Jegyek

Salzburgring – versenyzői nyilatkozatok

WTCR
Salzburgring – versenyzői nyilatkozatok
2014.05.25. 19:33
A WTCC 2014-es évadjának ötödik versenyhétvégéjén is folytatódott a Citroenek uralma. Az első futamot simán nyerte Muller, ami a francia címvédő 40. győzelmét jelentette pályafutása során. A második futamot López nyerte, ezzel már 41 pontra hízott az előnye a bajnokságban. Michelisz Norbi egy 9. és egy 4. hellyel gazdagodott Ausztriában.
 
Alábbi cikkünkben Olvasóink a legjobbak véleményét olvashatják a López hibájától hangos első, valamint a kaotikus második futamról.

Gabriele Tarquini, Honda, 8. és 2. hely:
 
„Örülök az eredménynek, ez a legjobb, amit ma elérhettünk. Az autó nagyon jó volt ma, nagyon kiegyensúlyozott volt, egyértelműen javulunk, de nem tudunk mit kezdeni a Citroen autókkal az egyenesekben, sokkal gyorsabbak. Nem volt harc Pechito és köztem, semmiképp sem tudtam ellenállni. Nem safety car nem sokat változtatott, legfeljebb egy körrel később előzött volna meg Pechito. Reménykedtem benne, hogy ki tudunk tartani az élen, de amikor Lopez utolért, nem tudtam ellenállni. De örülök, hogy újabb pontokat szereztem a bajnokságban, de harcolunk tovább, még sok verseny van hátra.”
 

Tiago Monteiro, Honda, 5. és 3. hely:
 
„Ez a negyedik dobogóm a szezonban és örülök az eredménynek. A rajtnál szendvicsbe kerültem Bennani és Michelisz közé, össze is értünk, de szerencsére volt elég hely, hogy mindenki továbbmehessen. A rajt után Gabrielét követtem, de aztán jött a piros zászló. Jelen pillanatban a Citroen egy másik liga és semmit sem tudunk tenni. A kanyarokban már közeledünk, de az egyenesekben még mindig messze vagyunk.  A kettős dobogó nagyszerű jutalom az egész csapatnak, akik nagyon keményen dolgoztak ezért az eredményért. Tovább javítottunk az alvázon, ma nagyon kényelmesen tudtam vezetni az autót.”
 

José María López, Citroen, 3. és 1. hely:
 
„Tegnap hibáztam az időmérőn, és a mai első futam bebizonyította, hogy nem vagyok legyőzhetetlen. Elképesztően kezdtem a szezont, ami talán abnormális volt. Ahogy a szezon halad, a dolgok egyre kiegyenlítettebbek, ami normális, különösen, ha a csapattársaid ilyen jók és tapasztaltak. A rajtnál profitáltam a Loeb és Coronel közti incidensből, de amikor közeledtem Yvanhoz, kiegyenesítettem a sikánt, meg kellett értenem, hogy miért, mert nem nyomtam annyira. Lehetetlen volt Coronelt megelőzni, nagyszerű munkát végzett, szépet csatáztunk, az első gumijaim is elfáradtak. A második futam eredménye szép, és egy kicsit váratlan volt, hogy itt megszerezzem idei harmadik győzelmemet, mivel talán nem én voltam a legjobb a három Citroen közül, de így alakultak a dolgok és 41 ponttal vezetem a bajnokságot. Ez nem jelent sokat, ahogyan azt ma is láthattuk, a dolgok nagyon gyorsan megváltozhatnak. Soha nem gondoltam, hogy ebben a helyzetben leszek, de a bajnokság még mindig nagyon-nagyon hosszú. A második futamban egy kevésbé agresszív beállítást választottam egy kis szárnnyal, ami kifizetődött, mivel nagyon gyors voltam a hátsó egyenesben, ami döntő volt abban, hogy meg tudtam előzni a Hondákat. Az biztos, hogy segített a második safety car, de néha szerencsére is szükséged van.
 

Yvan Muller, Citroen, 1. hely, második futamon kiesett:
 
„Az első futamon nem volt tökéletes a rajtom, de elég volt nekem ahhoz, hogy megtartsam a vezetést. Nem igazán küldöttem az első néhány körben. Azt akartam, hogy a guminyomás egyenletesen emelkedjen, hogy elkerüljem a problémákat a végén. Apránként növeltem az előnyömet Pechitóval és Coronellel szemben. Még akkor is, ha egyedül vagy elől, a Salzburgring egy nagyon komplex pálya. A második futamon jobban rajtoltam, mint Pechito. Utolértem őt, de kirakott a fűre. Visszajöttem a pályára, aztán egy másik autó jött belém. A szerelők fantasztikus munkát végeztek, hogy megjavítsák, de nem volt értelme visszaszállni a versenybe egy körrel a többiek mögött.”
 

Sébastien Loeb, Citroen, 4. és 7. hely:
 
„Az első futamon a kulcsmomentum számomra az első sikánnál jött el. Tom Coronel megcsúszott mellettem és kilökött a fűre. Én nem tartottam rá. Nem csinált semmi sportszerűtlent, a dolgok így mennek a túraautózásban! Erőt vesztettem és Pechitó meg tudott előzni. Nem tudtam megpróbálni megelőzni Coronelt, mivel a végsebessége legalább annyi volt, mint az enyém. Nagyon jól rajtoltam a második futamon, megelőzve pár autót az első métereken. Aztán kicsit szűk helyen találtam magam a sikánban, ez ismét Pechito javára döntött. Az újrakezdés után két olyan versenyzőtárs mögött találtam magam, akiket lehetetlen volt az egyenesben megelőzni.” 

Kedves olvasóink! A P1race.hu oldalon próbálunk minél több témát lefedni, így a MotoGP-től és a Superbike-tól kezdve a WTCC-n és a DTM-en át a Rallycross-ig és a magyar versenyzők nemzetközi szerepléséig mindent megtaláltok oldalunkon. Ugyanakkor szeretnénk azoknak az olvasóinknak is kedvezni, akiket egyik vagy másik versenysorozat hírei jobban érdekelnek, mint a többi kategóriáé. Ezért mostantól a MotoGPhirek.hu domain névre kattintva a főoldalon csak a MotoGP, a WTCChirek.hu-n csak a WTCC, az SBKhirek.hu-n és a Superbikehirek.hu-n csak a Superbike, míg a Motorace.hu-n csak a P1race.hu motoros hírei jelennek meg elsőre, de bármelyik domain névről egy kattintással elérhetőek lesznek továbbra is az összes többi kategória hírei is. További jó böngészést kívánunk oldalunkon!

Tom Coronel, Chevrolet, 2. és 5. hely:
 
„Jól rajtoltam az első futamban, de Loeb egy meglepően korai féktávot vett, de szerencsére nem lett nagyobb baj belőle. Ezután második voltam Muller mögött, és bár Lopez megelőzött, de a nyolcadik körben elnézte a féktávot és így visszakerültem a második helyre, ahol nagy csatában ugyan, de maradtam is a verseny végéig. A második futam rajtja is remek volt, az ötödik helyre jöttem fel. Lopez hamarosan megelőzött, próbáltam profitálni a szélárnyékából, de nem sikerült. Szerencsére a balesetben nem voltam érintett, az újraindítás után pedig leelőztem Bennanit és nagyot harcoltam Morbidellivel, így ismét a legjobb Chevys pilóta lettem. Úgy érzem, hogy jelenleg 95%-on teljesítünk, így a következő fordulókra még maradt bennünk fejlődési lehetőség.”


 
Írta: Keszthelyi Gábor, Papdi Tamás
 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: