Jegyek

Michelisz Norbi: „Nehéz most pozitívumot találni, nagyon...

WTCR
Michelisz Norbi: „Nehéz most pozitívumot találni, nagyon csalódott vagyok”
2014.05.03. 17:58
Nincs rosszabb érzés annál, mint amikor valaki szeretne sokat adni másoknak, és ezt rajta kívülálló okokból nem tudja megvalósítani. Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport többszörös vb-futamgyőztes pilótája ezt élhette át a mai napon a Hungaroringen. Szeretett volna nagyon sokat adni a nézőknek, ám a lengővilla pont most adta meg magát Hondájában, így lógó orral ért véget a nap.
 
Pedig a Q1-ben még ott volt a 3. helyen Norbi Lopez és Muller mögött, a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeböt is megelőzve, és elmondása szerint bőven-bőven maradt még abban a körben is tartalék, így a Q2-ben tovább tudott volna még gyorsulni, és a Q3 is jó eséllyel meglett volna. A sportban viszont sajnos nincsen ha, csak igen van vagy nem, és boldog vagy csalódott emberek az eredménytől függően. Norbit régen láttuk ennyire csalódottnak, de biztos vagyok benne, hogy a mostani csalódottságának mértéke holnapra átfordul hatalmas plusz motivációba, és annál elszántabban fog harcolni, hogy jó eredménnyel örvendeztesse meg azt a felbecsülhetetlenül sok embert, akik az ő kedvéért jönnek ki vasárnap a Hungaroringre.  
Itt még Norbi szerencsésebbnek érezhette magát…
 
„Azt mondják a fiúk, hogy elgörbült valami az első felfüggesztésben. Ahogy a 4-es kanyarban átmentem a belső rázókövön a baloldali kerékkel, ott valami a másik oldalon, a jobb első keréknél elérte az életének a végét, és pont most döntött úgy, hogy nem tovább. Amint megkapta a terhelést, rögtön elfordult a kormány körülbelül 30 fokos szögben jobbra a bal kanyarban, úgyhogy örülök egyébként, hogy nem tört össze az autó, mivel onnantól kezdve irányíthatatlan volt. A srácoknak ez egy rutinművelet lesz, könnyen meg tudják csinálni holnapra, de nyilván ez sokat most nem segít rajtunk” – kezdte érthető csalódottsággal Norbi a helyszínen tartózkodó magyar újságíróknak.

„Az a nagyon fájó dolog, hogy a Q1-ben úgy lettem 3., és úgy sikerült beékelődnöm a Citroënek közé, hogy éreztem, hogy volt még benne tartalék bőven. Eleve a motorvezérlő elektronika úgy van hangolva, hogy a Q2-ben és a Q3-ban használunk mindent maximális teljesítményen, így ha a Q2-ben semmi mást nem csinálok, csak megyek egy ugyanolyan kört, mint a Q1-ben, akkor is gyorsultam volna úgy 2-3 tizedmásodpercet. Ráadásul, a Q1-ben sosem az a szempont, hogy az ember egy nagyon kiélezett kört menjen, és most is több kanyarban maradt még tartalékom, főleg az utolsóban, ahol kicsit túlcsúsztam a kanyar csúcspontján. Nem is érdemes most arról beszélni, hogy mi lehetett volna belőle, mert csak még jobban belesajdul a szívem. De az autó teljesítményét és a lehetőségeinket látva a 3. hely szerintem elérhető lett volna. Ehelyett most a 12. hely jött össze…” – mondta el a pilóta, majd hozzátette:

„Mindig próbálok találni pozitívumokat, de most nehezen tudok bármit mondani. Nyilván nagyon csalódott vagyok akkor is, ha egy átlagos versenyhétvégén ér minket balszerencse vagy technikai probléma, de amikor a hazai közönség előtt, pont a legrosszabb pillanatban történik ilyen, az nagyon elszomorító érzés.”

Mi lesz holnap?

„Most legalább nem kell gondolkozni a taktikán, mert szerintem innentől nem lesz veszítenivalónk, és ennek megfelelően is fogok menni. Lényeges, hogy pontokat gyűjtsünk, de őszintén szólva most már tényleg a csodára is szükségünk lenne ahhoz, hogy egyáltalán az első öt környékére odaérjünk. Nyilván sok minden történhet, nyilván eshet az eső, nyilván figyelni kell az összetettre, és az ilyen helyzetekben kell koncentráltnak maradni, és elcsípni azt a néhány pontot, ami év végén még nagyon értékes lehet a pontversenyben – ez mind olyan dolog, amit most automatikusan mondok, mert sokszor hallottam már más autóversenyzőktől hasonló helyzetekben… (Nevet.) De valójában nagyon nehéz most bármit mondani, még úgy is, hogy tudom, a saját hatáskörömön kívül áll ez az eset, és kénytelen vagyok elfogadni, mert úgy sem tudok rajta változtatni. Nagyon csalódott vagyok most tényleg.”

Mennyi időbe fog most telni, mire lezárja fejben a mai történéseket, túllendül rajtuk, és már csak a holnapi teendőkre összpontosít? 

„Félig-meddig már sikerült átkattintanom az agyam, és csak a holnapi feladatokra koncentrálni, mert szerencsére van már ebben rutinom, főleg ugye a pályafutásom első 1-2 évében voltak nagyon balszerencsés pillanatok, amikben megedződtem, de azért nem annyira, hogy ezt a mostani esetet könnyedén el tudjam engedni szó nélkül. Legjobb esetben ma este már úgy tudok lefeküdni, hogy a mai történéseket teljesen lezártam magamban, rosszabb esetben legkésőbb holnap reggel túl kell ezen lépni. Az biztos, hogy a holnapi futamok előtt már nem fogok azon gondolkodni, hogy mi lett volna, ha másképp alakul a mai nap. Az élet megy tovább, holnap egy új nap lesz, és megpróbálom majd kihozni a lehetőségeinkből a maximumot. Ért már nagyobb csalódás is az életben, ezen is túl fogok lendülni, de most ne várjatok tőlem túl sok pozitívumot, mert úgy érzem, nem lenne őszinte. Látjátok, értitek, csalódott vagyok. Remélem, a szurkolóknak nem szegi kedvét, hogy mindkét futamot a 12. helyről kell megkezdenem, és ennek ellenére sokan kijönnek nekünk szurkolni a lelátókra” – mondta el nagyon szimpatikusan Michelisz Norbi.

Érthető, hogy csalódott, az lenne a baj, ha nem így érezne. Ez ugyanis azt jelentené, hogy nem fontos neki, hogy jól szerepeljen a hazai közönsége előtt. Neki viszont ez nagyon-nagyon fontos, mivel szeretne nagyon-nagyon sokat adni a nézőknek. És ha ez nem sikerül, akkor csalódott. Úgy igazán, mélyen, emberien. Ezért is szeretjük. Meg azért is, mert mindannyian biztosak lehetünk benne, hogy holnapra összeszedi magát, és újra azt a Norbit látjuk majd, aki az utóbbi években oly sok örömet okozott szereplésével a magyar szurkolóknak.

Hajrá Zengő Motorsport! Hajrá Michelisz Norbi!    
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: