Jegyek

Sepang, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Sepang, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.10.25. 12:06
A királykategória három edzést is teljesített a mai napon. A harmadik és negyedik szabadedzés után következett az időmérő. Sajnos két motorossal kevesebbet láthattunk a negyedik szabadedzésen és a helyosztón: Andrea Iannone és Pol Espargaro sem tudott motorra ülni sérüléseik miatt. A kvalifikáción a Repsol Honda párosa bizonyult a legjobbnak.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

A szombati nap is véget ért a MotoGP számára Sepangban. Nagy hőséggel kellett megbirkóznia a mezőnynek, de a tegnapi nappal ellentétben legalább az égi áldás elmaradt, így egész nap száraz körülmények között róhatták a köröket. A szabadedzések után eldőlt a rajthelyes sorsa is. Marc Marquez pályacsúcsot futva megszerezte élete 50. pole pozícióját, mellőle Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo indulhatnak majd. A második sort Stefan Bradl, Andrea Dovizioso és Valentino Rossi foglalják majd el a holnapi rajtnál. Sajnos két versenyző nem tudott pályára gurulni a kvalifikáción. Andrea Iannone karja tegnap sérült meg, így ma csak egy kört tudott teljesíteni a harmadik szabadedzésen, utána nem vállalta a kockázatot, valamint a holnapi versenyt is biztosan kihagyja. Pol Espargaro pedig műszaki hibás motorja áldozata lett, az esés következtében eltölt a bal lába, így ő sem volt ott a negyedik szabadedzésen és az időmérőn. Mindkettejüknek mihamarabbi teljes gyógyulást kívánunk! Most pedig lássuk, hogyan látták a motorosok a mai forró napot!
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. rajthely, 1’59.791
„Nagyon örülök, hogy megszereztem a pole-t, mert nagyon nagy volt a hőség a pályán, és nehéz volt egy ilyen jó kört összehozni. Az idő nagyon jó volt, jobb, mint amire számítottam, szóval elégedett vagyok azzal, ahogyan mentek ma a dolgok. Reméljük holnap száraz lesz a verseny, de Dani nagyon jó eséllyel megy a győzelemért, nagyszerű a tempója, reméljük készen állunk a csatára ellene az első körben! Annak is örülök, hogy megdöntöttem a rekordot. Talán jelentéktelenek a pole pozíciók, mert nem adnak érte pontokat, de csak úgy érheted el, ha te vagy a leggyorsabb egyetlen körön. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy te leszel a leggyorsabb a versenyen, szóval a legfontosabb, hogy mi történik majd holnap.”

Dani Pedrosa, 2. rajthely, 1’59.973
„Jó kvalifikáció volt. Remek idők, amiket mentünk elképesztőek voltak, mert ebben a melegben általában nem ilyen gyorsak a motorok, a gumik pedig hajlamosak kevesebb tapadást biztosítani. Megpróbálunk jó versenyt teljesíteni, mert az utolsó kettő nem lett túl jó számunkra. Nagyon vágyunk egy jó eredményre, és szükségünk van is rá, ha másodikak akarunk lenni a bajnokságban, de a legfontosabb, hogy kíméletlenül, 100%-on kell nyomnunk holnap, ha esik, ha süt a nap.” 

Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 3. rajthely, 2’00.203
„Nagyon elégedett vagyok a harmadik rajthellyel, mert tudtam, hogy a gyári csapat mellett a többi Honda-pilóta, így Bradl vagy Bautista is gyors lehet. Végül sikerült az első sorba kvalifikálnom magam. Megpróbáltam megszerezni a pole pozíciót, de a Hondákhoz képest szükségünk lenne még egy kis erőre a kanyarokból való kigyorsításkor. Úgy vélem, a versenytempó tekintetében viszont közeledünk. Ez talán az egyik legrosszabb pálya a Yamaha számára, de elégedett vagyok az eddig elvégzett munkánkkal. A motor minden szektorban nagyon jó: féktávokon, kanyarokban és kigyorsításokon is. Holnap képtelenség lesz hasonló köröket motorozni, különösen akkor, amikor a gumik elkezdenek kopni. Ha 2:01-eket tudsz majd futni, az azt jelenti, hogy versenyben lehetsz a futamgyőzelemért. Jobban örülnék egy száraz futamnak, de szerintem arra is fel vagyunk készülve, ha esne.”

Valentino Rossi, 6. rajthely, 2’00.740
„Ki kellett próbálnunk a kemény első gumit, és nem is volt annyira rossz, de sajnos volt egy kis chattering, én pedig elestem. Holnapig döntést kell hoznunk, mert a közepes abronccsal közelebb tudunk kerülni a határhoz, és simábban kell motoroznunk. A második rajtsor nem annyira vészes, figyelembe véve azt, hogy tegnap és ma is szenvedtünk a beállításokkal. Ma kicsit többet javultunk péntekhez képest, de holnapig még egy lépést kell tennünk előre. A két Honda nagyon erős, és Jorge is kicsit gyorsabb, mint én. Ha velük akarok maradni, javítanom kell a beállításokon és a tempómon. Az időjárást itt képtelenség megérteni. Nem olyan, mint Phillip Islanden, ahol délután csökken a hőmérséklet. Most délután négy óra van, és még mindig 38 fokos a levegő, de minden az esőtől függ. Reméljük, hogy száraz versenyünk lesz, és kicsivel hűvösebb, mint ma, és akkor próbálkozhatunk.”
 
LCR Honda

Stefan Bradl, 4. rajthely, 2’00.472
„Elégedettek lehetünk ezzel a jól sikerült időmérővel. Megvolt az a lehetőségünk, hogy egy eltérő stratégiával Marquezt kövessük az utolsó próbálkozásunkkor, s ez végül egy erős eredményt hozott számunkra. Nagyon örülök a negyedik rajthelynek, különösen a legutóbbi kvalifikációk óta, amikor nem sikerült előrébb jutnunk a harmadik sornál. Ha holnap jó rajtot fogunk, meglesz bennünk a potenciál, hogy kövessük az élmezőny tagjait. Meglátjuk, milyen lesz az időjárás. Ma elképesztően meleg volt, a 60 fokos aszfalton majdnem megsültek a gumik, és ez mindenki számára kihívást jelentett fizikailag. Nyilvánvalóan szoros és kemény verseny lesz a holnapi, de jó formában vagyunk itt Sepangban.”
 
Ducati Team

Andrea Dovizioso, 5. rajthely, 2’00.703
„Elégedett vagyok a délutáni munkánkkal: közelebb kerültünk az elejéhez, és a versenytempónk is konstansabb. Az időmérőn nem tudtam tökéletes kört teljesíteni, mivel a motor eleje megbicsaklott a 6-os kanyarban. Kár érte, mert az új gumiból csak az első körben lehet kihozni a maximumot, ennek ellenére sikerült néhány századot javítanom második nekifutásra, s ez azt mutatja, hogy a probléma nélkül jobb időt érhettem volna el elsőre. A második sor rendben van, holnap pedig megpróbálok jó rajtot venni. Nehéz verseny lesz, de magabiztosabb vagyok, mint tegnap."

Cal Crutchlow, 8. rajthely, 2’01.119
„Mindenekelőtt nagyon csalódott vagyok a mai időmérő miatt, mindkét alkalommal chatteringgel küszködtünk. Úgy hisszük, a keményebb első gumi volt az oka ennek, s szerintem a problémánk nélkül könnyedén a második sorba kerülhettünk volna. Kár ezért, mert elég kényelmesen és magabiztosan éreztem magam, de két kanyar alatt több mint fél másodpercet buktam ahhoz képest, amit délelőtt mentem. A srácok jól dolgoztak, mint mindig. Most megpróbálunk még javítani a motoron holnapra, és remélhetőleg erős versenyt teljesíthetünk itt Malajziában.”

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 7. rajthely, 2’00.801
„Sepang sokat követel a versenyzőtől és a motortól egyaránt. Van két hosszú egyenes, amikben veszítünk valamennyit, de mindenesetre versenyképesek tudunk lenni. Mindent egybevetve jó volt a kvalifikáció. Hetedikként végeztünk, és holnap a legjobbunkat nyújtjuk majd, hogy bajnoki pontokat szerezzünk, és megvédjük az összetettbeli hatodik helyet.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 9. rajthely, 2’01.263
„Összességében elégedett vagyok a ma elvégzett munkával, a lehető legtöbbet kihoztuk a motorból. Sikeresen felülkerekedtünk pár tegnapi problémán, most pedig az adatokat fogjuk elemezni, hogy megnézzük, hol javulhatunk még. Úgy tűnik a harmadik szektor kifejezetten fontos, muszáj lesz erre erősen fókuszálnom ahhoz, hogy jó teljesítményt nyújtsak. Magabiztosnak érzem magam, de realistának kell maradnunk a célkitűzéseket illetően a bajnoki harc fényében. Létfontosságú lesz holnap egy jó rajt, aztán pedig konzisztensnek kell lennem mind a 20 körön keresztül, mivel a verseny hosszú lesz és a magas páratartalom további kihívást jelent majd. Mindenesetre felkészültnek érzem magam és már nagyon várom a holnapot, a célom értékes bajnoki pontok szerzése.”

Pol Espargaro, 12. rajthely
„Nehéz nap volt a mai, a bukás után még mindig érzek némi fájdalmat, de muszáj továbblépnünk, remélem, hogy tudok indulni a holnapi versenyen. Láttam, hogy Dovizioso és Reddig mutogat, hogy valami nincs rendben a motor hátuljával, de nem láttam semmi hibát a motoron mivel annyira kicsi volt az olajfolyás. Így normál tempóban motoroztam tovább, érzésre a motorral nem volt semmi baj, nem éreztem, hogy elment volna a motorerő az egyenesben, de amikor fékezni kezdtem azonnal elestem, mivel az olaj a hátsó kerékre jutott. Szerencsére alakulhattak volna rosszabbul is a dolgok, de így eltört a lábam és a jobb középső ujjam is eléggé fáj. A főmérnököm elmagyarázta mi történt, és továbbra is eléggé hihetetlennek találom. Összességében nagyon fura nap volt. Már rögtön az edzés elején elestem, de ez nem volt komoly. Innen fejlődni tudtam, és jó úton haladtunk, hogy megoldjuk a problémáinkat, amiken tegnap az eső miatt nem tudtunk felülkerekedni, de aztán ismét elestem. Ha tudok versenyezni, akkor a warm upon még tudunk javítani a beállításokon, de a legnehezebb a sebességváltás lesz. El kell felejtenünk a mai napot. Sosem motoroztam még ilyen állapotban, de meglátjuk, éjszaka mennyit javulok, és holnap eldöntjük, mi legyen a versennyel.”

GO&FUN Gresini Honda

Alvaro Bautista, 10. rajthely, 2’02.294
„Tizedik vagyok a rajtrácson, de két versenyző nem vett részt a Q2-ben, mert nem voltak jó állapotban a motorozáshoz, szóval ugyanaz a helyzetünk, mint az utóbbi néhány versenyen, különösen a motorral kapcsolatos érzésemet illetően, ami nem változott itt. Sokat küzdünk a hátsó tapadással, olyan, mintha a hátsó gumi nem működne megfelelően. Ismét nehéz hétvégével nézünk szembe, mindig ugyanazok a problémáink, az időjárástól függetlenül. Mindig sok dolgot próbálunk ki, de soha nem találjuk meg a megoldást. Tegnap teljesen nedves körülmények között nem volt olyan rossz az érzésem, szóval ha holnap esik, az jó lehet számunkra, de vegyes körülmények között ismét bajban leszünk.”

Scott Redding, 17. rajthely, 2’02.874
„Nem volt jó a kvalifikáció. Jó negyedik szabadedzést teljesítettem, jó köridőkkel, szóval az ellenfeleim megpróbáltak engem követni, és lehetetlen volt szélárnyékot fogni. Aoyama a szélárnyék miatt úgy 8 tizeddel ment gyorsabban, mint én, szóval nem akartam a többi versenyzővel a hátam mögött elől menni. Ezért nehéz volt jó köröket menni, valójában csak egyet mentem. Ismétlem, kicsit csalódott vagyok a kvalifikáció miatt, de a negyedik szabadedzés jól ment, és most azt kell eldöntenünk, melyik gumit használjuk holnap. Jobb köridőket mentünk a puhával, de a pálya nagyon csúszós, és mindig változik, ahogy csökken, vagy emelkedik a hőmérséklet. A kemény gumi jó alternatíva lehet több körre, de a puhább is jó lehet, hogy elmenjek és megpróbáljak konzisztens köröket menni. Mindenesetre, ebben a pillanatban nehéz választani, holnap meglátjuk.” 

Pramac Ducati

Yonny Hernandez, 13. rajthely, 2’02.184
„Habár ma különösen gyors voltam, de nem tudtam egyenesen bejutni a Q2-be. A Q1-ben gyors voltam. Kár, hogy az utolsó körömben rontottam és vesztettem jó pár tizedet. Holnap megpróbálom a legjobbamat nyújtani, hogy visszajussak a legjobb tízbe.”

Andrea Iannone, nem indul a versenyen
„Reggel megpróbáltam visszatérni a pályára, hogy lássam, milyen állapotban van a kezem, de nagyon fájt, így úgy döntöttem, hogy nem kockáztatok. Nagyon sajnálom, hogy ki kell hagynom a versenyt, mivel jól szerettem volna zárni a szezont. Néha megesnek ilyenek, most készülünk Valenciára, az utolsó versenyre.”
 
Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: