Jegyek

Misano, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Misano, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.09.13. 18:20
Túl vagyunk a MotoGP 2014-es naptárjának tizenharmadik versenyhétvégéjének második napján. A megszokott menetrendnek köszönhetően ma három etap várt a királykategóriára, a harmadik és a negyedik szabadedzést az időmérő követte, ami igen izgalmasra sikerült, az első tíz alig több, mint hét tizedre végzett egymástól.
 
Véget ért a második nap a MotoGP számára a Misano World Circuit Marco Simoncelli pályán. A mai napon a legnagyobb figyelmet a királykategória kvalifikációja kapta. A helyosztó nem vallott szégyent, izgalmas, változatos edzést láthatott a nagyérdemű. Jorge Lorenzo behúzta idei első pole-ját, Andrea Iannone és Valentino Rossi egy tizeden belül végeztek hozzá, így ők indulhatnak még az első sorból. Ezúttal a Repsol Honda duója csak a negyedik és ötödik helyet vitte haza, Marquez, Pedrosa sorrendben, mellőlük Dovizioso várhatja majd a rajtot. Lássuk, hogyan látták a főszereplők a ma történteket!
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely, 1’33.238
„Végre, hosszú-hosszú idő után sikerült pole pozíciót szereznünk, szóval nagyon büszke vagyok. Az elejétől kezdve versenyképesek voltunk, nem úgy, mint Silverstone-ban, ahol volt néhány problémánk. Úgy tűnik, a Yamaha remekül dolgozik, mivel Valentino is nagyon gyors. Keményen nyomtam az elején, de talán még nem igazán éreztem a tökéletes körhöz szükséges íveket. Aztán a második szett gumin nagyon jó köridőt értem el, de csak az első szektorban vesztettem egy vagy két tizedet, mivel hibáztam, és túl szélesen fordultam. A második szakasztól kezdve hihetetlen kört futottam, szóval nagyon büszke vagyok. A legfontosabb dolog a holnap, akkor osztják a pontokat, szóval jól kell rajtolnunk, s meg kell próbálnunk vezetni és megnyerni a versenyt. A pole némi előnyt jelent a startnál, szóval megpróbálok profitálni ebből, s megnyomni az első köröket. Nem lesz egyszerű meglógni, mert Vale is remek tempóval rendelkezik, s a többiek is ott lesznek, de igyekezni fogok.”

Valentino Rossi, 3. hely, 1’33.302
„Már a délelőtt sem volt rossz, de délután aztán nagyot léptünk előre a motor beállításai terén, s használt gumin is nagyon gyors tudtam lenni, s ez a legfontosabb dolog a holnapot illetően. Rendkívül elégedett vagyok, hiszen ez az első alkalom idén, hogy az első sorból indulhatok. Mindig szenvedek az időmérőkön. Az előző fordulók során sikerült javulnom e tekintetben, hogy állandósítsam a helyem a második sorban, de az első sor rendkívül fontos, onnan sokkal könnyebb rajtolni. Azért is örülök, mert az időm nagyon közel volt a pole-hoz, jól érzem magam a motoron is, jó edzéseim voltak, s a beállítások is rendben vannak. Úgy tűnik, a Yamaha igen versenyképes itt, szóval már csak néhány apróságot kell megoldanunk, hogy készen álljunk a holnapi versenyre.”

Pramac Ducati

Andrea Iannone, 2. hely, 1’33.289
„Nagyon elégedett vagyok a mai eredményekkel. Határozottan a legjobb kvalifikációm volt idén. Ez a harmadik alkalom, hogy az első sorból indulhatok, de különösen jó érzés ezt az eredmény itt Misanoban elérni, a szurkolóim előtt. Itt nagyon fontos a jó rajthely és hogy jó ritmust találjon az ember, mert nagyon nehéz előzni. Tudtam, hogy a lágy gumi jelent majd némi előnyt. Holnap a versenyen szeretnék jól rajtolni, és van egy ötletünk arra is, hogy a beállítások segítségével hogyan növeljük meg a gumi élettartamát. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak és a Ducatinak a nekem adott támogatásért.”

Yonny Hernandez, 11. hely, 1’34.283
„Örülök, hogy sikerült a Q2-be jutnom, és ott némileg fejlődni a Q1-es időmhöz képest. Ha új első gumit használhattam volna ott, akkor talán még jobban tudtam volna teljesíteni. De így sincs semmi gond, elértem a célomat, bejutottam a Q2-be. Holnap egy jó versenyre számítok. Az egyetlen kérdés - mint mindig - a gumik élettartalma, de igyekszem a legjobbamat nyújtani, jól rajtolni és keménye nyomni a verseny végéig.”

Repsol Honda

Marc Marquez, 4. hely, 1’33.360
„Ez az első alkalom ebben a szezonban, hogy az első soron kívül vagyok, talán azért, mert még nem találtuk meg a legjobb beállítást a pályára. Bár még mindig ott a holnapi bemelegítés, amin kipróbálunk dolgokat, és megpróbálunk javulni. Tegnap mindkét etap vizes volt, ezért találtuk egy kissé nehéznek megtalálni az optimális beállítást. Mindazonáltal, örülök, mert elég jól éreztem magam a motoron, ami fontos a versenyre nézve, de keményen kell majd küzdenünk, hogy a pódiumra kerüljünk.”

Dani Pedrosa, 5. hely, 1’33.418
„Nagyon jó érzésem volt ma Misanóban, habár ez nem látszik a holnapi rajtpozíciómon. Ma nagyon szorosak voltak az idők mindenki között, de végül a második sorból indulunk holnap. Nagyon jól kell majd rajtolnom, és keményen nyomni az első körökben. Fontos lesz a jó első gumi kiválasztása, mert ez lesz a kulcs a versenyen. A maximumon kell majd harcolnunk, mert nagyon hosszú a verseny.”
 
Ducati Team

Andrea Dovizioso, 6. hely, 1’33.439
„Délután volt néhány problémánk, és nem tudtuk befejezni az eltervezett munkát. Az elmúlt néhány versennyel ellentétben nem tudtunk a legjobb beállítással menni a kvalifikáción, ennek eredményeként nem tudtam kihozni a legjobbat a technikai csomagomból. Lehetett volna jobb időmérőnk, de ezen a ponton fontos, hogy jól rajtoljak a második sorból, aztán kitaláljam, milyen tempót tartsak a versenyen."

Cal Crutchlow, 13. hely, 1’34.495
„Nyilvánvalóan csalódott vagyok, hogy nem tudtam egy technikai gond miatt bejutni a Q2-be, de ez versenyzés, és keményen kell tovább dolgoznunk a holnapi versenyre. Magabiztos voltam a Q1-ben: jól kezdtünk, és volt még néhány dolog, amit ki akartunk próbálni, és hiszem, hogy nagyot tudtunk volna javulni a köridőt tekintve a második gumin, de gondunk volt a motorral. Mindennek ellenére, várom a holnapi versenyt, szerintem biztosan gyorsabbak vagyunk, mint a rajtpozíciónk, és remélhetőleg jó csatánk lehet a versenyen.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 7. hely, 1’33.557
„Figyelembe véve, hogy csak egy száraz nap volt, meglehetősen elégedett vagyok az időmérős teljesítményünkkel. Igazán gyorsak voltunk és nagyon büszkék lehetünk arra, hogy csak három tizeddel maradtunk el a pole pozíciótól. Talán előrébb is végezhettünk volna, de vétettem már hibát az első és második szektorban, ami sok időmbe került. Magabiztosnak kell lennünk holnap, a rajt különösen fontos lesz, mivel nehéz előzni ezen a pályán. Kicsit bizonytalan vagyok a versenytempót illetően, miután a körülmények miatt nem mentünk túl sok kört azonos gumin, így a holnap reggeli szabadedzés fontos alkalom lesz ahhoz, hogy tovább dolgozzunk a beállításokon annak érdekében, hogy a lehető legfelkészültebbek legyünk a 28 környi sprintre.”

Bradley Smith, 9. hely, 1’33.761
„A kilencedik hely azt jelenti, hogy a dolgok nem a tervek szerint alakultak, így holnap ismét kritikus lesz a rajt a teljesítményünk szempontjából. Azt reméltem, hogy előrébb végezhetek, de a második szett gumin már nem tudtam úgy menni mint az elsőn. Az első szettet mindig arra használom, hogy felvegyem a tempót, majd a másodikon teljesítem a gyorskörömet, de ezúttal a kerékcsere után nem volt olyan jó a motor kezelhetősége, minden kanyarbejáraton csúszkált a motor. A pálya természetéből kifolyólag szerettem volna a legjobb hatban zárni, hogy holnap a legjobb helyekről indulhassak. Noha ez nem jött össze, így is mindent bele fogok adni. A versenytempót illetően még vannak kétségeim, de a negyedik szabadedzésen használt gumikon is 1:34-es köröket tudtam, és friss gumikon mindig egyszerűbb. A bemelegítésen még ki kell próbálnunk pár dolgot, de elégedett vagyok azzal, ahogy a motor a féktávokon viselkedik, ami Misanoban különösen fontos, pláne, hogy sokat kell előznöm holnap ahhoz, hogy oda jussak ahol lenni szeretnék.” 

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 8. hely, 1’33.713
„Csupán négy tizedre vagyunk a pole-tól, és mindannyian nagyon közel vagyunk, szóval holnap nagyon jó lesz a verseny. Nagyon kedvelem Misanót, és jobb eredményre számítottam ezen a pályán. Tegnap sokat küzdöttünk, kétszer elesve. Mindenesetre optimista vagyok a holnappal kapcsolatban. Ami a versenygumikat illeti, úgy vélem, a keménnyel fogunk menni.”
 
LCR Honda

Stefan Bradl, 10. hely, 1’33.995
„Sűrű nap volt a mai számunkra. A délelőtti szabadedzésen nem találtam a tempót, s talán túl sok változtatást hajtottunk végre tegnap óta. Emiatt aztán a Q1-ben is szerepelnünk kellett, amely szintén kicsit trükkös volt, de végül sikerült bejutnunk a Q2-be. Sajnos elszenvedtem egy kisebb bukást egy lassú kanyarban a gyorskörömön, de szerintem ez nem igazán számít. Nyilván lehettünk volna picit gyorsabbak, s végezhettünk volna az ötödik vagy hatodik helyek egyikén, de nem aggódom a 10. rajthely miatt sem. Meglehetősen elégedett vagyok a versenytempónkkal, amit a negyedik szabadedzésen mutattunk, s ez nagyon fontos a holnapi 28 körös futamot illetően.”
 
 
GO&FUN Gresini Racing

Alvaro Bautista, 12. hely, 1’34.766
„A mai nap nem volt jó, reggel még mindig sok problémánk volt, és képtelen vagyok érezni az abroncs és az aszfalt kapcsolatát, szóval sokat küzdünk. A negyedik szabadedzés alatt kipróbáltunk egy új beállítási megoldást, ami nem működött, ezért az időmérőn ugyanazt használtam, mint korábban. Ki kell próbálnunk valamit, ami segít rajtam, máskülönben nem tudom keményen nyomni, minden egyes alkalommal, amikor megpróbálom nyomni, egyenesen megyek a kanyarbemeneten, mert nagyon nehéz ilyen körülmények között megállítani a motort. Talán könnyebb lesz egy jó ritmust tartani a versenyen, mint egy gyors kört menni, szóval jó rajtot remélek holnapra, aztán küzdelmet, mint Silverstone-ban.”

Scott Redding, 14. hely, 1’34.919
„A mai nap érdekes volt számomra, kétszer elestem, és küzdöttem, hogy meglegyen a kellő érzésem a motor elejével: nem volt első tapadás, ez okozta mindkét esést. Amikor elkezdtem befordítani a motort, nem volt meg a bizalmam az elejével, de keményen dolgozunk majd ma este, hogy jó megoldást találjunk és megpróbáljuk erősebbek lenni a versenyen. Talán rossz irányba mentünk, de most ki kell ürítenem a fejem egy kicsit az esések után, mert nagyon frusztráltak.”
 
Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: