Jegyek

Michelisz Norbi: „Örülök neki, hogy Muller marad az...

Interjú
Michelisz Norbi: „Örülök neki, hogy Muller marad az RML-nél”
2013.03.04. 20:02
Michelisz Norbert körül zajlik az élet mostanság. A Zengő Motorsport pilótája alig ért haza Olaszországból – ahol csapatával közösen először tesztelhette a Honda Civic WTCC 2012-es modelljét –, a napokban bejelentette, eljegyezte kedvesét, Johannát. Norbi tehát profi autóversenyzői pályafutása mellett magánéletében is révbe érni látszik.
 
A teszt is jól sikerült, és úgy tűnik, hazajönni is volt értelme… Nem csoda, ha Norbi kivirult hangon szólt bele a telefonba a vonal túlsó végén.
 
P1race: - Először is szívből gratulálok, hallom, eljegyezted Johannát. Sok boldogságot kívánok Nektek! Próbáltad már, milyen jegygyűrűben vezetni?
Michelisz Norbert: - (Nevet.) Köszönöm szépen. Nem, nem próbáltam még. Igazság szerint most még csak Johannának lett gyűrűje, nekem majd csak a lagzi után lesz, aminek egyelőre még nem tudjuk a pontos időpontját.
 
- Múlt csütörtökön csapatoddal, a Zengő Motorsporttal együtt Olaszországban volt jelenésed, ahol a Te Honda Civic WTCC-d építéséért is felelő JAS Motorsport műhelyébe is ellátogattál, illetve Cremonában az első közös tesztre is sor került. Sikeres volt a látogatás?
- A JAS-nál én már voltam kint korábban is, úgyhogy ott sok újdonság most nem ért engem. Maga a teszt viszont nagyon-nagyon pozitív volt. Nyilván próbáltam felkészülni előzetesen, hogy mire számítsak, de sokkal gyorsabban haladtunk a munkával, mint gondoltam. Gabriele (Tarquini) és Tiago (Monteiro), a gyári Honda két versenyzője is nagyon segítőkész volt, és nagyon sok információt megosztottak velem az autóról, ami szintén megkönnyítette a dolgomat. Az érzésem a pilótafülkében egyből jó volt, és a változtatásokra is jól reagált az autó. Így a teszt után ezt a 2012-es modellt még egy picit jobbra értékelem annál, mint amit a tavalyi eredményei mutattak.
Tarquini is segítőkészen fogadta Norbit
 
- Ez nem hangzik túl rosszul annak fényében, hogy Monteiro tavaly a makaói első futamon dobogóra állhatott ezzel az autóval…
- Igen, de ezzel együtt pontosan tudom, hogy idén sem lesz egyszerű menet jó eredményeket elérnünk a futamokon. Mindig az utolsó tizedeket a legnehezebb kifacsarni egy autóból, és biztos vagyok benne, hogy ez a Civic esetében sem lesz másként. Ráadásul, 1-2 teszt nem elég ahhoz, hogy tökéletesen megismerkedjem az autóval, ezért az első futamokon biztosan nehéz dolgunk lesz. De az irány jónak tűnik, az első teszttel nagyon elégedett vagyok, és biztosra veszem, hogy a szezon vége felé már az autóról is kellő tudással rendelkezünk majd.
 
- Ez volt az első alkalom, hogy nagyobb delegációval utaztatok ki Olaszországba, és a Zengő Motorsport együtt, összhangban dolgozhatott a JAS Motorsporttal. Hamar megtalálta a két csapat a közös hangot?
- Igen, nem volt probléma ezzel sem. Ez volt az első lehetőség a szerelőink számára is, hogy megismerkedjenek az autóval, szokják kicsit a környezetet stb., szóval ez a teszt nekik is még inkább az ismerkedés jegyében telt. Most mindenkinek lehetősége volt egy kicsit beleszippantani a kinti légkörbe, és ez biztosan komoly hasznunkra lesz még a későbbiekben az idény során.

- Milyen volt újra elsőkerék-meghajtású autót vezetni? Összehasonlítható a Honda a SEAT-tal, amivel első WTCC-s futamgyőzelmedet szerezted, vagy túl sok idő telt el azóta?
- Elég régiek már az emlékeim az elsőkerekes autókról, de meg is lepett, hogy milyen hamar és szinte automatikusan jöttek vissza a régi mozdulatok. Sokkal gyorsabban ment a visszaszokás, mint számítottam rá, úgyhogy ez nagy könnyebbség: úgy tűnik, nem felejtettem el elsőkerekes autót vezetni.
 
- Mai friss hír, hogy az eddig gyári, mostantól privát Chevrolet-kat futtató RML csapat bejelentette idei pilótapárosát Yvan Muller és Tom Chilton személyében. Mit szólsz ehhez a fejleményhez?
- Örülök neki, ez egy nagyon jó hír szerintem. Már tavaly év végén is elmondtam, hogy remélem, a korábbi gyári Chevy három pilótája közül legalább egy maradni tud a csapatnál és a Chevynél, és ez most meg is valósult, hiszen Yvan Muller idén is az RML egyik Chevyjét fogja vezetni. Ráadásul, a világbajnoki címvédő Rob Huff is talált magának helyet a Münnich Motorsportnál, aminek szintén nagyon örülök, mert az ő jelenléte is komolyan emeli a bajnokság fényét és nívóját. Igaz, ő nem Chevyvel, hanem SEAT-tal folytatja, de a hírek szerint a SEAT-nál is fejlesztettek a télen. Alapvetően jó dolognak tartom, hogy kicsit megváltozik minden, és egy jó kevert képet kapunk a tavalyi évhez képest. Úgy gondolom, ez garantálja idénre az izgalmakat, mert az erőviszonyok is komolyan megváltozhatnak. Bár ebben a felállásban szerintem egyértelműen Yvan Muller és a Chevrolet lesz a bajnokság fő esélyese, de azért sokat árnyalhat a képen, hogy idén már nem lesz ott mellette két nagyon profi csapattárs, és csak Tom Chiltonnal tudják majd megosztani egymás között az adatokat. Ezért arra számítok, hogy neki is jóval nehezebb dolga lesz, mint az előző években volt, és a Chevrolet is biztosan sebezhetőbbé válik emiatt. Úgyhogy bízom benne, hogy az egyeduralom is megszűnik, és egy izgalmas bajnoki versenyfutást láthatunk majd egész évben.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: