Jegyek

Makaó, Időmérő: Muller brutális pályacsúccsal a pole-ban,...

WTCR
Makaó, Időmérő: Muller brutális pályacsúccsal a pole-ban, Michelisz 5.
2013.11.15. 10:29
Háromszor is meg kellett szakítani a túraautó-világbajnokság makaói időmérő edzését, ám a világbajnok Yvan Mullert ez sem akadályozta meg abban, hogy bődületes körrekordot futva idén nyolcadszor is megszerezze a rajtelsőséget. A franciát a két gyári Honda követi Monteiro, Tarquini sorrendben, míg Michelisz Norbi ötödikként zárt összetettbeli riválisa, Huff mögött.
 
Az eredetileg kiírt időponthoz képest negyedórával később, magyar idő szerint 8:50-kor vette kezdetét a WTCC mezőnyének kétrészes időmérő edzése Makaón. Az eddigi három tréninget Rob Huff, Yvan Muller és Pepe Oriola nyerte, míg Michelisz Norbinak felemásan alakul egyelőre a hétvégéje: csütörtökön még második helyen zárta a tesztet, a mai első és második szabadedzésen viszont Tarquini, illetve Oriola ment bele hátulról, így folyamatosan javítani kellett a magyar pilóta Hondáját, s emiatt csak egy 13. és 8. helyet gyűjtött be a Zengő Motorsport versenyzője.
 
Q1
 
Mivel utcai pályáról beszélünk, a kvalifikáció első szakasza a megszokottól eltérő módon nem húsz, hanem harminc perc hosszúságú volt. Muller azonban nem várt sokáig: rögtön az első körével bement 2:31 alá, amely egyúttal a hétvége legjobb körét is jelentette. A korábbi edzéseken is kifejezetten jól teljesítő Oriola volt az egyetlen, aki egy másodpercen belülre tudott kerülni hozzá képest, majd jött James Thompson a Ladával, megelőzve a Tarquini, Michelisz, Monteiro sorrendben következő Hondákat.
Oriola volt a legnagyobb vesztese a Q1-nek, aki hiába teljesített biztatóan a szabadedzéseken, végül az időmérőn nem jutott be a második etapba
 
Mielőtt azonban igazán bemelegedhettek volna a srácok, Hugo Valente vágta oda a falhoz a Campos Racing SEAT-ját, amelynek a jobb első kereke ki is tört, így pedig rögtön lengették is a piros zászlókat: a tréninget alig nyolc perc elteltével megszakították. Nagyjából tíz perc után aztán folytatódhatott az időmérő, s ezt többen azonnal ki is használták: Monteiro az élre ugrott, mindössze két századdal maga mögé utasítva Mullert, Coronel feljött a harmadik pozícióba, míg Boardman talán még nagyobb meglepetésre egy ötödik helyezést érő időt repesztett.
 
A tréning felénél Makaó specialistája, Rob Huff is megjelent az élmezőnyben: a Münnich Motorsporttal utolsó versenyét teljesítő brit pilóta előretört az ötödik helyre. Tovább azonban sem ő, sem más nem tudott javítani, ugyanis Michael Soong is megtalálta a falat a Campos Racing másik SEAT-jával: a hongkongi autója ki is gyulladt, emiatt pedig ismét előkerültek a piros zászlók. Újabb hosszú, várakozással teli percek következtek, amíg a kocsit kihúzták a pályáról, valamint eltakarították a poroltó nyomait, de aztán itteni idő szerint pontban fél tízkor ismét megkapták a zöld jelzést a pilóták.
 
A mezőnyt a két RML vezette fel, akik közül Muller az első hely visszaszerzéséért, Chilton pedig a legjobb tizenkettőbe kerülésért küzdött, s végül mindketten sikerrel jártak: a francia klasszis 2:30.142-es űridőt autózott, a brit pedig feljött a 11. helyre – igaz, az összetett második helyéért harcoló chevy-s hamar újra kicsúszott a továbbjutó zónából. Fredy Barth viszont a falnak csúszott neki, méghozzá gyakorlatilag ugyanott, ahol Chilton a második szabadedzésen, ráadásul a bmw-s egyik kereke el is gurult – kevesebb, mint öt perccel a vége előtt immáron harmadszor is megszakították a Q1-et!
A két gyári Honda lett a második és harmadik, akik közül az egész hétvégén jobban teljesítő Monteiro végzett előrébb – igaz, az ő hátránya is kereken egy másodperc Mullerhez képest
  
Ismét közel negyedóráig tartott a kényszerpihenő, ám a rövid idő ellenére ismét újraindították a gyakorlást, amely során mindenkinek maximum egy mért körre volt lehetősége. Michelisz Norbinak szüksége is volt erre, hiszen épp a 12., utolsó bejutó pozícióban állt, így neki mindenképp ki kellett még mennie: a magyar pályára is gurult a két gyári Civic mögött, akik közül Tarquini is mindössze egyetlen pozícióval állt előrébb a zengős versenyzőhöz képest. Az igazán nagy fenyegetést Chilton jelentette, aki a két hondás mögött a 13. pozíciót foglalta el.
 
Michelisz azonban gondoskodott róla, hogy ne kelljen aggódnunk a brit miatt, ugyanis egy zseniális kört összepakolva előretört a harmadik helyre, így Muller mellett csak a szintén a végén javító Huff előzte meg. Monteiro lett a negyedik, megelőzve MacDowallt és Thompsont, valamint a szintén megmenekülő Tarquinit. Továbbjutó helyen végzett még a privát bajnokság toronymagas esélyesének számító Nash, valamint Coronel, Chilton, Basseng és Boardman, kiesett azonban a szabadedzések egyik legjobbja, Oriola, aki utolsó körébe belehibázott, így már nem tudott javítani a végén.
 
A Q1 végeredménye:
1. Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 2:30.142  
2. Robert HUFF GBR SEAT Leon WTCC 2:30.700 0.558
3. MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC 2:30.945 0.803
4. Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC 2:30.969 0.827
5. Alex MACDOWALL GBR Chevrolet Cruze 2:31.098 0.956
6. James THOMPSON GBR Lada Granta 2:31.173 1.031
7. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC 2:31.289 1.147
8. James NASH GBR Chevrolet Cruze 2:31.392 1.250
9. Tom CORONEL NLD BMW 320 TC 2:31.488 1.346
10. Tom CHILTON GBR Chevrolet Cruze 2:31.563 1.421
11. Marc BASSENG DEU SEAT Leon WTCC 2:31.718 1.576
12. Tom BOARDMAN GBR SEAT Leon WTCC 2:31.755 1.613
13. Pepe ORIOLA ESP Chevrolet Cruze 2:31.800 1.658
14. Mehdi BENNANI MAR BMW 320 TC 2:32.178 2.036
15. Stefano D'ASTE ITA BMW 320 TC 2:32.666 2.524
16. Fredy BARTH CHE BMW 320 TC 2:32.961 2.819
17. Darryl O'YOUNG HKG BMW 320 TC 2:33.104 2.962
18. Hugo VALENTE FRA SEAT Leon WTCC 2:33.265 3.123
19. Konstantins CALKO LVA SEAT Leon WTCC 2:33.847 3.705
20. Mikhail KOZLOVSKIY RUS Lada Granta 2:34.224 4.082
21. Franz ENGSTLER DEU BMW 320 TC 2:34.667 4.525
22. Charles NG HKG BMW 320 TC 2:34.775 4.633
23. Rene MUNNICH DEU SEAT Leon WTCC 2:35.999 5.857
24. Henry HO MAC BMW 320si 2:37.142 7.000
25. Filipe de SOUZA MAC Chevrolet Cruze LT 2:37.920 7.778
26. Yukinori TANIGUCHI JPN Chevrolet Cruze 2:38.468 8.326
27. Jeronimo BADARACO MAC Chevrolet Cruze LT 2:38.866 8.724
28. Michael SOONG HKG SEAT Leon WTCC 2:39.897 9.755
29. Joseph ROSA-MERSZEI MAC BMW 320si 2:40.551 10.409
Kvalifikációs maxima: 2:40.651      
  Eurico DE JESUS MAC Honda Accord Type-R 2:41.016 10.874
  NG Kin Veng MAC Chevrolet Cruze LT 2:41.494 11.352
  Celio ALVES DIAS MAC Chevrolet Lacetti 2:42.521 12.379
  MAK Ka Lok MAC BMW 320si 2:42.959 12.817
  LAM Kam San MAC Chevrolet Lacetti 2:46.831 16.689

Huff negyedik lett, ezzel megelőzte Michelisz Norbit, akivel az összetett ötödik helyéért csatáznak
 
Q2
 
Az időmérő második etapja már közel egyórás késéssel kezdődött meg az eredeti kiíráshoz képest, amely ráadásul a városi pálya okán ez is öt perccel hosszabb, azaz negyedórás volt. Az első percekben MacDowall futott egy legjobb első szektort, ám a kanyargós szakaszon már kikapott Mullertől, Monteirótól és Michelisztől is – közülük a négyszeres világbajnok elsőként törte át a 2:30-as határt: 2:29.770-nél állította meg a stoppert a francia. Tarquini ugyanakkor sérült első lökhárítóval érkezett vissza a bokszba, így az olasz Hondáját nagyon gyorsan meg kellett javítania, hogy legyen még ideje gyorskört futni.
 
Rajta kívül Huffnak és Bassengnek nem volt még mért ideje: a Münnich Motorsport alighanem egy üres pálya reményében taktikázott, vagy csak egy szett gumit akartak megspórolni. A két SEAT-os így csak öt perccel a vége előtt hajtottak a pályára, ám ekkor már ismét szinte a teljes mezőny elhagyta a bokszutcát – MacDowall, Chilton, Thompson és Boardman nem volt kint végül az utolsó pillanatokban. Muller azonban a pályán volt, aminek egy brutális, 2:28.933-as pályacsúcs lett az eredménye – közel fél másodperccel írta felül Huff tavalyi rekordját!
A Zengő Motorsport magyarja ötödikként zárt, miután legutolsó körében már nem tudott javítani
 
Ezzel természetesen a francia világbajnok nyerte az időmérőt, idén immáron nyolcadik alkalommal, a hétvégék több mint felén tehát a francia szerezte meg a pole-t. Monteiro lett a második, ám így is kereken egy másodpercet kapott az RML versenyzőjétől, de legalább márkatársát, az 58 ezreddel lassabb kört teljesítő Tarquinit felülmúlta. Huff végzett a negyedik pozícióban, így végül meg tudta verni az ötödikként záró Michelisz Norbit, akivel a pontverseny ötödik helyéért küzdenek ezen a hétvégén.
 
A magyart MacDowall, Chilton, Nash, Thompson és Coronel követte a top10-ben, azaz a fordított rajtrácsos második viadalon a holland bmw-s indulhat majd az első rajtkockából. A sort Basseng és Boardman zárta - folytatás vasárnap (a szombat pihenőnap a túraautósok számára Makaón) fél 2-kor a bemelegítő edzéssel, majd 4 órakor és negyed 6-kor következnek a kilenc körös futamok, amelyeken eldől, hogy kié lesz a privát bajnoki cím (Nash vagy MacDowall), az összetett második (Tarquini, Chilton vagy Nash), illetve ötödik (Huff vagy Michelisz Norbi) helye.
 
A Q2 végeredménye:
1. Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 2:28.933  
2. Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC 2:29.933 1.000
3. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC 2:29.991 1.058
4. Robert HUFF GBR SEAT Leon WTCC 2:30.107 1.174
5. MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC 2:30.224 1.291
6. Alex MACDOWALL GBR Chevrolet Cruze 2:30.248 1.315
7. Tom CHILTON GBR Chevrolet Cruze 2:30.583 1.650
8. James NASH GBR Chevrolet Cruze 2:30.723 1.790
9. James THOMPSON GBR Lada Granta 2:31.189 2.256
10. Tom CORONEL NLD BMW 320 TC 2:31.287 2.354
11. Marc BASSENG DEU SEAT Leon WTCC 2:31.482 2.549
12. Tom BOARDMAN GBR SEAT Leon WTCC 2:34.989 6.056

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: