Jegyek

Mariani: „A Zengő Motorsport nagyon jó opció lehetne a...

Interjú
Mariani: „A Zengő Motorsport nagyon jó opció lehetne a Honda számára”
2012.11.21. 06:22
A JAS Motorsport csapatfőnöke, Alessandro Mariani a P1race-nek adott interjúban nemcsak a gyári Honda-istálló és az új S2000-es Civic első három WTCC-s versenyhétvégéjéről adott gyors értékelést, de kérésünkre a Zengő Motorsportról és a magyar csapat esetleges hondás szerepvállalásáról is kifejtette a véleményét, noha leszögezte, nem ő az illetékes döntéshozó ebben a kérdésben.
 
P1race: - Mindenekelőtt hatalmas gratuláció a csapatnak a Makaóban elért dobogós helyezéshez! Mint csapatfőnök számított rá, hogy már idén ilyen fantasztikus eredményt fognak elérni? Úgy véljük, ez nem rossz teljesítmény „teszt üzemmódban”…  
Alessandro Mariani:
- Őszintén szólva ezt csak a legmerészebb álmaimban gondoltam volna, de aztán a csütörtöki teszten megtett első köreink után hirtelen ráeszméltem, hogy nagyon is lehetséges lesz számunkra egy dobogós helyezés ezen a hétvégén. Másrészről viszont mindannyian tudjuk, hogy a lehetőséget és a valóságot hosszú út választja el egymástól Makaóban…

- Hogyan értékeli a JAS Motorsport és az új Honda Civic S2000 WTCC teljesítményét az idei évben? Sikeresnek ítéli meg a bemutatkozást?
- Igen, sikeresnek ítélem meg a bemutakozást, és nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel, azért is, mert az elejétől kezdve tudtuk, hogy komoly potenciál rejlik az autónkban, és csak időre volt szükségünk ahhoz, hogy ezt kiaknázzuk. Határozottan jó munkát végeztünk, és ezt a makaói eredmény is megmutatta, hiszen Tiago (Monteiro) megérkezett a két gyári Chevy lökhárítójára…
 
- Suzuka, Sanghaj és Makaó három teljesen különböző karakterisztikájú pálya, és a Civic mindhárom pályán versenyképesen szerepelt. Mégis, meg tudná mondani, mi az a terület, ahol a legtöbbet kell még fejlődniük a következő évad előtt?
- Jelen pillanatban a legnagyobb gyengeségünk… a tapasztalat hiánya. Természetesen már felfedeztük azt a fő területet, amelyen a legtöbbet kell dolgoznunk az autó fejlesztése kapcsán a 2013-as szezon előtt, és télen ebben az irányban fogjuk folytatni a megkezdett munkát.

- A makaói hétvége egy nagyon szép képet vázolt a szurkolók elé a 2013-as évadot illetően, hiszen a Honda komoly kihívás elé tudta állítani a Chevyt. Hogy érzi, képesek lesznek jövőre megtörni a Chevrolet hegemóniáját?
- Igen, természetesen képesnek érzem rá magunkat, hiszen ez is a célunk és ez a legnagyobb kihívás számunkra: hogy legyőzzük a Chevyket, amelyek biztosra veszem, hogy jövőre is rendkívül versenyképesek és erősek lesznek.  

- A makaói első futamon egy nagyon különleges jelenetnek lehettünk szemtanúi, amikor Tiago (Montiero) megelőzte a most még SEAT-tal futó Gabrielét (Tarquini), jövő évi csapattársát. Mi játszódott le ekkor az Ön fejében csapatfőnökként?
- Gabriele és Tiago mind a ketten nagyon okos versenyzők, ezért nem aggódtam, hogy baj lesz. Semmi különös nem játszódott le a fejemben ennél az előzésnél, mivel Tiagóval együtt gondolatban már a Chevyk hátsó lökhárítóját vettem célba, és azon járt az agyam…
 
- Egyre több spekulációt hallani arról, hogy mely csapat futhat majd 2013-ban a nem-gyári Hondákkal. Tudna nekünk valamit mondani arról, hogy a Zengő Motorsport és a privát bajnok Michelisz Norbert esélyes-e a privát Honda-ülésre? Ön örülne, ha Norbert vezetné jövőre az egyik ilyen Civicet?
- Az alkalmi nem-gyári Honda-csapat kilétéről szóló döntés a Honda felelőssége és reszortja, így nekem ebbe nincs különösebb beleszólásom. Nem igazán ismerem jól személyesen a Zengő Motorsportot és Norbertet, de nagyra tartom azt a kiváló munkát, amit eddig a WTCC-ben végeztek, ahogy a végső győzelmüket az idei Yokohama Trophyban is, ezért úgy hiszem, ők egy nagyon jó opció lehetnének a Honda számára.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: