Jegyek

Makaó, 1. szabadedzés: Muller hatalmas előnnyel az élen,...

WTCR
Makaó, 1. szabadedzés: Muller hatalmas előnnyel az élen, Michelisz 13.
2013.11.15. 02:09
Yvan Muller futotta meg a legjobb köridőt a túraautó-világbajnokság makaói fináléjának első szabadedzésén, ráadásul nem is kicsi, bő hét tizedmásodperces előnnyel a szintén chevrolet-s Pepe Oriola előtt. A harmadik helyet a csütörtöki leggyorsabb Rob Huff zsebelte be, míg Michelisz Norbi a tréning végén sérült autóval futott egy 13. helyet érő időt.
 
Ragyogó napsütésben vette kezdetét a túraautó-világbajnokság makaói szezonzárójának pénteki napja, amely a hagyományoknak megfelelően már a második volt a sorban, miután a pilóták már csütörtökön teljesítettek egy félórás tesztet a rendkívül nagy kihívást jelentő városi aszfaltcsíkon. Akkor az ötszörös győztes Rob Huff bizonyult a leggyorsabbnak, 71 ezredmásodperccel felülmúlva Michelisz Norbertet – ők ketten az összetett ötödik helyéért csatáznak ezen a hétvégén. A harmadik pozícióban Yvan Muller végzett, így az a három versenyző zárta az élen az első tréninget, aki a jelenlegi mezőnyből már tudott diadalmaskodni Makaón.
 
Az első percekben a pontverseny első három helyén álló Muller, Tarquini, Chilton trió autózott egymás mögött – utóbbi egy ízben finoman megérintette a betonfalat, s csak óriási korrigálással tudta megakadályozni, hogy ne csapódjon bele a túloldali szalagkorlátba. Ez az idején is meglátszott a britnek, hiszen hat tizeddel ment lassabb kört, mint élre ugró csapattársa, így Oriola és Monteiro is befért közéjük. Igaz, következő körével viszont mindenkit megvert, ám vezetése csak rövid ideig tartott, ugyanis Oriola még nála is gyorsabb kört futott – három Chevrolet állt tehát az élen, míg mögöttük a két gyári Honda sorakozott Monteiro és Tarquini révén.
 
Oriola és Chilton az első tíz perc végeztével is tovább űzték egymást az első helyért, amelynek köszönhetően a fiatal spanyol a hétvége folyamán először áttörte a 2:32-es határt. Ng King Veng viszont a saját autóját törte, méghozzá össze, ráadásul a szűk kanyarban a 19 éves Konstantins Calko már nem is tudta kikerülni a szívómotoros Chevrolet-t kikerülni, így az ő kocsija is sérült – igaz, ez nemigen akadályozta meg a lettet abban, hogy meglehetősen nagy tempóban közlekedjen a pályán, noha a narancs-fekete zászlójelzés miatt vissza kellett volna térnie a Campos Racing bokszába, hogy megjavítsák a SEAT-ot.
A második Oriola a helyezésével igen, a lemaradásával nem lehet elégedett
 
Közben már az utolsó tíz perchez közelítettünk, s a top pozíciókban nem változott a sorrend, viszont kiemelendő volt Marc Basseng hatodik helyezése a Münnich Motorsport SEAT-jával. Ugyanakkor a csapat elsőszámú versenyzője, a jövőre már a Lada színeiben versenyző Huff ekkor még nem rendelkezett számottevő mért körrel, ahogy Michelisz Norbert sem a Zengő Motorsport Hondájával. A tavalyi világbajnok aztán első próbálkozásával rögtön az élre ugrott, ám csak ideiglenesen, ugyanis az idén már negyedik összetett elsőségét bezsebelő Muller is odadurrantott: nyolc tizedet osztott ki egykori chevy-s kollégájának.
 
Nyolc perc volt még hátra, amikor ismét a kettes szektor egyik kanyarja szedett áldozatot: ezúttal Eurico de Jesus mutatta meg egészen közelről Honda Accordjának a szalagkorlátot. Az incidenst sikerült megúszni sárga zászlóval, így az edzés zavartalanul folytatódhatott, többek között James Thompson számára is, aki a hatodik helyig repítette előre a Lada Grantát. Oriola is tempózott, neki a második pozíció jutott Muller mögött, ám még ő is bő hét tizedmásodperccel elmaradt a francia klasszis idejétől. Michelisz eközben továbbra is a mezőny legvégén állt, majd két perccel a leintést megelőzően a 15. helyig jött előre, ám a képeken jól látszott, hogy a magyar pilóta autója sérült volt: a zengősök által közzétett információ szerint egy másik pilóta ment bele.
 
A tavalyi privát bajnok végül legutolsó körében tudott még javítani valamelyest, ám így is mindössze a 13. pozícióban zárta az első szabadedzést. A legjobb idő tulajdonosa Yvan Muller lett, aki 2:31.121-es körével nagyon magasra helyezte a lécet, majd következett Pepe Oriola és Rob Huff. A már tegnap is jól teljesítő Tiago Monteiro lett a legjobb hondás a maga negyedik helyével, megelőzve Chiltont és Thompsont, míg a legjobb tízbe Tarquini, D’Aste, Basseng és Coronel fért még be. Folytatás a magyar idő szerint 5:15-kor kezdődő második szabadedzéssel.
 
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 2:31.121  
2. Pepe ORIOLA ESP Chevrolet Cruze 2:31.838 0.717
3. Robert HUFF GBR SEAT Leon WTCC 2:31.920 0.799
4. Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC 2:31.937 0.816
5. Tom CHILTON GBR Chevrolet Cruze 2:32.069 0.948
6. James THOMPSON GBR Lada Granta 2:32.174 1.053
7. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC 2:32.384 1.263
8. Stefano D'ASTE ITA BMW 320 TC 2:33.158 2.037
9. Marc BASSENG DEU SEAT Leon WTCC 2:33.233 2.112
10. Tom CORONEL NLD BMW 320 TC 2:33.415 2.294
11. Mehdi BENNANI MAR BMW 320 TC 2:33.488 2.367
12. Alex MACDOWALL GBR Chevrolet Cruze 2:33.811 2.690
13. MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC 2:33.867 2.746
14. Hugo VALENTE FRA SEAT Leon WTCC 2:33.940 2.819
15. Tom BOARDMAN GBR SEAT Leon WTCC 2:34.045 2.924
16. Charles NG HKG BMW 320 TC 2:34.208 3.087
17. Darryl O'YOUNG HKG BMW 320 TC 2:34.572 3.451
18. James NASH GBR Chevrolet Cruze 2:34.652 3.531
19. Fredy BARTH CHE BMW 320 TC 2:36.218 5.097
20. Mikhail KOZLOVSKIY RUS Lada Granta 2:37.244 6.123
21. Franz ENGSTLER DEU BMW 320 TC 2:37.306 6.185
22. Michael SOONG HKG SEAT Leon WTCC 2:38.261 7.140
23. Filipe de SOUZA MAC Chevrolet Cruze LT 2:38.512 7.391
24. Rene MUNNICH DEU SEAT Leon WTCC 2:38.524 7.403
25. Henry HO MAC BMW 320si 2:38.867 7.746
26. Konstantins CALKO LVA SEAT Leon WTCC 2:42.251 11.130
27. NG Kin Veng MAC Chevrolet Cruze LT 2:42.840 11.719
28. Jeronimo BADARACO MAC Chevrolet Cruze LT 2:43.125 12.004
29. Joseph ROSA-MERSZEI MAC BMW 320si 2:43.515 12.394
30. MAK Ka Lok MAC BMW 320si 2:43.560 12.439
31. Celio ALVES DIAS MAC Chevrolet Lacetti 2:43.803 12.682
32. Eurico DE JESUS MAC Honda Accord Type-R 2:44.553 13.432
33. Yukinori TANIGUCHI JPN Chevrolet Cruze 2:47.280 16.159
34. LAM Kam San MAC Chevrolet Lacetti 2:48.762 17.641

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: