Jegyek

Sachsenring, Futam: A második győzelmét szerző Marquez...

MotoGP
Sachsenring, Futam: A második győzelmét szerző Marquez ismét a bajnokság élén
2013.07.14. 14:54
Az ezen a vasárnapon Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa és Andrea Iannone nélkül a rajtrácsra felálló MotoGP mezőnye is elegendő akcióval valamint látvánnyal szolgált. Marquez, Crutchlow, Rossi, Bradl és Espargaro is rengeteg pikáns pillanattal kápráztatta el a MotoGP rajongótáborait. A futamot az újonc Marc Marquez nyerte, így most két ponttal vezeti a pontvadászatot.
 
A Német Nagydíj tökéleteshez közeli időjárási körülmények között startolt el, vasárnap délután kettőkor csak alig pár felhő zavarta a napsütést, egyedül az amúgy egész hétvégén erősen fújó szél ronthatta az összképet. Az első sorból az idén már harmadszor a legjobb rajthelyről induló Marc Marquez, a magát 2013-ban negyedjére az első sorba kvalifikáló Cal Crutchlow és az a Valentino Rossi várta a piros lámpák kialvását, aki utoljára 2010-ben, Estorilban látott maga előtt tiszta utat a startnál. Marquez a futam előtt a pole-jával egyértelműen a világbajnoki tabella élét célozta meg, Cal Crutchlow előtt Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa távollétében óriási esély nyílt egy kiugró eredmény elérésére, Valentino Rossi pedig az Assenben szerzett lendületét akarta kiaknázni. A második sort a helyi hős, Stefan Bradl nyitotta. Utoljára 1971-ben állt német versenyző a premier géposztály a sachsenringi dobogóján, akkor Ernst Hillernek örült a német közönség. Bradl mellől a CRT-motoron versenyző Aleix Espargaro kezdte meg a harminc körös futamot. A spanyol a karriere legjobb rajthelyét minden bizonnyal egy kiugró eredmény beváltásával tervezte megkoronázni. Az időmérőn a hatodik helyről való indulás jogát a legjobb ducatisként Nicky Hayden szerezte meg magának.
A Sachsenringre kilátogató, szenvedélyesen szurkoló 85 667 fanatikus előtt Valentino Rossi fordult elsőként, de Stefan Bradl és Aleix Espargaro is fantasztikusan rajtolt. Az LCR Honda versenyzője a második, az asparos a harmadik helyen állt az első kombinációt követően. Bradl még az első körben átvette a vezetést „A Doktortól”, ezzel felfűtve a helyi közönséget. Espargaro közben még mindig tartotta magát a harmadik helyen, de Marquez folyamatosan zárta az olló másik végét, ezzel besűrítve az első négyes alkotta bolyt. Aleix két körig bírta a sarat Marquezzel szemben, majd lassan Bautista és Crutchlow is lehagyta. A harmadik körben Marquez futotta a leggyorsabb kört, így Bradl, Rossi és az újonc már teljesen együtt szelték a kilométereket.
Némi puhatolozás után Marquez unta meg a „tötymörgést”, és mivel úgy érezte, hogy Rossi nem előzi meg Bradlt, ezért a negyedik kör végén a célegyenesre fordítóban átlépte az olaszt. Közvetlenül ezt követően Rossi került bajba, aki alatt az egyik gyors balosban indult meg veszélyesen a motor, és máris Cal Crutchlow-tól kellett féltenie a bőrét. Marquez a lendületét Bradl megelőzésére könnyedén használta fel, de semmi sem volt lejátszva, mert a hatodik forduló Rossi leggyorsabb időeredményével zárult. Valamivel hátrébb Espargaro egy újabb prototípus áldozatává vált, ezúttal Bradley Smith gyűrte le a spanyolt. A többi CRT-s előtt a nyolcadik, kilencedik, tizedik helyen három Ducati következett – Andrea Dovizioso, Nicky Hayden, Michele Pirro sorrendben.
 
Még a versenytáv első harmadának letekerése előtt Marquez egy másodpercen felülre tornászta az előnyét, Rossi pedig átvette a vezetést az újoncot üldöző trió élén. Bradl a legnagyobb szatellites ellenfele, Crutchlow ellenében sem tudta sokáig tartani a pozícióját, így húsz körrel a leintés előtt teljesen új verseny kezdődött. Marquez felvette az űzött vad szerepét, mögötte a vadászjelmezbe bújt Rossi és Crutchlow loholt az M1-esek nyergeiben. Egyelőre az üldözött állt nyerésre, méterről méterre nyúlt el a mögötte érkezőktől, miközben úgy tűnt, hogy Rossi és Crutchlow külön csatát vívnak. A brit rendre gyorsabb köröket futott a gyári motoron versenyző vetélytársánál. A Tech3-s érthető módon Rossi megelőzésével akarta igazolni igazát a Yamahánál, miszerint igenis megérdemelne egy gyári támogatottságú vasat. A helycserére féltávnál került sor, miközben Marquez egy újabb leggyorsabb körrel már majdnem három másodpercre növelte az előnyét.
Az utolsó harmad kezdetén lassan már eldőlni látszottak a dolgok az élen, ám nem maradtunk izgalmak nélkül. Az egészén ihletetten versenyző Espargaro hirtelen Dovizioso visszaelőzésén kezdett munkálkodni. Aztán hat-hét körrel a leintés a vége előtt Crutchlow emelte meg a versenyt figyelemmel követők vérnyomását. Marquez kezdhette egyre inkább fenyegetve érezni magát, a privát yamahás szépen csendben másfél másodpercen belülre került, és hirtelen felsejlett előttünk Toni Elias utolsó szatellites győzelme, amit 2006-ban szerzett.
 
Azonban Marquez profi módon kontrollálta Crutchlow közeledését, és a tisztes, másfél másodperces előnyét tartva behúzta a győzelemért járó huszonöt pontot, ami egyenesen a bajnokság élére repítette az újoncot. Crutchlow hiába próbált meg mindent a végén, mert Marquez éppen annyit adott ki magából, amennyit kellett. Viszont Herve Poncharal versenyzője a második helyével sem szégyenkezhet, hiszen a dobogón Rossinál így is eggyel magasabb fokra állhatott. A negyedik helyen Stefan Bradl végzett Alvaro Bautistát és Bradley Smith megelőzve. Dovizioso végül nagyot küzdve de behozta a Desmosedicit a hetedik helyre Espargaro előtt, a top10 utolsó két helyén Nicky Hayden és Michele Pirro ért célba.
A futam végeredménye:

1 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 41'14.653
2 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +1.559
3 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha +9.620
4 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda +13.992
5 Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda +21.775
6 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +25.080
7 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati +30.027
8 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART +30.324
9 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati +45.355
10 Michele PIRRO ITA Ignite Pramac Racing Ducati +47.142
11 Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR +47.824
12 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART +48.523
13 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki +54.428
14 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter +1'00.323
15 Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki +1'05.530
16 Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM +1'09.153
17 Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR +1'15.601
18 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing ART +1'19.683
19 Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter +1 kör


Helyezetlen:

  Bryan STARING AUS GO&FUN Honda Gresini FTR Honda  
  Yonny HERNANDEZ COL Paul Bird Motorsport ART  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: