Jegyek

Mugello, Futam: Feltámadt a „Fekete Mamba”

MotoGP
Mugello, Futam: Feltámadt a „Fekete Mamba”
2013.06.02. 15:00
Elmaradt az olasz siker Mugellóban, Jorge Lorenzo zsinórban harmadik olasz nagydíjgyőzelmét szerezte meg, Dani Pedrosa a második lett, a dobogó legalsó fokát Cal Crutchlow-nak sikerült megcsípnie. A hétvége legnagyobb veszteseinek egyértelműen Valentino Rossi és Marc Marquez kiálthatóak ki.
 
A rajtrácson végignézve Dani Pedrosát találhattuk a pole pozícióban. A spanyol utoljára a tavalyi szezonzárón tudta megszerezni a legjobb rajthelyet. Dani most triplázásra készült, a karrierjében második alkalommal volt meg erre a lehetősége. Tavaly Aragónba, Motegiben és Sepangban is nyerni tudott, ebben a szezonban pedig most a jerezi és le mans-i győzelme után állt be a mugellói rajtrács pole-jába. A kvalifikáción 69 ezreddel volt nála lassabb az amúgy elég gyorsnak tűnő Jorge Lorenzo, a yamahás számára ez a 15. egymás utáni alkalom, amikor az első rajtsorból indulhatott, így jó formát feltételezhettünk tőle, pláne, hogy az előző két mugellói nagydíjat is az élen zárta. Egyébként az Olasz Nagydíj előtt Lorenzo és Pedrosa is 24 futamgyőzelemmel állt a királykategória örökranglistáján. Az első sor végéről Andrea Dovizioso vághatott neki a 23 körös versenytávnak, Le Mans-ban is innen indult az olasz, de a hazai pályáján ez még inkább különleges élményt jelentett a számára, főleg a Ducatival. 2009 óta ő lehetett az első ducatis, aki Mugellóban fel tud érni a dobogóra. Az első hármas előre és hátulra is a közepes keverékű abroncsot rakatta fel.

A második sor első helyére Cal Crutchlow gurulhatott be, Stefan Bradl és Marc Marquez mellé, így a britnek egyáltalán nem volt könnyű dolga a rajtnál, csupa kemény fickóval volt körülvéve, pláne hogy mögüle startolt a helyi hős, Valentino Rossi. Szombaton a kvalifikáción  Nicky Hayden szerezte meg a jogot a nyolcadik rajthelyre, míg a harmadik sor utolsó posztja Alvaro Bautistáé volt. A legjobb CRT-s versenyző Aleix Espargaro lett, de most csak egy prototípus motort tudott megelőzni az időmérő edzésen, így a tizenkettedik rajthelyről várta a vörös lámpák kialvását.
Az időjárás előrejelzések ezen a hétvégén teljes csődöt mondtak, az ígért esőnek híre-hamva sem volt a rajtnál, sütött a nap, csak néhány bárányfelhő törte meg a fényét pár alkalommal, a hőmérsékleti adatok pedig egyre magasabb értékeket vettek fel.

A 76326 néző előtt Pedrosa kapta el a legjobban a rajtot, de az első kanyar féktávját elrontotta, így pedig bár nagyon kemény manőver kellett hozzá, de Lorenzo visszatámadott. Marc Marquez sem tötymörögte el a kilövést, Pedrosa mögé állt be az első kanyar kigyorsításán, és jól vette fel az első két helyezett tempóját. Valentino Rossi számára csak pár kanyaron át tartott ez a nagydíj, ő az éppen kicsúszó Alvaro Bautista áldozata lett, az olasz kirongyolt a kavicságyba, és csúnyán beleütközött a bukótér végét szegélyező gumifalba.

Két kör alatt Lorenzo, Pedrosa és Marquez megléptek az élen, már Crutchlow volt a negyedik, Doviziosót előzte meg a brit, és a ducatisra pedig nagyon megérkezett Stefan Bradl is. A német nem várt sokáig az előzéssel, hamar fellépett az ötödik helyre a célegyenesben, nem is engedhette meg magának, hogy nagyon messzire ellépjen tőle Crutchlow, aki már egy ideje Dovi előtt haladt.
A hatodik fordulót követően Lorenzo alatt már nagyon forró volt a talaj. A két repsolos úgy követte a gyári Yamaha versenyzőjét, mint a hiénák, így pedig egy pillanatra sem engedhetett ki, mindent ki kellett facsarnia a csomagból.

Tizennégy körrel a vége előtt megkaptuk azt az információt is, hogy Bautista és Rossi afférja a versenybíróság elé került. Ezután Jorge Lorenzo tempója egyre inkább elvált Pedrosáétól és Marquezétől, ezt gyönyörű ütemben szagolta ki a yamahás, és egy egyéni legjobb kört kivágva egy forduló alatt egy másodperc fölé tornázta az előnyét. Pedrosának erre hirtelen nem is volt válasza, inkább Marquez tűnt egyre fenyegetőbbnek rá nézve. Ekkor azonban még mindig hátra volt tíz kör, és Crutchlow is több mint fél másodperccel ment a repsolosoknál jobb köröket. Közben a hajrát elindítva Nicky Hayden gyűrte le a csapattársát a hatodik helyezésért. A futamnak ezen a pontján Jorge Lorenzo győzelme gyakorlatilag biztossá vált.

Marquez öt körrel a leintés előtt szánta el magát a csapattársa megelőzésére. Az újonc hosszas előkészítő munka után csapott oda a csapattársának. A tempója is megvolt és még ideje is maradt ahhoz, hogy nyugodtan, egy tiszta manővert bemutatva előzze meg Pedrosát, így nagyon okosan bánt el vele. Ezalatt a Ducati gyári versenyzői is keményen osztották egymást, mindezzel az ezredekkel előttük haladó Braldlnek tették a legjobbat, aki végül egy pillanatra sem tudott elszakadni tőlük.
Már csak három kör volt hátra, amikor Marc Marquezt végleg utolérték az újoncok pechszériája. Hiába tudta könnyedén megelőzni Pedrosát, elcsúszott, így pedig teljes kudarccal zárta az olasz versenyhétvégét, ráadásul a ponttáblázatban is óriási teret vesztett a többiekkel szemben. Marc ezen a hétvégén négyszer esett el, és ebben a szezonban most fordult elő vele először, hogy nem tudott a pódiumon végezni.

Az utolsó körre a dobogós helyezések sorsa végképp lefutottnak tűntek, a negyedik helyért azonban még óriási csata dúlt Stefan Bradl valamint Andrea Dovizioso között. Lorenzo nyert, Pedrosa lett a második, Crutchlow ismét felállhatott a dobogóra. Az LCR Honda motorosa, Stefan Bradl megismételte a tavalyi teljesítményét, végül elbírt Dovizisóval, aki az utolsó körben még oda tudott szúrni a németnek. Az ötödik, hatodik, hetedik pozíciókban a gyári Ducati versenyzői értek célba, a legjobb CRT-s ezúttal is Aleix Espargaro lett, Bradley Smith-t éppencsak megelőzve. Andrea Iannone a csalódást keltő tizenharmadik helyen ért célba.

Legvégül, bár egy olasz versenyző sem állhatott fel a dobogóra ünnepelni, és Rossi is csak az első kör harmadik kanyarjáig jutott, az eredményhirdetésre a pályára és a dobogó alá valamint a boxutcába beengedett szurkolók a „Vale-Vale-Vale” skandálással hosszasan szórakoztatták magukat.

A futam végeredménye:

1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 41'39.733
2 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +5.400
3 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +6.412
4 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda +19.321
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati +19.540
6 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati +26.321
7 Michele PIRRO ITA Ducati Test Team Ducati +38.144
8 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART +39.802
9 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +40.243
10 Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR +48.392
11 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART +48.480
12 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter +1'13.708
13 Andrea IANNONE ITA Energy T.I. Pramac Racing Ducati +1'14.601
14 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki +1'21.249
15 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing ART +1'25.738
16 Yonny HERNANDEZ COL Paul Bird Motorsport ART +1'27.339
17 Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM +1'27.758
18 Bryan STARING AUS GO&FUN Honda Gresini FTR Honda +1'44.424
19 Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter +1'45.227

Helyezetlen:

  Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda  
  Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki  
  Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR  
  Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha  
  Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: