le Mans-ba, így a mai nap már csak a kármentésről szólt. Nehéz hétvégénk volt, sose éreztem magam igazán magabiztosan a motoron. A reggeli edzésen módosítottunk kicsit az M1-es beállításain és így némileg javultak a dolgok a versenyre. A rajtom jó volt és az első körökben tudtam tartani a tempót az előttem motorozókkal, de aztán a mögöttem érkezőkkel szemben kellett tartanom az előnyömet egy nem motorhoz köthető gond miatt. Így kilenc ponttal gazdagabban hagyom itt Franciaországot, ami nem rossz, de nem ezért jöttünk ide. Gondolkoznunk kell azon, hogy mi legyen a következő lépés azért, hogy két ét múlva Mugellóban már jobb teljesítménnyel rukkoljunk elő.”

Team Suzuki Ecstar

Maverick Vinales, 9. hely
„A verseny végeztével örülök annak, ahogy a dolgok alakultak, és a kilencedik hely egy jó eredmény: ugyanezt értem el Austinban is, és jelenleg ezt érdemeljük meg. Nyilvánvaló, hogy a bennük rejlő potenciál alapján jobb pozíciókban lenne a helyünk, de még fejlődnünk kell abban a tekintetben, hogy hogyan dolgozunk az edzések során, és még mindig hiányzik egy kis erő. Ahogy azt a futamon is láthattuk, mindig a bolyban motorozva szenvedek, de a köridőim jobbak, mint az ellenfeleimé, ezért ez azon múlik, hogy előrébbről tudok-e rajtolni, s ezáltal a többiek nem lassítanának. Nem panaszkodom arra a helyezésre, ahol vagyok, hiszen még mindig újonc vagyok, de amikor látod a lehetőségeket, nehéz elfogadni azt az eredményt, ami nem a lehető legjobb.”

Aleix Espargaro, kiesett
„Természetesen nagyon csalódott vagyok a hétvége miatt: amikor valami rosszul kezdődik, általában rossz véget is ér! Volt egy kisebb bukásom még pénteken, aztán egy óriási szombaton: semmim sem tört el, de nem éreztem jól magam, végül pedig vasárnap technikai hiba jelentkezett a motoromon. Jól kaptam el a rajtot, de azonnal éreztem, hogy a motorom nem teljesít úgy, mint általában, és végül rögtön a verseny legelején ki kellett állnom. Szemlátomást a kuplunggal akadtak problémáink, ezért most a mérnökök mindent átvizsgálnak. Kár érte, mert jónak éreztem a GSX-RR-t: talán a legjobb beállításunk volt a szezon eleje óta, de végül mégis rosszul alakult a hétvégénk. Holnap Barcelonában további vizsgálatokat végeztetek a kezemen, mert nagyon fáj, amikor keményen fékezek, de most már Mugellóra koncentrálunk és pozitívnak kell maradnunk.”

Pramac Racing

Yonny Hernandez, 8. hely
„Egész hétvégén remekül éreztem magam. Sajnos a Q2-ben volt némi gondom az időjárással, de végig magabiztos voltam. Így remekül teljesíthettem a versenyem és megszerezhettem idei legjobb helyezésemet. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak és Giacomo Guidottinak: remek motort biztosítottak nekem, ami lehetővé tette, hogy problémák nélkül a legjobb tízben tudjak maradni. Szeretném, ha Mugellóban is hasonlóan éreznék. Sokat tanultam. Mindent beleadhattam és ez az amit csinálni szeretnék.”

Danilo Petrucci, 10. hely
„Érzelmekkel teli hétvége volt ez. Elértem a céljaimat a kvalifikációt és a versenyt illetően. Szeretnék közelebb maradni Yonnyhoz, de a verseny első felében, teli tankkal rendszeresen nehézségeim akadnak. Bánom, hogy nem tudtam tartani a pozíciómat Vinales-szel szemben, de a hátsó gumik már eléggé el voltak kopva. Ettől függetlenül nagyon jó hétvége volt. Már csak azt a kicsi lépést kell megtennem, ami még hiányzik. Köszönöm a csapatnak, hogy keményen dolgoznak ezért. A következő verseny Mugello lesz és szeretném élvezni. Remélem a hazai közönségem előtt egy jó versenyt futhatok majd.”

LCR Honda

Cal Crutchlow, kiesett
„Nyilvánvalóan nagyon csalódottak vagyunk. Úgy tűnik, mindegyik Honda szenvedett a tapadással a motor elején, de tulajdonképpen nem ez volt az oka a bukásomnak. A lábam lecsúszott a hátsó fékpedálról, ezért behúztam az első féket, amivel blokkoltam az első kereket, ezért elcsúsztam. Nagyon sajnálom a csapatot, mert úgy éreztem, a verseny végére erősebbek lettünk volna, és harcolhattam volna az előttem lévőkkel. A határon mentem, nem volt benne több. Mielőtt elestem közelítettem Marquezhez, de úgy tűnik, hogy még messze van tőlünk az élmezőny, több tapadást tudtak ma elérni. Remélem Mugellóban már jobb versenyt futunk.”

Jack Miller, kiesett
„Nagyon jól rajtoltam, a tempónk is megvolt, elégedett voltam az elején. Körülbelül hat kör után Hayden, és Petrucci mögött voltam, amikor többször éreztem, hogy nem tapad a motor eleje, ezért egy kicsit visszavettem a tempóból. Később Maverick megelőzött, próbáltam vele tartani a tempót, hátha vissza tudom előzni. Két körrel később a négyes kanyarban kitört alólam a motor, elvesztettem a motor elejét, és már nem tudtam menteni. Az egyik ok, hogy az aszfalt hőmérséklete 20 fokkal volt több a versenyen, mint a hétvégén bármikor, és erre nem voltunk eléggé felkészülve. Ettől eltekintve erős, kiegyensúlyozott hétvégét zártunk, így a tapasztalatokat levonva utazhatunk Mugellóba.”

Írta: Balogh Tamás, Kálmán András, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: