Jegyek

Paul Ricard, vasárnap: A dobogósok nyilatkozatai

WTCR
Paul Ricard, vasárnap: A dobogósok nyilatkozatai
2014.04.20. 21:20
A túraautó-világbajnokság második fordulóján, a franciaországi Paul Ricard versenypályán is a Citroën dominált, hiszen mindkét futamon kettős győzelmet aratott a hazai pályán versenyző márka, noha egyes pilótáinak a mezőny legvégéről kellett felzárkózniuk, miközben a Honda pedig két pódiumot szerzett. Alábbi cikkünkben a két futam dobogósainak nyilatkozatát tesszük közzé.
 
1. futam
 
Yvan Muller rosszul kapta el az első futam rajtját a nedves pályán, de ez sem akadályozta meg abban, hogy rendkívül sima győzelmet arasson hazai közönsége előtt. A négyszeres világbajnok először diadalmaskodott a Citroën színeiben, míg a pontversenyben akkor élre álló Sebastien Loeb ért célba mögötte másodikként. A harmadik pozíciót Gabriele Tarquini szerezte meg, aki két sikertelen próbálkozás után (tavaly Makaóban, illetve az idei marrakechi szezonnyitón sem jutott el a futamokig) végre rajthoz állt 200. túraautó-világbajnoki versenyén, amelyen a Honda idei első dobogóját gyűjtötte be.
 
Yvan Muller, Citroën, 1. hely
„A rajtom nem volt valami jó, de szerencsére több ellenfelem is hasonlóan rosszul rajtolt. Utána megtaláltam a ritmust és megelőztem Micheliszt és Tarquinit. Norbertnél gyorsabb voltam, Tarquinit megelőzni már nehezebb volt. Ezután megpróbáltam fókuszálni és nyugodtnak maradni. A verseny első felében kényelmes tempóban autóztam, mert nem tudtam, milyen időjárás várható és spórolni akartam a gumikkal. A második felében már növeltem a tempót valamivel, de mindent az irányításom alatt tartottam. Még mindig nincs túl sok tapasztalatunk a TC1-es autókkal esőben, és úgy vélem mindenki szenvedett kicsit ebben az időben, mert nem egyszerű megtalálni a helyes egyensúlyt. Valószínűleg ezért választotta mindenki az esőgumikat. Hezitáltam kicsit, de végül úgy döntöttem, hogy nem kockáztatok.”

Sebastien Loeb, Citroën, 2. hely
„Nehéz verseny volt, habár nem voltak problémáim és incidenseim. Keményen nyomtam, hogy annyi pozíciót szerezhessek, amennyit csak lehet, és nem volt egyszerű egy elsőkerék-meghajtású autót vezetni az esőben anélkül, hogy megkockáztatnám az autó hátuljának a megcsúszását. Nem volt egyszerű megelőzni Gabriele-t, védte a pozícióját, de minden jól ment és nagyon jónak éreztem az autót.”
 
Gabriele Tarquini, Honda, 3. hely
„Legalább elstartolhattam a 200. WTCC futamomon. Lassan már rögeszmévé vált ez, sok ünnepléssel és tortával a semmiért Makaóban és Marrakechben. Szóval végre magam mögött tudhatom, és jó volt megszerezni a Honda első idei dobogós helyezését. A csapat fantasztikus munkát végzett, egy teljesen új autót építettek a marokkói incidens után, és megoldották a tegnap váltóproblémát is. Jót harcoltam Sebastien ellen, meglepődve láttam, hogy milyen gyorsan feljött. Megpróbáltam olyan sokáig magam mögött tartani, ahogy csak tudtam, de az ő autója jelenleg határozottan jobb az enyémnél, így nem volt értelme bármit is kockáztatni.”

2. futam 

A második viadalon sem lehetett megálljt parancsolni a Citroëneknek, akik közül ezúttal az utolsó rajthelyről induló José María López pezsgőzhetett a pódium tetején. Muller egy második hellyel zárkózott fel a pontversenyben csapattársaira (a győztes argentin ismét az élre állt), míg a harmadik helyet a Honda második dobogóját begyűjtve a remek rajtja után hosszú körökön keresztül vezető Tiago Monteiro szerezte meg.
 
José María López, Citroën, 1. hely
„Úgy vélem, a legfontosabb pillanat a rajt volt. Azt gondoltam, hogy nehéz lesz, szóval azt mondtam magamnak: „oké, rajtoljunk biztonságosan”. Elkerültek az ütközéseket, és öt vagy hat autót lehagytam. Aztán volt egy kis kavarodás a második sikánban, amely lehetővé tette, hogy megelőzzem Yvant, s azt hiszem, ez volt a döntő manővere a futamnak, mert különben lehetetlen lett volna elmenni mellette. Aztán a másik biztonsági autós fázis alatt utolértem Tiagót, az egyenesben pedig magam mögé utasítottam. A 18. helyről való rajtolás nem tett túl magabiztossá, s agresszív beállításokat eszközöltem, mert ha hátulról indulsz, tudod, hogy kockázatokat kell vállalnod. Tényleg nem volt veszítenivalóm.”

Yvan Muller, Citroën, 2. hely
„Ez egy jó hétvége volt számomra, és fontos volt, hogy ledolgozzak valamennyit a ponthátrányomból, s most közel a maximum megszerezhető egységet begyűjtöttem, szóval elégedett vagyok. A második versenyen óvatos rajtot vettem, a második sikánnál viszont rengeteg autó lett hirtelen egy helyen. Nem is számíthattam volna jobbra. Pechito és én jót harcoltunk, egyúttal nagyon tiszteltük is egymást csapattársakként. És ennek így kell lennie az egész szezonban, ezért ha egy kicsit kedvesebb vagyok vele, akkor ő is az lesz velem.”
 
Tiago Monteiro, Honda, 3. hely
„Egyértelműen jó hétvégét zártunk. Természetesen látható, hogy még mindig van lemaradásunk a Citroënekhez képest, de közelebb kerültünk hozzájuk, s van ötletünk, hogy milyen irányba menjünk tovább. Ezért a dobogóért nagy köszönettel és gratulációval tartozom a csapatnak. Természetesen elégedett vagyok az eredménnyel és a teljesítménnyel, s az autó egészen fantasztikus volt. Egy jó rajtot követően megpróbáltam a lehető legjobban elszakadni, mert tudtam, hogy egy ponton megjönnek majd a Citroënek. Előnyt kellett kiépítenem, s elég jól is álltam ezzel: nem tudtam, hogy elég lesz-e, de tovább kellett nyomnom. Nyilvánvaló, hogy a safety car nem jött a legjobbkor, de ilyen a versenyzés. Amint mondtam, fejlődtünk, s a jó irányba haladunk.”
 
Írta: Balogh Tamás és Papdi Tamás
 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: