Jegyek

Mariani: „Ha Michelisz Norbert futamot nyer a Hondával, én...

Interjú
Mariani: „Ha Michelisz Norbert futamot nyer a Hondával, én boldog leszek”
2013.01.12. 08:30
Csütörtökön bombaként robbant a hír, miszerint a Zengő Motorsport márkát vált, és a 2013-as WTCC-szezonnak már egy Honda Civic-kel vág neki – egy ugyanolyannal, amilyennel a Honda gyári pilótái is versenyeznek majd. Alessandro Mariani már korábban is készséggel állt a P1race rendelkezésére mindenben, és most is boldogan válaszolt kérdéseinkre az örömteli bejelentés kapcsán.
 
Mariani úrról röviden azt kell tudni, hogy egy kiváló szakember, aki korábban a Forma-1-ben is dolgozott, az utóbbi években pedig a JAS Motorsport ügyvezető igazgatójaként tevékenykedik a motorsport különböző válfajaiban, nem kevés sikerrel. Személye a Zengő Motorsport – Honda társulás kapcsán két szempontból is érdekes lehet.

Tudniillik, ő egyrészről a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke, akinek ebben a szerepkörében elvileg Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, vagyis a gyári Honda csapat két pilótájának a sikeréért kell mindent elkövetnie; másrészről viszont ő a JAS Motorsport ügyvezető igazgatója is, amely csapat a WTCC-s Honda Civicek – így a Zengő Motorsport és Michelisz Norbert autójának – megépítéséért is felel. Mindemellett pedig egy igazi olasz úriember, pont olyan közvetlen és szerény, ugyanakkor vérprofi, mint amilyen Zengő Zoltán és Michelisz Norbi. Jó kis társulás lesz ez, higgyék el!
Mariani úr (balra), a Honda csapat feje
 
P1race: - Mindenekelőtt engedje meg, hogy sikerekben gazdag új évet kívánjak Önnek és csapatának! Eddig hogyan fest az idei évük? Hogyan állnak a Honda Civic WTCC fejlesztésével?
Alessandro Mariani (a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke): - Köszönöm szépen, viszont kívánom. Gőzerővel dolgozunk, hogy minél hatékonyabban felkészüljünk a 2013-as szezonra és befejezzük a 2013-as Civic fejlesztését. Az első 2013-as autónk már összeszerelésen van, és az új alkatrészek is készen állnak a tesztelésre.
 
- Mekkora különbség van aközött az autó között, amellyel az előző idény végén versenyeztek a WTCC-ben, és aközött, amellyel idén fognak? Az idei Civic egy teljesen új autó lesz, vagy az előző modell új generációs változata, vagy csak néhány apró módosítást eszközölnek a tavalyi autóhoz képest?
- Az autó koncepciója ugyanaz lesz, mint tavaly, mivel a versenypályán mutatott teljesítményünk megerősített minket abban, hogy az autó innovatív alapkoncepciója igenis életképes. Másrészről viszont a 2012-es tesztek és versenyek során több apró fejlesztési lehetőséget és területet is felfedeztünk, ezért és mivel az autónak az FIA által homologizáltnak kell lennie, az alkatrészek 60%-án végrehajtunk valamilyen módosítást. Nem unatkozunk!      

- Hogyan fogadta a hírt, miszerint a Zengő Motorsport magyar pilótája, a WTCC tavalyi nem gyári bajnoka, Michelisz Norbert fogja vezetni a Honda egyik autóját az idei WTCC-szezonban? A Honda Racing Team JAS csapatfőnökeként mi a véleménye a Zengő Motorsportról és Norbertről, mint versenyzőről?
- Nagyon örülök a Honda választásának, amit én személy szerint a kezdetektől fogva támogattam a Zengő Motorsport professzionalizmusa és Norbert természetes gyorsasága folytán. Nem csak a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke vagyok, de szintén és elsősorban a WTCC-s Honda Civicek megépítéséért felelős JAS Motorsport ügyvezető igazgatója. Ha pedig a Zengő Motorsport teszem azt, futamot nyer majd a gyári autókat is legyőzve, az azt fogja jelenteni, hogy a Honda R&D egy erős motort fejlesztett, továbbá a JAS is jó munkát végzett, és egy versenyképes kasztnit építettünk. Úgyhogy ha Norbert futamot nyer, én boldog leszek, ráadásul hiszem, hogy ez a társulás a Honda lehetőségeit és esélyeit is növelni fogja a bajnokságban.    
Mariani nagyon jó véleménnyel van Michelisz Norbiról
 
- Norbert teljesen ugyanazt a technikát fogja kapni, mint a gyári Honda-csapat két pilótája? Mondhatjuk, hogy innentől kezdve ő is gyári Honda-pilóta?
- Igen és nem. Az autók ugyanazok lesznek, de Norbert privát pilóta marad, és a Zengő Motorsport is megőrzi függetlenségét.
 
- Az idei évre épített Civicek csak egy évet fognak futni a versenypályán? 2014-ben jönnek az új szabályok… Addigra megint egy teljesen új autót fog építeni a Honda?
- Igen, már el is kezdtük feltérképezni a 2014-es lehetőségeinket, és arra jutottunk, hogy a szabályváltozások miatt, továbbá annak érdekében, hogy ismét egy extrém megoldásokat tartalmazó projekttel álljunk elő, egy teljesen új autót fogunk építeni 2014-re.
 

- A tesztek létfontosságúak az autósportokban, főleg egy új autó esetében, a Zengő Motorsportnak pedig van egy rendkívül tehetséges fiatal mérnöke, Bári Gergely, aki remekül tud együtt dolgozni Michelisz Norberttel a beállítások keresésében stb. A magyar csapat be lesz vonva a 2013-as Civic WTCC fejlesztési munkálataiba bármilyen formában? Lesz lehetőségük tesztelni az autót még a 2013-as szezon rajtja előtt?
- A 2013-as autó fejlesztését – amivel egyébként nagyon gyorsan el kell készülnünk az FIA homologizációs folyamatai miatt – a mi csapatunk fogja végigvinni, a mi két pilótánkkal, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval a volánnál. Mindenesetre meghívtuk a Zengő Motorsportot a tesztjeinkre, hiszen ha pusztán ott vannak, már az is jelentősen felgyorsíthatja a későbbi tanulási folyamatukat az új autóval kapcsolatban. Sokat tanulhatnak az autó karakterisztikájáról, ha eljönnek a tesztjeinkre, és szándékunk szerint minél több információt szeretnénk megosztani velük az autóról.    

- Hogy látja, milyen eredményekre lehet képes a JAS Motorsport és a Zengő Motorsport az új Civic első évében? Készen állnak rá, hogy új lapot nyissanak a WTCC történelemkönyveiben?
- Igen, lehetőleg minél több oldalt tele szeretnénk írni a Honda és a WTCC történelemkönyvében, ezért teljes mértékben eltökéltek vagyunk annak érdekében, hogy már most, az autó építése során is folyamatosan a legjobb formánkat nyújtsuk.
 
- Várja már a WTCC hungaroringi fordulóját? Most, hogy a Zengő Motorsport is Hondával fut majd, vélhetően lesznek páran a lelátókon, akik ezért a márkáért szorítanak majd…
- Én nagyon jó személyes emlékeket őrzök a Hungaroringről, még a saját Forma-1-es éveimből, ezért nagyon örülök, hogy idén újra visszatérhetek Magyarországra. Mindig jó érzés szembesülni a magyar szurkolók hihetetlen fanatizmusával.

- A Zengő Motorsport egyik kedvenc mottója, hogy „Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon!”. Egyetért ezzel a filozófiával?
- (Nevet.) Nem teljesen! Néha ahhoz, hogy megnyerd a bajnokságot, használnod kell mindkét lábad… külön-külön is… (nevet)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: