Jegyek

Michelisz Norbi: „Egyszerűbb egy megbízhatatlan autót...

Interjú
Michelisz Norbi: „Egyszerűbb egy megbízhatatlan autót megbízhatóbbá, mint egy lassú autót gyorssá tenni”
2013.04.25. 15:37
A Zengő Motorsport pilótája, Michelisz Norbert több szempontból is különös helyzetből várja a WTCC soron következő két, slovakiaringi és hungaroringi fordulóját. Tavaly magasra tette magának a lécet: Szlovákiában övé lett a pole és a pályarekord, idehaza pedig több tízezer szurkolója előtt megnyerte a második futamot. Idén döcögősen indult az év a Hondával, de Norbi bizakodó.
 
Új az autó, új a márka, aminek szurkolni kell, és új a helyzet, de egyvalami nem változott a tavalyi évhez képest: a magyar szurkolók kedvence továbbra is Michelisz Norbi, és idén is (szinte) csak miatta fog kilátogatni mindenki a WTCC két hazai, slovakiaringi, illetve hungaroringi fordulójára.

A WTCC tavalyi privát világbajnokával, Michelisz Norbival – a gyorsasági-motoros világbajnok Talmácsi Gáborhoz hasonlóan – egy nappal slovakiaringi kiutazása előtt beszélgettünk a Nagy futam hivatalos sajtótájékoztatója után.

P1race: - Jön az év két legjobban várt versenye. Hogy érzed magad? Készen állsz rá, hogy valami hasonlóan maradandót alkoss, mint tavaly? 
Michelisz Norbert: - Köszönöm, jól vagyok. Csütörtök reggel utazom ki a Slovakiaringre, és nagyon kíváncsi vagyok, izgatottan várom ezt a versenyt, és természetesen utána a hazai, hungaroringi futamot. Mindig készen állok, ezen nem fog múlni a dolog. Nehéz lenne megmondani, hogy pontosan képesek lehetünk-e ugyanarra, mint a tavalyi évben. Ugye az első két hétvége az felemásra sikerült, másrészről viszont azt is tudom, hogy a Slovakiaring vonalvezetése alapvetően fekszik nekem, és azt is látom, hogy a Hondában – ahogy azt Tarquini eredménye is megmutatta az előző versenyhétvégén – rengeteg lehetőség lakozik. Úgyhogy bízom benne, hogy ez a kombináció előbb-utóbb sikerre fog vezetni, és a Slovakiaringen már egy technikai problémáktól mentes hétvégét tudunk futni, ahol a tempó is rendben lesz. Hogy ez most a pontszerzésre, a top5-re vagy a dobogóra lesz elég, azt nehéz előre megmondani; én bízom benne, hogy a tavalyi tapasztalatok alapján képesek lehetünk arra, hogy a dobogón vagy legalább az első 5-ben szerepeljünk valamelyik futamon.
 
- Norbi, hogy is van ez, mennyi a körrekord a Slovakiaringen?
- (Nevet.) 2:12.990. És ezt ugye tavaly az időmérő edzésen sikerült a pole pozíció alkalmával megfutnom.

- Igen, szerintem jól emlékszik erre minden magyar szurkoló! Hogy érzed, verhető ez az idő idén a Hondával?
- Nehéz megmondani. De alapvetően nem is nagyon érdemes így összehasonlítani egyik évet a másikkal, mert annyit változik egy versenypálya, a hőmérséklet és az egyéb külső tényezők, hogy nehéz egy korábbi évben futott időeredményt összehasonlítani egy későbbivel. Például a Hungaroringen 2012-ben majdnem két másodperccel gyorsabb köröket tudtunk futni, mint az azt megelőző évben, és ezt az egész mezőnyre értem. Egy versenypálya állapota folyton változik még egy hétvégén belül is, nemhogy egyik évről a másikra, ezért idén az is előfordulhat a Slovakiaringen, hogy ha például sokkal melegebb lesz, akkor elérhetetlen lesz az az idő. De ugye az autók is javulnak évről évre, tehát elméletileg képesnek kell lennem arra, hogy ezt a köridőt megdöntsem. Aztán az, hogy ez most pontosan mire lesz elég az időmérőn, azt nehéz megmondani. Bízom benne, hogy ha nekem sikerül, akkor rajtam kívül nem sok mindenki másnak sikerül majd! (nevet.)
 
- Tavaly rendezték az első túraautó-világbajnoki versenyt a Slovakiaringen. Akkor nagyon beletaláltatok a tuti beállításokba versenymérnököddel, Bári Gergellyel. Az BMW volt, ez Honda. Az hátsókerék-meghajtás, ez elsőkerék. Mennyire tudjátok átültetni esetleg az akkori nyerő beállításokat a mostani autóba?
- Semennyire, sajnos. Maga a tapasztalat segít, hogy tavaly versenyeztünk azon a pályán,  de nagyon kevés olyan eleme van a BMW-nek akár a beállítások terén, akár más téren, ami mondjuk átvihető lenne a Hondára.
 
- Marokkó óta voltál Olaszországban, a JAS Motorsport műhelyében, vagy most csak az autód ment oda?
- Nem, nem voltam. Csak az autó volt kint két napig. A kinti szakemberek a Marokkóban előforduló hibákat orvosolták, és utána az autó megérkezett Magyarországra, a zengős műhelybe, ahol a fiúk most egy hetet foglalkozhattak vele.

- Tényleg elég sok technikai probléma jött ki az első két versenyhétvégén a Hondával. Bízol benne, hogy most már lassan a lista végére értek, és sikerült minden hibát letudni gyorsban a két legfontosabb, hazai versenyed előtt?
- (Nevet.) Abszolút, bízom benne nagyon, és biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb ez a rossz sorozat megszakad. És ugye alapvetően nem is vagyok annyira csalódott, mert az látszik, hogy az autó gyors, és nekünk mindig az a szempont, hogy legyen egy jó autó, ezért is váltottunk BMW-ről Hondára. Látszik, hogy ez jó döntés volt, főleg a BMW-s csapatok idei szereplésének tükrében. Mindig egyszerűbb egy megbízhatatlan autót megbízhatóbbá tenni, mint egy lassú autót gyorssá tenni. Ilyen szempontból azt gondolom, hogy ez egy leküzdhető feladat, és csak idő kérdése, amíg elérkezünk oda, hogy az autó tökéletesen működik.
 
- Kívánjuk, hogy minél előbb elérkezzen ez az idő, és már a Slovakiaringen és a Hungaroringen úgy tudjál szerepelni, ahogy szeretnél, és ahogy azt megszoktuk Tőled és a csapattól. Hajrá Norbi! Hajrá Zengő Motorsport!
- Köszönjük.  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: