Jegyek

Livio Suppo, Lin Jarvis és Paolo Ciabbatti a Michelinről...

MotoGP
Livio Suppo, Lin Jarvis és Paolo Ciabbatti a Michelinről nyilatkoztak
2014.11.24. 11:39
A Honda, a Yamaha és a Ducati vezetői szerint nem okoz majd túlságosan nagy meglepetést a Michelinre való átállás 2016-ban. Szerintük az lehet döntő, melyik versenyző hogyan alkalmazkodik az új abroncsokhoz, különösen az elsőkhöz, amik mindig a Bridgestone erősségeinek számítanak.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Már elkezdődött a Michelin és a MotoGP csapatok közös munkája, hogy felkészüljenek a 2016-os gumibeszállító-váltásra. Eddig egyelőre viszont csak a gyárak tesztversenyzői próbálhatták ki a franciák abroncsait, a MotoGP-versenyzők majd csak jövő februárban tesztelhetik őket először. Kulcsfontosságú lesz, melyik versenyző hogyan tud alkalmazkodni az új gumikhoz, különösen az elsőkhöz. A Bridgestone ugyanis nagyon jó első gumikat gyárt, amik lehetővé teszik, hogy Marc Marquez például már akkor megkezdhesse a beborítást, amikor hátsó kereke még a levegőben van. A bajnok egy korábbi nyilatkozatában is kiemelte ezt.
Marquez igen keményen bánik a Bridgestone gumijaival
 
„A Moto2-ben ez lehetetlen volt. De amikor először próbáltam ki a MotoGP-motort, már akkor éreztem, hogy ezzel az első gumival nagyon lehet nyomni. A Dunloppal (a Moto2-ben) nem fékezhetsz ilyen keményen, át kell vinned a sebességet a kanyar közepére. A Bridgestone ennek ellenkezője, keményen kell bemenni a kanyarba, de a kanyar közepén nehezebb megtartani a tempót” – idézte Marquezt a crash.net.
 
A Michelin nem a semmiből veszi át a Bridgestone szerepét 2016-ban. 1976 és 2006 között 26 királykategóriás címet nyertek. A Bridgestone viszont egyre erősödött, végül pedig 2009-ben, mikor bevezették az egyforma gumik szabályát, a japán cég maradt a MotoGP-ben. A következő szezon végén viszont leköszönnek, egykori riválisuk veszi át helyüket.
A Michelin utolsó vb-címét Hayden szállította
 
„Úgy vélem, a Michelinnek hosszú a története a MotoGP-ben, és nem hinném, hogy bármilyen nagy meglepetést okoznának” – kezdte Livio Suppo, a Repsol Honda vezetője. „A Bridgestone első abroncsai hagyományosan mindig nagyon jók voltak, szóval a versenyzők könnyebben hozzászokhattak. Ezért szerintem az lesz a kérdés, lesz-e olyan versenyző, aki nagyon nehezen érez majd rá az új első abroncsokra. Szerintem, ez lesz a fő probléma. De úgy vélem, a Michelin elég tapasztalt ebben a bajnokságban ahhoz, hogy jó gumikat biztosítson számunkra.” A Ducati sportért felelős vezetője, Paolo Ciabatti jónak értékelte az első benyomásokat a Michelinnel kapcsolatban. „Már véghez vittünk néhány tesztet Michele Pirróval, az első visszajelzések pedig igen pozitívak” – mondta az olasz.
 
Lin Jarvis, a gyári Yamaha csapatfőnöke viszont rávilágított arra, hogy az átállás igen nagy feladat lesz minden csapat számára. „A Michelinnel való tesztek épp, hogy elkezdődtek, és van még 14 hónapunk, hogy igazán felkészüljünk a 2016-os bajnokságra. Ez valójában elég nagy logisztikai teher a csapatoknak, mert sok tesztet kell végrehajtanunk, nem csak a tesztversenyzőkkel, hanem a GP-versenyzőkkel is. Elhihetik, ez elég nagy fejfájást okoz. Ránézni a naptárra, a menetrendre és eldönteni, hová helyezzük az alakulatot, szükségünk van-e extra személyzetre, vagy elég, ha a csapat személyzetét használjuk? Szóval nagyon üdvözöljük a Michelin érkezését, mert sajnos a Bridgestone elhagy minket, de a felkészülési folyamat elég komplex.”
Pirro Mugellóban már kipróbálta a Michelineket
 
Erre Ciabatti reagált: „Ahogyan Lin mondta, jövőre eléggé átfogóak lesznek a nagydíjak utáni hétfői tesztek, szóval megállapodtunk, megosztjuk ezeket a teszteket hármunk között. Szóval nem lesz ott mind a három gyár az összes hétfői teszten, mert 15 ilyen lesz. Nyilvánvalóan ez elég összetett a logisztikai feladatok és az anyagiak tekintetében. Megteszünk majd mindent, ami szükséges, és biztos vagyok benne, hogy Michelin tapasztalata egy új éra pozitív kezdetét hozza majd.”
 
A Michelin érkezésével felröppent a hír, hogy visszatérhetnek az intermedia gumik. Suppo szerint viszont nincs szükség a gumiválaszték bővítésére. „Ha megkérdezed a versenyzőket, ők természetesen több gumit szeretnének. Őszintén szólva, az eddigiekben mindent meg tudtunk oldani ezzel a választékkal, szóval nem hiszem, hogy nagy szükség lenne a megváltoztatására. Lehetséges egy intermedia abroncs, amit néhány nagyon ritka kivétellel elég nehéz használni, de nélküle is meg tudunk csinálni mindent.” 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: