Jegyek

Sachsenring, 1. szabadedzés: Aleix Espargaro kezdett a...

MotoGP
Sachsenring, 1. szabadedzés: Aleix Espargaro kezdett a leggyorsabban, a két gyári Yamaha követte
2014.07.11. 10:46
Aleix Espargaro az edzés végén futott körével megnyerte a Német Nagydíj első szabadedzésén. Mögötte Lorenzo és Rossi végeztek. Esésekből sajnos nem volt hiány, Smith kétszer is esett, Lorenzo elcsúszott, Marquez pedig idei talán legkomolyabb esését szenvedte el, a képek alapján komoly fájdalmak gyötörték a regnáló világbajnokot.
 
Péntek délelőtt 10 óra előtt öt perccel kezdődött a királykategória számára a 2014-es szezon kilencedik versenyhétvégéje. Az első szabadedzés előtt mindig nehéz megmondani, kik lehetnek a legjobbak, ez most sem volt másképp. Mindenesetre az időjáráson nem múlott, szép napos idő fogadta a MotoGP mezőnyét, igaz, a levegő és a pálya kissé hűvös volt. Pol Espargaro kezdett a legjobban, de mint tudjuk, ez nem sokat jelent. Az ötödik percben megtörtént az első bukás, a 10-es kanyarban Smith szenvedett el egy high-side esést.
 
Motorja a 11-es kanyar ívén maradt, de Smith sportszerűen jelzett mindenkinek aki arra járt, hogy kerüljenek. Miután vissza tudott ülni, szinte csak gurult, biztosan sajgott mindene, reméljük nem esett komoly baja. A hetedik percben már Bautista vezetett Dovi és P. Espargaro előtt. Még ebben a percben elesett Marquez is a kettes kanyarban. Ő is komolyan megüthette magát, mivel néhány másodpercig a földön maradt, majd a kifelé vezető séta közben afféle leltárt végzett, minden ízülete megfelelően mozog-e. Délután okosabbak leszünk, történt-e komoly baj, addig is reménykedjünk, hogy mindenki ép bőrrel fejezi be az első 45 perces etapot.
Marquez talán idei legfájdalmasabb esését szenvedte el az edzés elején
 
Időközben Bradl vette át a vezetést a helyiek nagy örömére, Iannone, Lorenzo, Pedrosa és Rossi voltak még a top 5-ben, de a tabella folyton változott. A tréning egyharmadához érkezve Bradl, Pedrosa, Iannone, Bautista, Lorenzo, Rossi, A. Espargaro, Dovizioso, P. Espargaro és Hayden volt a sorrend az első tízben. Az edzés húszadik percében már Smith és Marquez is újra köröztek, igaz Marquezen látszott, hogy komoly fájdalmakkal ült fel a motorjára. Egy perccel később Lorenzo átvette a vezetést, Rossi pedig feljött a harmadik helyre. Az utolsó harmadba fordulva Lorenzo, Bradl, Rossi, Bautista, Pedrosa, P. Espargaro, Iannone, A. Espargaro, Smith és Marquez voltak a legjobbak, ha a következő edzéseken leesne az eső, ők kerültek volna pillanatnyilag egyenesen a Q2-be.
 
Fájdalom ide, fájdalom oda, Marquez 12 perccel a vége előtt feljött a második helyre. Három perc sem telt el viszont számára azon a helyen, az idősebbik Espargaro megelőzte. Két perccel később Rossi javított, bár Lorenzo idejénél nem ment jobbat, a két gyári Yamaha állt az élen. Az edzés legvégére is jutott egy hiba. Nicky Hayden rontotta el a „Vízesés” utáni féktávot, a kavicságyban nem esett el, dirt trackes múltja biztosan jól jött, amikor a szalagkorlátot kerülte el. Épp, hogy ez lezajlott, Smith második esését is elkönyvelhettük. Közben Bautista feljött a harmadik helyre. Másfél perccel a leintés előtt Lorenzo is elcsúszott. Aleix Espargaro a kockászászló belengetése előtt pár pillanattal átvette a vezetést. A. Espargaro, Lorenzo, Rossi, P. Espargaro, Bautista, Marquez, Bradl, Pedrosa, Iannone és Hernandez lett az első tíz az edzés végén. Folytatás délután 14:05-kor.
 
Az edzés végeredménye:

  Név Csapat Motor Idő Különbség
1 Aleix ESPARGARO NGM Forward Racing Forward Yamaha 1'22.170  
2 Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'22.423 0.253 / 0.253
3 Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'22.466 0.296 / 0.043
4 Pol ESPARGARO Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'22.599 0.429 / 0.133
5 Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini Honda 1'22.631 0.461 / 0.032
6 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 1'22.767 0.597 / 0.136
7 Stefan BRADL LCR Honda MotoGP Honda 1'22.802 0.632 / 0.035
8 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 1'22.848 0.678 / 0.046
9 Andrea IANNONE Pramac Racing Ducati 1'22.874 0.704 / 0.026
10 Yonny HERNANDEZ Energy T.I. Pramac Racing Ducati 1'22.896 0.726 / 0.022
11 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 1'22.908 0.738 / 0.012
12 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'23.150 0.980 / 0.242
13 Cal CRUTCHLOW Ducati Team Ducati 1'23.229 1.059 / 0.079
14 Nicky HAYDEN Drive M7 Aspar Honda 1'23.372 1.202 / 0.143
15 Scott REDDING GO&FUN Honda Gresini Honda 1'23.420 1.250 / 0.048
16 Hector BARBERA Avintia Racing Avintia 1'23.428 1.258 / 0.008
17 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing Honda 1'23.432 1.262 / 0.004
18 Colin EDWARDS NGM Forward Racing Forward Yamaha 1'23.699 1.529 / 0.267
19 Hiroshi AOYAMA Drive M7 Aspar Honda 1'23.825 1.655 / 0.126
20 Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport PBM 1'23.925 1.755 / 0.100
21 Mike DI MEGLIO Avintia Racing Avintia 1'24.131 1.961 / 0.206
22 Broc PARKES Paul Bird Motorsport PBM 1'24.974 2.804 / 0.843
23 Danilo PETRUCCI Octo IodaRacing Team ART 1'25.219 3.049 / 0.245
 
Kedves olvasóink!
A P1race.hu szerkesztősége folyamatosan szeretné minél jobban kiszolgálni közönségét, igazodni olvasói igényeihez, emiatt a közeljövőben változások várhatók az oldal tematikáját illetően.
Ezért arra kérünk mindenkit, hogy ossza meg velünk e-mailben az oldallal – akár annak tematikájával, akár megjelenésével – kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, hogyan tudnánk még jobbá tenni oldalunkat. A véleményeket az info@p1race.hu címre várjuk. Igyekszünk minden ésszerű ötletet figyelembe venni, s egyúttal köszönjük az építő jellegű kritikákat! További jó böngészést kívánunk oldalunkon! (x)

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: