Jegyek

Rossi: „Láttam, hogy nem tudok meglógni Marctól” –...

MotoGP
Rossi: „Láttam, hogy nem tudok meglógni Marctól” – versenyzői nyilatkozatok
2015.06.27. 18:45
A mai napon rendezték a 2015-ös szezon nyolcadik versenyét. A helyszín a méltán híres Assen volt. Az aszfaltcsík ezúttal is hozta, amit vártak tőle, igen izgalmas csatát láthattunk a győzelemért. Egészen az utolsó kanyarig tartott Valentino Rossi és Marc Marquez ütközete, melyből előbbi jött ki jobban.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Assenben a gyorsaságimotoros-világbajnokság kezdete óta minden esztendőben rendeznek versenyeket. A pálya és a MotoGP neve mára összeforrt, a nemrég véget érő futam pedig nagyszerű példa arra, miért is van ez így. A Holland Nagydíj ismét nagy izgalmakat tartogatott. Valentino Rossi és Marc Marquez az egész verseny alatt nagyon közel voltak egymáshoz, a végén pedig egy sokáig emlékezetes csatában dőlt el a győzelemért járó 25 pont sorsa. A dobogó alsó fokára Jorge Lorenzo állhatott fel, aki ezzel továbbra is lőtávolon belül maradt a bajnoki címért folyó harcban. Andrea Iannone viszonylag izgalommentesen szerezte meg a negyedik helyet, mögötte viszont elég nagy tumultus alakult ki a többi top 10-es pozícióért. Lássuk, maguk a főszereplők hogyan élték meg a mai nap történéseit!
 
Movistar Yamaha MotoGP

Valentino Rossi, 1. hely
„Keményen nyomtam, és nem akarom azt mondani, hogy tökéletes versenyem volt, de majdnem. Láttam, hogy nem tudok meglógni Marctól. Mindig nehéz vele, és tudható, hogy az összecsapás nagyon kemény lesz, de magabiztos és versenyképes voltam, meg akartam próbálni nyerni. Az utolsó körben nagyon keményen mentem, és amikor az utolsó sikánhoz értem, Marc megpróbált megelőzni, de kicsit túl későn érkezett, már elkezdtem kanyarodni, így összeértünk kissé, ami miatt muszáj volt levágnom a kanyart. Lényegében nem volt más választásom, szerencsés voltam, hogy a kavicságyra kerültem, és továbbra sem engedtem el a gázt, bár nem tudtam, milyen mély a kavicságy, és tudtam, hogy elveszíthetem az irányítást. Amint visszatértem a pályára, megnéztem, hol állok Marchoz képest, de ő jobban lelassult, mint én. Nagyon jó és fontos hétvége volt ez, mert növeltem az előnyöm Jorgéval szemben. Úgy vélem, egy ilyen szoros bajnokságban nagyon fontos kihozni a maximumot abból, ha versenyképes vagy és szereted az adott pályát, mert egész biztos, hogy lesznek még nehéz pillanataink. Nagyszerű győzelemmel visszatérni itt. Azt hiszem, töröltük a jerezi eredményt, ahol Jorge kilenc pontot hozott rajtam, most pedig meg kell próbálnunk visszahozni Mugellót is, ahol ugyanezt tette. Viccet félretéve, ez lényeges lenne, mivel Jorge fantasztikusan faragta le a 28 pontos (29 – a szerk.) hátrányát egyetlen pontra. Szóval életbevágó volt most ez a kilenc pont, különösen azért, mert úgy vélem, hogy ez a bajnokság egészen az utolsó verseny utolsó köréig tart majd.”

Jorge Lorenzo, 3. hely
„Még így is tíz ponttal vagyunk az éllovas mögött, ami jó dolog. Argentína után 29 pont volt, szóval ez a tíz pont nem olyan rossz azok után, hogy a versenyt megelőzően nem volt jó hétvégénk. Jól rajtoltam, nagyon koncentráltam az első körben, hogy pozíciókat nyerjek, és ez gyorsabban sikerült, mint gondoltam, mivel az első kör végén már harmadik voltam. Megpróbáltam tartani Valentino és Marc tempóját, de nagyon erősek voltak, és észrevettem, hogy a mai nem az én napom. A mai nap arról szólt, hogy kiharcoljam és meg is tartsam ezt a harmadik helyet, ami nagyon jó a bajnokság szempontjából. Ha szenvedünk, és így is harmadikok vagyunk, ez jó dolog. Valentino az elejétől fogva versenyképesebb volt itt valamivel, Marc motorja javult, így kényelmesebben tudta tartani a tempót vele, nálunk viszont pont az ellenkezője történt. Úgy találtuk, hogy a keményebb gumi több problémát is okoz, két szektorban nem is tudtam elég gyors lenni, rengeteg időt veszítettem a kettes és a négyes szektorban. Mindkettőben veszítettem fél másodpercet, ami lehetetlenné tette, hogy jó tempóm legyen. A következő verseny valamivel még komplikáltabb lehet Sachsenringen, mert ott még soha sem nyertem, de soha nem tudni, mi történhet.”
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 2. hely
„Nagyon örülök, hogy visszatértem a pódiumra és jó versenyem volt úgy, hogy végig a győzelemért harcoltam. Úgy vélem, morálisan ez győzelem volt számunkra, de az utolsó sikánban a határon motoroztunk. Egész hétvégén nagyon jól dolgoztunk, köszönetet kell, hogy mondjak a csapatnak, mivel ha a világ legjobb csapatában vagy, képes vagy visszanyerni az önbizalmad. Sokat segítenek, ezt bizonyítja az a tény is, hogy olyan pályán harcoltunk a győzelemért az utolsó kanyarig, amin általában nem vagyunk olyan erősek. Meglátjuk, képesek vagyunk-e további előrelépéseket tenni a következő versenyeken. A győzelemért hajtottunk az utolsó körben, különösen az utolsó kanyarban. Alaposan megfigyeltem bizonyos dolgokat, és tudtam, hol kell fékeznem ahhoz, hogy megelőzzem Valét, így ezt tettem, de nem úgy végződött a dolog, ahogyan akartam…”

Dani Pedrosa, 8. hely
„Rossz nap volt a mai. Reggel nagyon furcsa bukásom volt: egyenesen haladtam, fékeztem, és – bár az abroncsok már elég melegek voltak – minden előjel nélkül elveszítettem az elejét. Sajnos a motor megsérült, aztán levettem a kesztyűmet, és láttam, hogy az ujjamon van egy vágás, de el tudtam rajtolni a versenyen. A második motoromat kellett használnom, amivel gondjaim akadtak, mivel amikor kiengedtem a kuplungot a rajtnál, a motor nem reagált. Teljesen rá kellett engednem, aztán el kellett csúsztatnom. A negyedik helyről a tizenharmadikra estem vissza, sok pozíciót veszítve, de ennek tetejében a fékek sem működtek teljesen jól. Nagyon nehéz volt megszokni, de a végén sikerült feljönnöm néhány helyet. Habár, nem tudtam jól fékezni, és az utolsó körben Crutchlow kirakott a sikánban, így újabb helyeket veszítettem.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 4. hely
„Nehéz verseny volt, mert ha jobb eredményekre vágysz, nem könnyű örülni a negyedik helynek, még ha erős pontszerzést is jelent. Jól rajtoltam a futamon, ellentétben más fordulókkal, de nem mentem jól főképp az első három-négy körben, és csak nehezen tudtam megelőzni Aleix Espargarót, így le is szakadtam Jorgéról, Marcról és Valentinóról. A versenytempóm hasonló volt, mint Jorgéé, szóval talán megpróbálhattam volna jobbat elérni. Ugyanakkor elégedettnek kell lennünk, hiszen az elérhető legjobb helyezést gyűjtöttük be. Úgy hiszem, remek munkát végeztünk a hétvége folyamán, konstans tempóra voltunk képesek, és ismét sikerült a helyes irányba haladva dolgoznunk.”

Andrea Dovizioso, 12. hely
„Nagy kár azért, ami ma történt, mert azok után, hogy nem igazán váltottam meg a világot tegnap a kvalifikáción, sikerült feljönnöm az ötödik helyre a versenyen. Iannone mögött haladtam, amikor az ülés egy darabja, amely a kipufogóhoz kapcsolódik, eltört. Ez sokat mozgott, és azt eredményezte, hogy a motor eleje vibrálni kezdett. Lassítanom kellett, mert többször is majdnem elestem, és ezért nem tudtam jó eredményt szerezni. Enélkül jó versenyt futhattunk volna, noha a tempónkkal sem voltunk teljesen elégedettek.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 5. hely
„Természetesen elégedettnek kell lennem a mai ötödik hellyel, mivel nagyon kemény verseny volt. Sajnos ismét sok nehézségem akadt a jobb alkarommal, amit korábban már megműtöttek, az utolsó hat kör különösen trükkös volt. A gyors kanyarokban szélesen fordultam és nem tudtam fékezni, szóval, hogy őszinte legyek: minden volt így motorozni, csak nem könnyű. Az utolsó három körben az is végigfutott az agyamon, hogy nem tudom befejezni a versenyt, mivel meg voltam róla győződve, hogy valahol ki fogok menni és elesek. Aztán tovább küzdöttem és a befutóig őriztem a helyem, de meg kellett próbálnom minél nagyobb teret lefednem, hogy a többieknek nehéz legyen megelőzni engem, mivel már nem tudtam attól többet tenni a féktávokon. Ezért a jó eredmény miatti elégedettség mellet érzek némi frusztrációt is, mivel nehéz lett volna ilyen állapotban tovább versenyezni, nagy fájdalmaim voltak. Ennek ellenére a terveknek megfelelően holnap Japánba repülünk, a suzukai 8 órásra való felkészülés első tesztjére. Ezzel az új kalanddal az itteni, hollandiai sikerrel a hátam mögött nézek szembe.”

Bradley Smith, 7. hely
„Mindent egybevetve elégedett vagyok azzal, hogy egy újabb jó eredménnyel távozhatok innen Assenből, annak ellenére, hogy kemény munka várt rám a versenyen. Különösen nehéz volt a Hondák és Ducatik mögött, mivel más stílusban kell velük menni, mint a Yamahával, szóval nem volt egyszerű megtalálni, hol menjek el. Hogy őszinte legyek: szégyen, hogy 12-nek kvalifikáltam magam tegnap, mivel határozottan úgy éreztem, hogy az alattam lévő motor elég erős a negyedik helyhez. A verseny második felében megpróbáltam megelőzni Polt, körülbelül nyolc körrel a vége előtt, de kimentem a pályáról, így újra át kellett verekednem magam a bolyon. Úgy gondoltam, hogy megelőzhetem, aztán ellóghatok, szóval kár, hogy kiszaladtam. Mindazonáltal nagyszerű volt legyőzni két gyári motort, különösen azért, megy egy az egy elleni csatákat vívtunk, szóval elégedett kell, hogy legyek a teljesítményemmel. A legjobb szatellit motor is csak két motorhossznyira végzett előttem, ami azt jelenti, hogy ismét versenyképesek voltunk. Köszönetet kell, hogy mondjak a csapatnak a nagyszerű munkájukért, és nagyon várom már, hogy Sachsenringen ismét felülhessek a Yamaha M1-emre.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 6. hely
„Háromszor nem értem célba esések miatt, néhány nem is az én hibám volt, ezért elsősorban célba kellett érnem, de a 24 másodperces lemaradás a győztestől nem az a hely, ahol szeretnénk lenni. Úgy gondolom, megvolt a tempónk ahhoz, hogy negyedikek legyünk ma, de nem tudtam elszakadni a bolytól, mivel az egyenesben gyorsabbak voltak a körülöttem lévő motorok. Andrea Dovizioso hat vagy hét alkalommal is megelőzött így, és ez megtörte a ritmusomat, ezért nem tudtam ellépni. Ugyanakkor jó csata volt, mivel nagyon tiszteljük egymást. Mindenkivel jó móka volt harcolni, de ha őszinte akarok lenni, előrébb akartam végezni. De ahogy mondtam, be akartam fejezni a versenyt, és a hatodik hely nem annyira rossz.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 9. hely
„Elég frusztráló volt ez a verseny, még mindig szenvedünk a kigyorsításokon, és ez problémát jelent az olyan szűk pályákon, mint Assen. A legelején sok pozíciót veszítettem, és aztán a mezőny sűrűjében kellett harcolnom ahhoz, hogy versenyképes legyek. A fékezés és a kanyarodás meglehetősen könnyű ezzel a remek vázzal, de ha kigyorsításról van szó, ott mindig nehezebb a dolgunk. Az első köröktől kezdve próbáltam keményen húzni a gázt, de a futam közepén már tudtam, hogy lehetetlen a legjobb helyekért harcolni, ezért a pontszerzésre koncentráltam. Nyilvánvalóan jobbak tudunk lenni, de az is tény, hogy ezen a hétvégén a kezdetektől fogva szenvedtünk. Ugyanakkor az időmérőn összejött a második hely, és a versenyen is pozitív eredményt értünk el, amire büszkének kell lennünk. Remélem, a Sachsenringen megmutathatjuk, mekkora potenciál rejlik bennünk.”

Maverick Vinales, 10. hely
„Az eredménylistán elfoglalt helyünk ellenére úgy vélem, talán ez volt az egyik legjobb futamom eddig. Catalunyában sokan kiestek előlem, de itt Assenben igazi versenyt vívtunk. Ez a pálya stop-and-go jellegű, nagy kigyorsításokkal elsőtől hatodik fokozatig, és tudjuk, hogy szenvedünk, ha abszolút a motorerőé a főszerep. A pozitívum, hogy rendben volt a tempóm, és közeledni tudtam a legjobbakra, amikor a kezelhetőségre, a fékezésre és a kanyarodásra helyeződött a hangsúly. Nyilvánvaló, hogy fejlődnünk kell még az időmérőn, hogy elkerüljük, hogy állandóan a középmezőnyben legyünk: ha a saját íveimen mehetnék, biztos vagyok benne, hogy jobb eredményeket érnék el. Tovább dolgozunk a fejlesztéseken, de a Sachsenring jobban fog feküdni nekünk, ezért bízzunk a további előrelépésben.”
 
Forward Racing

Loris Baz, 15. hely (legjobb Open kategóriás)
„Kemény verseny volt, de elégedett vagyok a végeredménnyel. Szenvedtem a futam első felében, nem tudtam úgy nyomni, ahogy szerettem volna, de a körök múlásával egyre jobb lett a tempóm. A végén már elég gyors voltam, s végül első lettem az Open kategóriában. Meglehetősen elégedett vagyok, főleg ha arra gondolok, hogy tegnap délutánig egy vírusos bélfertőzés miatt nem is voltam teljesen egészséges. Már csak két pont választ el Barberától, s ez újabb okot ad az örömre. Köszönet a teljes csapatnak és a szponzoroknak a támogatást: most már az Open géposztálybeli vezetést is megcélozhatjuk.”
 
Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 17. hely
„Jól kaptam el a rajtot, nyertem néhány pozíciót, de az utolsó kanyarban a mögöttem haladó versenyző meglökött. Emiatt kissé le kellett mennem a pályáról, és csak az utolsó helyen tudtam visszatérni a versenybe. Ezt követően tartani tudtam a tempómat, de amikor nagyjából tíz körrel a vége előtt elkezdtem utolérni az előttem haladókat, erős chattering jelentkezett a motor elején. A probléma körről körre fokozódott, a végén pedig már komoly nehézségeim voltak a kanyarokban. Kár érte, mert szerezhettünk volna néhány pontot. A szabadedzések még pozitívak voltak, de aztán az időmérőn és a versenyen is előjött ez a vibrációs probléma. Most rá kell jönnünk, hogy mi okozta, hogy a jövőben ez ne fordulhasson elő. Ennek ellenére a hétvége során jó fejlesztőmunkát tudtunk végezni. Az új lengővilla jelentett némi előnyt, és a továbbiakban is használni fogjuk.”

Marco Melandri, 19. hely
„Kiváló startot fogtam, de aztán a szokásos problémáink a vázzal meggátolták, hogy keményen nyomhassam. Annak reményében utazunk Németországba, hogy sikerül valamin változtatnunk.”
 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: