Jegyek

Michelisz Norbi: „A legfontosabb, hogy ezt a formát fenn...

Interjú
Michelisz Norbi: „A legfontosabb, hogy ezt a formát fenn tudjuk tartani egészen Makaóig”
2013.08.12. 15:09
Kétharmadánál tart a 2013-as túraautó-világbajnoki évad, hiszen a legutóbbi, argentin forduló jelentette a 12 futamból álló bajnokság 8. versenyhétvégéjét. Azóta bő egy hét telt el, ám a következő, sonomai fordulótól még majdnem négy hét választ el minket. Aktuális témákból viszont nincs hiány – ezekről kérdeztük a Zengő Motorsport kisvilágbajnok pilótáját, Michelisz Norbertet.
 
P1race: - Múlt csütörtökön ünnepelted 29. születésnapodat. Isten éltessen még egyszer nagyon sokáig! Hogyan töltötted a nagy napot?
Michelisz Norbert: - Köszönöm szépen. A hosszú argentin utazás után elsősorban pihenéssel Johanna és a család körében.
 
- Összeállt a Citroën – Sebastien Loeb – Yvan Muller francia álomtrió, ami elsőre nem tűnik éppen gyengének. Szerinted megfér majd két dudás egy csárdában? Lehet esélyük a bajnoki címre az első évben?
- Mivel régóta ismerik egymást, ezért jól ki fognak jönni. Két évvel ezelőtt pont Muller adta kölcsön az autóját egy teszt erejéig Sebastien Loebnek. Ebből is látszik, hogy nem kizárólag munkakapcsolat az övék. Az más kérdés, hogy a sok test a test elleni küzdelem következtében marad-e bennük rossz érzés a másikkal szemben, ha majd éppen egymással találkoznak a pályán, de ez már legyen az ő gondjuk.

- Hogy tetszett Argentína? Akár az ország, akár az emberek, a pálya, a hangulat, bármi…
- Az országból sajnos nem sokat láttam. Buenos Airesben csak átszálltunk a reptéren, Rio Hondo pedig egy néhány ezer fős település, ahol sok látnivaló nincsen. Európai szemmel nézve viszont furcsának tűnik, hogy hiába élnek sokkal rosszabb körülmények között sok dél-amerikai országban, mégis mindig barátságosak és mosolygósak az emberek. Lehet, hogy ez csak a külföldieknek és turistáknak szól, de engem megfogott az argentin emberek közvetlensége.
 
- Az időmérő 3. helye után elérhetőnek érezted a dobogót? Csalódott vagy, hogy a pódium most nem jött össze, vagy inkább örülsz a megszerzett értékes pontoknak? Hogyan értékeled összességében a hétvégét?
- Közvetlenül a futamok után egyértelműen csalódott voltam, főleg az első futam csetepatéja és az abból fakadó pozícióvesztés zavart. Minél több idő telt el a futamok után, annál inkább elkezdtem látni a dolgok jó oldalát is. Az autó szinte hibátlanul működött, sok pontot gyűjtöttem és értékes tapasztalatokkal gazdagodtam mindkét futam során. Nem mehet mindig minden úgy, ahogyan én szeretném, és közel egy hét távlatából már inkább pozitívan értékelem a hétvége történéseit.

- Egy hétvégén maximálisan 55 pont szerezhető, és most pont ennyire vagy Tarquinitől és a 3. helytől. Hogy érzed, ideális esetben fogható még az olasz és az év végi top3?
- Négy hétvége alatt nem lehetetlen ledolgozni 55 pont hátrányt, de őszintén szólva nem érdekel az összetett pontverseny, mivel idén nem a világbajnokságért küzdök – sajnos. (Nevet.) Természetesen jól mutatna év végén egy dobogós helyezés, a legfontosabb ugyanakkor az, hogy ezt a formát fenn tudjuk tartani egészen Makaóig.
 
- Idén fejleszt még a Honda az autón, vagy már 2014-re koncentrálnak? Mikor láthatjuk azt, hogy erőből lenyomjátok a Chevyt?
- Csak néhány apró módosítást terveznek az idei modellel kapcsolatban. Mint versenyző, aki minden futamon a lehető legerősebb felállásban szeretne rajthoz állni, természetesen kicsit csalódást keltő ez a helyzet, de mégis be kell látnom, hogy közép és hosszú távon ez a jó irány, ugyanis a márka nincs harcban az egyéni világbajnoki címért, így racionális a jövő évi autóra összpontosítani annak érdekében, hogy 2014-ben az első pillanattól kezdve képesek legyünk futamgyőzelmekért harcolni.

- Mit tudsz elárulni a Honda 2014-es projektjéről? Teljesen új autó lesz, vagy az ideinek lesz egy evolúciója? Hogy áll a JAS a fejlesztésekkel? Kikérik a Ti véleményeteket is a fejlesztések kapcsán? Tényleg két Zengő-autó lesz jövőre? Ki lehet a befutó a másik pilótaülésre?
- Azt elmondhatom, hogy a Honda is gőzerővel készül 2014-re, a JAS Motorsport pedig már előrehaladott állapotban van az új karosszériát illetően. A motor Japánban készül, így azzal kapcsolatban kevesebb infó jut el hozzánk, de látva a magabiztos japán arcokat, biztos vagyok benne, hogy az idei motorral kapcsolatos hiányosságokat teljes mértékben megszüntetik az új erőforrásban. Jelenleg nem sokat foglalkozom még a jövő évi felállással. Tudom, hogy tervben van év elejétől két autó a Zengő Motorsportnál 2014-re, de egyelőre nincs semmilyen konkrétum. Természetesen minden az anyagiakon múlik és azon, hogy a Hondának mik a tervei a jövőben, így valószínűleg a döntő szerepet ezek a szempontok fogják játszani az esetleges második ülés tekintetében.

- Sonomáig még van négy hét. Nyár van, jó idő, szemre minden rendben körülötted… Mivel töltöd a következő versenyig hátralevő időt? Mi mindent csinálsz addig és hol láthatnak esetleg a szurkolók? 
- Szerencsére a látszat nem csal, tényleg minden a legnagyobb rendben. Most elsősorban a sporté a főszerep, valamint a nyári időszakra időzítettem sok szponzori aktivitást és egyéb rendezvényt, ahol megjelenek. Ezenkívül szeretnék elmenni nyaralni augusztus második felében Johannával.
 
- Köszönöm, hogy időt szántál Olvasóinkra. Jó feltöltődést kívánok a nyár hátralevő részére, és sok sikert a további futamokon.
- Köszönöm. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: