Jegyek

Mariani: „Mivel későn hoztak döntést az új szabályokról,...

Interjú
Mariani: „Mivel későn hoztak döntést az új szabályokról, természetesen mi is késésben vagyunk”
2013.08.27. 15:09
A gyári Hondák megépítéséért felelős JAS Motorsport csapatfőnökeként Alessandro Mariani egy kihívásokkal teli időszak közepén tart jelenleg. Miközben csapatával az idei túraautó-világbajnokságon kell megpróbálnia minél jobb eredményt elérni, nagyrészt már az új, 2014-es Honda megépítésére kell koncentrálnia, mivel jövőre az új szabályokkal egy új korszak kezdődik a WTCC-ben.
 
Így aztán – bár ebben a periódusban sajnos csak öthetente rendeznek futamokat a WTCC-ben – Mariani úrnak keveset kell gondolkoznia azon, mivel üsse el szabadidejét. 2014-ben jönnek az új szabályok a WTCC-ben, így a Hondának is új autót kell építenie. És amíg mondjuk a Citroën minden erejével csak a jövő évi projektre koncentrálhat, addig Marianiéknak párhuzamosan kell koordinálniuk az idei bajnoki hadjáratot és a jövő évi autó fejlesztését. Amivel ráadásul késésben vannak, mivel az FIA az ideálisnál kicsit tovább húzta-halasztotta az új szabályok bevezetéséről szóló döntést.

Erről és még sok minden másról faggattuk Marianit, aki szokott gyorsaságával és talán a szokottnál is informatívabb módon válaszolt feltett kérdéseinkre.

P1race: - Jelenleg a második öthetes nyári szünet közepén tart a bajnokság, félúton Argentína és Sonoma között. Mivel foglalatoskodik a csapat köztes időben? Még az idei autót fejlesztik, vagy már csak a jövő évi autó építésére koncentrálnak?
Alessandro Mariani: - Még jelenleg is tesztelünk új beállításokat a megbízhatóság növelése és a finomhangolás végett az idei autónkon, de az elmúlt időszakban már egyre inkább az új projektünkre koncentráltunk. 
 
- Hogy állnak a 2014-es autó építésével? Mennyi munkájuk van még hátra ahhoz, hogy egy új, versenyre kész autót kapjanak?
- Mivel későn hoztak döntést az új szabályokról, természetesen mi is késésben vagyunk… Szerencsére már előre el kezdtünk dolgozni néhány aerodinamikai alkatrészen (azokon, amelyek legyártása a legtöbb időt veszi igénybe), és így jól haladunk a szélcsatornában folytatott munkával. Úgy számolunk, hogy az első prototípus az idei év végéig vagy január elejéig pályára gördül. 

- Igaz, hogy négy új Honda lesz 2014-ben a mezőnyben? Ebből a négyből kettőt valóban a Zengő Motorsport fog megkapni?
- Jelen állás szerint négy autó épül a jövő évre, de nem én vagyok az illetékes személy, hogy megmondjam, kinek ítélik oda ezeket. Ez a Hondán múlik.
 
- Hogyan értékelné Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport munkáját az év eddig eltelt részében? Elégedett a magyar és az olasz csapat közötti együttműködéssel? Mit vár a jövő évtől?
- Elégedett vagyok Norbert rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményével. Technikai szempontból nyilvánvalóan nem volt sok információ a birtokunkban, mivel nem volt lehetőségünk eleget tesztelni az autóval. Remélem, jövőre többet tudunk majd tesztelni, és együtt megpróbálhatunk majd még többet kihozni ebből az együttműködésből.  
 
- Sonomában tavaly mindhárom jelenlegi Honda-pilóta jól ment, igaz, akkor még más-más típusú autókkal. Akkor úgy tűnt, (Michelisz) Norbinak, Gabrielének (Tarquini) és Tiagónak (Monteiro) is fekszik a pálya. De vajon a Civicnek is fekszik majd? Mit vár az amerikai futamoktól?
- Hogy mit várok a sonomai versenyektől? Ez jó kérdés… Mi még soha nem jártunk azon a pályán, úgyhogy bíznunk kell a pilótáink ottani jó tapasztalataiban… Mindenesetre úgy gondolom, hogy a pálya karakterisztikája jól fekszik majd az autónknak.  

- Sonoma lesz idén az utolsó olyan versenyhelyszín, ahonnan nincs korábbról semmilyen tapasztalata a Hondának. Suzukában, Sanghajban és Makaóban Tiago már vezette tavaly a 2012-es Civicet. Ez jelenthet előnyt Önöknek az év utolsó három versenyhétvégéjén?
- Eddig azokon a pályákon, amikről voltak korábbról tapasztalataink (lásd: Slovakiaring), rendre jól mentünk, ezért úgy gondolom, hogy ez mindenképpen előnyt jelent majd számunkra, tekintve, hogy ez az első teljes évünk a bajnokságban, és a pályák többségén most jártunk először. 
 
- Az utolsó, argentin fordulón Gabriele hosszú idő után újra régi fényében tündökölt, és sok világbajnoki pontot szerzett. Ön hogy látja, az év hátralevő részében is a legjobb formáját tudja majd hozni? Képes lesz megszerezni a 2. helyet az év végi összesítésben?
- A 2. hely a célunk, és úgy gondolom, hogy ez elérhető, tekintve, hogy Rio Hondóban mindkét pilótánk ragyogó munkát végzett. Azonban fontosnak tartom megjegyezni, hogy kettejük közül a gyorsabb és kiegyensúlyozottabb pilóta Argentínában Tiago volt, aki – a motorcsere miatti büntetése ellenére – két csodálatos versenyt futott, ezért én tőle is nagy dolgokat várok a folytatásban.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: