Jegyek

Sanghaj, 1. futam: Chilton nyerte a kaotikus viadalt...

WTCR
Sanghaj, 1. futam: Chilton nyerte a kaotikus viadalt Muller előtt, Michelisz 10.
2013.11.03. 09:04
Meglehetősen érdekesen alakult a túraautó-világbajnokság első sanghaji futama, amely nagyrészt az esős körülményeknek és a változatos gumiválasztásoknak volt köszönhető. A versenyt végül Tom Chilton nyerte, miután az utolsó kanyarban megelőzte az őt minden bizonnyal el is engedő Muller előtt, míg Nash lett a harmadik. Michelisz Norbertet végül a 10. helyen intették le.
 
Magyar idő szerint vasárnap fél kilenckor vette kezdetét a túraautó-világbajnokság idei utolsó előtti fordulójának első futama Sanghajban. A mezőnyt a hétvégén eddig megszokottól eltérően nem napsütéses időjárás, hanem ködös körülmények fogadták, ráadásul az eső is enyhén esett, így a szervezők úgy döntöttek, hogy rövidítenek az előre kiírt versenytávon, s 13 helyett csak 10 körösek lesznek a futamok.
 
Az első viadalon a pole pozícióból a negyedik vb-címét már Suzukában bebiztosító Yvan Muller rajtolhatott, míg mellé csapattársa, Tom Chilton sorakozhatott fel, s ezzel idén hatodik alkalommal sajátította ki az első sort az RML. Őket a további négy Chevrolet követte Pepe Oriola, James Nash, Alex MacDowall, Rickard Rydell sorrendben – utóbbi a tavalyi monzai szezonnyitó óta először szerepelt WTCC-futamon.
 
A hetedik helyre kvalifikálta magát Michelisz Norbert: a magyar lett tehát a legjobb olyan pilóta, aki nem Chevy-vel megy. Őt Rob Huff követte a sorban, míg a top10-et a két gyári Honda, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro zárta. A mezőnybe két év után visszatérő és meglepően jó teljesítményt nyújtó Volvo az első világbajnoki hétvégéjét teljesítő Thed Björkkel a volánnál öthelyes rajtbüntetésük miatt mindössze a 17. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását, ám a szabályok értelmében ők amúgy sem szerezhetnek pontot a versenyeken.
Muller még a hátsó egyenesben is vezetett, ám végül látványos csatának álcázva elengedte a pontverseny második helyéért csatázó csapattársát
 
A mezőny a biztonsági autó mögött vágott neki a távnak, miközben Muller élő bejelentkezéséből kiderült, hogy a pilóták változatos gumitaktikával rajtoltak el: neki például nem mindegyik abroncsa volt esős. A második kör végén aztán kijött a bokszba a safety car, s megkezdődhetett az igazi verseny: Oriola néhány kanyar elteltével előbb Chiltont, majd Mullert is maga mögé utasította, így a spanyol az élre állt. Eközben Valente forgott ki a kavicságyba, és a SEAT-pilóta ott is ragadt, Björk pedig műszaki hiba miatt szintén kiállt a versenyből a Volvóval.
 
Az eső miatti kavarodást Rydell is fantasztikusan használta ki: a svéd mindkét Bamboo-t megelőzve feljött negyediknek, míg Michelisz Norbi egy helyet visszacsúszott, mivel Huff elment mellette. Minden bizonnyal a gumistratégiák is befolyásolták az események alakulását, mert a Zengő Motorsport magyarját Tarquini is lehagyta, miközben Huff már MacDowallt is lenyomta – igaz, a chevy-s hamar visszaelőzte a tavalyi világbajnokot, akit így már a 2009-es vb-első kezdett el szorongatni. Oriola eközben pedig senkitől sem zavartatva lógott el Mulleréktől az élen, azaz az ifjú versenyző is jól taktikázott az abroncsokkal.
 
A féltávhoz érkezve aztán az RML-ek hirtelen visszazárkóztak Oriolára, s előbb Muller, majd Chilton is lenyomta a spanyolt. A tendencia hátrébb is fordulni látszott: Rydell lassult vissza, aki mögött óriási tumultus alakult ki Nash, MacDowall, Tarquini, Huff és Michelisz révén. A svédet a hátsó egyenesben és az azt követő kanyarban hárman is lehagyták, miközben Michelisz és Huff is hatalmasat csatázott mögöttük: végül a brit maradt előrébb, s a Münnich Motorsport versenyzője nem sokkal később csatlakozott a Rydellt előzők táborához, akárcsak pár kanyar elteltével a magyar pilóta.
Nash lett a harmadik a változatos versenyen, aki az utolsó körben gyűrte le a korábban vezető helyen is autózó Oriolát
 
A 11. körre (a futam végül 12 körös lett, miután a két, biztonsági autós kört hozzáadták a távhoz) Muller és Chilton iszonyatosan meglógott a többiektől, miközben Oriolát utolérte Nash, néhány hellyel hátrébb pedig a Tarquini–Huff, a Michelisz–Thompson és a Monteiro–Boardman csata szolgáltatta az izgalmakat. Végül aztán az első helyért is csata alakult ki, s végül a célegyenesben dőlt el, hogy nem Muller, hanem Chilton nyerte meg a versenyt: a francia világbajnok vélhetően csak a show miatt játszotta el, hogy vív a csapattársával, akit valószínűleg elengedett, miután a brit szeretné elérni az összetett második helyét a szezon végén.
 
A kettős győzelmet arató RML-ek mögött is akadt még kavarodás az utolsó körben: a dobogó alsó fokára végül Nash állhatott fel, míg Oriolát a másik Bamboo is legyűrte MacDowall személyében. Huff lett a hatodik, aki sikeresen vívta meg a maga csatáját Tarquinivel szemben, s sajnos Thompson és Boardman is győztesen került ki a Michelisz Norberttel vívott küzdelmükből, így a magyar végül az egy pontot érő tizedik helyen látta meg a kockás zászlót az első kínai futamon.
 
Egy rövid szünetet követően rögtön következik a második futam Sanghajban, amelynek a negyedik rajtkockából vághat neki a Zengő Motorsport pilótája.
 
Az 1. futam végeredménye:
1. Tom CHILTON GBR Chevrolet Cruze  
2. Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 0.010
3. James NASH GBR Chevrolet Cruze 14.737
4. Alex MACDOWALL GBR Chevrolet Cruze 15.455
5. Pepe ORIOLA ESP Chevrolet Cruze 16.441
6. Robert HUFF GBR SEAT Leon WTCC 16.585
7. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC 16.799
8. James THOMPSON GBR Lada Granta 16.825
9. Tom BOARDMAN GBR SEAT Leon WTCC 16.931
10. MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC 17.683
11. Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC 18.017
12. Tom CORONEL NLD BMW 320 TC 18.079
13. Franz ENGSTLER DEU BMW 320 TC 22.899
14. Rickard RYDELL SWE Chevrolet Cruze 27.546
15. Marc BASSENG DEU SEAT Leon WTCC 29.496
16. Mehdi BENNANI MAR BMW 320 TC 42.004
17. Mikhail KOZLOVSKIY RUS Lada Granta 45.122
18. Rene MUNNICH DEU SEAT Leon WTCC 47.010
19. Fredy BARTH CHE BMW 320 TC 48.590
20. Darryl O'YOUNG HKG BMW 320 TC 1:02.102
21. Yukinori TANIGUCHI JPN SEAT Leon WTCC 1:03.596
22. Filipe de SOUZA MAC Chevrolet Cruze LT 1:03.800
23. Henry HO MAC BMW 320si 1:13.464
24. Jeronimo BADARACO MAC Chevrolet Cruze LT 1:29.654
25. Ka Lok MAK MAC BMW 320si 2:03.392
26. Kin Veng NG MAC Chevrolet Cruze LT 1 kör
27. Charles NG HKG BMW 320 TC 1 kör
28. Stefano D'ASTE ITA BMW 320 TC 1 kör
29. Fernando MONJE ESP SEAT Leon WTCC 1 kör
Helyezetlen:      
  Hugo VALENTE FRA SEAT Leon WTCC  
  Thed BJORK SWE Volvo C30  

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: