Jegyek

Sachsenring, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Sachsenring, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.07.11. 17:50
A MotoGP idei kilencedik állomásához érkeztünk a mai napon a Sachsenringen. A pálya rövid és szűk, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy egyszerű is. Sőt, kifejezetten trükkös. Ezt láthattuk a mai napon is, hiába a nagy tapasztalat a királykategória résztvevőinél, többen közülük pórul jártak.
 
Sachsenringre érkezett a MotoGP mezőnye a mai napon. A rendkívül egyedi vonalvezetésű pálya ma sem hazudtolta meg önmagát, többen is elestek. Az időjárás – egy nagyon rövid idő kivételével – optimális volt a motorozáshoz, így arra nem lehetett különösebb panasz. Mindkét szabadedzésen Aleix Espargaro futotta a leggyorsabb kört, másodjára szinte lemásolta előző teljesítményét, amikor az utolsó pillanatban robbantott. Rajta kívül többen is érdekes napon vannak túl, lássuk hát, hogyan értékelik a pénteki napot maguk az érintettek!
 
NGM Forward Racing
 

Aleix Espargaro, 1. hely, 1’22.041
„Remekül érzem magam és fantasztikus volt itt úgy menni, mint tavaly. Sok különböző beállítást fedeztünk fel mind a Yamaha, mind a Forward motoron. Nagyon örülök az első napunknak. A gyors köreimet a Yamaha vázzal teljesítettem, de úgy gondolom, a Forward vázzal gyorsabb lehetek, mert az egy picit jobb a szűk kanyarokban. Holnap szerintem a Forwardot használom majd az időmérőn, még mindig sokat kísérletezünk. 22 kört tettem meg a puha hátsó gumin, a végéig jó volt. Úgy gondolom, versenyezhetünk a puhával úgy, mint Assenben, de a hőmérséklet sokat változhat itt Németországban.”

Repsol Honda Team
 

Marc Marquez, 2. hely, 1’22.158
„Nagyon jól ment a nap, mivel annak ellenére, hogy estem, szerencsés voltam, hogy nem sérültem meg, de a becsapódás kemény volt. A bukás egy kicsit furcsa volt, de amikor megnéztük a telemetriát később, megértettük, miért történt. Az egy hosszú balkanyar kettesben teli gázon végig, és véletlenül hozzáértem a váltókarhoz a csizmám orrával. Az másik fokozatot kapcsolt, és mivel ményen be volt döntve a motor és ráengedtem a gázt, a hátsó kerék kicsúszott én pedig elrepültem. A délutáni etap igazán jó volt és újra jól éreztem magam a motoron. Képes voltam futni egy jó kort, de ami fontosabb, hogy jó tempót tartottam.”
 

Dani Pedrosa, 10. hely, 1’22.589
„Szerencsések voltunk, hogy két száraz edzésünk volt, hogy kipróbáljuk a pályát a mai napon. Elég jól ment és jó érzéseim voltak, ugyanakkor elszenvedtem egy esést. A két edzés alatt gondjaim voltak a fékkel, az pedig pontosan a fékezés megkezdésekor történt, túl keményen húztam és elestem. Legalább képes voltam újra kimenni a másik motorral és tovább motorozni a délutáni etap végéig.”

Movistar Yamaha MotoGP
 

Jorge Lorenzo, 3. hely, 1’22.368
„Ma elég jól mentem, mindkétszer benne voltunk a top3-ban. A motor is remekül működött: stabilabb, mint amilyen volt Montmelóban és Assenben, szóval tempót tekintve elég jó vagyok, s a fékezés is rendben van. Csak néhány apró részletet illetően kell javulnunk, hogy holnap az első sorért harcolhassunk. Ráadásul fizikailag is jobban vagyok, mint valaha, szóval erősnek érzem magam.”
 

Valentino Rossi, 6. hely, 1’22.466
„Sajnálatos, hogy nem sikerült javítanom a délelőtti időmön, mert az első szabadedzés jól alakult számomra. Harmadik voltam, s nagyon jól éreztem magam a motoron, de délután a magasabb hőmérséklet miatt a keményebb gumit kellett feltennünk a gép elejére, s ehhez nem találtuk meg a megfelelő beállításokat. Nehezebb volt kanyarodni, s egy kicsit alulkormányzott volt a motor. Sokat szenvedtem, és nem voltam elég gyors. Kicsit aggódom, különösen azért, mert holnap délelőtt muszáj lesz fejlődnünk és megértenünk a problémát. A holnapi egy fontos nap lesz, főleg a délután, meg kell próbálnunk a legjobb helyeken maradni. Együtt kell dolgoznunk a csapattal, hogy megtaláljuk a beállításokat a keményebb abroncsokhoz. Emellett ezen a hétvégén az új kipufogót használom, amelynek két csöve van. Egyelőre tetszik: nem nagy a különbség, de simábbnak érzem a motor hátulját, szóval haladhatunk ebbe az irányba, s megpróbálhatunk tovább javulni.”
 
LCR Honda
 

Stefan Bradl, 4. hely, 1’22.430
„Nos, ez egy elég jó nap volt számunkra, s a negyedik hely egy megfelelő kezdés a hazai nagydíjamon. Sok dolgot kipróbáltunk, beleértve a gumikat is, mivel sok választási lehetőségünk volt, s még nem vagyunk benne biztosak, melyiken teljesítsük majd a versenyt. Kicsit kritikus a helyzet az első abroncsot illetően, mert van egy lágy és egy kemény opciónk, de alapvetően jelenleg a közepes lenne a legjobb. Mindenesetre úgy néz ki, ha az időjárás is jó lesz, akkor a keményebb keveréket használhatjuk, szóval bízzunk egy napos futamban. A végén kipróbáltunk néhány módosítást, hogy stabilabbá tegyük a gép elejét, s a helyes irányba mentünk el, szóval már várom a holnapot, mivel a tempónk rendben van, s a legjobb öt közé kvalifikálhatjuk magunkat.”
 
Go&Fun Gresini Honda
 

Alvaro Bautista, 5. hely, 1’22.440
„Szerencsések voltunk az idővel, mert úgy tűnt, egész nap eshet, de a végén napos időt élvezhettünk. Ma reggel nem voltak tökéletesek a pálya körülményei, mivel nem tapadt eléggé, és ez a helyzet nem sokat javult délutánra. Mindenesetre nagyon jól dolgoztunk a motor beállításán és már reggel jól éreztem magam rajta, majd az érzést tovább javítottuk a második szabadedzésen. Habár úgy érzem, még mindig hiányzik valami a hátsó tapadás tekintetében, ezért ezen dolgozunk. Várjuk a hétvége hátralévő részét, mert meggyőződésem, hogy tudunk javítani mind az érzésen, mind a ritmusomon. Ami a gumikat illeti, szerintem a puha keverékű jó választás lehet a vasárnapi versenyre.” 
 
Pramac Racing
 

Andrea Iannone, 7. hely, 1’22.565
„Elégedett vagyok azzal, hogy délután a hatodik legjobb időt futottam. Nehéz gyorsabban kanyarodni a motorral, mert a pálya nagyon szűk, s amikor meghúzom a gázkart, a motor elkezd csúszni. A srácokkal keményen dolgozunk azon, hogy a legjobb öt pilóta között maradhassunk: még ha ők nagyon gyorsak is, mi a legjobbunkat fogjuk nyújtani!”

 Monster Yamaha Tech3
 

Pol Espargaro, 8. hely, 1’22.569
„Mindent egybevetve nagyon boldog vagyok a mai eredmény miatt. A sachsenringi pálya nagyon különleges, mivel igazán szűk, szóval egy kis időt vesz igénybe a megtanulása. Nem volt túl rossz az érzésem ma reggel, és képesek voltunk folytatni a javulást a nap további részében. A reggeli etapon az első két szektorban veszítettünk időt, bár úgy tűnik, ezt délután megoldottuk, de aztán az ellentétes szektorokban veszítettünk. A legjobb köröm alatt is vétettem néhány kis hibát és gyorsabb lehettem volna, az eddigi tempóm használt gumikon pedig majdnem azonos volt a leggyorsabb körömmel. Most délután majd kielemezzük az adatokat és keresünk egy olyan beállítást, ami kombinálja a ma kipróbált módosítások pozitívumait. Általában sokat szokott javulni az érzésem a motoron a második napon, szóval magabiztos vagyok még akkor is, ha az időmérő szoros lesz, a top helyezésekért szeretnék harcolni, ami számít.”
 

Bradley Smith, 11. hely, 1’22.719
„Nyilván, szerencsés vagyok, hogy többé-kevésbé karcolások nélkül sétálhattam el egy nagyon nagy esés után, csak úgy, mint a másik esésem után ma reggel. Az egyetlen gond, hogy kicsit rásérültem az ujjamra, amit eredetileg Mugellóban sértettem meg tavaly, de összességében semmi komoly. A mai nap kicsit trükkös volt számunkra, de biztosan gyorsabbak vagyunk, mint tavaly, bár nem érzem magam teljes kényelemben a motoron, mivel az egyensúly nem túl tökéletes jelenleg. Ezenkívül az önbizalmam a maximumon van, a dőlésszögeken még lehet javítani. Figyelembe véve a nehézségeket, amikkel szembe kellett néznünk ma, nem nagy a távolság az elejétől, és ez nagyon ígéretes, mert ez a pálya nagyon trükkös a balkanyarok miatt, szóval mindig eltart egy darabig, hogy jól érezd magad rajta. Meggyőződésem, hogy jelentősen tudunk javulni és egy erős kvalifikációs eredményt vihetünk haza holnap.”

Ducati Team

Andrea Dovizioso, 9. hely, 1’22.576
„Jó edzést teljesítettünk, egyaránt dolgoztunk a kemény és a lágy gumival. Számunkra elég nehéz a keményebbet használni, mivel nehezen tudjuk elfordítani akkor a motort, és sok időt kell eltöltenünk az abroncsok szélén, ahol nincs túl sok tapadásunk. Másrészről viszont a lágy abronccsal lehetőségünk van jobban bánni a géppel, és tulajdonképpen sikerült konstans módon futnunk néhány jó kört a tréning vége felé. Véleményem szerint nagyjából ott vagyunk az időkkel, amire számítottunk, s elég közel is vagyunk az elejéhez, s emiatt pozitívan értékelem a gyakorlást. Nyilvánvaló, hogy még fejlődnünk kell, mert ezeket a köröket megfutni meglehetősen fárasztó számunkra egyelőre.”

Cal Crutchlow, 13. hely, 1’22.757
„Ahogy arra számítottunk is ma, úgy tűnik, a Ducatik alulkormányzottsággal szenvednek, de keményen próbáljuk megoldani a problémát. Ma én és a srácok kipróbáltunk néhány különböző beállítást, de nem azokat az eredményeket hozta, amelyekben reménykedtünk. Este ellenőrizzük az adatokat, s aztán meglátjuk, mit tehetünk holnap. A fő aggodalmat az okozza jelenleg számomra, hogy lehet, hogy egy ideg becsípődött a hátam közepén. Reggel már fájt, amikor felébredtem, nem is tudok rendesen sétálni, ugyanakkor a motoron ülve ez nem annyira vészes, és csak kis mértékben akadályoz.”

Kedves olvasóink!
A P1race.hu szerkesztősége folyamatosan szeretné minél jobban kiszolgálni közönségét, igazodni olvasói igényeihez, emiatt a közeljövőben változások várhatók az oldal tematikáját illetően.
Ezért arra kérünk mindenkit, hogy ossza meg velünk e-mailben az oldallal – akár annak tematikájával, akár megjelenésével – kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, hogyan tudnánk még jobbá tenni oldalunkat. A véleményeket az info@p1race.hu címre várjuk. Igyekszünk minden ésszerű ötletet figyelembe venni, s egyúttal köszönjük az építő jellegű kritikákat! További jó böngészést kívánunk oldalunkon! (x)

 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: