Jegyek

Sachsenring, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Sachsenring, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.07.12. 17:32
Marc Marquez idei hetedik rajtelsőségével ért véget a MotoGP németországi időmérője: a regnáló világbajnok Casey Stoner 2008-as pályacsúcsát megdöntve végzett a kvalifikáció élén. Mögötte a tréning végén bukó Dani Pedrosa lett a második, a hazai Stefan Bradl pedig a harmadik. Alábbi cikkünkben a pilóták szombati nyilatkozatait gyűjtöttük egy csokorba.
 
Bár Marquez pénteken még egy hatalmas bukással nyitotta a Német Nagydíj hétvégéjét, szombat délelőtt már érezni lehetett, hogy ismét őt kell majd megvernie annak, aki a pole-ba szeretne kerülni. Ez végül senkinek nem sikerült, pedig csapattársa, Pedrosa a Q2 finiséig még vezetett, ám a spanyol hibázott az egyes kanyarban, a címvédő pedig ezt kihasználva bezsebelte idei hetedik rajtelsőségét, megdöntve Casey Stoner 2008-as körrekordját is. Bradl lett mögöttük a harmadik, míg a második sorba Aleix Espargaro, valamint a Jorge Lorenzo, Valentino Rossi sorrendben végző gyári Yamahák kvalifikálták magukat. Lássuk, hogyan vélekedtek a sachsenringi időmérő eseményeiről maguk a versenyzők!
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. rajthely, 1’20.937
„Egy nagy balesettel kezdtünk pénteken, de aztán lépésről lépésre visszanyertük az önbizalmunkat. A ritmusunk már tegnap délután elég jó volt. A negyedik szabadedzésen nagyon jól éreztem magam, sikerült javítanunk a beállításokon, s találtam még némi tapadást is. Keményen nyomtam, és sikerült is egy jó kört futnom, megdöntve vele a pályarekordot. Ugyanakkor a holnap a legfontosabb, nagy versenyre számítok a nyári szünet előtt.”

Dani Pedrosa, 2. rajthely, 1’21.233
„Jó volt a tempóm az időmérő során, de sajnos elestem. Talán elkövettem egy hibát vagy eltaláltam egy bukkanót, de ez a pozíció még így is jó. Az első sor és a rajt nagyon fontos, mert itt nagyon szűk a pálya. Az időjárás rendben van, de remélhetőleg nem lesz túl meleg, mert akkor valamelyest csökken a tapadás. Szerencsére jól vagyok a két bukásomat követően, s egyúttal szeretnék köszönetet mondani a szerelőknek, hogy rendbe hozták a motort.”

LCR Honda

Stefan Bradl, 3. rajthely, 1’21.340
„Az eredmény nagyon jó volt. Láttam a tömeget magam mögött. Itt nagyon fontos az első sor. A pálya nagyon szűk, szóval nehéz előzni. Az első gumi kritikus pont lesz holnap. Jó a tempónk, de sok fog múlni az időjáráson. Valójában az idő elég bonyolultnak néz ki holnapra, de remélem egy újabb lépést tudunk tenni.”

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 4. rajthely, 1’21.376
„Nagyon jó hétvégénk van itt, még használt gumikon is közel vagyunk az elejéhez. Csak nagyon kicsi híján maradtunk le az első sorról. Dolgoznunk kell, és arra fókuszálnunk, melyik gumit fogjuk használni a holnapi verseny alatt. A csapatnak és nekem meg kell ezt beszélnünk ma este. Jó tartani ezt a szintet, egyre magabiztosabb vagyok és a legjobbakkal tudok küzdeni. Reméljük, hogy addig tudjuk ezt folytatni, amíg csak lehet.”

Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 5. rajthely, 1’21.508
„Az ötödik egyértelműen nem az a hely, amit elvártunk a mai kvalifikáción, különösen mert jó volt a tempónk és mert az egész hétvégén top 3-ban voltunk. Az időmérőn nem tudtunk profitálni az új gumikból, és a második gumi nem úgy tapadt, nem tudom miért, de sokszor kipörgött és olyan volt, mintha különböző gumi lett volna. A maximum amit tenni tudtunk volna harmadik, vagy negyedik lett volna ezen a pályán. Hosszú verseny lesz, az első kör fontos lesz, mert nehéz itt előzni, de megpróbálunk újra dobogóra állni. Nem olyan rossz a tempónk, szóval majd meglátjuk, az élen lévő srácokkal tudunk-e maradni.”

Valentino Rossi, 6. rajthely, 1’21.651
„Szerencsére elég jó kört mentem az első gumival. Általában 2-3 tizeddel jobbat tudsz menni a másodikkal, de valami nem volt jó a másodikkal. Egyáltalán nem volt tapadásom, a boxba is nehéz volt visszavinni a motort. Valami nem volt jó, szóval sajnos nem tudtam nyomni. A második sorban vagyok és a második sor a határa egy jó versenynek. Ma jól dolgoztunk a motorral, nem vagyunk olyan rosszak, de holnap nehéz lesz. Az ellenfeleink nagyon gyorsak, szóval javulnunk kell.”
 
Pramac Racing

Andrea Iannone, 7. rajthely, 1’21.679
„Nagyon örülök, hogy sikerült megszereznem a hetedik pozíciót. A hétvége elejétől fogva mi vagyunk a legjobb ducatisok, de a holnapi eredmény számít majd igazán. Ez az egyik legkeményebb pálya, amellyel szembe kell néznünk, s annak ellenére is nehéz közel maradni az éllovashoz, hogy rövid az aszfaltcsík. A csapat remekül dolgozik, jó irányba halad a hétvége, és hogy őszinte legyek, nem számítottam rá, hogy ehhez hasonló időt futok, szóval elégedett vagyok azzal, amit elértünk!”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 8. hely, 1’21.771
„Természetesen a nyolcadik hely nem az, ahol végezni akartunk, de szerintem közel voltunk a maximumhoz ezzel a teljesítménnyel. Csak két tizedre voltam a legjobb gyári Yamahától, ami jól mutatja, milyen trükkösek a dolgok. Plusz nagyot estem ma reggel, amikor hibáztam a 10-es kanyarban, majd elvesztettem az elejét a következőben, de szerencsére nem sérültem meg. Emellett boldog vagyok, mert javult a stabilitásunk féktávon tegnaphoz képest, és itt nyertünk sok időt, de még mindig van némi munka, hogy jobbá tegyük a kigyorsítást, mert ez az ahol küzdünk jelenleg. Holnap biztosan izgalmas verseny lesz a pálya keskeny és kanyargós mivolta miatt, szóval egy jó rajt elengedhetetlen a sikerhez itt, és nagyon örülnék, ha begyűjtenénk egy top 6-os helyet.”

Bradley Smith, 9. rajthely, 1’21.794
„A mai ismét egy eseménydús nap volt, és, hogy őszinte legyek kissé frusztrált vagyok, mivel megvolt a lehetőségünk, hogy könnyedén a második sorba kvalifikáljuk magunkat. Volt egy bukásom reggel, ami sokkal rosszabb is lehetett volna, de ahogy tudtam mentettem a helyzetet. Bár a baleset alatt a lábtartó belement a lábamba és néhány öltésre volt szükségem, szóval természetesen ez messze volt a tökéletes kezdéstől. De ma délután elértem a legjobbamat, és a Yamaha ma délután nagyon jó érzést adott. Sajnos kicsit túl keményen és korán nyomtam a 3-as és 4-es kanyarban, ahol egész hétvégén gyorsak voltunk, de elértem a határt. Kár, különösen, hogy a rajt igazán fontos ezen a szűk pályán. Most jól ki kell pihennem magam, hogy a lehető legjobb állapotban legyek, és még mindig magabiztos maradok amiatt, hogy képesek leszünk egy jó eredményért harcolni holnap délután.”

Go&Fun Gresini Honda

Alvaro Bautista, 10. rajthely, 1’21.906
„Ma sokat dolgoztunk, hogy több hátsó tapadást találjunk, mert tegnap sokat küzdöttünk ezzel, ma reggel találtunk valamit, ami segített, hogy jobban érezzem magam és a negyedik szabadedzés alatt egy másik beállítást akartunk kipróbálni, hogy tovább javuljunk, de sajnos nem tudtuk megtenni a rossz idő miatt. Az időmérőn tovább küzdöttünk, amikor feltettük az új gumit, nem tudom, miért, de ugyanaz volt az érzésem akár az újat használtam, akár a használtat. Ez nyilvánvalóan nem jó jel. Ennek ellenére a negyedik szabadedzésen jó tempót tudtam tartani, szóval magabiztos maradok a holnapi versenyre, de amikor hátulról rajtolsz mindig nehéz az első csoporttal maradni. Mindenesetre dolgoznunk kell, hogy javítsunk a teljesítményünkön új gumin, mert ha jó ritmusunk van, de nem az élről indulhatunk, elég nehéz jó eredményt elérni.”
 
Ducati Team

Andrea Dovizioso, 11. rajthely, 1’22.120
„Kicsit furcsa volt ez az időmérő számunkra, mivel már a Q1-ben is szerepelnem kellett. Nehéz volt jó köridőt futnom, s nem tudtam kihozni a legjobbat a motorból. Nem volt a szükséges érzés ahhoz, hogy magamtól teljesítsek egy tökéletes kört. Kár a rajtpozíciómért, mert ezen a pályán fontos, hogy az élmezőnyhöz közel induljunk. Ugyanakkor versenytempó tekintetében nem vagyunk annyira rosszak, de fontos lesz néhány pozíciót nyerni a startnál, mert az aszfaltcsík nagyon szűk, s emiatt nehéz előzni.”

Cal Crutchlow, 15. rajthely, 1’22.529
„Természetesen ez egy kemény nap volt, s csalódott vagyok azzal, ahogyan az időmérő alakult. Jó kört futottam, s úgy tűnt, bejutunk a Q2-be, de sajnos buktam a 11-es kanyarban, s így nem sikerült. Tudtuk, hogy kockázatot vállalunk a beállításokkal, de nem sikerült eléggé felmelegítenem az első abroncsot, mivel túl lassúak voltunk az azt megelőző körben. A futamot illetően úgy vélem, jobb pozícióba kerülhetünk, mint ahol most vagyunk, de úgy tűnik, az összes ducatis szenved ezen a pályán, szóval a csapattal együtt megpróbálunk fejlődni a holnapi bemelegítő edzésen.”

Kedves olvasóink!
A P1race.hu szerkesztősége folyamatosan szeretné minél jobban kiszolgálni közönségét, igazodni olvasói igényeihez, emiatt a közeljövőben változások várhatók az oldal tematikáját illetően.
Ezért arra kérünk mindenkit, hogy ossza meg velünk e-mailben az oldallal – akár annak tematikájával, akár megjelenésével – kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, hogyan tudnánk még jobbá tenni oldalunkat. A véleményeket az info@p1race.hu címre várjuk. Igyekszünk minden ésszerű ötletet figyelembe venni, s egyúttal köszönjük az építő jellegű kritikákat! További jó böngészést kívánunk oldalunkon! (x)

 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: