Jegyek

Rea, Fernandez és Gerloff (még mindig) esélyes a...

MotoGP
Rea, Fernandez és Gerloff (még mindig) esélyes a Petronasnál
2021.07.26. 10:02
Három versenyző tűnik a befutónak a Petronas Yamaha 2022-es versenyzőülését illetően, így lassan már csak az a kérdés, hogy egy, vagy esetleg két üres helye is lesz-e szatellit Yamaha alakulatnak.
 
Habár a Petronas Yamaha csapatfőnöke, Razlan Razali nemrég leszögezte, hogy az osztrák futamokat megelőzően nem várható döntés és egyben bejelentés a 2022-es versenyzőfelállásukat illetően, mégis időközben megállás nélkül érkeznek újabb és újabb információk arról, hogy kivel állnak tárgyalásban és ki(k) lehet(nek) a legesélyesebb(ek) a versenyzőülésükre. Az egyik legfőbb kérdéskör az, hogy végül is egy, vagy netán kapásból két megüresedett helye lesz-e a yamahás istállónak. Egy hely biztosnak tűnik, tekintve, hogy – bár hivatalos bejelentés még nem történt – Franco Morbidelli veszi át a gyári csapattól távozó Maverick Vinales helyét. A másik üresedés Valentino Rossi döntésétől függ, hiszen amennyiben a „Doktor” visszavonul, vagy esetleg csak egyszerűen távozik (és saját csapatában Ducatival folytatja) az alakulattól, akkor máris két új versenyzőt kell igazolnia a Petronasnak. Ettől függetlenül a legfrissebb hírek szerint így vagy úgy, jelenleg hárman (Jonathan Rea, Garrett Gerloff és Augusto Fernandez) is versenyben vannak azért, hogy 2022-ben a MotoGP-ben Petronas Yamahával versenyezzenek.
 
Jonathan Rea
Több tekintetben is Jonathan Rea tűnik a befutónak, illetve egyúttal a tökéletes választásnak a Petronas számára, persze mint tudjuk, minden két félen múlik. A hatszoros világbajnok a múlt hétvégi asseni nagydíjon nem igazán beszélt arról, hogy esetleg a MotoGP-ben folytatja, hiába kérdezték. Elintézte annyival, hogy „soha ne mondd, hogy soha”. Ennél azért bizonyára többről van szó, nemhiába merül fel a neve újra és újra. A hatszoros Superbike bajnok gyakorlatilag már mindent elért a Superbike-ban és most már csak a saját maga állította rekordok még magasabbra tolása lehet egyfajta cél, igaz így is több tekintetben jó ideig beérhetetlennek tűnik. Rea-t már egy ideje várjuk a MotoGP-be és rendre felmerül a „vajon mire lenne képes” mondat vele kapcsolatban, melyre talán jövőre választ is kaptunk. A Petronas Yamaha számára ő lenne a non plusz ultra több tekintetben is: Egyrészről a Superbike-ban elért eredmények alapján minden idők legjobbja, másrészről brit versenyzőről beszélünk, aki jelenleg nincs a mezőnyben, a Dorna pedig a BT Sports-szal kötött megállapodásból fakadóan (is) – a brit piacról nem beszélve – érthető módon nagy örömmel venné a már most Superbike legenda érkezését. Erre csak rátesz egy lapáttal, hogy akárcsak a Yamaha, úgy Rea mögött is ott van a Monster energiaital gyártó cég, mely már most elég jó alapot adhatott a tárgyalásoknak.
 
Elég sok érv (sportszakmai és marketing) szól Rea szerződtetése mellett
 
További adalék lehet, hogy amennyiben Valetino Rossi nem vonul vissza és marad a Petronas színeiben, akkor a MotoGP és a Superbike két jelenleg is aktív, legeredményesebb motorosa csapattárs lehet, ami talán bármely Petronasnál, vagy éppen Yamahánál dolgozó kommunikáció-marketinges és reklámszakember valóra vált álma lenne a javából és még több is. Azon túl, hogy fogalmunk sincs róla Rea mire lehet képes a MotoGP-ben (habár papíron a Yamaha kimondottan feküdhet neki) két további kérdés is felmerül vele kapcsolatban: Az egyik, hogy az életkora az újdonságokhoz való alkalmazkodást illetően mennyiben lenne befolyásoló tényező, hiszen bár „civilben” egyáltalán nem számít öregnek, a motorsportban azért más a helyzet, ugyanakkor a maga jelenlegi 34 évével (jövőre 35) Valentino Rossi visszavonulása esetén ő lenne a legidősebb a MotoGP-ben. További érdekes felvetés, hogy bár a hírek szerint megkapná a gyári Yamahát, mégis egy hatszoros Superbike világbajnoknak nem állna jobban, ha a gyári csapatban húzná a gázt? Függetlenül attól, hogy egyes privát csapatok és gyári alakulatok közötti különbségek igen minimálisra csökkentek, legalábbis elérhető eredmény tekintetében biztosan. Rea egyébként 2012-ben (akkor még javában hondásként) két futamot teljesített beugróként, Repsol Honda színekben a MotoGP-ben: Misanoban a kilencedik helyről rajtolva nyolcadik lett, Aragonban pedig az időmérőn és a futamon is hetedikként zárt.
 
Garrett Gerloff
Nemrég ugyan mi is beszámoltunk róla, miszerint az amerikai motoros szerződést hosszabbított a Yamaha európai részlegével, mely azt jelenti, hogy marad a Superbike-ban, azonban a legfrissebb infók szerint Gerloff szerződése tartalmaz egy MotoGP-s kiugrási opciót, arra az esetre, ha sikerülne 2022-re megegyeznie valamely MotoGP alakulattal. Itt persze elsősorban a Petronas Yamaháról beszélünk. Ez a lehetőség akár visszahozhatja a partyba a Superbike-ban is yamaházó amerikait. Nyilván több forgatókönyv esetén (Rossi távozása, hogyha Rea mégsem megy a Petronashoz stb. stb.) is komolyan lehetne az ő szerződtetésével kalkulálni, ráadásul nála is lehet olyan tényezőkkel számolni, amelyekből adódóan nem csupán sportszakmai, hanem marketing és reklám szempontokból is megérné őt megszerezni.
Gerloff beugróként Petronas színekben az asseni versenyhétvégén
 
Leginkább az a tény, hogy amerikai és egy ideje nem volt már tengerentúli motoros a MotoGP-ben nyomhat még sokat a latba, így akár Rea-vel együtt (Rossi távozása/visszavonulása esetén) jól jönne a Petronasnak, emellett pedig még mindig csak 26 éves lesz. Hogyha netán nem válna be, akkor még mindig van ideje újra nekifutni a Superbike-nak. A Yamaha MotoGP projektjében már ismerik őt: Tavaly két pénteki szabadedzésen helyettesítette az akkor épp COVID teszteredményére váró Valentino Rossit, idén pedig Assenben ugrott be a sérült Morbidelli helyére. Az időmérőn 22., a futamon pedig 17. lett, igaz csodát senki sem várt tőle.  
 
Augusto Fernandez
Nem, nem Raul Fernandezről van szó, pedig adná magát, hogy a Moto2-es világbajnoki címért harcban lévő kategória újonc 2022-ben már a királykategóriában húzza a gázt. Az Ajo Motorsport versenyzője azonban egyrészről jó eséllyel lehúz még egy szezont a Moto2-ben, másrészről pedig a KTM nemigen akarja elengedni a kezét – érthető módon – vagyis amennyiben a már jövőre MotoGP-be való lépésről beszélünk, akkor az ő esetében a Tech3 jöhetne szóba. Ami azonban a Petronas ülésre esélyes Augusto Fernandezt illeti: Szeptemberben lesz 24 éves, 2017 óta tagja a világbajnoki mezőnynek, eddig kizárólag a Moto2-ben versenyzett.
Augusto Fernandez lehet a Petronas Yamaha úgymond tehetség felkaroló projektjének újabb célszemélye
 
Eddigi legsikeresebb éve 2019 volt, amikor három győzelmet és két harmadik helyet szerzett az éved során, így az év végi összetettben ötödik lett. Idén eddig a legkiemelkedőbb eredménye egy harmadik hely, melyet pont a legutóbbi asseni forduló alkalmával gyűjtött be. Jelenleg nyolcadik az összetettben. Személyében egy feltörekvő fiatal tehetséget igazolna a Petronas, ezáltal pedig nem feltétlenül az azonnali sikerekre apellálva. Ő vélhetőleg csak abban az esetben jöhetne reálisan szóba, ha Valentino Rossi 2022-ben már nem versenyez a csapatnál, ezáltal két helye is felszabadul Razaliéknak, vagy amennyiben az előző két versenyző közül (Rea és Gerloff) nem sikerül senkit megszerezni.

Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: