Jegyek

Monteiro: „A kocsi most sokkal közelebb áll egy full...

WTCR
Monteiro: „A kocsi most sokkal közelebb áll egy full GT-autóhoz”
2014.04.13. 08:01
Pocsékul kezdődött a Honda számára a 2014-es túraautó-világbajnokság, hiszen Gabriele Tarquini már az időmérő előtt partvonalon kívülre került Morbidellivel történt hatalmas balesete miatt, míg a japán márka többi versenyzője a hetedik, nyolcadik és kilencedik helyeket tudták megszerezni, s nem csak a Citroën, hanem a Chevrolet is erősebbnek tűnik náluk jelenleg.
 
Azt már a szezonkezdet előtt tudni lehetett, hogy a Honda valószínűleg hátrányban lesz a Citroënhez képest, ám Marrakechben egyelőre úgy tűnik, az üldözőbolyban sem ők a legerősebbek, hanem az RML által épített Chevrolet-k. A japánok tehát jelenleg a harmadik erőt látszanak képviselni, így nem véletlen, hogy Daisuke Horiuchi, a Honda R&D vezetőmérnöke szerint lépésről lépésre kell fejlődniük a szezon során, hiszen valóban van még hova javulnia a Civicnek. Ám ami még súlyosabb csapás számukra, hogy egyik gyári versenyzőjük, Gabriele Tarquini ott sem lehet a marokkói futamok rajtjánál (sőt, már az időmérőn sem tudott elindulni), köszönhetően a Gianni Morbidellivel még a második szabadedzésen történt ütközésnek köszönhetően.
Tarquini (jobbra) legfeljebb Monteiro beszámolójából tudhatta meg, milyen volt az autó a marokkói kvalifikáción
 
„Túlfutottam a kanyaron, s vártam, hogy visszatérhessek a pályára, amikor ő is elvétette a sikánt, s keményen belém csapódott” – idézi a 2009-es világbajnok szavait a Honda hivatalos sajtóanyaga. „Nem akartuk, hogy ez a szezon ilyen korai szakaszában bekövetkezzen, mivel csak néhány napunk van, hogy felkészüljünk a következő, franciaországi fordulóra. Aggódom, de remélem, hogy a csapat időben tud építeni egy új autót” – mondta az olasz, s valóban ezért igazán fájó az incidens a JAS Motorsport számára, hiszen nem elég, hogy rögtön hatalmas ponthátrányba kerülhetnek az amúgy is jóval erősebb Citroënekkel szemben, még a jövő hétvégi franciaországi indulása is veszélybe kerülhet Tarquininek. Csapattársa, Tiago Monteiro azonban részt tudott venni a kvalifikáción, ám túl sok babér nem termett számára, hiszen a hetedik helyen zárta a Q2-t, így az első futamot onnan, a másodikat pedig a negyedik rajthelyről kezdheti meg.

„Hogy őszinte legyek, elég kemény munka volt. Problémáink voltak a sebesség megtalálásával, de ez egy nagy fejlesztési program, s még csak az első fázisban tartunk. Az apró hibák mindig hozzájárulnak ahhoz, hogy időt veszítsünk, de tudom, hogy teljes a csomag az autóban, s biztos vagyok benne, hogy hamarosan odaérhetünk. Az új építésű kocsikkal sokkal agresszívebbnek kell lenni, hogy a pilóta működésre bírja, ez most sokkal közelebb áll egy full GT-autóhoz” – fogalmazott a portugál, aki legalább azt elmondhatja magáról, hogy ő lett szombaton a legjobb hondás, megelőzve a nyolcadikként végző Michelisz Norbertet. A Zengő Motorsport és pilótájának értékelése itt található.

Az idei évtől már egy negyedik Civic is van a mezőnyben (ami most Tarquini kidőlésével a harmadikká lépett előre): Mehdi Bennani kilencedik lett, s így a hazaiak kedvence az első sorból kezdheti meg a második versenyt. „Nagyon örülök az első alkalomnak, hogy a pályán lehettem az autóval. Egyértelműen tesztelésre használom a marrakechi hétvégét, mivel nagyon kevés kört tehettem meg a forduló előtt, s a lehető legtöbb információra szükségünk van a későbbi futamokra. Sokkal több kilométert kell megtennem ahhoz, hogy tökéletesen megértsem az elsőkerekes autók vezetését, de ez egy jó kezdet. Igazán keményen próbálkoztam ma a csapatért, s várom, hogy pontokat szerezhessek a hétvégén” – zárta gondolatait a Proteam pilótája. A Hondák tehát nem kezdték a legjobban az évet, ám a pontok nagy részét vasárnap osztják, s a szűk és falakkal körülvett utcai pályán még bármi megtörténhet.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: