Jegyek

Monteiro: „Takuya (Izawa) talán tud majd mutatni nekünk...

WTCR
Monteiro: „Takuya (Izawa) talán tud majd mutatni nekünk néhány trükköt a pályán”
2013.09.17. 15:15
Abszolút hazai versenyére készül a Honda, egy abszolút hazai versenyzővel. Suzuka 1962-ben a saját tesztpályájukként épült fel, Takuya Izawa pedig a suzukai versenyzőiskolában nevelkedett, tehát mondhatni, egészen jól ismeri a pályát. Ő az a pilóta, aki a JAS Motorsport által épített negyedik Civicet fogja vezetni ezen a hétvégén, a WTCC japán fordulóján.
 
Mindez Tiago Monteiro szerint nekik, a gyári Honda állandó pilótáinak is segíthet majd, hiszen aki annyira ismer egy pályát, mint Izawa Suzukát, az talán nekik is tud még újat mondani. Pedig ők még F1-es pilótaként is jártak itt hajdanán, igaz, akkor a klasszikus nyolcason száguldtak, nem ezen a rövidke, és picit egysíkú „East Circuiten”. Tavaly viszont már hozzászokhattak ehhez a nyomvonalhoz, hiszen Gabriele Tarquini akkor még SEAT-tal lett 3. a második futamon, Monteiro pedig éppen itt debütált a 2012-es Civickel.
„Srácok, lesz a hétvégén csapatutasítás?” – ezzel a képaláírással tette ki Michelisz Norbi facebook oldalára ezt a képet…
 
Körbeért tehát a sztori, Monteiro és a Honda visszaértek a kiindulási pontba, és a portugál szeretné ezt egy jó eredménnyel megünnepelni. „Tavaly még úgy érkeztünk meg Suzukába, hogy előtte csak néhány percet mentünk a kocsival. Hatalmas volt a nyomás akkor rajtunk, és magas elvárásokkal vágtunk neki az első versenynek. Az autó az elejétől fogva jól ment, és a top10-es eredmények remek jutalmat jelentettek mindazért az őrületes munkáért, amit mindaddig a csapat minden tagja végzett” – emlékezett vissza az „elsőre” Monteiro, majd folytatta:

„Most úgy térünk vissza ide, hogy a konstruktőri vb-cím már a miénk, de további győzelmeket akarunk szerezni a szezon végéig. Ez lesz az első olyan versenyünk, ahonnan vannak adataink tavalyról, úgyhogy érdekel lesz látni, mennyit fejlődtünk azóta. Persze az autó eléggé más lett időközben, de azért jó lesz összehasonlítani. Sűrű napjaink lesznek rengeteg PR és médiatevékenységgel. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy jó a tempónk most, és képesek vagyunk harcba szállni a győzelemért. Takuyát jó pár éve ismerem, és tudom, hogy ő egy nagyon fiatal és nagyon gyors versenyző, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezik erről a pályáról, úgyhogy talán tud majd mutatni nekünk néhány trükköt odakint” – számított az új csapattárs szolgálataira a jelenleg a bajnoki tabella 2. helyén álló Monteiro.

Tarquininek is van mire visszaemlékeznie Suzukából, a korábban az F1-et is megjárt olasz a következőket érezte fontosnak kiemelni. „Rengetegszer versenyeztem már itt. A nagy pálya egyszerűen mesés a pilóták szemével nézve, viszont a rövidebb pálya jobban fog kedvezni a Civicnek. Kicsit olyan a pálya karakterisztikája, mint sonomáé: rengeteg irányváltás, gyors kanyarok, és nem túl hosszú egyenesek. A jó kigyorsításunk és tapadásunk a kanyarok kijáratában hasznos lesz. Fontos lesz az időmérőn elöl végeznünk, mert előzni nehéz lesz itt” – mondta el a sonomai második futamot megnyerő olasz, aki egy korábbi nyilatkozatában azt is kifejtette, az év legfontosabb versenye következik a Honda számára.

Ezért is állítják az olasz-japánok csatasorba a negyedik Civicet, és a jelenleg a Super GT bajnoki címéért harcoló helyi menőt, Takuya Izawát. „Izgatott vagyok most, hogy a Honda csapatához és az összes világklasszis WTCC-pilótához csatlakozhatom Suzukában. Biztos vagyok benne, hogy ez a tapasztalat segíteni fog abban, hogy további lendületet adjak pályafutásomnak. Képzelem, milyen nehéz lesz a top10-ben végezni egy ilyen magas szintű versenysorozatban, de az, hogy egy túraautóval versenyezhetek azon a pályán, ahol felnőttem, mindenképp egy újszerű kaland lesz számomra” – mondta el a japán pilóta, aki nemrég még dobogós vágyakról beszélt, de ezek szerint beérné egy pontszerzéssel is.

Miközben az év legfontosabb versenyére készülnek a gyári Hondánál, a Honda Europe motorsport menedzsere, William de Braekeleer az Autosport magazinnak nyilatkozva ismét megerősítette, jelenleg hátrányban vannak a 2014-es projektjük kapcsán a jövőre új gyártóként becsatlakozó Citroënnel szemben, akik már javában tesztelik Sebastien Loebbel és Yvan Muller a C-Elysée-t. De legalább a gumik kapcsán úgy néz ki, nem kerülnek hátrányba, mivel a Yokohama fair módon csak akkor fogja a 2014-es keveréket a csapatok rendelkezésére bocsájtani, amikor már mindenki kész lesz a jövő évi autóval.

„Örömmel fogadjuk a Yokohama hozzáállását, akik olyan fair módon kezelik a helyzetet, amennyire csak lehetséges. Ha most kiosztanák az új gumikat, akkor végképp nagy hátrányba kerülnénk a Citroënnel szemben, épp ezért a tervek szerint, csak akkor fogják kiadni azokat, amikor már mindenki majdnem készen áll az új autóval” – árult el egy újabb apró részletet a jövő évi fejlesztési verseny aktuális állásáról és fejleményeiről Braekeleer.

A harmadik Hondát természetesen Suzukában is a Zengő Motorsport kisvilágbajnoka, Michelisz Norbert kormányozza majd, aki a hírek szerint jövőre egy új csapattársat kaphat maga mellé a magyar csapatban, ha sikerül megállapodni az olaszokkal a negyedik Honda kibérléséről.  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: