Jegyek

Motegi, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Motegi, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.10.10. 12:04
Mikor számunkra szinte még el sem kezdődött a nap, a MotoGP számára már véget is ért, ebben persze semmi meglepő nincs, hiszen a helyszínt ezúttal Motegi adta. Azt viszont valószínűleg nem sokan várták, hogy a Honda pályáján Andrea Dovizioso zárja az élen a pénteket.
 
Túl vagyunk a Japán Nagydíj első két szabadedzésén. Az időjárásra eddig nem lehetett senkinek panasza, vasárnapra viszont igen valószínű, hogy megérkezik a beharangozott tájfun. Ami az erőviszonyokat illeti, nehéz egyértelmű fölénnyel „vádolni” egy bizonyos márkát, vagy csapatot, ugyanis mindkét alkalommal a három márka egy-egy gépe foglalta el a top3-at. A második etapon viszont Andrea Dovizioso nagyon odapörkölt a többieknek, igaz, ő kihasználta a számukra még elérhető extra puha hátsó abroncsot. A bajnoki éllovas, Marquez eddig nem mutatott kimagasló formát, ahogyan Valentino Rossi sem. Dovi mögött helyettük Bradl volt az, aki felvette a kesztyűt a két spanyollal, Lorenzóval és Pedrosával. Lássuk, maguk a pilóták hogyan látták a mai nap eseményeit!
 
Ducati Team

Andrea Dovizioso, 1. hely, 1’45.140
„Nagyon örülök, mivel a gyorsköröm mellett, amelyet a lágy gumival futottam, a közepes keveréken is rendben volt a tempóm. Azonnal jó irányba indultunk el délelőtt a beállításokkal, mind a vázat, mind az elektronikát illetően, s ez lehetővé tette számomra, hogy az első köröktől kezdve keményen nyomjam. A mai egy jól sikerült nap volt, de holnap meg kell próbálnom további tizedeket lefaragnom a köridőmből.”

Cal Crutchlow, 11. hely, 1’46.221
„A mai eredménnyel nem vagyok elégedett, de a tempóval igen. Úgy gondoltam, akár a legjobb ötbe is kerülhetünk az edzésen, ám feltartottak a gyorskörömben. Sokkal közelebb végezhettem volna az elejéhez, de ezzel is boldog vagyok, mert azt jelenti, hogy jó alapokról indulva dolgozhatunk holnapra. Volt némi problémám az edzés során, s az első tíz percben nem is mentem ki a pályára, miután gond adódott a fékkel. Most kicsit pihenni fogok még, mert nem érzem magam tökéletesen egy kisebb influenza miatt, szóval holnap talán jobb teljesítményt nyújthatok.”
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 2. hely, 1’45.580
„Az aragóni győzelem után tudtuk, hogy itt megvan arra a lehetőség, hogy még versenyképesebbek legyünk ezekkel a normál hátsó gumikkal. Azt is tudtuk, hogy tavaly versenyképesek voltunk, és jó volt a tapadásunk. Az elejétől fogva megvolt a tempónk, és jobb volt, mint vártuk. A motor nagyon jól működik, javíthatunk néhány apró részleten a beállításokban, a vázat és az elektronikát illetően, de általában véve nagyon jó a motor tempója, szóval nagyon örülök.”

Valentino Rossi, 5. hely, 1’45.890
„Jól érzem magam a motoron, nem volt semmilyen különös problémám. Kicsit fáj az ujjam, különösen fékezéskor fáj kissé, de optimista vagyok. Jól tudok fékezni, és jól érzem magam, csak picit fáj. Általában véve nem volt olyan rossz ez az első nap, jó gyakorlás volt, eléggé meg vagyok elégedve. Sokat kell még dolgoznunk, mert még nem találtuk meg az egyensúlyt, de az ötödik hely nem olyan rossz. Jó a tempóm, és úgy néz ki, nagyon jól működik itt Motegiben a Yamaha.”  

LCR Honda

Stefan Bradl, 3. hely, 1’45.637
„Eléggé meg vagyunk elégedve, mert egész nap nagyon gyorsak voltunk, és a 3. hely a második szabadedzés után elég jó. A tempónk azt mutatja, jó a sebességünk, tisztán és rögtön tudtunk döntést hozni a motor beállításaival kapcsolatban. Könnyedén megtaláltuk a helyes irányt,  most egyik szemünket az időjáráson kell tartanunk, hogy meglássuk, hűvösebb lesz-e. De összességében elégedett vagyok a ma végzett munkánkkal.”

Repsol Honda

Dani Pedrosa, 4. hely, 1’45.727
„Azt hiszem, jó szabadedzéseink voltak ma. Jók voltak a körülmények a pályán, és különböző gumikat tudtunk kipróbálni. Délután megpróbáltunk a kemény hátsó gumival menni, de nem használtuk a kemény első, ahogyan a többiek. Valószínűleg azt majd holnap próbáljuk ki. Ma néhány futás alkalmával jó volt a tempónk, de keményebben kell dolgoznunk, hogy javítsunk a köridőnkön, és nagyon oda kell figyelnünk, hogy jó köridőt fussunk a kvalifikáción.”

Marc Marquez, 6. hely, 1’45.939
„A többi pályához képest ma kicsit küzdöttünk. Nem igazán találtuk még meg a helyes beállítást, de hál’ Istennek még csak péntek van, és sok edzésünk van még hátra, hogy kipróbáljunk dolgokat. Fontos, hogy elég jól éreztem magam, és annak ellenére, hogy nem teljesen örülök a motor beállításainak, nem vagyunk túl messze az elejétől. Meglátjuk, tudjuk-e így folytatni, javulva a hétvége folyamán.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 7. hely, 1’46.041
„Őszintén szólva ez egy nagyon nehéz nap volt. Ez a pálya egyáltalán nem könnyű a nehéz féktávok miatt, kanyarról-kanyarra kell végiggondolni, mikor, hol fékezünk. Meg vagyok győződve róla, hogy holnap még a mainál is jobbak leszünk. Jelen pillanatban a legtöbb időt a középső szektorban veszítjük, erre kell a legtöbb hangsúlyt fektetnünk holnap. Ha ezen a problémán javítani tudunk, és be vállnak a fejlesztéseink is, akkor holnap egy nagyon erős időmérést produkálhatunk, és harcban leszünk az éllovas pozíciókért.”

Bradley Smith, 8. hely, 1’46.105
„Elégedett vagyok a mai eredménnyel, bár a nap nekem is nehezen kezdődött. Végül találtunk egy megfelelő beállítást, ami a helyes irányba terelt minket. Az utolsó körömmel nagyot léptem előre, bár meglepően konstans köridőket tudtam motorozni előtte is. Nagyon örülök, mai is remekül dolgoztunk. Nagyon fontos, hogy továbbra is így tegyünk, hogy majd a top10-ben zárjunk holnap, így egyből a Q2-ből indulhassunk. Nem lesz könnyű, hiszen sokan hajtanak erre, de bízom benne, hogy holnap még előrébb kerülhetünk.”
 
Pramac Racing

Andrea Iannone, 9. hely, 1’46.107
„Ma meg kellett oldanunk néhány problémát. Sikerült néhány mért kört teljesítenem az új motorral, mivel az még munkára szorult, így a GP14-est használtam nagyrészt. A holnap még rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy megértsük, mit kell tennünk, s elvégezzünk néhány tesztet, amelyet már ma szerettünk volna megcsinálni.”

Yonny Hernandez, 10. hely, 1’46.113
„Jól éreztem magam délelőtt, délután pedig keményen dolgoztunk. A harmadik kanyarban elkövetett apró hibám és a kisebb forgalom az utolsó köreimben meggátolt abban, hogy tovább javítsak. Jelenleg a legjobb tíz között vagyok, s holnapra is az a célom, hogy ott maradjak.”
 
GO&FUN Gresini Honda

Alvaro Bautista, 12. hely, 1’46.227
„Ma reggel nem éreztem rosszul magam a motoron, noha a körülmények nem voltak tökéletesek. Délután kipróbáltuk a keményebb keverékű hátsó gumit, de kevésbé tapadt mint a lágyabb; emellett problémám akadt a motorral is. Egy idő után vibrációt éreztem elölről az egyenesben és féktávon; nem tudom, hogy ezt a gumi vagy a motor okozta, még ellenőriznünk kell. Emiatt nem tudtam javítani a köridőmön, és a végső pozícióm nem túl jó, noha összességében elégedett vagyok: nem tökéletes a motor, de nem is olyan rossz, mint az elmúlt pár versenyen, úgyhogy bízakodva várom a holnapot. Még dolgoznunk kell egy kicsit, a vibrációs problémát meg kell oldanunk és akkor jól teljesíthetünk.”

Scott Redding, 19. hely, 1’47.586
„Különösen boldog vagyok a mai nap után, mivel délután sikerült csökkenteni a különbséget a leggyorsabb produkciós Hondához képest, ami pozitív. A kemény keveréket használtuk a nap java részében, és amikor felraktuk a lágyabbat, arra számítottunk, hogy még közelebb jutunk, de nem tudtuk eléggé munkára fogni őket, így változtatnunk kell a felfüggesztés beállításain, hogy jobban kiaknázzuk a lágy gumiban rejlő lehetőségeket. Összességében elégedett vagyok azért is, mert végig a keményebb keverékű gumival dolgoztunk: Aragonban a lágyat használtuk a versenyen, és az nem vált be annyira, így most próbálunk a keményebbre koncentrálni. Habár ma nem tudtam teljesen kiaknázni a lágyabb keverékben rejlő lehetőségeket, holnap még megláthatjuk, hogy melyik a jobb választás a versenyre, melyikkel tudunk több kört teljesíteni.”

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 13. hely, 1’46.315
„Ez egy nehéz nap volt. Reggel még nagyon jól volt a motor, de az elejét nem éreztem, így teljesen megváltoztattuk a beállításokat délutánra. Az első körben még minden nagyszerű volt, de a másodikban a hátsó kerék egész egyszerűen leblokkolt. Az összes lámpa ki világított, így bementem a boxba. Az elektronika nem működött, így ki kellett találnunk valamit. Újból kimentem, de a motor egész egyszerűen leállt a pálya közepén. Ezúttal a kipörgés gátló nem működött. Megint visszatértem a boxba, és szétszedtük a motort darabjaira. A végén úgy gondoltuk, hogy megtaláltuk a probléma gyökerét. Végül csak három kört tudtam megtenni az edzés végén. Ezután nagyon nehéz lesz a top10-es pilótákkal követni a lépést. Ha még egy tréninget ki kell hagynunk, az már végzetes is lehet. Remélem, hogy ma ki tudjuk javítani a problémákat, és holnap egy eredményesebb napot zárhatunk.”
 
Írta: Balogh Tamás, Kálmán András, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: