Jegyek

Lorenzo: „A pole pozíciót érő köröm már-már tökéletes...

MotoGP
Lorenzo: „A pole pozíciót érő köröm már-már tökéletes volt” – szombati nyilatkozatok
2015.08.15. 17:26
Szerencsére a szombatra már nem a bukások miatt fogunk emlékezni, sokkal inkább Lorenzo körrekordja marad meg bennünk. Marquezt csak egy hajszál választotta el az elsőségtől, Rossi pedig ismét ott van az első sorban. Lássuk mint gondolnak ők a mai napról!
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)


Lorenzo egész nap remek formában motorozott: nem csak sikerült megnyernie mindhárom edzést, de még új pályacsúcsot is motorozott – a nap során háromszor. Azonban szüksége is volt erre a teljesítményre, hiszen Marquez így is csak egy hajszállal maradt el tőle. Balszerencséjére azonban nem számíthat Pedrosa segítségére, akit visszavet a tegnapi bukása és az abból adódó fájdalom, Rossi pedig az elmúlt futamok gyenge kvalifikációja után most ismét az első sorból várhatja majd a rajtjelet. Az alábbiakban a versenyzők szombati gondolatait gyűjtöttük össze.

Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely, 1’54.989
„Mindkét körömre igazán büszke vagyok, elvégre az első majdnem olyan erős volt mint a második, de nem lett volna elég a pole pozíció megszerzéséhez. A végén két-három tizedet kellett javulnom, hogy legyen előnyöm Marc-kal szemben. Nem vártam ilyen kört magamtól, ugyanakkor Marc-tól és Valentinótól sem, de mindenki sokat beleadott és nagyot javult. A pole pozíciót érő köröm nagyon jó volt, már-már tökéletes, talán az utolsó kanyarban pörgött ki kissé a hátsó kerék, de egy tökéletes kört összerakni lehetetlen, így igencsak elégedett vagyok. Magabiztosan várom a holnapot, az alapbeállítások igen jók véleményem szerint. Meglátjuk milyen idő lesz és a riválisaink milyen formában lesznek, de magabiztosak vagyunk.”

Valentino Rossi, 3. hely, 1’55.353
„Nagyon fontos az első soros rajthely mivel Jorge és Marc már az első pillanattól fogva rettentően gyors lesz és ha hátulról indulsz, lehetetlen velük menni, így nagyon boldog vagyok az eredménnyel és hogy ilyen jó munkát végeztünk a csapattal közösen. Reggel találtunk egy jó lehetőséget az előrelépésre, délután javítottunk a beállításokon, így javult a tempónk is, ahogy pedig mondtam, rendkívül fontos az első sorból indulni, mert nagyon nehéz verseny lesz.”
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 2. rajthely, 1’55.063
„Elégedettek lehetünk a mai nappal, tegnap még messze voltunk Jorge és Valentino tempójától, de ma sokkal közelebb férkőztünk hozzájuk. Ez pozitívum, tudtuk, hogy nehéz lesz megverni őket egy körön, mert úgy tűnik, nagyon jól használják az új gumikat. Erős kört futottam, de Jorge-é fantasztikus volt. Azt hiszem, hogy a versenytempójuk egy kicsit jobb, mint a miénk, de a különbség nem nagy, szóval a bemelegítésen megpróbáljuk ledolgozni a hátrányunkat. A futamon száz százalékot fogunk beleadni, igyekszünk közel maradni hozzájuk és rájuk tapadni a végéig.”

Dani Pedrosa, 9. rajthely, 1’55.969
„Nehéz nap volt a mai, a maximumot nyújtottam, de nagyon fájdalmas volt a motorozás, nehezen tudtam sebességet váltani és a mozogni az ülésen. Habár nem voltam lassú, nem szereztem túl jó helyet a rajtrácson, mert a többiek körülöttem nagyon hasonló időket futottak, csak századok választottak el minket. Holnap kicsit hátrébbról indulunk, ami mindig rizikós, mert a forgalom közepén haladsz az első körökben. Ezzel együtt mindent beleadunk, reménykedem egy jó rajtban, onnan pedig csak előre.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 4. hely, 1’55.390
„Nyilvánvalóan szerettem volna az első sorból indulni, de akárhogy is alakult, elégedett lehetek a mai nappal. Nehéz lenne jobb kört futnom, mindent beleadtam, a határon motoroztam, de legalább mindent megpróbáltam, amit csak tudtam. A lágy gumi nem segít annyit mint azt gondolnák, nem jelent sok előnyt. Most az a fő, hogy találjunk néhány tizedet amivel javítani tudunk a versenytempónkon, ami amúgy is jó összehasonlítva az elmúlt fordulókkal. Szeretnék ezért köszönetet mondani a csapatnak és a mérnököknek: sokkal kevésbé küszködünk, muszáj tovább folytatni a munkát, hogy közel legyünk a leggyorsabbhoz és nyomást tudjunk rá helyezni.”

Andrea Dovizioso, 6. hely, 1’55.935
„Örülök, hogy végre ismét a második sorból indulhatok, fontos ez a holnapi futamra nézve. A gyorskörömön vétettem egy hibát ami megakadályozott a javításban, de figyelembe véve hogy érzem magam a motoron, elégedett lehetek a pozíciómmal. Nem tudtam a határon motorozni, holnap javítanunk kell a GP15 beállításain, hogy simábban mehessek. Úgy érzem szokatlan verseny lesz, meglátjuk mennyire lehet keményen nyomni, főleg a kanyarokban. A legjobbak talán kicsit messze vannak tőlünk, de ennek ellenére szerintem jó versenyünk lehet.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 5. hely, 1’55.460
„Nagyon boldog vagyok a mai teljesítményemmel, zsinórban másodszorra vagyok a második sorban a nyári szünet után. Azért is különösen édes ez számomra, mert a hátralévő futamokra az időmérő edzéseken való javulást tűztem ki célul, mivel sok időt veszítettünk a versenyek elején korábban. A negyedik szabadedzésen kipróbáltunk különféle beállításokat, egyesek jók voltak, mások nem annyira, a csapat viszont összekombinálta őket és a Q2-re egy olyan beállítással mentem ki melyet sose próbáltam előtte. Rizikós volt, de végül jó választásnak bizonyult a csapat részéről, köszönöm a nagyszerű munkájukat. Csupán fél másodpercre voltam az első helytől és ismét a gyári Yamahákkal harcoltam az első sorért, így boldog lehetek. Az első öt egy lépéssel a többiek előtt járt egy körön, de biztos vagyok benne, hogy a versenyen már másképp lesz. Fontos holnap jól rajtolni, hosszú és nehéz verseny lesz, a gumikezelésre figyelni kell majd. Ma este még megpróbálunk pár apróságon javítani, főleg a gumik megóvása érdekében, holnap reggel pedig kipróbálom őket. Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy megvan a jó motor ahhoz, hogy jó munkát végezzünk.”

Pol Espargaro, 8. hely, 155.955
„Kétség nélkül bonyolult napunk volt itt Csehországban. Különféle problémákkal szembesültünk a motor kapcsán, ami megakadályozott minket az M1 jó beállításában. Ennek eredményeképp még mindig szenvedünk kicsit, hogy megtaláljuk a megoldást azért, hogy jól érezzem magam a motoron, főleg rosszabb tapadási viszonyok közt. Két tizednyire a második sortól végezni nem rossz, főleg a Q1-es továbbjutás nehézségei és a Q2-re megmaradt egyetlen szett gumi fényében. Természetesen nem itt akartunk lenni, de biztos vagyok benne, hogy holnap még eszközölünk pár módosítást a motoron és felkészülten vágunk neki a nehéznek ígérkező futamnak. Mindent egybevéve, megpróbálom az abszolút legjobbamat adni, hogy a nehéz kezdés után a lehető legjobb eredménnyel távozzunk innen.”

Team Suzuki Ecstar

Maverick Vinales, 7. rajthely, 1’55.954
„Boldog vagyok, mert érzem, hogy folyamatosan javul a teljesítményem, ez pedig magabiztosságot ad a későbbiekre. A csapatom és én is jó munkát végeztünk, ezért hálával tartozom nekik, jó érzés volt a GSX-RR-en ülni. Többet futottunk ma, mint a teljes versenytáv, a gumik teljesítményének csökkenése ideális, szóval jónak tűnik a tempó. Persze a futam hosszú lesz, még ki kell próbálnunk egy-két dolgot a bemelegítésen, hogy biztosra menjünk, de jelenleg pozitív a helyzet. A hetedik hely egy nagy lehetőség, már a rajttól kezdve gyorsnak kell lennem. Az elmúlt versenyeken az indulás jelentett gondot számomra, ma ezen is dolgoztunk. Versenyképesebbnek érzem magam, de minden holnap fog kiderülni. Örülök az új beállításoknak, mert kényelmesebbé teszik a vezetést, ennek köszönhetően pedig jobban élvezhetem a motorozást.”

Aleix Espargaro, 15. rajthely, 1’56.806
„Természetesen csalódott vagyok a tizenötödik hely miatt, de összességében nem volt rossz napunk. Délelőtt sokat javítottunk a motoron, és amikor a versenytempónkat teszteltük, magabiztos voltam és elég gyors is. Sajnos nem éreztem ideálisnak a lágykeverékű gumikat, a motor hátulja nagyon tolta az elejét, ami vibrációt okozott, emiatt lemaradtam a Q2-ről. A futam rendkívül hosszú lesz, a gumik nagyon el fognak kopni. Muszáj lesz néhány pozíciót nyerni a rajtnál, de a versenytempónk alapján szerintem elérhető a legjobb tíz.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 10. rajthely, 1’56.192
„Csalódást keltő nap volt a mai, egy számomra kedves pályán a tizedik helyről rajtolni nem túl jó érzés. Őszintén remélem, hogy a versenytempónk előrébb visz majd, szóval nem aggódom túlságosan. Problémáim voltak a bicepszemmel. Már tegnap is fájt, azt hittem, mára elmúlik, de sokkal rosszabb lett. Ez megnehezíti a dolgomat a holnapi belemelegítésre, de remélhetőleg délutánra javul a helyzet. Még mindig nagyon várom a holnapi futamot, de változatlanul azt gondolom, hogy fejlesztenünk kell a motort. Érezhető, hogy a gép elég instabil, ránézésre minden ok nélkül, úgy gondolom, hogy kicsit rossz irányba indultunk el a beállításokkal. A csapattal változtatni fogunk néhány dolgon ma este.”

Aprilia Racing Team Gresini

Stefan Bradl, 16. hely, 1’57.133
„Elégedett vagyok a kvalifikációs eredményemmel. Az első próbálkozásom rögtön jó kört eredményezett. Szerettem volna 1’57 alá kerülni, de legalább közel voltunk hozzá. Sajnos a második gyorskörön nem tudtam javulni mert vibrációt éreztem a második szett lágy gumival. Köszönöm a csapatnak a kemény munkát. A motor jobban motorozhatónak tűnt, de kiemelt fontosságúnak kell maradnia a versenytempónk javításának. Remélem holnap jobb helyekért harcolhatok mint ahol Indianapolisban zártam.”

Alvaro Bautista, 19. hely, 1’57.552
„A mai nap határozottan jobban alakult a tegnapinál. Jól dolgoztunk, kipróbáltunk néhány dolgot ami segíthet a pálya lendületesebb részein. Javultunk, nem annyit, mint szerettük volna, de egy lépést tettünk előre. A negyedik szabadedzésen kipróbáltuk elöl a keményebb keveréket, mivel a közepes élettartamával kapcsolatban kételyeink voltak. A kemény jobbnak tűnik ilyen szempontból, de nincs pozitív érzésem vele kapcsolatban, így holnap valószínűleg visszatérünk az előző megoldáshoz. A kvalifikáción a lágy keverékkel abnormális vibráció lépett fel, így nem tudtam a határon motorozni. Mindemellett a második körömön forgalomba kerültem, pedig ott javíthattam volna pár tizedet. Holnap nem lesz egyszerű futamunk mert mindig szenvedünk azzal, hogy a gumik kopásának ellenére tudjuk tartani a tempónkat, de mint mindig, ezúttal is mindent beleadunk.”
 
Írta: Ferenci Péter, Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: