Jegyek

Redding: „A célom, hogy én legyek a legjobb a produkciós...

Interjú
Redding: „A célom, hogy én legyek a legjobb a produkciós Hondák közül”
2013.12.02. 11:41
Scott Redding nagyszerű szezont teljesített a Moto2-ben: sokáig vezette az összetett, ám ausztráliai csuklótörésének köszönhetően végül nem tudott harcban lenni a bajnoki címért, amit Pol Espargaro szerzett meg. A brit versenyző jövőre már a királykategóriában fog versenyezni egy produkciós Honda nyergében, s célja, hogy a legjobb legyen az azonos motorral futó pilóták között.
 
Scott Redding remekül kezdte a 2013-as Moto2-es világbajnoki szezont: a katari idénynyitón második lett, amely eredményt Jerezben is megismételte, majd kétszer győzni is tudott. A brit motoros sokáig vezette az összetettet, s elsőségét még jobban megerősítette hazai pályán aratott fantasztikus győzelme. Az évad vége azonban nem alakult túl jól számára: Phillip Islanden eltörte a csuklóját, így nem tudott harcolni az idő közben felzárkózó Pol Espargaróval, aki végül már egy futammal a zárás előtt, Motegiben bebiztosította világbajnoki címét. Redding azonban nem búsul, sokkal inkább már előretekint a következő évre, amikor is immár a MotoGP mezőnyét fogja erősíteni egy produkciós Honda nyergében, a Gresini csapat színeiben.
 
A mögöttünk hagyott szezonról, s a pilóta által 2014-re kitűzött célokról beszélgetett a brittel a motogp.com oldal – az interjút most mi is változtatások nélkül közöljük olvasóinkkal:
 
- Scott, mi volt a legjobb és a legrosszabb pillanatod 2013-ban?
- A legjobb pillanat Silverstone volt… talán az lesz minden idők legjobb hétvégéje számomra. Azt hiszem, a legrosszabb rész Phillip Island és Japán párosa volt, amikor előbbi helyszínen nyilvánvalóan megkezdődött a balszerencse sorozatom azzal, hogy eltörtem a csuklómat.
Redding szezonjának kiemelkedő pontja volt hazai futamgyőzelme Silverstone-ban
 
- A szezon előtt sokan Pol Espargarót tartották a cím esélyesének. Hogyan értékelted a saját esélyeidet, amikor Katarba utaztál?
- Úgy gondolom, többé-kevésbé arra számítottam, ahol végeztem, mert ez volt a célom erre az évre. Pol igazán felvette a kesztyűt, amikor összeálltak számára a dolgok: következetesen gyors volt. A bajnokság úgy ért véget, hogy megfordult a tendencia az elejéhez képest, mivel tudjuk, hogy ő zárt az élen.
 
- Silverstone egy különösen nagyszerű hétvége volt a számodra: meglepődtél a támogatáson és érzelmi reakciókon, amiket a brit közönségtől kaptál?
- Nem igazán ért meglepetésként, mert általában jól megyek ott, s nyilvánvalóan jól teljesítettem ebben a szezonban. Emiatt úgy éreztem, hogy a rajongók győzelmet várnak tőlem, s erre önbizalom növelésként tekintettem, s nem nyomásként. De az, hogy nyertem a brit zászlót mintázó ruhában és a farkasos sisakban, egyszerűen lenyűgöző volt.
 
- Sajnos nem tudunk beszélni 2013-ról anélkül, hogy megemlítenénk Phillip Islandet. Mire emlékszel a bukásból, s milyen gyorsan eszméltél rá, hogy bajban vagy?
- Emlékszem, hogy elvesztettem az irányítást, és átrepültem a motor elején, remélve, hogy minden rendben lesz. Azt éreztem, ahogy a csuklóm forog és eltörik. Még soha nem törtem el egyetlen csontomat se korábban, s tudtam, hogy az nem túl jó… Azt mondogattam magamnak, hogy „minden rendben, nem tört el, nem tört el…”. Mozgattam az ujjaimat, aztán levettem a kesztyűmet, és láttam, hogy lóg a kezem – akkor már természetesen tudtam, hogy ez rossz.
Amikor még Ausztráliában is minden rendben volt: a brit pechsorozata Phillip Islanden vette kezdetét a csuklótöréssel
 
- Espargaro ezután nyert Ausztráliában, de mivel te sérült voltál, kapott néhány kritikát amiatt, hogy ünnepelt. Szerinted rászolgált ezekre?
- Az én szememben senki nem érdemel ilyen kritikát, de nehéz megmondani, mert a versenyzésben bármi megtörténhet. Sokan azt mondták, hogy csak azért nyert, mert én nem versenyeztem, mivel a bukásomig egyenletesen gyors voltam azon a hétvégén. Végül azonban én nem voltam ott a futamon, ő nyert, s úgy ünnepelhet, ahogy akar. Hozzám képest mindenesetre jobban ünnepelt, de ő ilyen, s mindenki különböző! Talán néhányaknak úgy tűnt, hogy túlságosan ünnepel, mintha máris megnyerte volna a bajnokságot.
 
- Előretekintve a jövő évre: a valenciai teszten szereztél először tapasztalatokat a Honda produkciós RCV1000R motorjáról, illetve a GO&FUN Honda Gresini csapatról. Első benyomások?
- Nagyon jók. Mindegyik srác nagyszerű, s én is rendkívül izgatott vagyok. Az egyetlen negatívum a csuklóm volt, amely hátráltatott engem, de annyi kört akartam megtenni, amennyi csak lehetséges. Most már várom Malajziát, s hogy újra pályán lehessek.
A motoros Valenciában már kipróbálhatta jövő évi versenygépét, amelyről pozitívak az első benyomásai
 
- Jól kijössz új csapattársaddal, Alvaro Bautistával?
- Úgy tűnik, rendben leszünk, de még nem beszéltünk túl sokat egymással. Ugyanakkor nem azért vagyok ott, hogy barátokat szerezzek. A saját pályafutásom miatt vagyok ott, s hogy a lehető legjobban teljesítsek.
 
- Mi Scott Redding célja 2014-re?
- Az, hogy minden versenyen én legyek a legjobb a Honda produkciós gépét használó versenyzők közül. Nem lesz egyszerű, ha olyan srácok vannak körülötted, mint Nicky Hayden, de egyértelműen ezért fogok hajtani.
 
- Sok dolgot terveztél az elkövetkező szünetre?
- Most voltam egy hónap pihenőn a sérülések miatt, amit nem akartam, szóval nem szeretnék még egyet kihagyni! Megpróbálom újra felvenni az edzések ritmusát, s ezt folytatni karácsonykor és januárban is, hogy rendben és fitt legyek az új esztendőre.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: