Jegyek

Paul Ricard, 2. futam: López és Muller révén kettős...

WTCR
Paul Ricard, 2. futam: López és Muller révén kettős Citroën-győzelem, Michelisz a 8.
2014.04.20. 17:54
Parádés, igazi túraautós küzdelmet hozott a WTCC második franciaországi futama, amelyen a Citroën ismét erődemonstrációt tartott: az utolsó helyről induló, s a pontversenyben ismét az élre álló José María López nyert Yvan Muller előtt. A dobogó alsó fokára a Hondának újabb pódiumot szerző Tiago Monteiro állhatott fel, míg a kalandos versenyt teljesítő Michelisz Norbi 8. lett.
 
Felhős égbolt alatt, száradó pályán vehette kezdetét a túraautó-világbajnokság második franciaországi futama a Paul Ricard versenypályán. A pole pozícióból Mehdi Bennani indulhatott, miután a marokkói került a 10. helyre Sebastien Loeb és José María López időmérős kizárását követően. A második rajtkockába René Münnich, a harmadikba Tiago Monteiro állhatott fel, majd jött Gianni Morbidelli, Dusan Borkovic és Tom Chilton Chevrolet-je. Michelisz Norbert a 7. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását, a top10-et pedig Hugo Valente, Gabriele Tarquini és Yvan Muller zárta. A legnagyobb kérdés a futam előtt az volt, hogy a Citroën hasonló előretörést tud-e bemutatni, mint néhány órával korábban az első versenyen, ahol az első, második és negyedik helyeket szerezték meg a pilóták.
 
A felvezető kör ezúttal sem kezdődött zökkenőmentesen: ahogy kora délután Muller, most Morbidelli indult el nehezen. A 11. helyről startoló Rob Huff élő bejelentkezéséből (tavalytól kezdve szinte minden versenyen kijelölnek egy pilótát, legtöbbször Huffot vagy Coronelt, aki a felvezető kör alatt és a biztonsági autós fázisok során az autóból kommentálják az eseményeket) azt is megtudhattuk, hogy annak ellenére, hogy a versenyigazgatóság vizes versenynek minősítette a futamot, mindenki slick gumikkal vág neki a viadalnak, ugyanakkor a ladás brit is elismerte, hogy néhány helyen, főleg a középső szakaszon még mindig nedves az aszfalt – érdekes első körökre volt tehát kilátás.
Monteirónak sokáig csak a hátát nézte a mezőny, ám végül meg kellett elégednie a harmadik hellyel
 
A startot Monteiro kapta el a legjobban, azonnal az élre állt a portugál, aki mögött Bennani, Münnich, Tarquini, Borkovic sorrendben jöttek a legjobbak. Michelisz futama mozgalmasan indult, ugyanis hiába rajtolt viszonylag jól, két Chevy összeakadt előtte, így kénytelen volt átvágni a pályát, majd Huffal az élen sokan el is mentek mellette. A Citroënek eközben folyamatosan törtek előre, egy ponton pedig egymással is kőkemény csatát vívtak: Loeb elég durván beszúrt Mullernek, de végül nem tudta megelőzni a négyszeres világbajnokot, ahogy nem sokkal később Borkovic ellen is hasonlóan járt.
 
Négy kör elteltével némi meglepetésre három Honda haladt az élen Monteiro, Bennani, Tarquini sorrendben, mögötte azonban már két Citroën következett López és Muller személyében. Michelisz eközben a 10. helyért csatázott Valente Chevy-jével: a francia egy ízben le is tolta a pályáról a zengős pilótát, így a magyar maradt a Campos Racing versenyzője mögött. A másik privát Hondát, Bennanit az ötödik fordulóban legyűrte a gyári Civicet kormányzó Tarquini, majd szinte rögtön megérkezett López és Muller is. A harmadik C-Elysée azonban szemlátomást szenvedett: Loeb a korábbi ütközését követően már nem tudott akkora tempót diktálni, és Chilton is megelőzte.
A rendkívül agresszíven versenyző Loeb szolgáltatta a show-t a második futamon
 
A hetedik körben a megcsúszó Tarquinit úgy kerülte ki Muller és López, mintha az olasz nem is lenne a pályán, így már a második és harmadik helyen autóztak a Citroënek, ráadásul néhány másodperccel később Monteiro öt másodperces előnye is semmivé foszlott, mivel beküldték a biztonsági autót: Loeb találta el az egyik gumibálát, amely a pálya közepére pattogva landolt. Két körrel aztán újraindították a mezőnyt, s López és Muller rögtön egymásnak is estek, amely csatából az argentin került ki győztesen. Azonban az első kanyar után máris jöhetett vissza a safety car, miután a TC2-es kategóriában induló John Filippi nekiment Franz Engstler BMW-jének.
 
Idő közben a versenyigazgatóság úgy döntött, áthajtásos büntetésre ítéli Chiltont a Morbidellivel történt rajt utáni ütközés miatt, amely szankciót rögtön le is töltött a brit, amikor a biztonsági autó kijött a pályáról. A verseny korábbi szakaszaiban is rendkívül támadó szellemben vezető Loeb kezdte a legagresszívebben a 11. kört: a francia megpróbált bebújni Borkovic mellé, de nem sikerült a manőver a kilencszeres rali-világbajnoknak. Monteiro viszont bő egy körig tudta tartani a Citroëneket, azonban négy körrel a vége előtt már López, Muller sorrendben két C-Elysée autózott az élen. Michelisz Hondája is kezdett feltámadni: a fináléhoz közeledve Valente mellett is elment, így már nyolcadikként haladt.
Michelisz Norbi kalandos verseny után a 8. helyen zárt
 
Az utolsó körök is tartogattak még izgalmakat, elsősorban Loebnek köszönhetően: a francia megelőzte Borkovic Chevy-jét, majd Bennanival is próbálkozott, ám a marokkóit már nem sikerült megkerülnie. Az élen pedig két csapattársa zavartalanul száguldott a célba az első két helyen: José María López nyert Yvan Muller előtt, így az argentin visszavette a vezetést a pontversenyben, Tiago Monteiro révén pedig újabb dobogós helyezésnek örülhetett a Honda. A másik gyári Civicben ülő Tarquini lett a negyedik Bennani, Loeb, Borkovic és a nyolcadik helyen célba érő Michelisz Norbi előtt. Morbidelli a kilencedik pozícióban zárt Valente előtt, míg Huff épp csak lecsúszott a pontszerzésről a Ladával. A TC2-es kocsik számára kiírt Yokohama Trophy-t a Filippivel történt ütközés ellenére is Engstler nyerte.
 
Ez volt tehát a 2014-es túraautó-világbajnoki szezon második fordulója – folytatás két hét múlva nálunk, a Hungaroringen, ahol remélhetőleg szokás szerint tömött lelátók fogadják majd Michelisz Norbit és a WTCC mezőnyének többi tagját!
 
A 2. futam végeredménye:
1. Jose Maria LOPEZ ARG Citroen C-Elysee WTCC TC1 30:24.551  
2. Yvan MULLER FRA Citroen C-Elysee WTCC TC1 30:26.437 1.886
3. Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC TC1 30:32.545 7.994
4. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC TC1 30:33.010 8.459
5. Mehdi BENNANI MAR Honda Civic WTCC TC1 30:41.958 17.407
6. Sebastien LOEB FRA Citroen C-Elysee WTCC TC1 30:42.475 17.924
7. Dusan BORKOVIC SRB Chevrolet RML Cruze TC1 TC1 30:43.143 18.592
8. MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC TC1 30:43.478 18.927
9. Gianni MORBIDELLI ITA Chevrolet RML Cruze TC1 TC1 30:45.082 20.531
10. Hugo VALENTE FRA Chevrolet RML Cruze TC1 TC1 30:46.338 21.787
11. Rob HUFF GBR LADA Granta 1.6T TC1 30:46.767 22.216
12. Rene MUNNICH DEU Chevrolet RML Cruze TC1 TC1 30:47.942 23.391
13. James THOMPSON GBR LADA Granta 1.6T TC1 30:50.351 25.800
14. Mikhail KOZLOVSKIY RUS LADA Granta 1.6T TC1 30:51.026 26.475
15. Tom CHILTON GBR Chevrolet RML Cruze TC1 TC1 31:05.801 41.250
16. Franz ENGSTLER DEU BMW E90 320 TC TC2 31:08.773 44.222
17. Pasquale DI SABATINO ITA BMW E90 320 TC TC2 31:10.599 46.048
Kiesett:          
  John FILIPPI FRA SEAT Leon WTCC      

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: