Jegyek

„Minden részlet előre megtervezett” – a Honda-csapat...

WTCR
„Minden részlet előre megtervezett” – a Honda-csapat háttere
2013.06.05. 11:47
A hétvégén Moszkvába látogat a túraautó-világbajnokság mezőnye, így természetesen a JAS Motorsport gyári Honda alakulata is, akik azonban, mielőtt elkezdődne a verseny, egy kis háttéranyagot osztottak meg a sajtóval a csapat életével, szervezéssel, a versenyhétvégék menetével kapcsolatban.
 
„Moszkva egyedi kihívásokat állít elénk” – vágott bele Dario D’Esposito, a Castrol Honda csapat sportmenedzsere. „A személyzet és a pilóták szállodája 50 kilométerre van a pályától, szóval az utazást előre le kell szerveznünk. És akkor ott van a két kamionunk, amely négy nap alatt jut el Olaszországból Moszkvába.” Ezek a kamionok viszont nyilvánvalóan nem bevethetőek a tengerentúli helyszíneken, így azok másfajta logisztikát igényelnek: „Argentína (amely tegnap vált hivatalosan az idei versenynaptár részévé – a szerk.) az első a tengerentúli helyszínek közül, s egyben ezt is a legkönnyebb megszervezni, mert mindent el tudunk készíteni a milánói főhadiszállásunkban a portói forduló után. De az amerikai versenyre négy héttel később már mindent Buenos Airesben kell repülőképessé tennünk, s ugyanez vár ránk akkor, amikor Amerikából utazunk Japánba. Ha valami komolyan rosszra fordul ezen a három fordulón, az komoly kihívás elé állít minket, mivel nagyon messze vagyunk. De akkor csapatként összefogunk, s a látszólag lehetetlent is lehetővé tesszük.”
 
„A JAS alapvető filozófiája, hogy egy különböző és egymást kiegészítő képességekkel rendelkező csapatot formáljunk” – vette át a szót Alessandro Mariani csapatfőnök. „Így optimalizáljuk a munkaerőt, s a mennyiség emelése nélkül tudjuk szállítani a minőséget. Ettől rugalmasabbak leszünk, gyorsabban reagálunk, és természetesen költséghatékonyabb is. Erre a hatékonyságra jó példa az, ami a marrakechi két nagy ütközésünk után történt. Ahhoz, hogy időben elkészüljünk a három héttel későbbi szlovákiai versenyre, mindkét autót újraépítettünk kevesebb, mint tíz nap alatt, s a két kocsi első és második helyen végzett a futamon! Az, hogy ennyire hamar elkészültek az autók, a versenyszerelőink sokoldalúságának köszönhető. Nem csak a high-tech hegesztéshez és az autó javításához értenek, de szakértők a pótalkatrészek logisztikáját illetően is. Ez azt jelenti, hogy néhány órával az ütközések után a javítás már meg volt tervezve, a pótalkatrészeket megrendelték, a kocsik pedig úton voltak vissza Milánóba.”
Középen Dario D'Esposito sportmenedzser, aki nemrég még a rali világában dolgozott
 
A versenyhétvégék sem sokkal kevésbé zsúfoltak. Miután megérkeznek a pályára, először is fel kell építeniük a bokszutcai garázst, ami önmagában is egy egynapos munka: a különböző irodák, televíziók és monitorok, hűtő- és kávégépek elhelyezése is fontos része egy hétvége programjának. Ráadásul ez a program percre pontosan le van fixálva, késni pedig – legyen szó akár csak öt percről – szigorúan tilos. Reggel fél hétkor hagyják el a szállodát, háromnegyed nyolckor megbeszélés – ez mind precízen meg van határozva. Ahogy a versenynapok vége is: 19:30-kor vacsorázik a csapat, miután előtte két órával túlestek egy megbeszélésen. „Egy tipikus versenynap tizennégy óra hosszú a csapatnak, de gyakran történik az, hogy néhány csapattag késő estig dolgozik, akik hajlani kettő óráig nem kerülnek ágyba” – mondta Dario D’Esposito.
 
Talán meglepő, de számára tulajdonképpen újdonság a pályaversenyzés, ugyanis néhány hónappal ezelőttig a ralira koncentrált, egyrészt csapatmenedzserként, másrészt navigátorként olyan sztárok mellett, mint például Andrea Aghini és Andrea Navarra. „Egy jó navigátor egyben jó szervező is, s így kaptam az első felkérést is egy csapat menedzselésére” – fogalmaz a menedzser. „Nemrég ez a Skoda volt az IRC-ben (most ERC), de aztán kaptam egy ajánlatot a Honda Racing Team JAS-tól. Szóval igen, három hónappal ezelőtt, a Civic WTCC első tesztjein voltam először pályán. Ugyanakkor ez is csak szervezés, s a WTCC és a rali között mindössze a szabályok jelentik a különbséget, valamint egy hétvége lefolyása: a raliban sokat kell improvizálnunk, míg a WTCC-ben minden részlet előre megtervezett.”
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: