Jegyek

Minimumsúly a Ladának és a BMW-nek Szlovákiában

WTCR
Minimumsúly a Ladának és a BMW-nek Szlovákiában
2013.04.19. 13:32
Az FIA nyilvánosságra hozta a szlovákiai súlykompenzációkat, amely alapján a BMW és a Lada a minimális 1130 kg-on futhat az északi szomszédunk által rendezett versenyhétvégén, míg a Chevrolet számára maradt a 40 kilogrammos plusz súly.
 
Idén először alkalmazzák a súlykompenzációs rendszert a túraautó-világbajnokságon: ezekhez az első két forduló, Monza és Marrakech eredményeit vették alapul. Ezek után nem meglepő, hogy a címvédő alakulatként már eddig is +40 kg-val rajthoz álló Chevrolet, amely dominált az olaszországi idénynyitón, valamint az afrikai helyszínen is remek teljesítményt nyújtott, továbbra is megkapta ezt a plusz súlyt, azaz 1190 kg lesz a kocsik tömege.
A Chevrolet monzai és marrakechi teljesítményének köszönhetően továbbra is +40 kg-val megy
 
A Honda és a SEAT is marad az eddig használt súlynál: mindkettejük esetében úgy döntött a szövetség, hogy sem plusz súlyt nem raknak a kocsikba, sem kivenni nem engednek belőle, azaz a két gyártó autói 1150 kg-val indulnak a Slovakiaringen. A Honda már két dobogót és egy pole pozíciót is szerzett a 2013-as évadban Gabriele Tarquinivel, míg a SEAT-nak Pepe Oriola révén már futamgyőzelme is van Marrakechből.
A Hondák és a SEAT-ok 1150 kg-val indulnak Szlovákiában is, így Michelisz Norbert autójában sem lesz plusz súly, de ki sem vehetnek majd belőle
 
A BMW-k nem nyújtottak túl erős teljesítményt az első két hétvégén, így az sem meglepő, hogy ők Szlovákiában -20 kg-val versenyezhetnek. Ugyanakkor a német márka autóit használó csapatok a TouringCarTimes-nak elmondták: még mindig küzdenek azzal, hogy elérjék a minimumsúlyt, s a Szlovákiától elvileg használatba kerülő karbonajtók is elvileg csak a ROAL Motorsport és a PB Racing kocsijai kerülnek majd fel.
A Lada -20 kg-os kompenzációjába a monzai visszalépés mellett az újonc Kozlovszkij viszonylag gyengébb körei is belejátszottak
 
A Lada is -20 kg-val számolhat az egy hét múlva esedékes versenyen, ám náluk a monzai visszalépés miatt nehezebb dolga volt az FIA-nak: az orosz gyártó esetén az olasz futamra elméleti időkkel kalkuláltak. Az is kapóra jött nekik, hogy Thompson hiába volt képes mindkét nagydíjon jó tempóra, Marrakechben az újonc Kozlovszkij némileg gyengébb körökre volt képes, ami így rosszabb átlagot eredményezett a Lada számára, s amelynek köszönhetően így összesen 60 kg-mal versenyezhetnek könnyebben, mint a Chevrolet.
 
A slovakiaringi súlykompenzációk:
Chevrolet Cruze + 40 kg 1190 kg
SEAT León WTCC 0 kg 1150 kg
Honda Civic Super 2000 TC 0 kg 1150 kg
BMW 320 TC - 20 kg 1130 kg
Lada Granta Sport - 20 kg 1130 kg

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: