Jegyek

Misano, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Misano, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.09.14. 18:01
Valentino Rossi pályafutásának 107., egyben a Yamaha idei első győzelmével ért véget a San Marinói Nagydíj Misanóban. A „Doktor” mögött csapattársa, Jorge Lorenzo lett a második, a dobogóra pedig Dani Pedrosa állhatott fel, megelőzve Andrea Doviziosót, míg Marc Marquez korai bukása után mindössze egyetlen ponttal gazdagadott.
 
Még a monitoron keresztül, a televíziós közvetítést nézve is leírhatatlan volt a hangulat vasárnap délután Misanóban, miután Valentino Rossi rögtön a San Marinói Nagydíj első köreiben az élre állt, majd meg sem állt pályafutása 107. nagydíjgyőzelméig! A karrierje során a történelemben elsőként 5000 világbajnoki pont fölött járó olasz mögött csapattársa, Jorge Lorenzo végzett a második helyen, kettős sikert ajándékozva a Yamahának, míg a dobogót a Marc Marquez korai bukása után a Repsol Honda becsületét megmentő Dani Pedrosa tette teljessé. A Ducatik ismét szállítottak egy 4. és egy 5. helyezést, a címvédő pedig végül egy pontot kicsúszása ellenére is szerzett. Lássuk, hogyan vélekednek a vasárnapi eseményekről maguk a főszereplők!
 
Movistar Yamaha MotoGP

Valentino Rossi, 1. hely
„Nagyon boldog vagyok, mert nagyon különleges nyerni itt Misanóban a nagy tömeg, a családom és a barátaim előtt. Nagyon büszke vagyok. Öt év elteltével csináltam meg újra itt, ugyanolyan módon, Jorgéval harcolva. Az edzésen úgy tűnt, hogy nagyon jól működik a Yamaha, szóval volt egy kis előnyünk. A maximumot próbáltam nyújtani, és tudtam, hogy a győzelemért küzdhetünk, biztosra tudtam, hogy Danival, Jorgével és Marc-kal fogok csatázni. Az elejétől fogva megpróbáltam nyomni, és nagyszerű több, mint egy évvel az előző győzelem után nyerni. Mindig keményen dolgozom, soha nem adom fel és bízom abban, hogy az ilyen napok, mint a mai, megtörténhetnek. Köszönetet kell mondanom a Yamahának, az egész csapatomnak, az összes barátomnak és az egész tömegnek, akik támogattak, különösen itt Misanóban.”

Jorge Lorenzo, 2. hely
„ Kemény verseny volt számomra, mert a végén kockáztattunk a kemény gumival. Örülök az újabb pódiumnak, de kissé csalódott vagyok, mert úgy véltük, a győzelemért harcolhatunk. Mindjárt az elején, a jó start ellenére úgy éreztem, hogy nem ad elég bizalmat az első abroncs sem borításkor, sem fékezéskor. Brnóban is kockáztattunk a gumicserével, és ott jó volt az eredménye, itt viszont sokkal jobban küzdöttünk. Lehetetlen volt számomra a győzelem. Még akkor is, ha megpróbáltam a maximumon nyomni, amikor megláttam, hogy Marc elesett, tudtam, hogy Valentinónak ma jobb a tempója. Valentinónak tökéletes hétvégéje volt otthon, és megérdemli a győzelmet, hihetetlen 35 évesen! A csapat miatt is örülök, mert rég volt 1-2. A Yamaha minden embere nagyon jól dolgozik, és a motor versenyről versenyre egyre versenyképesebb. Én is nyerni szeretnék, de még várnunk kell.”

Repsol Honda

Dani Pedrosa, 3. hely
„Általában véve nem a legjobb eredmény a mai, rosszul indultam az első két kanyarban, mivel körbefogtak, nem tudtam mozdulni. Némi időt vett igénybe, hogy megelőzzem a Ducatikat, és ahogy megelőztem őket, a motor eleje és hátulja is csúszkálni kezdett. Nehéz volt irányítani a motort, a legjobbamat nyújtottam, de Dovi jött velem, szóval vele kellet harcolnom. Láttam Lorenzót és a többieket elmenni csupán két kör után. Láttam Marcot elesni, én keményen nyomtam, de nem volt meg a legjobb érzésem, keményen próbálkoztam. Azért nyomtam, hogy Dovizioso előtt maradja, mivel tartotta az időmet. Tudom, hogyan motorozik Andrea, szóval kész voltam a támadására az utolsó körökben. Nem a legjobb eredmény, de a Yamaha erősebb volt ezen a hétvégén, és várjuk a következő versenyt Aragonban. Szeretem a pályát, és a Honda általlában jól működik ott.”

Marc Marquez, 15. hely
„Örülök annak, ahogyan ment a mai nap – az esés ellenére, ami az első hibám volt a szezonban, – mert tegnap nem gondoltam volna, hogy képes leszek Valentinóra és Jorgére ragadni. Kicsit jobb volt a tempójuk, és ma képesek voltunk eléggé megközelíteni őket. Láttam a lehetőséget, hogy Valentinóval küzdjek a győzelemért, de a végén ez nem volt lehetséges a hiba miatt: átmentem a rázókő belsején, ami azt jelentette, hogy elvesztettem az elejét. Szerencsére vissza tudtam állni a versenybe, jó tempóban folytattam és szereztem egy pontot, ami jól jöhet a jövőben.”

Ducati Team

Andrea Dovizioso, 4. hely
„Nagyon boldog vagyok, igazán nagyszerű versenyt teljesítettem! Valójában ez a hétvége elég nehéz volt, és nem gondoltam, hogy ilyen versenyem lehet. Meg szeretném köszönni az egész csapatnak, mert olyan keményen dolgozunk, hogy megpróbáljunk közelebb kerülni az élmenőkhöz, és lassan, de biztosan sikerrel járunk. Öt másodperc lemaradás a leintés után olyan, mint egy álom, nem gondoltam, hogy ez lehetséges ma. Még nem vagyunk elég közel ahhoz, hogy az elsőkkel harcoljunk, és továbbra is csikorgatni kell a fogainkat az egész versenyen. A legvégéig megpróbáltam elhappolni Pedrosa elől a harmadik helyet, de ma nagyon túl voltam a határon néhány helyen, szóval a negyedik hely rendben van.”

Cal Crutchlow, 9. hely
„Elég csalódáskeltő eredmény figyelembe véve, hogy úgy éreztem, néhánnyal az előttem végző versenyzővel versenyezhettünk volna a hétvégén. Nem igazán volt túl jó érzésem az elején tele tankkal, és nem tudtam túl jól fékezni a motorral. Amint az üzemanyag elkezdett csökkenni, egyre gyorsabbak lettünk, de sok hibát vétettem a versenyen, talán tíz másodpercbe kerültek. A 20. kör környékén éreztem, hogy problémám van a gumival, szóval le kellett lassítanom két körig, hogy megnézzem, aztán amint elkezdtem ismét nyomni, megfutottam a leggyorsabb körömet a versenyben. Kár, remélhetőleg jobb versenyünk lehet Aragonban.”   

Pramac Ducati
"Andrea Iannone, 5. hely
Tudtam, hogy nem harcolhatok Jorge-val és Valentinóval, akárhogy is próbálkozok. Teli tankkal még motorozni sem volt egyszerű. Sajnos kicsit későn éreztem rá a ritmusra, de a végén már olyan időket tudtam motorozni mint Dani és Dovi. Andrea motorja valamivel gyorsabb volt az enyémnél, így képes volt tartani a lépést Pedrosával. Nem volt teljesen jó a motor, de már a futam előtt tudtuk, hogy kevesebb motorerőnk van. Elégedett vagyok az eredménnyel, a mostani az idei legkisebb lemaradásunk az elsőhöz mérve, ez igazolja a fejlődést. Jó eredmény, jó dolog a jövőre nézve."
Yonny Hernandez, 10. hely
"Fantasztikus, hogy ismét a legjobb tízben tudtam végezni! Jót versenyeztem Curtchlow-val és egészen addig vele tudtam maradni amíg a gumik el nem kezdtek fogyni. Keményen kellett dolgoznom a verseny és a gumik élettartamának végén. Remek hétvége volt ez számomra, szeretnék köszönetet mondani a csapatnak az összes elvégzett munkáért. Alig várom már, hogy Aragonba érkezzünk: ott lesz egy éve, hogy a Ducatival és a Pramac Racing Teammel versenyzek."

Monster Yamaha Tech3
Pol Espargaro, 6. hely
"Hogy őszinte legyek kicsit csalódott vagyok, nem is az eredmény, hanem a verseny alakulása miatt, arra számítottam, hogy versenyképesebbek leszünk. Mivel a szokásosnál kettővel kevesebb száraz edzésünk volt, így részben vakon tapogatóztunk, és a magasabb hőmérséklet nyilvánvalóan nem passzolt a beállításhoz ami mellett döntöttünk. A puhább keverékű Bridgestone-ok mellett döntöttünk, viszont lehet jobb lett volna keményeken menni figyelembe véve a körülményeket, de verseny után könnyű okosnak lenni. Mindenesetre a hatodik helyen tudtuk befejezni a futamot és értékes pontokat gyűjtöttünk, aminek segítségével visszaelőztem a bátyámat, ami remek érzés Aragon előtt."
Bradley Smith, 7. hely
"Noha a hetedik hely nem az amit vártam, de az elmúlt két verseny után kifejezetten jó eredmény. Még mindig bánt egy kicsit a hiba amit a második körben vétettem, a hetes kanyarban későn fékeztem és ezért vesztettem két helyet. Később vissza tudtam szerezni őket, de a Pedrosa, a két Ducati és Pol alkotta csoport addigra már túlzottan meglépett, és mivel mindenki nagyon hasonló időket motorozott, nehéz volt felzárkózni rájuk. Megpróbáltam elkapni Pol-t, de rájöttem, hogy nem fogom tudni utolérni, így a pozícióm kockáztatása helyett inkább a biztos célbaérkezést választottam, így legalább tanulhattam és fontos adatokat gyűjthettem a motorról, amit Aragonban felhasználhatunk. Figyelembe véve, hogy tavaly milyen nehéz hétvégénk volt, idén egyértelműen előrelépés a teljesítményünk, de én az ötödik helyért szeretnék harcolni. Persze van még dolgunk, de a csapat remek munkát végzett a trükkös pénteki nap után, és most már tovább koncentrálhatunk arra, hogy felzárkózzunk a Ducatikra."
 
GO&FUN Gresini Racing

Alvaro Bautista, 8. hely
„Ma nem voltunk képesek megoldani a problémákat, amik egész hétvégén megvoltak, és nagyon nehéz volt megállítani és befordítani a kanyarba a motort, ráadásul nem volt meg az érzés az abroncs és az aszfalt között. A legjobbat adtam, amit ilyen körülmények között tudtam, néhány versenyzővel harcolva. Aztán tíz körrel a vége előtt még egy problémám adódott a sisakplexivel, ami hátráltatott abban, hogy jól lássak és tartsam a tempóm. Ebből az okból nem tudtam Espargaróval maradni, aztán Aleix elesett az utolsó körben, szóval nyertem egy helyet, nyolcadikként zártam. Nem volt jó érzésem, de legalább befejeztük a versenyt, és gyűjtöttünk néhány pontot. Természetesen folytatnunk kell a munkát, hogy jobban megértsük a problémáink okát, és megpróbáljunk megoldást találni, mert jelenleg nagy a szakadék köztünk és a többi versenyző között úgy is, hogy keményen nyomjuk.”

Scott Redding, 13. hely
„A katasztrófa a megfelelő szó erre a hétvégére! Néha vannak ilyen hétvégéid, és a verseny bebizonyította számomra, hogy ez egyike az ilyeneknek. Nem volt nagyszerű a rajtom, de nem aggódtam emiatt, mert tudtam, hogy nem lehetséges a Factory versenyzőkkel mennem, csak a legjobb Open kategóriás Honda akartam lenni, és elég jó helyen voltam ehhez. Jól éreztem magam, de a harmadik körben problémám adódott a hátsó fékkel, és kimentem a pályáról. Ezután nehéz volt motorozni, különösen a gyors kanyarokban, ahol a hátsó fékkel tartjuk a földön a hátsó kereket. Eszembe jutott, hogy menjek ki a bokszba, de aztán úgy döntöttem, nem adom fel, megelőztem Laverty-t, Camiert és de Angelist, egy elég jó ritmust tartva, ennek ellenére végig a határon voltam. Csak annak örülök, hogy egyben fejeztük be a hétvégét, most a következő versenyekre kell koncentrálnunk, hogy visszajöjjünk, mert van három esésünk, de ma a probléma ellenére jó érzésünk lehetett a motoron.”

Cardion AB Motoracing

Karel Abraham, 11. hely (legjobb Open)
„Ezek azok a pillanatok, amiért versenyzek! Élveztem a versenyt és a csatát Hiroshi Aoyamával, a legjobb eredményemet értem el a szezonban, és elnyertem a legjobb Open motor címét! Ez egy remek eredmény és motiváció a továbbiakhoz. De másfelől tudom, hogy még jobb lehetek. Tudom, hogy elrontottam a rajtot, és veszítettem néhány másodpercet Hiroshival szemben, néhány körbe telt, hogy elkapjam, aztán kis időbe telt, hogy megelőzzem. Ugyanolyan motorunk van, és mielőtt sikerrel jártam, négyszer próbálkoztam. Köszönetet kell nyilvánítanom a csapatomnak, a Hondának és minden rajongómnak, akik nem csak most támogattak, hanem mindig!”
 
LCR Honda

Stefan Bradl, kiesett
„Nagyon csalódott vagyok, mert jó helyzetből buktunk. A verseny az elejétől kezdve jól alakult, mivel remekül jöttem el a negyedik sorból a rajtnál. Láttam, hogy gyorsabb vagyok, mint Aleix Espargaro, de beletelt egy kis időbe, mire megelőztem. Végül azonban összejött a manőver, majd sikerült jó ütemben közelednem az élbolyra, ám hirtelen a 13-as kanyarban, ami egy balos, elvesztettem a motor elejét. Nagyon sajnálom a dolgot, mert az egész csapat remek munkát végzett, de főleg Lucio miatt. Jó befejezés lett volna, ha az ötödik vagy hatodik helyen érünk célba, mivel a köridőink meglehetősen jók voltak.”

NGM Forward Racing
Aleix  Espargaro, kiesett
"Már a verseny elején éreztem, hogy valami nincs rendben a motor hátuljával. Kevesebb volt a tapadás mint reggel, így sokat szenvedtem. Így is a nyolcadik tudtam maradni, de az utolsó körben mindenféle előzetes jel nélkül elment a hátulja. Nagyon sajnálom."

Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: