Jegyek

Mariani: „Suzukában szeretnénk megismételni Norbi 2013-as...

Interjú
Mariani: „Suzukában szeretnénk megismételni Norbi 2013-as győzelmét”
2014.02.02. 07:33
Az elmúlt héten teljesítette első igazi tesztjét új autójával, a 2014-es szabályok szerint megépített Honda Civic WTCC-vel a JAS Motorsport. A gyári Civicek mellett Michelisz Norbert és Mehdi Bennani privát Hondáinak megépítéséért is felelő olasz egylet csapatfőnökét, Alessandro Marianit többek között az első teszt tapasztalatairól és 2014-es célkitűzéseikről kérdeztük.
 
A témák között szerepelt Monza kiesése a versenynaptárból, Marcello Lotti távozása a sorozat éléről, és úgy általában az olaszok háttérbe szorulása a franciákkal szemben a WTCC vezetésében, illetve a csapatok, a versenyhelyszínek és a versenyzők tekintetében. Mint ismert, a WTCC eredetileg közvetett módon az Olasz Superturismo Bajnokságból fejlődött ki. Az említett nemzeti bajnokság Európára való kiterjesztésével született meg 2001-ben az ETCC (Túraautó Európa-kupa), majd 2005-től az ETCC-ből nőtte ki magát a WTCC, a túraautó-világbajnokság.

Noha a sorozat azóta teljesen nemzetközivé vált, de részben máig megőrizte olasz jellegét, hiszen egészen az elmúlt hónapig Marcello Lotti volt a sorozat promótere, éveken át Monzában rendezték a szezonnyitót stb. 2014-ben azonban komoly változás állt be a WTCC életében. Új szabályok kerültek bevezetésre, Lotti távozott a sorozat éléről, amely poszton addigi jobb keze, a francia Francois Ribeiro váltotta. Monza is kikerült a versenynaptárból, és a helyére Paul Ricard került be. Közben érkezett a Citroën és Sebastien Loeb is, míg a sorozat egyik emblematikus figurája (még egy olasz), Stefano D’Aste a hírek szerint távozik a sorozatból. Olaszok mennek, franciák jönnek – nem lehet nem felfigyelni a jelenségre. Alessandro Mariani, a JAS Motorsport és Gabriele Tarquini mindenesetre megmaradtak hírmondónak az olaszok képviseletében, és mint a csapatfőnök fogalmaz, megpróbálják majd a győzelmek számával „olaszabbá” tenni a bajnokságot. Jó gondolat. Mi mindenesetre olaszul kérdeztük…    

P1race: - Gratulálok az új autóhoz. Elégedett az első, aragóni teszt tapasztalataival? Mik voltak az első benyomásai a Honda Civic WTCC 2014-ről?
Alessandro Mariani: - Köszönjük. Igen, elégedett vagyok, mert az előzetesen tervezett időpontban sikerült pályára gördülnünk a kész autóval, ami kész csoda, ha belegondolunk, milyen kevés idő állt a rendelkezésünkre, és számításba vesszük, hogy ez egy új szabályok szerint épített, az elődjétől teljesen eltérő, új autó.
 
- Az aragóni teszten még csak egy autójuk vett részt. Mikor láthatjuk pályán a másik három 2014-es Honda Civic WTCC-t?
- A cél az, hogy sikerüljön megépítenünk az összes autót úgy, hogy legalább egy rövidke tesztet tudjon velük menni az összes pilótánk még az első verseny előtt.
 
- Az aragóni teszten felhalmozott adatok ismeretében végrehajtanak változtatásokat az autón? Lesz néhány új fejlesztési irány, illetve új megoldás?
- Számos új irány lesz! Már a következő, barcelonai tesztünkre sok új alkatrészt viszünk kipróbálni, és utána is végrehajtunk majd néhány további fejlesztést.
 
- Aragónban főként csak Gabriele (Tarquini) vezette az autót. Ön szerint melyik a jobb: több pilótától kevesebb, de eltérő visszajelzés, vagy egy pilótától több, de egységes?  
- Tiago (Monteiro) is ment néhány kört Aragónban, de tény, hogy főként Gabriele vezette az autót. Abban a fázisban, ahol most tartunk az autó fejlesztésével, az új szabályok és a kevés rendelkezésre álló idő ismeretében, kétségkívül az a jobb, ha a fejlesztési munka javát csak egy pilóta végzi, sokéves kipróbált tapasztalattal. Márpedig ilyen jellegű fejlesztési tapasztalattal kevés pilóta rendelkezik.

- Idén nem Monza ad otthont a szezonnyitónak, sőt, nem is szerepel olasz helyszín a naptárban. A Hondának ott lesz Suzuka, a Zengő Motorsportnak a Hungaroring, míg Bennaninak Marokkó, de a JAS-nak és Gabrielének nem lesz hazai futama. Nem fog hiányozni Monza?
- De, nagyon is hiányozni fog, és nagyon szomorú vagyok emiatt. Így számunkra az idei év egyetlen igazi hazai versenye a suzukai lesz, ahol reményeink szerint sikerül megismételnünk (Michelisz) Norbert 2013-as győzelmét. Monza egyébként nemcsak nekünk, de az egész bajnokságnak hiányozni fog.
 
- Monza nem, Paul Ricard igen. Lotti nem, Ribeiro igen. Stefano D’Aste nem, Citroën és Sebastien Loeb igen. Úgy tűnik, a WTCC kevésbé olasz, és inkább francia lesz, mint eddig. Mit gondol erről?
- Azt, hogy mi a győzelmek száma által igyekszünk majd olasszá tenni azt!
 
- Marokkóban az eredetileg tervezettnél egy héttel később fog megkezdődni a szezon. Egy héttel több idejük van megépíteni és tesztelni az autókat. Jó hír?
- Azt mondanám, hogy igen, ha nem tudnám, hogy egy hétre rá rögtön lesz egy másik versenyünk is, amin egy baleset esetén elég kritikussá válna az indulásunk. Ebben az esetben berendezkednénk egy újabb csodatételre, és valami hasonlót kéne véghezvinnünk, mint tavaly Marokkó és Slovakiaring között.
 
- Mikor és hol lesz a többi szezon előtti tesztje a csapatnak?
- Február második hétvégéjén Barcelonába, február utolsó hetén a Paul Ricardra, márciusban pedig Valenciába utazunk tesztelni.
 
- Mi a csapat célkitűzése 2014-re?
- Harcba szállni az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címért…
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: