Jegyek

Loeb és a Citroën volt a leggyorsabb a valenciai kollektív...

WTCR
Loeb és a Citroën volt a leggyorsabb a valenciai kollektív teszten
2014.03.22. 09:08
Egyelőre meghozni látszik a gyümölcsét a Citroën hat hónapos felkészülési előnye: a túraautó-világbajnokság mezőnyéhez idén csatlakozó francia alakulat jóval riválisai előtt elkezdte tesztelni autóját, s ennek köszönhetően a tegnap véget ért háromnapos valenciai gyakorláson Sebastien Loeb futotta meg a legjobb köridőt, megelőzve Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro Hondáját.
 
Bár konkrét köridők nem láttak napvilágot a tegnap lezárult háromnapos valenciai kollektív tesztről, az fiawtcc.com beszámolójából kiderül, hogy igaz az, amit a legtöbben gyanítanak: a Citroën több hónapos felkészülésbeli előnye a pályán is meglátszik. Pénteken ugyanis a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb és a C-Elysée diktálta a tempót a spanyolországi aszfaltcsíkon, így a WTCC-ben való debütálásra készülő gyártó francia klasszisa végzett az eredménylista élén, megelőzve Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót a Honda Civic volánjánál.
Tarquini a már befestett, ám a még mindig csak tesztelésre szánt Civicet vezette 
 
S ha már Honda: fontos megjegyezni, hogy a portugál autója és a Citroën – most csak egy kocsival köröztek a franciák – az első két olyan elkészült versenyautó, amelyet a szezon során fognak bevetni a csapatok, míg Tarquini továbbra is a tesztautót vezette. Kint volt Valenciában megfigyelőként a Zengő Motorsport magyar pilótája, Michelisz Norbert is (ahogy egyébként Mehdi Bennani is), s a 2012-es privát bajnok közlése szerint a Civicek rendkívül megbízhatóan futottak. Igaz, a fentiek alapján tempóban van elmaradásuk a Citroënhez képest.
Monteiro már azzal a Hondával körözött, amellyel az idény során is versenyezni fog
 
A mostani gyakorláson láthattuk egyébként először mozgásban az új Chevrolet Cruze-t is, egészen konkrétan kettőt belőle: Tom Chilton (ROAL Motorsport) és Hugo Valente (Campos Racing) volt az első két megrendelő még tavaly év végén, így övék volt a lehetőség, hogy először próbálják ki az RML által épített TC1-es autókat. S nem is mentek rosszul: bár az elején problémák adódtak a hátsó szárny rögzítésével, ezt az RML technikusainak segítségével gyorsan megoldották, s kifejezetten jól muzsikáltak tempó és megbízhatóság terén is, ami tekintve, hogy ez volt az első tesztjük a múlt heti shakedown után, biztató előjelnek számít.
A TC1-es Chevrolet Cruze is bemutatkozott, s egy korai hibát leszámítva jól is teljesített
 
Ott volt Spanyolországban egy TC2-es autó is: a Campos Racing 19 éves újonca, John Filippi ismerkedett a SEAT Leónnal, Pepe Oriola tanácsait is meghallgatva. A felsorolt versenyzőkön kívül a Citroënnel idén öt hétvégén rajthoz álló Ma Qing Hua ült még autóba a három nap során: a kínai csütörtökön vezethette a C-Elysée-t. A TC1-es kocsit építő gyártók közül a Lada kihagyta a kollektív gyakorlást, így az ő teljesítményükre csak a három hét múlva esedékes marrakechi idénynyitón derül fény.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: