Jegyek

Sachsenring, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Sachsenring, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.07.11. 18:27
A mai napon rendezték a Német Nagydíj időmérő edzéseit a Sachsenringen. Talán senkinek sem okozott túlságosan nagy meglepetést Marc Marquez pole pozíciója, hiszen az összes edzést megnyerte előtte. Az első sorból csapattársa, Dani Pedrosa, valamint a bajnoki cím egyik legfőbb várományosa, Jorge Lorenzo indulhatnak majd mellőle.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Assen után visszatértünk a hagyományos lebonyolítási rendhez, így a szombati napra jutottak a kvalifikációk a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. A királykategóriában Marc Marquez óriási formát mutatva nyerte meg az időmérőt, sajátját megdöntve, új körrekordot felállítva. A Repsol Honda örömét Dani Pedrosa tette teljessé, aki második lett. A gyári Yamaha kissé felemásan érezheti magát, hiszen Jorge Lorenzo harmadik lett, ám Valentino Rossi egy sorral mögüle indul majd. Más kérdés, hogy ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne kellene velük számolni. A Yamahák szendvicsébe két ducatis, Andrea Iannone és Yonny Hernandez kerültek. Érdekes, hogy míg Andrea Dovizioso folytatja gyengélkedését, addig Hernandez a tavalyi géppel is befért a top 5-be. A következőkből kiderül, hogyan látták a mai nap eseményeit a főszereplők.
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. rajthely, 1'20.336
„A harmadik szabadedzés után arra számítottam, hogy 1’20.7-et, vagy 1’20.6-ot mehetek délután. Éppen ezért, amikor megláttam, hogy 1’20.3-at futottam, úgy döntöttem, hogy jobb megállni, és nem csinálni több kört, mivel ilyenkor történnek az esések. Örülök a gyorskörömnek, de legfőképpen a versenytempómmal vagyok elégedett, és azzal, hogyan érzem magam a motoron. Úgy tűnik, fokozatosan egyre jobbak vagyunk, de attól tartok, hogy a holnapi 30 körös verseny kemény lesz, és Dani is nagyon erős itt, csakúgy, mint Jorge és Valentino, de úgy érzem, készen állok, hogy harcba szálljak a győzelemért.”

Dani Pedrosa, 2. rajthely, 1'20.628
„Örülök, hiszen jó időmérőt teljesítettünk, és az előtte lévő edzések is produktívak voltak, erős tempóval. Most, hogy az első sorból indulunk, fontos lesz a holnapi jó rajt, mert ez életbevágóan fontos ezen a pályán. A pálya olyan kicsi, hogy sokat nyerhetsz abból, ha elől vagy, szóval remélhetőleg ezúttal az élbollyal tarthatunk. Az első gumi megválasztása is fontos lesz. Meglátjuk, hogyan alakul holnap, mert jó eredményt akarunk elérni. Marc tempója jobb egy kicsivel, mint az enyém, de megpróbálunk jól teljesíteni és jó versenyt futni.”
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 3. rajthely, 1'20.921
„A harmadik egy nagyon jó pozíció, mert mindig szenvedünk, hogy versenyképesek legyünk ezen a pályán. Nem ez a legkönnyebb aszfaltcsík a Yamaha számára, valamint az én stílusommal is nehéz itt menni, de a legjobbamat nyújtottam, hogy jó időt mehessek. Nem voltam túl boldog az első próbálkozástól, hatodik voltam, szóval az nem volt igazán jó köridő, de másodjára sokat javultam. Örültem, mert azt hittem, hogy közel vagyok a pole-hoz, de amikor megláttam, hogy a leggyorsabb idő 1’20.336, rájöttem, hogy a mai nem a mi napunk volt, és az ellenfeleinknek jobb motorja van egy gyorskörre. Holnap nehéz lesz Marquezzel maradni, akinek látszólag jobb a tempója, de minden lehetséges a versenyzésben, és mindent megpróbálunk majd, hogy az elejétől fogva gyorsak legyünk.”

Valentino Rossi, 6. rajthely, 1'21.220
„Meg akartam próbálni még előrébbről rajtolni holnap, mert nem voltak olyan rosszak a lehetőségeink ma. Azt gondoltam és reméltem, hogy képes lehetek 1’20 végére, de sajnos hibáztam, ezért nem tudtam tökéletes kört menni. Ettől eltekintve, a második sorban vagyok, ami nincs annyira hátul, és a tempóm egész jó. Használt gumikon is tudom ezt a tempót tartani, szóval most meg kell próbálnunk megoldani néhány kisebb problémát, és meg kell próbálnunk egy keveset javulni holnapra, aztán meglátjuk, mi lesz a versenyen. Ha a mai tempót nézzük: Marquez nagyon erős, Pedrosa pedig nagyon közel van hozzá a második helyen. Aztán következik Jorge, akivel nagyon hasonlót megyünk. Mindenki ott van, aki számít, megpróbálok majd Jorgéval csatázni, jó versenyt futni, és megpróbálok előtte végezni, ezzel több pontot gyűjtve.”
 
Ducati Team

Andrea Iannone, 4. rajthely, 1’21.029
„Jó időmérőt teljesítettünk, sikerült a legtöbbet kihoznunk a motorból és a rendelkezésünkre álló csomagból. Nehéz lett volna többet elérni, ezért örülök, ugyanakkor összességében nem vagyok elégedett a teljesítményünkkel. Holnap remélhetőleg javítani tudunk valamit a versenybeállítások terén, hogy ne csúszkáljon annyit a motor, mert amikor a legnagyobb a dőlési szögünk, a GP15 eléggé sokat mozog alattam. A futam szempontjából fontos lesz, hogy stabilabbá tegyük a gépet a kanyarokban, mivel valószínűleg a keményebb gumit fogjuk használni. A Sachsenringen fontos a jó start, utána pedig meg kell próbálni a legjobbak között maradni, így a második soros rajthely nem annyira vészes ezen a pályán.”

Andrea Dovizioso, 11. rajthely, 1’21.503
„Csalódott vagyok a rajtpozícióm miatt, mert az lett volna a célom a versenyre, hogy minél közelebb indulhassak az elejéhez. Ez nagyon fontos itt a Sachsenringen, hiszen egy rövid és szűk pályáról beszélünk, de képtelen voltam jó kvalifikációt teljesíteni, mivel a motor eleje túl könnyen elment a kanyarokban, ezért nem tudtam olyan keményen húzni a gázt, mint azt szerettem volna. Ugyanakkor a tempóm nem annyira rossz, ezért megpróbálok néhány helyezést előrelépni a futamon.”

Pramac Racing

Yonny Hernandez, 5. rajthely, 1’21.115
„Nagyon örülök ennek az eredménynek. Ezen a pályán mindig jobban tudok érvényesülni. Elismerésem a csapatnak, akik nyilvánvalóan nagyon jól dolgoztak. Hamar megtaláltuk a jó beállítást, aztán a jó mappinget, amivel nagy volt az önbizalmam. Remélem, holnap jó versenyünk lehet, és fontos pontokat szerezhetünk a bajnokságban. Katarban sok körön keresztül tudtam az élbollyal maradni. Ez nagyon fontos lehetőség, mert az élen lévő srácokkal való körözésből mindig sokat tanul az ember. Remélem, holnap sokat tanulhatok és képes leszek megvédeni a pozíciómat.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 7. rajthely, 1’21.239
„Valamelyest jobb eredményben reménykedtem ezen a pályán, hiszen szűk, és nincs akkora jelentősége a motorerőnek, mint más helyszíneken. Ennek ellenére szenvedünk, és nem tudok olyan versenyképes lenni, mint voltam más pályákon. Nincs önbizalmam a motor elejével kapcsolatban, így nem is tudom úgy fordítani a gépet, ahogy szeretném, különösen a pálya lassabb szakaszain. A tempónk nem rossz, sokat javultunk tegnap óta, és a negyedik edzésen is sok kört megtettünk használt gumin, és ez elégedettséggel tölt el. Az időmérőn a gyorsköröm nem sikerült tökéletesen, de ott vagyok a harmadik sorban, és megpróbálok jó versenyt futni.”

Maverick Vinales, 12. rajthely, 1’21.796
„Úgy gondolom, nagyon jó munkát végeztünk a használt gumikon és tele tankkal, készülve a futamra, és a tempóm elég jó volt így. Az időmérőn az jelentette a problémát, hogy nem igazán találtuk a megfelelő tapadást: éreztem, hogy a gép hátulja sokat csúszkál, és nem tudtam úgy átvinni az erőt az aszfaltra, ahogy szerettem volna. Emellett kissé megcsúsztam a gyorskörömön is, így nem tudtam jó időt elérni. Mindazonáltal sokat fejlődtünk a beállítások és a motorozásom terén is, miután némileg változtattam az íveken is. Magabiztosnak érzem magam a versenykonfigurációval, és úgy gondolom, ha nyugodt és koncentrált tudok maradni holnap, ott maradhatok a középmezőnnyel, és egy jó eredményért harcolhatok a végén.”

Monster Tech3 Yamaha

Pol Espargaro, 8. rajthely, 1’21.274
„Ha őszinte akarok lenni, elégedett vagyok a dolgok mai alakulásával, és úgy érzem, készen állok a holnapi nagy csatára. A negyedik szabadedzésen rájöttünk, hogyan fejlődhetünk az első és a második szektorban, emellett a versenytempónk is igazán biztató volt használt gumikon. Ennek eredményeként önbizalommal vágtam neki az időmérőnek, és összességében a végeredményem sem annyira rossz. Valentinóval vagyunk egy csoportban, hiszen kevesebb, mint egy tizeddel végzett előttünk, ami azt jelenti, hogy csak 54 ezredre voltunk a második sortól. Ennek ellenére a nyolcadik helyről kell indulnunk úgy, hogy három „kedvezményes” pilóta is előttünk van, akik ma a lágyabb gumival mentek. Ezért a holnapi célunk, hogy előrelépjünk a tabellán, és erős eredménnyel zárjuk az évad első felét.”

Bradley Smith, 9. rajthely, 1’21.329
„Összességében optimista vagyok a holnapi futammal kapcsolatban, annak ellenére, hogy kissé csalódott vagyok a mai időmérős helyezésem miatt. A megcsúszás az első gyorskörömön valamelyest az egész kvalifikációnkat befolyásolta. Nem tudtam mindent kihozni az első szett abroncsomból, aztán a másodikon már túl ideges voltam, különösen az utolsó körömben, amikor sok időt vesztettem a pálya végén. Emiatt kissé csalódott vagyok, hiszen az volt a célom, hogy az első két sorba kerüljek, s bár nem voltunk messze ettől, mégis csak 9.-ek vagyunk és nem 6.-ak. Ugyanakkor az, hogy a belső ívről rajtolhatok, előnyt jelenthet itt. Emellett a versenytempóm is jó, s noha trükkös verseny lesz a jelentős gumikopás miatt, készen állok a kihívásra.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 10. rajthely, 1’21.409
„Először is csalódott vagyok, hogy a tizedik vagyok a rajtrácson, ugyanakkor elnézést is kell, hogy kérjek Dani Pedrosától, hogy feltartottam őt a körében. Őszintén, nem láttam, nagyon gyorsan ért oda, az én hibám volt. Szerencsére nem az volt a leggyorsabb köre. A harmadik szabadedzésen volt egy nagy esésem, kicsit túl gyorsan mentem be az egyik kanyarba, és nem akartam kockáztatni, hogy elmenjen az eleje, ezért a hátsó féket használtam, kissé erősen, aztán átestem a kormányon. Szóval van egy kis repedés a könyökömben és a szárkapocscsontomban, de nem őszintén jól vagyok, nem igazán fájnak. Mindent egybevetve nehéz volt ez a nap, alapvetően olyan volt a kvalifikációs időm, mint 2013-ban, ez jól mutatja, mennyi minden jött össze. Ennek ellenére úgy gondolom, megvan a tempónk ahhoz, hogy a top 6-ban legyünk holnap, ami jó eredmény lenne. Úgy tűnik, a Hondák jobban mennek itt, más pályákon, de amint csökken a tapadás, kicsit elkezdünk szenvedni, szóval megpróbáljuk ezt kezelni holnap.”

Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 16. rajthely, 1’22.049
„Fejlődtünk kicsit tegnaphoz képest, és a hatodik sor nem rossz. Fontos lesz a jó indulás, akárcsak az előző versenyen. A negyedik edzésen kipróbáltunk valami újat, de végül az időmérőre úgy döntöttem, visszatérünk az előző gyakorlások során használt beállításokhoz. Próbáltam keményen húzni a gázt, de nem sikerült mindent kisajtolnom az első szett gumiból, mert túl sokat csúszkált a motor a kanyarok ki- és bejáratán. Ezért a második garnitúra abroncson figyeltem, hogy ne vállaljak túl nagy kockázatot. A futamra javítanunk kell a tapadáson, főként a használt gumikon.”

Michael Laverty, 24. rajthely, 1’22.947
„Elégedett vagyok a hétvége eddigi alakulásával, mivel minden edzésen fejlődtünk, noha bíztunk benne, hogy jobb eredményt érhetünk el az időmérőn. Minden alkalommal, amikor kigurulok a pályára, egyre inkább otthon érzem magam, és összességében jók az érzéseim a motorral kapcsolatban. A holnapi bemelegítésen még kipróbálunk néhány módosítást, mert szerintem még tudunk javítani a teljesítményen a gép elején és hátulján is. Holnap szeretnék együtt maradni az előttem álló versenyzőkkel: a testvéremmel, Eugene-nel, valamint De Angelis-szel, Aoyamával és Haydennel.”
 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: