Jegyek

Leon Haslam számára több lehetőség is akad a csapatváltásra

Superbike
Leon Haslam számára több lehetőség is akad a csapatváltásra
2014.09.29. 11:48
A Superbike világbajnokságon Leon Haslam csupán árnyéka önmagának az utóbbi két évben, ezért nem tagadja, mindenképp csapatot vált jövőre. Elmondása szerint előbb sérülései, majd elektronikai gondok sokasága miatt nem mentek úgy a dolgok, ahogyan azt ő elképzelte Ronald ten Kate csapatában.
 
Leon Haslam, a 31 éves brit versenyző jelenleg a Pata Honda motorosa, de szinte teljesen biztosra vehető, hogy az év végén ez megváltozik. A csapat korábban már bejelentette, hogy a friss Supersport világbajnok, Michael van der Mark jövőre náluk megy, így Haslam gyakorlatilag neki adja át helyét. Az ok egyértelműen az eredménytelenség. Haslam egyetlen egy alkalommal sem volt képes dobogóra állni tavaly, vagy idén. A Pata Hondánál töltött két szezon alatt eddig az ötödik hely volt a legjobb számára. Ezt kétszer tudta elérni, mindkétszer idén, Assenben és Portimaóban a második futamokon. Jelenleg a bajnokság tizedik helyén áll 150 ponttal, míg csapattársa a 3. pozícióban van, 285 egységgel. Leon a WSBK hivatalos honlapjának mesélt a váltás okairól, valamint jövőbeni terveiről.

„A Superbike világbajnokságon akarok menni. Az eredményeket tekintve két nagyon rossz szezonom volt, egy a sérülésem miatt, ez a szezon pedig nem olyan, mint amilyen tudomásom szerint lehetne. Egész biztosan mást keresek, mert nem úgy mennek a dolgok, ahogyan szeretném, ami kár, mert a Hondával akartam menni egész karrierem során. Ugyanakkor tekintettel kell lennem a jövőmre, hogy újra győztes lehessek a Superbike világbajnokságon. Ebben a pillanatban boldog vagyok, mert három, vagy négy jó lehetőségem van a Superbike világbajnokságon, és remélhetőleg hamarosan tiszta elképzelésem lesz a következő szezonomat illetően.”
 
A későbbiekben Haslam magára a Fireblade-re is kitért, mint motor. Elmondása szerint az alap koncepcióval egyáltalán nincsen gond, hanem a sorozat ment el olyan irányba, ami nem fekszik neki. Az elektronikának egyre nagyobb szerepe lett, és köztudottan ez az a terület, amivel a legnagyobb bajban van a Honda. „Két kemény évem volt, és a motor nem úgy működött, ahogyan én akartam, vagy nem voltak meg azok a beállítások, amiket akartam. A Fireblade gyári kivitelben, mint az, amelyikkel apám versenyző iskolájában, vagy Suzukában megyek más, mint az a motor, amivel a WSBK-ban motorozom. Szeretek a Hondával menni, csak nem vagyok képes megtalálni azokat a beállításokat, amik lehetővé tennék, hogy úgy mehessek, ahogyan az elmúlt két évben akartam, mióta a Ten Katénél vagyok. Szerintem a motor még mindig jó és versenyképes, szeretek motorozni vele, csupán nagyon-nagyon érzékeny.”
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: