Jegyek

Mariani: „Extrém nehéz lesz újoncként megnyerni a...

WTCR
Mariani: „Extrém nehéz lesz újoncként megnyerni a bajnokságot, de ez a célunk”
2013.03.05. 19:27
A Honda Racing Team JAS hivatalos sajtóközleményben tudatta a nagyvilággal, készen áll a 2013-as WTCC-szezon kihívásaira. A részletes sajtóanyagban Alessandro Mariani csapatfőnök, Andrea Adamo főtervező és Daisuke Horiuchi, a Honda R&D fejlesztési projektvezetője foglalta össze a téli tesztidőszak történéseit, és ismertette a projekt jelenlegi stádiumát.
 
Mint ismert, idén a Honda gyári csapatot indít a WTCC-ben. Az olasz JAS Motorsport és a japán Honda R&D által közösen megkonstruált Civic WTCC-ket a gyári csapat színeiben Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, míg a Honda privát társcsapata, a Zengő Motorsport színeiben Michelisz Norbert fogja vezetni. Az autó 2012-es modelljét Monteiro már a tavalyi szezon utolsó három fordulóján pályára vitte, és a makaói szezonzárón első dobogós helyezését is megszerezte az autóval.

2013-ra viszont jelentősen átépítették a Civicet, amit azóta Tarquini és Monteiro rengeteg tesztelésnek vetett alá. Előbb 2012 decemberében a Honda R&D Tochigiben található szélcsatornájában töltött el három napot az autó, majd januárban és februárban már Valenciában és Aragónban körözött a Civickel a két gyári pilóta, míg legutóbb, Cremonában már Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport is becsatlakozott a munkába, igaz, ők még a tavalyi modellt tesztelték.   

Bár a Honda eddig is rendszeresen hírt adott 2013-as szezonra történő felkészüléséről, úgy tűnik, most jutott el egy olyan pontra a csapat a munkával, hogy érdemes legyen kicsit részletesebben is összefoglalni az eddigieket.  

„Nagyon büszke vagyok arra a kiváló munkára, amit a Honda és a mi személyzetünk végzett annak érdekében, hogy mindennel kész legyünk a 2013-as szezonra, továbbá arra a ragyogó csapatszellemre, amit sikerült kialakítanunk közösen. Ez létfontosságú lesz az idény során, hiszen nagyon komoly kihívások várnak ránk” – mondta el Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke, aki ezután hozzátette: „Noha tudjuk, hogy extrém nehéz lesz újoncként megnyerni idén a bajnokságot, de a Honda és a márka szurkolói miatt szerte a világon, mégis ezt a célt tűzzük ki magunk elé.”

A léc tehát magasan, a csapatfőnök nem kertel: a gyári Honda istálló rögtön első teljes szezonjában a bajnoki címre tör a WTCC-ben. Abban, hogy a szezon rajtja előtt ilyen nagyra törő célokat fogalmazhatnak meg, elévülhetetlen érdemei vannak a Civic WTCC főtervezőjének, Andrea Adamónak is, aki az autó műszaki fejlesztéséről osztott meg néhány részletet a publikummal.  

„A kiterjedt tesztelést követően számos fejlesztést eszközöltünk a Civic WTCC-n. Javítottunk az autó aerodinamikáján és felfüggesztésén, ahogy az autó elejének komplett struktúráján is. A fékeket pedig úgynevezett első és hátsó féknyergekkel szereltük fel az AP Racing együttműködésével” – árulta el az olasz szakember.

A japánok részéről Daisuke Horiuchi, a Honda R&D fejlesztési projektvezetője szólalt meg. „A WTCC egy izgalmas sprintverseny, ahol 20 percen át egymás lökhárítóján autózva folyik a test a test elleni küzdelem a pályán. Ahhoz, hogy megelőzzenek egy autót, ami kevesebb mint 50 cm-rel halad előttük, a versenyzőinknek egy másodperc tört része alatt kell reagálniuk, ezért biztosítanunk kell számukra, hogy mind a motor, mind az autó egyből reagáljon a mozdulataikra.”

„Hogy ezt elérjük, komoly hangsúlyt fektettünk az autó vezethetőségének javítására. A motort is finomra hangoltuk, hogy minél nagyobb kontrollt biztosítson a pilótáink számára, akik így bármilyen stílusban vezethetnek majd, amilyenben akarnak. Különféle fejlesztéseinknek köszönhetően pilótáink nagyon kihatóan szabályozhatják majd többek között a turbónyomást és motorfordulatot is. A légbeömlő formáján is alakítottunk, optimalizálva a szívócsonk hosszát és a gyújtásrendszert is módosítva” – folyt bele a részletekben a japán szakember.

A Honda sajtóközleményéből végül az is kiderült, a 2013-as WTCC-szezon európai versenyhétvégéin egy „Honda szurkolói zóna” is kialakításra kerül majd a depóban, ami lehetővé fogja tenni a szurkolók számára, hogy minden eddiginél közelebb kerüljenek a Honda versenyzői világához.  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: