Jegyek

Makaó, 2. futam: Huff nyerte az őrült balesetekkel...

WTCR
Makaó, 2. futam: Huff nyerte az őrült balesetekkel tarkított viadalt, Michelisz a rajtnál kiesett
2013.11.17. 06:57
Rob Huff hatodik makaói sikerével zárult a 2013-as túraautó-világbajnoki szezon, amelyet egy hihetetlenül kaotikus viadalon szerzett meg a brit világbajnok: a rajt után sokan rögtön balesetbe keveredtek, amelyet főként Michelisz Norbi váltott ki, majd a futam során biztonsági autós fázis alatt rohantak többen egymásba. A vizsgálat alatt álló Oriola lett a második Coronel előtt.
 
Magyar idő szerint vasárnap reggel 5 óra 25 perckor elérkezett az idő, hogy elrajtoljon a túraautó-világbajnokság idei utolsó futama, amelyen a pole pozícióból a fordított rajtrács értelmében Tom Coronel indulhatott. Mellőle James Thompson várhatta a piros lámpák kialvását, míg a harmadik kockát az előző viadalon a privát bajnoki címet begyűjtő James Nash sajátította ki, aki egy esetleges győzelemmel egypontos előnnyel még Gabriele Tarquinit is megelőzhetné az összetett második helyéért, hiszen bár az olasz végül legalább el tudott indulni, azt csak a bokszutcából rajtolva tehette meg.
 
A negyedik helyről indult Chilton, akit Oriola és MacDowall követett, majd jött az a Michelisz Norbi és Rob Huff, akik a tabella ötödik pozíciójáért csatáztak: a brit előző futamon szerzett dobogójának köszönhetően öt pontra növelte előnyét a magyarral szemben, így a zengős pilóta nem volt könnyű helyzetben. A tavalyi világbajnokot Monteiro követte a rajtrácson, a top10-et pedig a négyszeres világbajnok, s egyúttal az első verseny győztese, Yvan Muller, valamint az egész hétvégén jó teljesítményt nyújtó Marc Basseng zárta.
 
Az állórajt után Coronel megtartotta a vezetést, de az igazán jó rajtot Michelisz Norbi produkálta, ám amikor a magyar bebújt volna Chilton mellé, a két pilóta összeakadt, a hondás pedig nekivágódott a falnak, onnantól pedig láncreakciószerűen többen is egymásba csapódtak, s rommá törték az autójukat, így egyértelmű volt, hogy a tömegbaleset miatt meg kellett szakítani piros zászlóval a viadalt. Az áldozatok között volt például Valente (talán az ő SEAT-ja roncsolódott össze a legjobban), Boardman, Bennani, D’Aste és Kozlovszkij is.
Michelisz Norbi rögtön a rajtnál kiesett, majd többen is belerohantak, tömegbalesetet okozva ezzel, így a magyar tavaly után idén is az összetett hatodik helyén zárt
 
Michelisz Norbi még az Eurosport élő adásában elmondta, hogy hárman próbálták meg bevenni az első kanyart, hiszen tudta, hogy kockázatot kellett vállalnia a pontverseny ötödik helyének megszerzéséért, s aztán a falnak csapódás után már csak utas volt az autójában, s igazából szerencsésnek érezte magát, hogy nem csapódtak bele ennél nagyobb sebességgel. Ami tehát a legfontosabb: a magyar pilóta szerencsésen megúszta sérülés nélkül az incidenst, de természetesen – sok társához hasonlóan – nem tudott ott lenni az újraindításnál.
 
Közel félórás szünetet követően rajtolhattak el ismét az autók, ám a versenyigazgatóság nem akart kockáztatni: ezúttal a biztonsági autó mögül vághattak neki a körözésnek a pilóták, akik az eredeti sorrend szerint állhattak fel a rajtrácsra. Egy kör után azonban ki is állt a safety car, így kezdetét vehette z igazi verseny. Coronel ezúttal is maradt az élen, ahogy Thompson is megtartotta a második helyet, ám a legfontosabb manővert Chilton hajtotta végre, ugyanis már az első egyenesben megelőzte Nasht, amely az összetett dobogó szempontjából volt kulcsfontosságú előzés.

Hátrébb is akadt akció: Monteiro terelte bele a falba Mullert, előbbi nem sokkal később kénytelen is volt kiállni. A negyedik kör elején aztán Thompson érkezett meg nagyon komolyan az éllovas hollandra, ám a Chevrolet-k erőfölényét kihasználva Chilton és Nash is esett rájuk, s előbbi meg is tolta kicsit hátulról a ladást. A pozíciók azonban változatlanok maradtak, Coronel pedig a csetepaténak köszönhetően némi előnyre tett szert. Következett azonban a dráma: Chilton kocsija lelassult, így viszont már ismét Nash állt virtuálisan az összetett harmadik helyén.
Oriola rendkívül agresszív versenyzést mutatott be, s Thompson kilökéséért még vizsgálat alatt is áll a spanyol, így még egyáltalán nem biztos a második helye
 
A történések azonban itt nem értek véget Chiltonnal, ugyanis Eurico de Jesus belecsapódott a lassan csordogáló Chevrolet-be, teljesen leamortizálva a mezőny egyetlen Honda Accordját. Az őrület azonban csak ekkor kezdődött igazából: a pályára küldték a biztonsági autót, ám a középmezőny, és főként a szabadkártyás indulók, mintha erről tudomást sem vett volna, a teljes pályás sárga zászlóhoz képest hihetetlen tempóban érkeztek meg a baleset helyszínére, s többen is egymásba rohantak, egyikük pedig ki is törte Muller már amúgy is sérült autóját.
 
A nem mindennapi, döbbenetes, veszélyes – és mondjuk ki: botrányos – eseménysor után természetesen a piros zászló is előkerült, így a hatodik körben ismét megszakították a versenyt. Az élő televíziós közvetítésben D’Aste is hihetetlennek nevezte a történteket, majd Monteiro mondta ki a lényeget, miszerint csapattársa, a bokszból indulás miatt a mezőny végén kullogó Tarquini meg tudott állni időben – ellentétben a csak ezen és esetleg az előző két ázsiai fordulón induló szabadkártyásokkal és újoncokkal.

Az első rajt után bő egy órával a jelentősen megrostálódott mezőny ismét nekilódult, ezúttal is a safety car felvezetésével. A biztonsági autó kijövetele után Coronel ismét megtartotta a vezetést, Thompson azonban bealudt: Huff már az első, Nash pedig a második egyenesben ment el mellette. A ladás versenye pár kanyarral később aztán véget is ért, miután Oriola egy őrült manőverrel próbálta őt megelőzni, ám ehelyett tulajdonképpen beleterelte a szalagkorlátba vetélytársát – az esetet a viadal után vizsgálni is fogják az illetékesek.
Coronel a pole-ból indulva szerzett dobogót a BMW-nek
 
Három körrel a vége előtt Huff teljesen felzárkózott Coronelre, majd gyakorlatilag állva is hagyta a hollandot – igaz,a bmw-s próbált még kakaskodni, és finoman meg is pöckölte a Münnich Motorsport pilótáját. A harmadik helyen Nash autózott, megelőzve Oriolát, ám a fiatal spanyol hamar lenyomta márkatársát, átvéve az utolsó dobogós pozíciót. Az utolsó kör elején aztán a chevy-s Coronelt is megelőzte, miközben nem sokkal hátrébb Muller egy teljesen tiszta manőverrel – nem sok ilyet láttunk eddig – utasította maga mögé Bassenget.
 
A leintésig aztán már nem változott a helyzet, így Rob Huff hatodik makaói, szezonbeli második győzelmével ért véget a 2013-as évad. A vizsgálat alatt álló Oriola lett a második – az ő pozíciója tehát még kérdés –, a dobogó alsó fokára pedig Coronel állhat majd fel. Nash lett a negyedik, aki egyúttal megszerezte az összetett harmadik helyét is, majd jött MacDowall, Muller, Basseng, Engstler, Tarquini, a top10-et pedig a gyakorlatilag felére csökkent létszám okán Henry Ho zárta, azaz a hazai versenyző nem csak az Ázsia Kupában, hanem az összetettben is szerzett egy pontot.

Összegezve a szezont: Yvan Muller már Suzukában megnyerte rekordot jelentő negyedik világbajnoki címét, mögötte Tarquini lett a második az első teljes évét teljesítő Hondával, a harmadik helyet pedig a privát bajnoki címet is bezsebelő James Nash szerezte meg. Michelisz Norbert 2012-höz hasonlóan idén is hatodik lett a pontversenyben, ám ne felejtsük el, mennyire pechesen kezdődött a Zengő Motorsport számára az idény, amely nélkül akár a dobogó is elérhető lett volna a magyar számára. Jövőre az új szabályok érkezésével azonban új esély kínálkozik ezen célok elérésére.
 
A 2. futam végeredménye:
1. Robert HUFF GBR SEAT Leon WTCC 1:23:32.152  
2. Pepe ORIOLA ESP Chevrolet Cruze 1:23:32.875 0.723
3. Tom CORONEL NLD BMW 320 TC 1:23:33.325 1.173
4. James NASH GBR Chevrolet Cruze 1:23:35.061 2.909
5. Alex MACDOWALL GBR Chevrolet Cruze 1:23:35.580 3.428
6. Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 1:23:36.794 4.642
7. Marc BASSENG DEU SEAT Leon WTCC 1:23:37.817 5.665
8. Franz ENGSTLER DEU BMW 320 TC 1:23:51.134 18.982
9. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC 1:24:03.115 30.963
10. Henry HO MAC BMW 320si 1:24:19.231 47.079
11. Celio ALVES DIAS MAC Chevrolet Lacetti 1:24:20.407 48.255
12. NG Kin Veng MAC Chevrolet Cruze LT 1:24:30.804 58.652
13. LAM Kam San MAC Chevrolet Lacetti 1:24:31.073 58.921
14. MAK Ka Lok MAC BMW 320si 1:24:32.832 1:00.680
15. Filipe de SOUZA MAC Chevrolet Cruze LT 1:25:06.230 1:34.078
Helyezetlen:        
  James THOMPSON GBR Lada Granta 1:13:18.311  
  Yukinori TANIGUCHI JPN Chevrolet Cruze 47:20.888  
  Charles NG HKG BMW 320 TC 41:06.519  
  Michael SOONG HKG SEAT Leon WTCC 41:26.337  
  Joseph ROSA-MERSZEI MAC BMW 320si 41:37.347  
  Tom CHILTON GBR Chevrolet Cruze 38:16.887  
  Eurico DE JESUS MAC Honda Accord Type-R 38:57.072  
  Rene MUNNICH DEU SEAT Leon WTCC 35:55.238  
  Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC 36:42.255  
  Jeronimo BADARACO MAC Chevrolet Cruze LT 33:23.297  
  Stefano D'ASTE ITA BMW 320 TC 5:21.136  
  Konstantins CALKO LVA SEAT Leon WTCC    
  Darryl O'YOUNG HKG BMW 320 TC    
  Mehdi BENNANI MAR BMW 320 TC    
  Tom BOARDMAN GBR SEAT Leon WTCC    
  Hugo VALENTE FRA SEAT Leon WTCC    
  Mikhail KOZLOVSKIY RUS Lada Granta    
  MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC    

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: