Jegyek

Phillip Island, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Phillip Island, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.10.18. 10:34
A MotoGP számára az időmérő jelentette a nap végét Phillip Islanden. A tréning rövidsége miatt már megszokhattuk az izgalmakat, de szombaton az időjárás is megijesztette a mezőnyt: a Q1 végén elkezdett szemerkélni az eső, de ez csak a Q2 elejéig tartott. Az esős abroncsok így nem kerültek fel, de már ennek lehetősége is nyugtalanná tudta tenni a padockot.
 
Nem mindennapi időmérő edzést láthattunk az ausztrál versenyhétvége második napján Phillip Islanden a királykategóriában. Már a Q1 kezdetét is különösen nagy figyelem kísérte, hiszen a bajnokság második helyéért harcoló Dani Pedrosának muszáj volt ott is elindulnia, mivel az első három szabadedzés alapján nem volt a legjobb 10 pilóta között. Pedrosa hozta a kötelezőt, a hétvége addigi legjobb körét futva tért vissza a bokszba, hogy a második felvonásra készüljön. A többiek ekkor tértek vissza a pályára a gyors kerékcserék után, de hirtelen elkezdett szemerkélni az eső, így a Q1 gyakorlatilag idő előtt véget is ért. A kvalifikáció második szakasza előtt nagy volt a nyüzsgés a bokszutcában, mindenki az eget és az aszfaltot figyelte. Végül maradtak a slickek, az izgalmak viszont nem hagytak alább. Először Iannone ment 1’29 alá, majd többen követték. Az első percekben Marquez vezetett, majd jött a meglepetés: egy darabig az addig szenvedő Pedrosa állt az élre. Az utolsó percekben nagy lett a kavalkád, egymást felülmúlva gyorsultak a versenyzők. A végén Marquez bebizonyította, hogy leesett a teher a válláról címvédése után, így könnyedén szerezte meg a polet. Talán ettől is nagyobb bravúr viszont Cal Crutchlow teljesítménye, aki a második helyre kvalifikálta magát, az első sor végére Jorge Lorenzo került. A másodikból Smith, Pedrosa és A. Espargaro indulhatnak majd holnap. Lássuk, hogyan látták a főszereplők a mai napot!
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. rajthely, 1’28.418
„Ma elég jól éreztem magam, és ez fontos, mert a tegnapi napot nehéznek találtuk, és kissé túlságosan tempón kívül voltam. Ma sokat javultunk, és sokkal kényelmesebben motoroztunk. Kemény versenyre számítunk holnap, de csak élveznem kell. Mindenekelőtt nehéz lesz Jorgét és Valentinót is megállítani, látszólag az ő versenytempójuk a legjobb. Ugyanúgy figyelek a pályára és ugyanolyan az ambícióm, mint bármikor, és elől próbálok majd lenni, de a hétvégén több különböző dolgot is ki kell próbálnunk, észben tartva a következő szezont.”

Dani Pedrosa, 5. rajthely, 1’28.675
„Nehéz nap volt, mert nem tudtam egyenesen a Q2-be jutni. Sok problémám volt a reggeli edzésen, amik délután is előjöttek. Ennek ellenére a kvalifikáción nagyot léptem előre. Sajnos, mivel a Q1-et is teljesítenem kellett, elhasználtam egy gumit, és a Q2-ben csak egyet tudtam használni. Mindazonáltal elég jó volt a köridőm, és bár néhány ezreddel lehagytak, sokkal előrébb is végezhettem volna. Holnap nagyon keményen fogunk harcolni a versenyen, és jól fogok rajtolni, aztán arra koncentrálok majd, hogy minden kör tökéletes legyen.”

Ducati Team

Cal Crutchlow, 2. rajthely, 1’28.642
„Rendkívül elégedett vagyok a köridőnkkel és a második helyezéssel: úgy érzem, már megérdemeltük ezt. Úgy döntöttünk az időmérő elején, hogy azonnal kijövünk és megpróbáljuk nyomni az „esős” körülmények között is, és így sikerült elérnem egy jó időt. Aztán gumit cseréltem, újra kimentem, s akkor megfutottam a legjobbamat! Biztos vagyok benne, hogy holnap hosszú és kemény verseny vár ránk. Phillip Island számos kihívást rejt magában, mert a körülmények minden körben változhatnak. Úgy gondolom, a holnap délután 4 órás rajt még nehezebbé teszi a dolgokat a hűvösebb időjárás okán. Remélhetőleg használni tudjuk az aszimmetrikus első abroncsot, hátulra pedig ugyanazt tesszük fel, mint a többi srác.”

Andrea Dovizioso, 10. rajthely, 1’29.088
„Ma egész egyszerűen nem voltunk képesek javítani az érzésen a GP14.2-vel, de az időmérőn jó köridőket értünk el, ami eléggé pozitív. A holnapi verseny nyilvánvalóan nehéz lesz, de hinnünk kell magunkban: itt Phillip Islanden 27 kör alatt sokat kopnak a gumik, így bármi megtörténhet.”
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 3. rajthely, 1’28.650
„Elégedett vagyok, mert mindig jó az első sorban lenni. A pole-t akartam megszerezni, de a köröm nem volt elég gyors. Az első sorban lenni mindig pozitív, és hogy Pedrosa és Rossi a második, illetve harmadikban vannak, az nagyon jó. A Q1 alatt egy kicsit ideges voltam, mert a bokszból láttam az esőcseppeket a pályán, és nem szeretünk ilyen körülmények között motorozni, de szerencsések voltunk. Az eső elállt a Q2 előtt, normál etapot futhattunk, és mindent beleadhattunk. Még mindig vannak olyan kanyarok, amikben nem igazán vagyok elégedett a beállítással. Megpróbálunk néhány dolgon változtatni a holnapi warm upra.

Valentino Rossi, 8. rajthely, 1’28.956
„A kvalifikáció során elkövettünk néhány hibát. Elég jó voltam az első gumin, bár tudtuk, hogy javulnunk kell, hogy az élről indulhassunk, de sajnos miután változtattunk a motoron, kicsit bajban voltam féktávokon. Emiatt hibáztam is a harmadik szektorban, amikor a második gumin voltam. Nem tudtam javítani, szóval a harmadik sorból kell indulnom. Nehéz lesz a holnapi nap, mert sokan vannak előttem. Mindenki nagyon gyors, szóval nehéz, de nagyon fontos lesz jól rajtolnom és jó első kört mennem. Jó a tempóm, és hosszú a verseny, szóval mindent bele kell adnunk. Számomra nem olyan rossz a hátsó gumi. Szerintem kibírja az egész versenyt. Előre még el kell döntenünk, mit rakunk. A holnapi körülményektől függ majd.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 4. rajthely, 1’28.656
„Nagyon elégedett vagyok a mai negyedik hellyel, noha egy elsősoros rajt remek bónusz lett volna. Előzetesen abban reménykedtem, hogy valamelyik sor külső felére kvalifikálom magam, hogy majd támadhassam az első kanyart, így emiatt is remek a negyedik rajtkocka, és meggyőződésem, hogy erős versenyt teljesíthetek holnap. Az elején úgy döntöttem, négy kört teljesítek az első szett gumin, hogy ellenőrizzem a körülményeket és kicsit bemelegedjek, aztán a bokszkiállás után a gyorskörömet rögtön az első próbálkozásom során megfutottam. Az időeredmények nagyon szorosan alakultak, de sikerült elérnünk a célunkat, és nagyszerű tudni, hogy ma gyorsabb voltam, mint tavaly egy olyan pályán, ahol egy éve teljesen mások voltak a körülmények. Ráadásul az idei pole pozíciós idő fél másodperccel lassabb volt, mint a 2013-as. Ugyanakkor tudom, hogy a futam hosszú és kihívásokkal teli lesz, és nagyon fontos lesz, hogy figyeljünk a gumikra, mert már a versenytáv harmadánál elkezdenek elhasználódni, de mindent bele fogok adni, hogy egy erős eredményt szerezhessünk.”

Pol Espargaro, 9. rajthely, 1’28.968
„Hogy őszinte legyek, nem ilyen eredményben reménykedtünk ma, és úgy vélem, elég nagy kihívás lesz keresztülverekedni magunkat a mezőnyön, hogy eljussunk oda, ahol szeretnénk lenni, de továbbra is készen állok az akcióra. Az egész hétvégén kicsit bizonytalanok voltunk az első gumit érintő választást illetően, s ez nem könnyítette meg az első itteni MotoGP-s szereplésemet. A mai Q2-ben a lágyabb keverékű abroncs mellett tettem le a voksom, annak ellenére, hogy a keményen voltam gyorsabb, de mivel a kezdés előtt nem sokkal elkezdett esni, s ez kicsit lehűtötte a pályát, így a lágyat választottuk inkább. Ez talán egy kisebb hiba volt, de versenyről versenyre egyre többet tanulok. A kilencedik hely azt jelenti, hogy a harmadik sorban vagyok, szóval biztos vagyok benne, hogy tudok még néhány pozíciót javítani, s akkor erősen zárhatjuk a Phillip Island-i hétvégét.”

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 6. rajthely, 1’28.866
„Eddig nagyon élvezem a hétvégét, különösen a legutóbbi futam után. Mostanában nem sikerült megtalálunk a legjobb beállításokat, de a gyors pályákon, mint Barcelona, Assen, vagy amilyen ez is, gyorsan visszatértünk a legmegfelelőbb alaphoz. Assenben már nagyon jól működtek a beállítások, és úgy néz ki, itt is működnek. A motorom fantasztikus. Minden egyes edzésen élmény volt vezetni. A tempóm is nagyszerű, holnap szeretném ezt az előnyömet kiélvezni. Az utolsó versenyeken túl nagy volt a lemaradásom az élmenőkhöz képest. Holnap már rögtön az elején követni akarom őket, hogy megmutassam, hogy én is olyan erős vagyok, mint ők.”

Pramac Ducati

Andrea Iannone, 7. rajthely, 1’28.887
„Többet vártam ennél. Ennek ellenére elégedett vagyok, mivel a negyedik szabadedzésen, a használt gumikon jó volt a tempónk. Ez nagyon fontos tényező a versenyre nézve. Az időmérésen nem tudtam 100%-on motorozni. A második kimenetelemnél kicsivel jobb volt a motor a lágyabb gumikon, de az időmön már nem tudtam javítani.”

Yonny Hernandez, 18. rajthely, 1’30.729
„Ma sikerült egy kisebb tesztet végrehajtanunk, de nem tudtunk számottevően javulni a tegnapi naphoz képest. Mikor először kimentem a Q1-ben, elkövettem pár hibát, majd amikor másodjára mentem volna, elkezdett esni az eső. Nem tudom, hogy e nélkül meglehetett volna a Q2, de sikerült fejlődnöm, és pár hasznos képet kapnom a beállításokról.”
 

LCR Honda

Stefan Bradl, 11. rajthely, 1’29.155
„Az időmérés elején volt egy kis pánik, mert elkezdett esni az eső. Nagyon nehéz volt eldönteni, mikor is jöjjünk ki a pályára. Az időm végül is jónak mondható, 2 tizeddel jobb köridőt futva a hatodik hely környékére értem volna be, de ez van. Ennek ellenére rendkívül csalódott vagyok, a 11. hely minden, csak nem jó. Nagyon nehezen tudtam ma a motor kezelni, különösen az irányváltásoknál. Nehéz volt ma megbíznom a motorban, Pedrosa viszont javult hozzám képest, ő a Q2-be is tovább tudta vinni a tempóját, míg én nem. Ez a gumi teljesen rossz irányba vitt minket. Az időmérésre vissza tettük a puhább elsőbb gumit, jobban is éreztem vele magam. Arra viszont nem volt jó, hogy még néhány tizedet javítsunk. Szinte hihetetlen, hogy Crutchlow és Iannone mennyire gyors a hétvégén. Dovizioso egy kissé lassabb náluk, de a futamon mind a hárman gyorsak lesznek. A versenyen bármelyik pozíció elképzelhető, a 6.-10. hely között. Ennél jobb eredményben nem reménykedem. Nehéz lesz a gumiválasztás a futamra. Az időmérés megmutatta, hogy a Yamahák a mezőny előtt járnak most.”
 
GO&FUN Gresini Honda

Scott Redding, 13. rajthely, 1’30.280
„A negyedik szabadedzés után eléggé örültem, mert a keményebb gumit használtuk, és elég jók voltunk. Aztán a kvalifikáció nem volt túl nehéz, de nem tudtam teljesen kihasználni a puhább gumit, valójában a negyedik szabadedzésen gyorsabb voltam az első szektorban a keménnyel, mint a másikkal az időmérőn. Emellett nem is volt senki előttem, teljesen egyedül voltam, és az időmérőn mindig segít, ha van valaki előtted, akit el tudsz kapni. Így egy kicsi veszítettem, és általában gyorsabban megyek második nekifutásra, de ma az eső miatt nem tudtam. Ezért kicsit csalódott vagyok, szerintem az 1’29.9, vagy 1’29.8 lehetséges lett volna. Mindenesetre eléggé boldog vagyok most a beállításokkal, kicsit küzdöttünk tegnap, de ma vissza tudtunk térni a harcba. Várjuk a holnapi versenyt, a legjobb Open hondások próbálunk majd lenni. Ráadásul elég sokkal voltunk gyorsabbak Alvarónál is, szóval talán legyőzhetjük őt holnap, ha használhatjuk a keményebb keveréket, és talán néhány másik factory-s srác is meglehet.”

Alvaro Bautista, 17. rajthely, 1’30.635
„Ma ugyanúgy éreztem, mint egész hétvégén: nincs hátsó tapadás. Nem érzem a hátsó gumit, ennek eredményeképpen pedig nem tudom elég keményen nyomni. Mindegy, hogy új, vagy használt gumit használunk, a helyzet nem változik. Hogy őszinte legyek, ha az eső nem jön közbe a Q1-ben, akkor sem vagyok benne biztos, hogy javultunk volna, és megpróbálhattunk volna a Q2-be jutni. Sajnos nagyon kemények a gumik, amik ezen a pályán választhatóak a versenyre, és nem tudjuk kellően munkára fogni őket. Kár, ez bizonyára nem a legjobb módja, hogy megünnepeljem a 200. nagydíjam, de ilyen a versenyzés. Holnap a legjobbunkat nyújtjuk majd, mint mindig, még akkor is, ha szenvednünk kell.”

 
Írta: Balogh Tamás, Kálmán András és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: