Jegyek

Lotti a Citroënről és az új szabályokról: „Muszáj volt...

WTCR
Lotti a Citroënről és az új szabályokról: „Muszáj volt megragadnunk ezt a lehetőséget”
2013.07.07. 11:48
Marcello Lotti, a túraautó-világbajnokság promótere most elárulta, ami eddig is nyilvánvalónak tűnt: a Citroën érdeklődése is szerepet játszott abban, hogy a tervezettnél egy évvel korábban bevezetik az új szabályokat – igaz, minderről kikérte előbb a Honda véleményét is.
 
A múlt hét két nagy bejelentése volt, miszerint a Citroën a kilencszeres rali-világbajnok Sebastian Loebbel a fedélzetén jövőre csatlakozik a túraautó-világbajnokság mezőnyéhez, illetve pár nappal később azt is megerősítették, hogy 2014-ben bevezetik az új szabályrendszert – igaz, némi módosítással az idei konstrukciók is rajthoz állhatnak majd. Marcello Lotti, a sorozat promótere most elárulta, hogy a két bejelentésnek köze van egymáshoz: az új regulákat eredetileg csak 2015-ben léptették volna életbe, ám amikor az illetékesek fülébe jutott a francia gyártó érdeklődése a WTCC iránt, eldöntötték, hogy a csatlakozásukat megkönnyítendő egy évvel hamarabb bevezetik az új szabályokat. Ezzel a Citroënnek nem kell 2014-re olyan autót építeni, amely csak egy évig versenyezhet, hanem rögtön az új keretek között tervezheti a kocsit.
A Citroën képviselői már a portói versenyen tiszteletüket tették a paddockban
 
Természetesen ezt nem lehetett önhatalmúlag eldönteni, hiszen ezzel viszont a jelenleg is a WTCC-ben szereplő gyártók számításait húzhatták át, így Lottiék kikérték például a Honda véleményét is, japánok ugyanis épp csak megépítették a 2013-as autót, amelyet két évig terveztek versenyeztetni, s csak 2015-re tervezték az új jármű építését. Ezzel a módosítással azonban tulajdonképpen csak egy évig kell fejleszteni az idei kocsit, miközben már neki kell állniuk a 2014-es kocsinak is, ami így az új szabályok miatt egy teljesen más konstrukció lesz. Nem véletlen tehát, hogy pont az ő beleegyezésüket is fontosnak tartotta az olasz sportvezető, hiszen természetesen a Honda jelenléte is kulcsfontosságú a világbajnokság számára.
Lottiék számára fontos volt, hogy a Honda is beleegyezzen az új szabályok előrehozásába, amely megkönnyíti a Citroën számára a csatlakozást (a kép baloldalán Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke)
 
„Nagyon fontos volt számunkra, hogy a dolgot előbb megbeszéljük a Hondával” – idézi Lotti szavait a német MotorSport-Total.com szakportál. „Ha nem lett volna számukra rendben, akkor ez elég nehézkes lett volna. Elvégre épp akkor fejlesztettek egy autót. Ha nem egyeztek volna bele, talán nem csináljuk ezt az egészet. De a beleegyezésüket adták, szóval így be tudtuk vezetni az új szabályokat.” A Honda tehát a bajnokság érdekeit helyezte előtérbe, hiszen a WTCC-nek mindenképp jót tesz egy új gyártó érkezése, s különösen emelheti mind a színvonalat, mind az érdeklődést, hogy az egyik autójukat épp Sebastian Loeb fogja vezetni. „Muszáj volt ezt a lehetőséget megragadnunk” – mondta erről a promóter, aki egy közmondással is illusztrálta a helyzetet: „Nálunk, olaszoknál van egy mondás, ami így hangzik: „Ha a vonat áthalad az állomáson, fel kell rá ugranod”.”
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: