Jegyek

Marquez: „Elkezdtük látni a fényt az alagút végén” –...

MotoGP
Marquez: „Elkezdtük látni a fényt az alagút végén” – versenyzői nyilatkozatok
2015.07.12. 18:35
A mai napon rendezték a 2015-ös év kilencedik MotoGP-nagydíját a Sachsenringen. Ezzel feléhez érkezett a szezon, a nyári szünet következik, legközelebb csak négy hét múlva láthatjuk a mezőnyt egyben. Marc Marquez a futamon is remekelt Németországban, mögötte Dani Pedrosa és Valentino Rossi értek célba.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Épp a királykategória futamára lett a legmagasabb a hőmérséklet egész hétvégén a Német Nagydíj helyszínén, a Sachsenringen. Éppen ezért nagyon fontos volt, ki milyen gumit választ. Hátra egységesen a közepes keverék nyerte el a mezőny tetszését, az első abroncsokkal azonban más volt a helyzet. A két legnagyobb rivális, a Honda és a Yamaha eltérő taktikát választottak, ami végül egyértelműen a Honda oldalára billentette a mérleg nyelvét. Marc Marquez elképesztő teljesítményt nyújtva nagy előnnyel nyert, mögötte pedig csapattársa, Dani Pedrosa végzett, aki az utolsó három körben le tudta magáról szakítani Valentino Rossit. A bajnokság második helyezettje, Jorge Lorenzo ezúttal csak negyedik lett. A rövid pálya ellenére nem láthattunk túl sok csatát, ám a bajnokság izgalmasabbá vált, így kíváncsian várhatjuk, hogyan alakul az esztendő a nyári szünet után. Most pedig lássuk, hogyan értékelik a versenyzők a mai versenyt!
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. hely
„Nagyon örülök ennek a győzelemnek. Nagyon keményen kergettem az előző versenyeken. Assenben elkezdtük látni a fényt az alagút végén, ami Barcelona után nagyon nehéz volt, az elvégzett változtatásoknak köszönhetően újra jól éreztem magam a motoron. Bebizonyítottuk ezen a pályán, hogy ezek működnek, de óvatos akarok lenni, mert tisztában vagyok vele, hogy ez a pálya mindig is nagyon jó volt nekem és a Hondának is. Tovább kell dolgoznunk, mert a Lorenzo mögött töltött körökben láttam, hogy néhány szempontból jobbak nálunk. Meglátjuk, tovább tudunk-e javulni a jövő heti misanói teszten.”

Dani Pedrosa, 2. hely
„Nagyon boldog vagyok, legfőképp azért, ahogyan befejeztük a versenyt, mivel nagyon jól motoroztam. Valentino nagy nyomás alatt tartott, és bár már rég küzdöttem vele utoljára, és ő olyan, akit nagyon nehéz legyőzni, mindent beleadtam, és képes voltam előtte végezni. Sokkal jobb voltam a végén, és idén ez volt az első verseny, amin végig jó volt a tempóm. Igaz, hogy ezen a pályán kisebb a motorunk hátránya, mint a többin, hála a pálya tulajdonságainak, de a jövő heti teszten keményen kell dolgoznunk, mert mind Jorge, mind Valentino sokkal közelebb voltak, mint az előző években. Meglátjuk, találunk-e valamit a szezon második felére, amivel versenyképesebbek lehetünk.”
 
Yamaha Movistar MotoGP

Valentino Rossi, 3. hely
„Először is: a dobogó mindig jó, de mindig előrébb akarsz végezni, mint a harmadik hely. Azt hiszem, ezen a hétvégén ez volt a maximum, amit elérhettünk, mert Marquez erősebb volt nálunk. A bajnokság szempontjából az volt a fontos, hogy Jorge előtt végezzek. Úgy gondolom, nagyon jó versenyt teljesítettünk, mert nagyon jó munkát végeztünk, a warm uptól a versenyig jó volt a motor, keményen nyomhattam. Talán csak három ponttal szereztünk most többet, de szereztünk egy újabb dobogót és valamivel növeltem az előnyöm. A legjobban úgy tudnám leírni a versenyt, hogy „megpróbáltam legyőzni Danit”. Próbáltam, de az utolsó körökben túl gyors volt hozzám képest. Ugyanakkor kapóra jött nekem, mert lehetővé tette, hogy ellógjak Jorgétól, a szélárnyéka sokat segített. Tíz körön keresztül próbáltam Pedrosával maradni, mert tudtam, hogy kulcsfontosságú lehet időt nyerni Jorgéhoz képest. A mai harmadik hely fontos volt, mert Jorge korábban négy győzelmet szerzett zsinórban, amivel 28 pontot hozott rajtam, szóval nagyon fontos volt az asseni győzelem és az, hogy itt is előtte végeztem, így 13 pontra növeltem az előnyöm. Most két hét szünetre van szükségem, mert nagyon keményen dolgoztam ezért a bajnokságért, február eleje óta nem volt egy pihenőnapom sem. Az egész munkával telt, edzőterembe járással, motorozással, egyéb edzéssel. Most itt az ideje pihenni.”

Jorge Lorenzo, 4. hely
„Egy olyan pályán is képes voltam néhány jó körre, és az élen tudtam állni, ahol alig volt hátsó tapadás. A végén az egyedüli jó dolog a rajtom maradt és az, hogy egy rossz verseny után csak három pontot veszítettünk. Amikor elkezdtem elveszíteni hátul a tapadást, gondjaim akadtak a motor felemelésével, féktávoknál pedig nem volt elég fékhatás hátul, ezért egyre korábban kellett fékeznem. Ez nagyon megnehezítette a tempó tartását. Már bánom, hogy nem próbáltam ki egy rövidebb tengelytávot a warm upon, ami talán több tapadást nyújtott volna hátul. De már túl késő, de mint mondtam, csak három pontot veszítettünk, és az nem olyan rossz a bajnokság szempontjából.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 5. hely
„Nyilvánvaló, hogy nehéz volt ma kezelni a helyzetet, de ismét sikerült a legjobb ötben végeznünk, és ahogy azt a bajnokság kezdete óta mondom, ez az egyik fő célunk. Természetesen nagyobb elégedettséggel tölt el, ha a legjobbakkal versenyezhetsz, de jelenleg nehéz lett volna elérni ennél többet. Az elején megpróbáltam közel maradni az elejéhez, vállaltam is némi kockázatot, de aztán rájöttem, hogy a második és harmadik kanyarban sokat veszítek, így megpróbáltam inkább a saját tempómra koncentrálni, és végül az nem is ment annyira rosszul. Köszönet mindenkinek a csapatnál és a Ducatinál, hogy bíznak bennem.”

Andrea Dovizioso, kiesett
„Nagyon csalódott vagyok a bukás miatt, nagyon nem volt szükségem erre. A negyedik sorból rajtolva próbáltam néhány pozíciót javítani, noha ezen a pályán ez egyáltalán nem egyszerű. Keményem nyomtam és egész gyorsan motoroztam, de mint mindig, amikor a határon vagy, nem tudsz teljesen simán menni, ezért el is követtem egy hibát. Csalódott vagyok a csapat miatt, és nagy kár a bajnokság szempontjából is, de emellett az is bebizonyosodott, hogy jelenleg nincs meg ugyanaz a tempónk, mint volt az idény elején. Tudtuk, hogy kemény dolgunk lesz itt, ezért most már inkább Indianapolisra koncentrálunk, ahol még jobban felmérhetjük majd, hol is állunk, mivel az a helyszín jobban fekszik a GP15-nek.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 6. hely
„Elégedett vagyok a mai teljesítményemmel, különösen azért, mert trükkös volt a verseny, és 100%-ot kellett beleadnom, ugyanakkor finomnak is kellett maradnom, a Yamahához erre van szükség. Ismét mi voltunk a legjobb szatellit motor, a 30 körös verseny végére pedig elég nagy előnyünk volt Calhoz és a csapattársamhoz képest is, ami nagyon pozitív dolog. Ugyanakkor nem tudok mit tenni, de kissé csalódott is vagyok, mert hasonló tempóm volt, mint Iannonénak, de nem tudtam elkapni, mert sok időt veszítettem a verseny elején Hernandezzel. Ez a saját hibám, mivel a 9. helyre kvalifikáltam magam, szóval ez olyan terület, amin a szezon második felében javítanom kell, mert tudom, hogy a top 5-ben küzdhetünk. Ráadásul a végén le sem tudtam érinteni a bal lábam, mert teljesen elkopott a bal térdkoptatóm, ami kicsit ijesztő volt itt, mert nagyon sok a balkanyar. Mindazonáltal holtversenyben ötödikek vagyunk a bajnokságban, ami nagyszerű a szezon első felének végén. Holnap Japánba utazok egy újabb tesztre a suzukai 8 órásra, így a hosszú úton pihenni fogok a repülőn. Nagy köszönet az egész csapatomnak, 2015-ben eddig minden versenyen nagyszerű motort adtak alám, és remélem, úgy élvezik majd a háromhetes pihenőt, mint én.”

Pol Espargaro, 8. hely
„A mai nyolcadik hely amolyan kármentés volt, mert a trükkös pénteki indulás után magabiztos voltam a versenyt illetően, mivel tegnap találtunk megoldást a gondjainkra, és jó lett az M1-em beállítása is. A negyedik szabadedzésen stabilan hoztam az 1’22 közepe körüli időket, ami nagyon jó lett volna ma is. De amint elkezdődött a nagydíj, észrevettem, hogy valami nincs teljesen rendben. Nem volt elég tapadásom hátul, lehetetlen volt befordulni a kanyarokba. Az egész 30 kör alatt küzdenem kellett a motorral, használva a lábamat a kanyarodáshoz. Egy pillanatig sem éreztem kényelmesen magam. De így is megpróbáltam a legjobbamat nyújtani, és olyan keményen nyomni, amennyire csak tudtam, hogy megelőzzem az előttem lévő csoportot. Természetesen még nem vagyunk ott, ahol lennünk kellene, de most kielemezzük az adatokat azért, hogy ez többé ne fordulhasson elő. Ezért keserű szájízzel hagyom el Németországot a nyárra, ami az én esetemben nem nyaralással telik, de nagyon izgatott vagyok, hogy Suzukába repülhetek a második tesztre a két hét múlva rendezendő 8 órás versenyre.”
 
CMW LCR Honda

Cal Crutchlow, 7. hely
„A mai eredmény nem a legjobb, de örülök, hogy célba értem, és szereztem néhány pontot a nyári szünet előtt. Volt néhány problémánk a versenyen, rossz gumit választottam, mivel ugyanazzal kellett volna mennünk, amivel Danny és Marc is. Úgy gondolom, az hozott volna néhány másodpercet a konyhára a futam egyes szakaszaiban. A hátsó abronccsal is gondom volt, amely folyamatosan vibrált a verseny során, így a célba érés semmiképp sem rossz eredmény, különösen azért, mert még mindig fájt kissé a könyököm és a karom a tegnapi bukást követően. Most jön a nyári szünet, aztán utána Indianapolisban és azt követően fejlődnünk kell. Úgy vélem, az évad első fele átlagos volt, de hiszem, hogy sokkal jobbak is lehetünk.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 10. hely
„Sajnálom ezt a hétvégét, mert a három nap során végig nem tudtuk megtalálni az ideális beállításokat. Nagyon kényelmetlenül éreztem magam a motor elejével a lassú kanyarokban, és nem is találtuk meg a módját, hogyan fejlődhetnénk. A versenyen végül is örülök, hogy befértünk a legjobb tízbe, fontos, hogy pontokat szerezzünk, mert elég sok kockázatot vállaltam, de a bajnokságot is szem előtt kell tartanom, és mindenekelőtt a fejlesztési folyamatokat. A hétvége után Misanóba utazunk, és megpróbálunk a lehető legtöbbet tesztelni Tommal, a műszaki részleg vezetőjével. Már van néhány ötletünk, min dolgozzunk. Indy nem lesz egyszerű számunkra, de nagyot kell előrelépnünk a szezon második felében.”

Maverick Vinales, 11. hely
„Nos, a végén nagyon élveztem a csatát Aleix ellen. Büszke vagyok rá, hogy ilyen közel voltam hozzá, ő jelenti számomra a viszonyítási pontot, mivel ugyanolyan gépen ül és jóval több a tapasztalata, s bár jobban szerettem volna előtte végezni, de végül is csak az számít, hogy mindketten szeretnénk inkább az élmenőkkel csatázni, és nem egymással. A verseny során ugyanazok a problémák jelentkeztek, mint az egész hétvége folyamán: rossz volt az érzés a motor hátuljával, a kigyorsítások pedig gyengék voltak a sok megcsúszás okán. Ez komoly hátrányt jelentett ezen a szűk pályán, és egyértelműen fejlődnünk kell ezen a téren. Pozitívan várom a jövő heti tesztet, és bízom benne, hogy a mérnökeim találnak megoldást a motor továbbfejlesztésére, és így még versenyképesebbek lehetünk a nyári szünet után.”
 
Aprilia Racing Team

Alvaro Bautista, 14. hely
„Nagyszerű rajtot fogtam, nyertem néhány pozíciót, és az első körökben könnyedén a második bollyal tudtam maradni. Az új gumikkal jól teljesítettünk. Sajnos amikor kopni kezdtek az abroncsok, szenvedni kezdtem a hátsó tapadás hiányával. Változtattunk néhány dolgot az elektronikán – és köszönet a csapatnak az ezen a téren végzett munkájukért –, hogy kezeljük ezt a helyzetet, és ennek köszönhetően különösebb kockázatvállalás nélkül célba tudtam érni. A helyezés jó, de még javulnunk kell a szezon második felében, ahogy azt a chattering problémát is sikeresen megoldottuk, ami Assenben hátráltatott engem.”

Michael Laverty, 20. hely
„Jól kaptam el a startot, és az Open Hondákkal és Bazzal harcoltam. Kényelmesen éreztem magam, de aztán egy bizonyos ponton elkezdtem elveszíteni a hátsó tapadást a kanyarok bejáratán. Visszaestem néhány pozíciót, és aztán nem tudtam ledolgozni az ekkor szerzett hátrányt. Kár érte, mert az utolsó tíz körben rájöttem, hogyan kellene ilyen körülmények között motoroznom, kicsit előrébb helyezve a pozíciómat és ezáltal több súlyt helyezve az első abroncsra. Sokat tanultam ezen a versenyen. Jó tapasztalat volt, és meglehetősen elégedett vagyok a dolgok alakulásával.”
 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: