Jegyek

Redding fejlesztéseket sürget a Hondától, Suppo csak...

MotoGP
Redding fejlesztéseket sürget a Hondától, Suppo csak nyugtat…
2014.03.27. 16:50
Scott Redding debütálása jól sikerült a MotoGP-ben. A Gresini Racing Honda RCV1000R-jét terelgető brit a Katari Nagydíjat a 7. helyen zárta, 35 ezreddel megelőzve Nicky Haydent, és ezzel elorozva az amerikai elől a legjobb Open hondás címet. A jó kezdés az étvágyát is meghozta: új, magasabb célokat tűzött ki maga elé, és a HRC-re is megpróbált egy kis nyomást gyakorolni.
 
Ők ugyanis nem azt adták partnereiknek, amit megígértek. Livio Suppo azt ígérte, az új produkciós Hondák körönként 3-4 tized másodpercre lesznek a gyári technikától, ehhez képest Katarban csak a célegyenesben sokkal többet kaptak ennél. Árulkodó adat, ha egymás mellé tesszük Alvaro Bautista és Scott Redding versenyen elért végsebességét. Bautista: 347,7 km/h, Redding: 323,3 km/h. Ez 24,4 km/h óra különbség, ami nagyon sok. Ők ketten ugye egy csapatban versenyeznek, csak míg Bautista a Factory szabályok szerint épített RC213V-n ül, addig Redding a Honda Open szabályok szerint épített produkciós RCV1000R-jével próbálna meg boldogulni.

A kanyarokban nem is volt baj a tempójával, az egyenesekben viszont ő sem tud többet tenni annál, minthogy tövig facsarja a gázkart. Ahol nincs erő, ott nincs erő – ez ilyen egyszerű. És a produkciós Hondákban jelenleg nincs erő.

„Több erőre van szükségünk” – kezdi a crash.net-nek adott nyilatkozatában Redding. „Ezt Ti is láthatjátok, ezt mindenki láthatja, nemcsak mi mondjuk. Rengeteget veszítettünk Katarban az egyenesekben. Kezelhetőség szempontjából egy szavam nem lehet a motorra, de egyszerűen túl sokat veszítünk a motorerő hiánya miatt” – fakadt ki az ifjú brit pilóta, aki ezután egy találó hasonlattal élt, rámutatva, hogy a Yamahánál némiképp máshogy mennek a dolgok, amikor az Open motorjaikról beszélünk.

„(Aleix) Espargaro Crutchlow tavalyi motorjával megy, lágyabb gumikon és több üzemanyaggal, úgyhogy ezek fényében várható is, hogy elöl menjen. Ha most odaadnák nekem Bautista tavalyi motorját lágyabb gumikkal és több üzemanyaggal, akkor legyőzném Bautistát” – utalt rá Redding, hogy az Open szabályra vonatkozó kedvezményekkel a tavalyi szatellit motorok valószínűleg gyorsabbak lennének az idei, Factory kategóriában futó szatellit motoroknál. „De nekünk maradnunk kell a fenekünkön, úgyhogy innentől kezdve ez a Hondák külön versenye. A Honda tudja, mit csinál, tehát amíg Nicky (Hayden) előtt maradok, ez az egyetlen, ami miatt aggódnom kell.”   

Az erőhiány mellett egy másik bosszantó tényezőre is felhívta a figyelmet Redding a produkciós Hondák kapcsán. „Jelenleg 22,2 liter fér a tankunkba. Nem értem, miért csak ennyi, amikor a szabály szerint 24 literrel is futhatnánk. Nem hiszem, hogy olyan sokba kerülne egy nagyobb üzemanyagtankot feltenni a motorra, és ezáltal hagyni, hogy élvezzük a több üzemanyag jelentette előnyöket, úgyhogy nem is értem, mi történt ezen a téren. Ezen változtatni is fognak amúgy, de most az vani, ami. A versenyen spórolnunk kellett az üzemanyaggal, ami újdonság volt nekem. Ha kapunk egy nagyobb üzemanyagtankot, az is egy lépés lesz az élmezőny felé” – mondta el Redding, aki végül azt is elárulta, a verseny előtt boldogan aláírta volna azt, ha Aoyamát legyőzi és Hayden mögött nem sokkal ér célba, ám most, hogy sikerült rögtön az első versenyen legyőznie az amerikai világbajnokot, változtak a céljai, és most már szeretné állandósítani ezt az állapotot.
Suppónak mostanában sokat kell magyarázkodnia, a Moto2 technikai szabályzatát is félreértelmezték kissé, ami Takaaki Nakagami utólagos kizárásához vezetett Katarban…
 
Ez az, amihez még a Honda partnerségére sincs szüksége, mert ha a HRC semmit nem fejleszt a motoron, akkor legalább Hayden motorján sem fejleszt semmit, nemcsak az övén nem! Márpedig a MotorCycleNews.com oldal értesülései szerint az első európai fordulóig (Jerez, május 2-4.) nem várható új alkatrész bevetése a produkciós Hondákon, és Livio Suppo szavai arra engednek következtetni, ők nem is nagyon akarnak nyerő motort fejleszteni az RCV1000R-ből, mivel arra ott van nekik az RC213V. Ezt persze ilyen nyíltan nem mondta ki, de utalt rá.

„Kicsit várnunk kell még, mielőtt túlzott következtetéseket vonnánk le bármiről. Kicsit bajban vagyunk azzal, hogy az új gépünket hozzáigazítsuk a Magneti Marelli szoftveréhez, úgyhogy szerintem nincs ok a pánikra. Tudunk a problémáról és dolgozunk rajta, de kicsit korainak érzem még pánikolni, és azt mondani, hogy sürgősen tennünk kell valamit. Azt hiszem, senki sem várta azt a vásárlóink közül, hogy a produkciós gépünk versenyeket fog nyerni” – utalt rá Suppo, hogy a Honda RCV1000R-t eleve egy olcsóbb kategóriás motornak szánták, és az, hogy volt olyan gyártó, amely kicsit másképp értelmezte az Open kategória lényegét, nem az ő saruk.

Ez így is van. A 3-4 tized viszont jelenleg messze áll a valóságtól. Redding 32 másodpercet kapott 22 körön Marc Marqueztől, ami átlagban körönként több mint egy másodpercre jön ki. Persze pánikra semmi ok, mert Honda motor nyert (Marquez), de azért némileg érthető Redding, Hayden és a többiek álláspontja is, akik valahogy inkább lennének most Aleix Espargaro helyében.   
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: