Jegyek

Phillip Island, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Phillip Island, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.10.17. 11:17
Véget ért az MotoGP ausztrál versenyhétvégéjének első napja. Mint minden hasonló napon, ma is két szabadedzést kellett teljesítenie a királykategória mezőnyének. A két felvonás összesítése alapján Jorge Lorenzo bizonyult a leggyorsabbnak, Aleix Espargaro lett a második, Marc Marquez pedig a harmadik.
 
Két szabadedzés után ért véget a péntek a MotoGP számára Phillip Islanden. Az óceán partjára épült pályán igen eseménydús volt a mai nap, a pályabíróknak igen sok dolga akadt, de nem csak a királykategóriában. Ez az aszfaltcsík tavaly is megkeserítette a Bridgestone (és a Dunlop) embereinek napjait, és az első nap után úgy fest, ez idén sincs másképp. A versenyzők sorra estek a két legnehezebb féktávon, a négyes és a tízes kanyarban. A legtöbbjük esése kísértetiesen hasonlított egymáséra, ugyanis látszólag minden előjel nélkül veszítették el az első kerék tapadását fékezés közben, de a hátsó tapadással sincs minden rendben. Az anyagi kár igen jelentős volt pénteken, ám szerencsére a versenyzőknek nem esett komoly bajuk, reméljük utóbbi így is marad egész hétvégén.  Lássuk, ők maguk hogyan élték meg a mai napot!
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely, 1’29.602
„Nem számítottam a bukásra, mert többé-kevésbé ugyanazon a ponton és ugyanolyan erővel fékeztem, mint az előző körökben, de aztán egyszer csak hirtelen, minden figyelmeztetés nélkül, elment a motor eleje. Egy tizedmásodperc elteltével már a kavicságyban találtam magam. Meglehetősen nagy bukás volt, de szerencsére nem sérültem meg. A bőrruhám teljesen megrongálódott, de én jól vagyok, és ez a legfontosabb. Úgy gondolom, az aszimmetrikus első gumi volt túl kemény ehhez a hűvös időjáráshoz. Az ilyen dolgok megtörténnek, nekünk pedig tanulnunk kell belőlük. Most a 31-es vagy egy másik aszimmetrikus gumi közül választanunk. Kritikus lehet ez a döntés, mert ha holnap melegebb lesz, talán az utóbbi lesz a jó opció.”

Valentino Rossi, 6. hely, 1’29.954
„Épp ki akartam próbálni az aszimmetrikus első gumit, amikor Jorge pontosan abban a pillanatban elesett, amikor raktuk fel a motorra az abroncsot, ezért úgy döntöttünk, várunk ezzel addig, amíg kiderül, hogy a gumi hibája miatt bukott-e, s végül a lágyabb abronccsal folytattuk helyette. Az időjárástól is függ, de én jobbnak éreztem a lágy gumit, szóval remélem, kitart a teljes versenytáv során. Holnap ennek ellenére kipróbáljuk az aszimmetrikus abroncsokat is. Elégedett vagyok a Bridgestone munkájával, mert a gumik ellenállóbbak, és jóval kevésbé félelmetes velük motorozni. Van némi tapadásvesztés, de ez normális. A pálya maga is kevésbé tapad, mint tavaly, mivel akkor még az aszfalt vadonatúj volt, most pedig már használt. Ez természetes. Phillip Islanden mindig csúszkálsz, de ez jó móka!”

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 2. hely, 1’29.749
„Az első szabadedzésen a pálya egy kicsit gyorsabb volt a vártnál, így én is gyorsabb tudtam lenni. Délután a versenytempóra fókuszáltunk, 23 kört tettem meg a hátsó gumival, a tempónk pedig fantasztikus volt! Nem lesz könnyű holnap, mivel az aszimmetrikus gumi, és a 32-es abroncs teljesen más, és mikor új gumit tettünk hátra, egyáltalán nem javult a tempónk. A határán vagyunk a tapadásnak a motor elején, de ma nagyon pozitív napot zártunk, az eleje nagyon együtt van, így egy szoros versenyben reménykedem. A hideg szél néhány versenyzőnek problémát okozhatott, mivel nem tudták felmelegíteni a gumikat rendesen, és az aszimmetrikus gumi ma túl kemény volt számunkra. Előre túl kemény a 32-es gumi. A tapadás elég kevés volt, a Bridgestone kipróbált ma valami újat, hogy biztonságosabbá tegye a gumit a versenyzők számára, de ez nem működött ma. Általában a 32-es gumi nagyon puha gumi, így elég furcsa, ami ma történt, mindenképpen beszélnünk kell a biztonságról. Örülök, hogy a Bridgestone dolgozott ma a dolgon, de ez még mindig nem elég.”

Repsol Honda

Marc Marquez, 3. hely, 1’29.752
„Ma az új abroncsokkal való munkára koncentráltunk, amiket a Bridgestone hozott erre a pályára, ami teljesen más, mint amiket az év többi részén használtunk. Ez is egy olyan pálya, ami nagyon pontos beállítást igényel, mert van néhány nagyon gyors kanyarja. A délutáni edzésen tettünk egy lépést előre, és sokkal jobban éreztem magam a motoron, de úgy vélem, tovább kell dolgoznunk, mert még vannak dolgok, amikben javulnunk kell. Ennek ellenére az érzés nagyon jó, és szerintem ez egy pozitív nap volt.”

Dani Pedrosa, 10. hely, 1’30.289
„Nem egészen volt jó a mai nap számunkra. Nehéz volt megtalálni a tapadást a Bridgestone-tól kapott új keverékekkel, különösen a hátuljával küzdöttünk. Holnap maximálisan a beállításokon kell dolgoznunk, hogy meglássuk, ki tudjuk-e jobban használni ezeket az abroncsokat, és feljebb tudunk-e kerülni a listán." 

Pramac Ducati

Andrea Iannone, 4. hely, 1'29.803
„Reggel jól éreztem magam a motoron. Délután végeztünk némi tesztet, beleértve kétféle első gumit is amit reggel nem használtunk, és nem javult a helyzet. Ráadásul el is estem, mivel az első gumin hirtelen elment a tapadás. Összességében továbbra is elégedett vagyok, de még ki kell elemeznünk a délutáni edzést. Az már látszik valamelyest, hogy konstans elöl vagyunk olyan pályákon is, amik nem kifejezetten fekszenek nekünk.”

Yonni Hernandez, 9. hely, 1'30.281
„Reggel nem a valaha volt legjobb formámat nyújtottam, különféle problémáink adódtak. Legfőbb a tapadás hiánya volt, de féktávokon sem tudtam annyira lelassítani a motort amennyire szerettem volna. Délután jól dolgoztunk, a végrehajtott változtatások jó eredményeket hoztak. Tovább kell fejlődnünk, hogy a legjobb tízben maradjunk.”
 
Ducati Team

Andrea Dovizioso, 5. hely, 1’29.945
„Jelenleg még nem igazán érzem jól magam a motorommal, de ma a pályaviszonyok is eléggé furcsák voltak, s nem igazán volt meg a kellő tapadás. Rengeteg pilóta, beleértve engem is a 11-es kanyarban, elesett, amikor elment a motorunk eleje, mivel ma meglehetősen hűvös volt a levegő, s a gumi jobb oldala nem érte el a megfelelő hőmérsékletet. A hátsó gumit is elég nehéz irányítani, s nem tudom, hogy holnap, még ha nőni is fog a hőmérséklet, jobb lesz-e a helyzet. Végül azért sikerült elérnem egy jó időt, de nyilvánvaló, hogy még rengeteg munka vár ránk, hogy jobban érezzem magam a motoron.”

Cal Crutchlow, 7. hely, 1’30.076
„Nem volt ez egy rossz nap számunkra, s meglehetősen elégedett vagyok. Úgy hiszem, nem túl rossz a tempónk, de az időkülönbségek nagyon kicsik itt a pilóták között. Csalódott voltam az utolsó menetet illetően, mert a körök nagy részében feltartottak, így nem tudtam a lehető legtöbbet javítani az időmön. De már várom, hogy holnap további javulást érjünk el, s remélhetőleg jó időmérőt teljesíthetünk. Ma használtam az aszimmetrikus gumit is, de a hűvös szél miatt jelenleg a bal oldaluk nem tudnak kellő mértékben felmelegedni.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 8. hely, 1’30.103
„Szerencsére jól vagyok, és nem sérültem meg a délutáni bukás után, még ha ez elég gyorsan is történt. Még mindig nem tudjuk pontosan, mi történhetett. Kemény keveréken voltam, amivel gyorsnak, és kényelmesnek éreztem a motort, amikor fordult. Ezért is kell kinyomoznunk, hogy mi történhetett, mivel a bukásnál egyenesben voltam, és éppen fékeztem. Az egyik ok az lehetett, hogy amikor a négyes kanyarba közelítettem, a gumi jobb oldala még túl hideg volt, így jogosan vetődik fel az a kérdés, hogy az aszimmetrikus gumik megfelelően működnek-e. Igyekeztünk minden kombinációt kipróbálni a gumikkal, és bár a keményebb abroncsokon estem, továbbra is kutatjuk a legjobb megoldást. Elég nagyok a különbségek az élmezőny, és köztem, de ez még a tapasztalatlanságomból adódhat. Délután kicsivel jobb volt a teljesítményem, de továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy holnap egy jó időmérést fussunk.”

Bradley Smith, 11. hely, 1’30.313
„Összességében elmondhatjuk, hogy egy versenyképes napot zártunk. Ki tudtuk próbálni a Bridgestone új abroncsait is, amivel egész jó munkát végeztünk. Most úgy néz ki, hogy az egész versenytávon versenyképesek lehetünk az új abroncsokkal, ami nyilvánvalóan, elég fontos szempont. Csak egy kicsit kellett módosítani a beállításokon, az új gumik érdekében, de még rengeteget kell tanulmányozni őket. Még is elégedett vagyok azzal, amit ma elértünk. Egyenletes volt a tempóm, de sajnos ez csak a 11. helyre volt elég, mivel nagyon szoros volt az élmezőny. Holnap tovább kell javulnunk, hogy egyből a Q2-ből kezdhessük az időmérést. Véleményem szerint a pálya vesztett kicsit a tapadásából a múlt évhez képest, de ma jó időnk volt, kevés széllel, így sikerült jó időket futnunk. A célom az, hogy holnap 1:29-es időt érjek el, amihez egy kicsit javulnunk kell, de biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog!”
 
LCR Honda

Stefan Bradl, 12. hely, 1'30.678
„Nehéz pozitívan gondolkodni a mai nap után. Komoly problémáink vannak a gumikkal, mivel a tavalyi problémák miatt különleges guminyomást használtunk, de nem éreztem magam eléggé magabiztosnak a motoron ahhoz, hogy megtaláljam a tempómat. Teljesen bedöntve a motort nem kapok visszajelzést a hátsó gumiról, és sokat vesztünk a kanyarok közepén és kigyorsításon is. Most elemeznünk kell az adatokat és megoldást találni holnapra, mert a 12. hely nem az amiért jöttünk.”
 
GO&FUN Gresini Honda

Alvaro Bautista, 15. hely, 1’31.137
„Már a többi pályán is voltak gondjaink a hátsó tapadással, és tudtuk, hogy itt a még keményebb keverékkel a helyzet még rosszabb lesz. Nem igazán érzem a hátsó gumit, szóval nem tudok kigyorsítani és nem tudok gyorsan bemenni a kanyarokba. Ez frusztrál, mert azt jelenti, hogy nem tudok motorozni. Nehéz volt esés nélkül végig csinálni a mai napot.”

Scott Redding, 17. hely, 1’31.174
„Elég nehéz volt a mai nap, úgy éreztük, már el is értük a motor határait, és ez igen furcsa, mert nehéz volt gyorsabb köridőket menni. A tapadással is voltak gondjaink, és nem éreztük az elejét a gyors kanyarokban. Azon dolgozunk, hogy holnapra megtaláljuk a jó beállítást, ha következetesebbek tudunk lenni a pálya mind a négy szektorában, közelebb kerülhetünk a többi Open hondás sráchoz. Ehelyett ma nem voltuk következetesek, és ez kicsit összezavart. Mindenesetre a holnapi napra kell koncentrálnunk, hogy megtaláljuk a helyes beállítást.”
 
Írta: Balogh Tamás, Kálmán András, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: