Jegyek

Monteiro: „Azok lesznek a legnagyobb ellenfeleink jövőre,...

Interjú
Monteiro: „Azok lesznek a legnagyobb ellenfeleink jövőre, akik a Chevyket fogják vezetni”
2012.11.19. 21:12
Tiago Monteiro vasárnap még a legendás makaói utcai pályán száguldott és szerezte meg a gyári Honda-istálló első dobogós helyezését a WTCC-ben, hétfőn pedig már a P1race.hu kérdéseire válaszolt. A portugál pilótától többek között azt is megtudtuk, milyen különleges viszony fűzi Gabriele Tarquinihoz, hogy érzi magát a Hondánál és mi jellemzi versenyzői felfogását.
 
P1race: - Mindenekelőtt gratulálok az első dobogós helyezésedhez a Honda színeiben. Számítottál rá, hogy ilyen korán meglesz? És arra, hogy az új Civic első hat futamából ötön pontot szerzel?
Tiago Monteiro:
- Köszönöm. Mondjuk úgy, hogy bíztam benne, hogy minden egyből ilyen jól megy majd, és nagyon elégedett vagyok a dolgok eddigi alakulásával és a fejlődésünkkel, főleg ezután a harmadik versenyhétvége után. Őszintén szólva nem tudhattuk, hogy mire számíthatunk majd az első futamainkon. A pontszerzés volt a célunk, de ezzel is óvatosan bántunk, mert tudtuk, nem lesz egyszerű egyből a top10-ben végezni. Azt viszont nem nagyon hittük, hogy egy dobogós helyezés is elérhető lesz, pláne Makaóban! Úgy érezzük, hogy minden téren egyre erősebbek és erősebbek leszünk, és a jó irányba haladunk az autó fejlesztésével. Az egész csapat keményen dolgozott az elmúlt időszakban, úgyhogy nagyon örülök, hogy sikerült ezért visszaadnom nekik valamit cserébe a versenypályán.
Monteiro ötödik hondás futamán máris dobogóra állhatott
 
- Nem túl szokványos módon debütáltatok a bajnokságban a Hondával, hiszen nem vártátok meg a következő szezon elejét, hanem már idén évközben csatlakoztatok a sorozathoz. Mi késztetett Titeket erre? Ennyire bíztatok abban, hogy már idén erősek lehettek, vagy csak szerettétek volna még a gyári Chevrolet-kkel is összemérni az erőtöket?
- A fő ok az volt, hogy minél többet akartunk tanulni igazi versenykörülmények között, az igazi ellenfeleink ellen. A Chevrolet gyári kivonulásának ehhez semmi köze, mivel már jóval azelőtt így döntött a csapat, mielőtt a Chevy bejelentette távozását a WTCC-ből. Valós versenykörülmények között rengeteget tanulhatsz a saját magad és az autód erősségeiről és gyengéiről, és mi pontosan ezt akartuk tenni, ezért csatlakoztunk már idén évközben a sorozathoz.
 
- Nem tudom, sejted-e, de majdnem bűnbak lettél itt, Magyarországon, hiszen a suzukai 2. futamon a veled történt koccanás után pördült ki Michelisz Norbert a kavicságyba. Akkor ő még a Yokohama Trophy megszerzéséért harcolt (azóta ugye megszerezte!), sajnáltad, ami vele történt?
- Mindannyian versenyzünk. Én nem tehetem meg, hogy másokra gondolok versenyzés közben, és arra, hogy ők hol állnak a bajnokságban. Ők se gondolnak én rám! A pályán kívül jó barátok vagyunk, de a verseny az verseny. Ráadásul, nem is érzem úgy, hogy hibáztam volna annál az esetnél, hiszen én csak egyenesen mentem, ő volt az, aki jobbra tartott, igaz, nem önszántából, hanem, mert valaki arra terelte. Balszerencse neki.

- A sanghaji második futamon rejtélyes eredetű füstfelhőt húzott az autód. Mi volt ennek az oka?
- Ennek nagyon egyszerű oka volt: miután valaki erősen belém szállt hátulról az 1. vagy a 2. körben, a hátsó lökhárító hozzáért a gumimhoz, és ez okozta a füstöt.
 
- Az egyik külföldi szakportál elemzésében azt olvashattuk, hogy a Honda jelenleg inkább az egyenesekben gyors, a kanyarokban viszont gondjai vannak. Igaz ez?
- Inkább az ellenkezője igaz: elég erősek vagyunk a kanyarokban, különösen féktávokon és a kanyarok bejáratában, de az egyenesekben egyelőre egy picit túl sokat veszítünk a többiekkel szemben. Makaóban például a gyári Chevyknél is gyorsabb voltam a pálya lassú részein, de nem annyival, hogy kockáztatni merjem a Honda első dobogós helyezését a WTCC-ben.
Monteiro brillírozott Makaóban
 
- A makaói forduló előtt Mehdi Bennanitól és Alex MacDowalltől is mindössze egy pont választott el az összetettben. Fontos volt számodra, hogy megszerezd a 9. helyet a bajnokságban?
- Számomra ez a bajnokság elég hamar elvesztette a fontosságát, miután a szezon elején alig fejeztem be futamokat a SunReddel, és az autó nem igazán akart teljesíteni. Ezzel együtt persze fontos volt nekem, hogy továbbra is a bajnokság részese maradjak, és mindig a legjobb formámat mutassam, de a bajnoki helyezések egy idő után nemigen foglalkoztattak. 9., 10. vagy 11. hely? Az már annyira egyre megy… A top3 az, ami számít. (nevet)
 
- Hogy érzed magad az új csapatodban? Nagyon vegyes összetételű a csapat, hiszen olasz és japán szakemberek dolgoznak benne, de meg tudnád fogalmazni, mi a közös valamennyi csapattagban?
- Nemzetközi csapat vagyunk, annyi szent! De nagyszerű a légkör a csapat bokszában, és mindannyian sokat tettek azért, hogy én egyből az első pillanatban otthon érezzem magam köztük. Nagyon jól érzem magam a csapatnál.

 
- Versenyzőként mi lesz a célod a 2013-as idényben? Rögtön az első teljes, a Hondánál töltött szezonodban a vb-címért akarsz harcolni? Mit gondolsz, ki lesz a legnagyobb ellenfeled, akit le kell majd győznöd?
- A célunk az, hogy világbajnokok legyünk, amilyen hamar csak lehet… De tudjuk, hogy nagyon kemény versenyfutást kell majd folytatnunk a Chevrolet-kkel, mivel a többségük továbbra is a bajnokságban marad. Hogy ki lesz a legnagyobb ellenfelünk jövőre, az elsősorban attól függ, hogy ki fogja vezetni a Chevyket…
Monteiro a múltban sokat tanult Tarquinitől, a jövőben legyőzné…
 
- Gabriele (Tarquini) egy nagyon gyors és rutinos pilóta. Várod már, hogy csapattársként összemérd vele a tudásod? Elég erősnek érzed magad ahhoz, hogy legyőzd őt? Vagy nem is gondolsz ilyesmire, mert a csapat közös sikere az első?
- Gabriele az egyik leggyorsabb versenyző, akit ismerek, és a túraautózásban valószínűleg a leggyorsabb! Számomra ő egyfajta mentor is egyben, mivel rengeteget tanultam tőle a SEAT-os éveinkben, miután csatakoztam a WTCC-hez. Most pedig nagyon jó párost alkotunk, hatékonyan tudunk együtt dolgozni, de természetesen mindketten győzni akarunk!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: