Jegyek

Silverstone, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Silverstone, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.08.30. 18:30
Marc Marquez újabb rajtelsőségével ért véget a királykategória időmérő edzése Silverstone-ban, míg mögötte a ducatis Andrea Dovizioso és a yamahás Jorge Lorenzo végzett másodikként és harmadikként. Alábbi cikkünkben a pilóták szombati nyilatkozatait gyűjtöttük össze egy csokorba.
 
Már a szabadedzések alapján egyértelmű volt, hogy Marc Marquezt legfeljebb egy műszaki vagy vezetői hiba foszthatja meg a pole-tól a Brit Nagydíjtól, ám mivel egyik sem sújtotta a spanyolt, begyűjtötte idei tizedik rajtelsőségét. A Ducati fejlődését Andrea Dovizioso második helye mutatja, míg a gyári Yamahák szintén javultak péntekhez képest, hiszen Jorge Lorenzo a harmadik, Valentino Rossi pedig a hatodik rajthelyet szerezte meg, a legjobb Open kategóriás versenyző pedig ismét Aleix Espargaro lett a maga negyedik helyével. Lássuk, hogyan vélekednek a szombati napról maguk a főszereplők!

Repsol Honda
 

Marc Marquez, 1. hely, 2’00.829
„Nehéz időmérő edzés volt, mert nehéz volt felmelegíteni az első gumit. Azonban örülök a pole pozíciónak, jobban mint bármi másnak, amiatt, hogy milyen kényelmesen érzem magam ezen a hétvégén. Könnyen veszek fel gyors tempót, és ez fontos ezen a pályán, ami hepehupás és hosszú. Reméljük napos időnk lesz holnap, vagy legalább nem fog esni, és megpróbálunk majd az első körtől kezdve a győzelemért harcolni.”

Dani Pedrosa, 5. hely, 2’01.464
„A mai egy pozitív nap volt, és tettünk egy lépést előre a tegnapi beállításhoz képest. A gumik is jobban teljesítettek ma, mint az előző etapokon. Azonban, szerintem tovább kell finomítani a beállításon, hogy a gumik még jobban teljesítsenek. Az időmérő nem ment teljesen simán, de képesek voltunk egy jó kört összerakni. Fontos lesz a jó rajt holnap, és jó tempót találni a versenyen.”
 
Ducati Team
 

Andrea Dovizioso, 2. hely, 2’01.140
„Nagyszerű újra az első sorban lenni! Az elmúlt néhány versenyen nagyon jól mentünk a kvalifikáción, és tudtam, hogy itt Silverstone-ban is jó kört mehetek. De mindenekelőtt örülök a versenytempómnak, mindig a közepes gumit használtuk, amit talán mindenki használni fog holnap. Úgy vélem, meglesz a lehetőség, hogy jó versenyünk legyen és közelebb legyünk az elsőkhöz, ami mindig a cél. A hétvégén eddig nagyon pozitív volt, meglátjuk, mit tartogat számunkra ez a furcsa időjárás holnap, de nagyon jól dolgoztunk, és elégedett vagyok.”

Cal Crutchlow, 15. hely, 2’03.407
„A mai nagyon csalódáskeltő nap volt, és ilyen hátul lenni a rajtrácson nem egy jó eredmény. Nem volt a legjobb érzésem a hátsó gumival az időmérőn, de egyébként is egész hétvégén küzdöttem itt Silverstone-ban. Meg kell próbálnunk javulni a holnapi bemelegítésen, mert a motorom még mindig nagyon vibrál és nincs túl jó hátsó tapadásom. Remélhetőleg találunk majd megoldást a holnapi versenyre.” 

Movistar Yamaha MotoGP
 

Jorge Lorenzo, 3. hely, 2’01.175
„Nagyon elégedett vagyok, s egyúttal büszke a köridőmre. A határon nyomtam, s az utolsó körben hat tizedmásodpercet javítottam az előző próbálkozásomhoz képest. Az első abroncs esetén sokkal jobb a lágy gumi a motorunkhoz. Azt szeretném használni holnap is, de a verseny hosszú lesz, szóval a warm up során még egy kicsit javítanunk kell a gépen, hogy kényelmesebben érezzük magunkat a keményebb gumin is. Idén az erőforrás és a kuplung egy kicsit más: nem érzem ugyanolyan jól magam velük, így nehéz a tavalyihoz hasonló rajtokat produkálnom. A harmadik rajthely nem a legjobb pozíció, mivel túlságosan is a belső íven vagy az egyes kanyar szempontjából, de még mindig jobb az első sorban lenni, mint a másodikban. Ez egy jó rajtpozíció. Megpróbáljuk fejleszteni még a motort holnap, hogy az élmezőnnyel maradhassunk a futam során.”

Valentino Rossi, 6. hely, 2’01.550
„Sokkal kevésbé aggódom és elégedettebb vagyok a mai nappal, mivel mindkét edzésen versenyképesebbnek bizonyultunk, s a legjobb pozíciókért harcolhatunk. Sikerült fejlődést elérnünk a motorral tegnaphoz képest. Sajnos nem vagyok teljes mértékben elégedett a kvalifikációmmal, mivel jobban is teljesíthettem volna. Lett volna bennem potenciál, hogy jobban az élen maradjak, de a második sorból való indulás sem katasztrófa, jó a versenyre nézve. Még meg kell oldanunk néhány problémát, amely a féktávokon és a kanyarok bejáratánál jelentkezett, s akkor javulhatunk holnapra. Tegnap nem jól egyensúlyoztuk ki a gépet, s komoly gondjaim voltak az első gumival, így a kanyarbejáratokon az összes huplival szenvedtem. A pálya televan velük, de ma a csapat sokat javított a beállításokon és a balanszon, s így a köridőn is jelentős mértékben tudtunk javítani.”

NGM Forward Racing
 
Aleix Espargaro, 4. hely, 2’01.448
„Elégedett vagyok az idővel amit futottam. Silverstone egy trükkös pálya, és a hideg miatt még nehezebb volt megtalálni az ideális beállításokat. Az edzéseken szenvedtünk a motor elejével, de a kvalifikáción sikerült egy igazán jó kört összeraknom, ami extra önbizalmat adott a holnapi futamra. Közel vagyunk az előzetes dobogóhoz. A gumiválasztást illetően (ami mindig kritikus itt) úgy vélem hogy a lágyabb keveréket fogom használni, noha általában a keményebbet preferálom. Hideg van, és egy biztonságosabb megoldást preferálok.”
 
Monster Yamaha Tech3
 
Bradley Smith, 7. hely, 2’01.593
„Lehetnék kissé csalódott amiatt, hogy az utolsó pillanatban lecsúsztam a hatodik helyről Valentino révén, de így is elégedett vagyok a hetedik hellyel, áldás lehet ez a holnapi futamra. A hetedik helyről, a harmadik sor éléről kezdve külső íven érkezhetek az első kanyarba. Ott könnyen megelőzhetnek belülről, de így is majdnem jobb a külső íven lenni, ahonnan már belső íven érkezek a második kanyarba. A cél közel maradni az élmezőnyhöz. Persze jobb lett volna hatodikként vagy még előrébb végezni, a gyári motorok előtt, de így is sok pozitívum volt a mai napban, és már alig várom, hogy a holnapi 20 körös futamon csinálhassam a show-t a hazai közönség előtt. Valamint szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, akik rengeteget tesznek érte, és sokat segítettek a rám nehezedő nyomás enyhítésében.”
Pol Espargaro, 8. hely, 2’01.747
„Sajnos valamivel hátrébb tartunk annál mint amit reméltünk, de ez a pálya igazán bonyolult és hosszú, ha minden kanyarban csak egy kis időt hagysz ott, az a kör végére jócskán összeadódik. A mai nap amúgy sem a legjobbjaink egyike, reggel sokat szenvedtünk, különösen a negyedik szektorban, ahol sokat vesztettem a gyors kanyarokban. Továbbra is próbálunk javulni, főleg ezen a téren, és a holnapi warm up fontos lesz ahhoz, hogy a versenyen már jobb esélyekkel induljunk. Ha minden szektor olyan lenne, mint az első kettő, ahol igazán gyors voltam egész hétvégén, akkor a dobogóért harcolhatnánk holnap. Mivel nem ez a helyzet, nem tudom mit várjak a holnaptól, mivel jónéhány verseny eléggé különbözött attól amit vártam. Tudom, hogy jól kell rajtolnom és mint minden versenyen ezúttal is fontos hogy próbáljam követni az élen haladókat. Így láthatom hogy mit csinálnak másképp a harmadik és negyedik kanyarban, így gyűjthetek némi önbizalmat. Mindenesetre élvezem a versenyzést, nagyon szeretek Silverstone-ban motorozni, így reménykedek egy jó eredményben.”
 
LCR Honda
 

Stefan Bradl, 9. hely, 2’01.973
„Tegnap nagyon jó pozícióban fejeztük be a napot, de sajnos ma megváltozott a helyzet, és visszaestünk a 9. helyre. Szóval ez határozottan csalódáskeltő nap. Reggel volt egy igen nagysebességű esésünk a széllökés miatt, ami miatt elvesztettem az elejét. A motor nagyon összetört és a másikat kellett használnunk a negyedik szabadedzésen keményebb első gumival, mert a puhábbat a kvalifikációra tartogattuk. Talán a kemény gumi nem volt jó választás, mert újra estünk féktávon, szóval a Q2-n kis önbizalmat kellett szereznünk, és a kilencedik hely volt a legtöbb, amit tehettem. Nagyon frusztrált vagyon, és sajnálom a szerelőimet, mert sok mindent kell megjavítaniuk mindkét motoron holnapra. Mindenesetre pozitívan kell gondolkoznunk megpróbálva annyi pontot szerezni, amennyit csak lehet.”
 
Pramac Ducati
 

Andrea Iannone, 10. hely, 2’02.064
„Még ha el is estem, örülök a munkának, amit ma végeztünk. „Piros sisakkal” érkeztem a harmadik szektorba, és megvolt az esélyem, hogy az első sorban zárjam a Q2-t, de sajnos elestem. Ma reggel sokat küzdöttem a motorral, nagyon nehéz volt bemenni a kanyarokba, a kvalifikációra találtunk egy jó beállítást, ami jobban passzolt a vezetési stílusomhoz. A holnapi versennyel kapcsolatban nagyon pozitívak vagyunk, és szerintem jó eredményt érhetünk el, fontos lesz jól rajtolni.”

Yonny Hernandez, 13. hely, 2’03.046
„Azt reméltem, kicsit jobb lehetek az időmérőn, de az utolsó körben elvettem a gázt, amikor megláttam a sárga-piros zászlót. Holnap reggel kipróbálok még pár dolgot, hogy gyorsabb legyek. Magabiztos vagyok, mert szeretem a pályát és még egy kicsit javítottunk a motoron tegnaphoz képest.”

GO&FUN Gresini Honda
 

Scott Redding, 11. hely, 2’02.116
„Nagy volt rajtam a nyomás, hogy bekerüljek a Q2-be, mert csak egy puha gumim volt, szóval úgy döntöttem, a többiekkel együtt megyek ki, és ez tökéletesen működött, mert a Q2-ben fél másodperccel gyorsabb voltam, mint a Q1-ben, ami nagy lépés! Nagyon jó kör volt, bár nem tökéletes: egy kis szélárnyékot is használtam a többiek mögött, ami segített egy kicsit. A fellegekben járok, fantasztikus a Q2-ben és a csapattársam előtt lenni itt a hazai nagydíjamon. Azonban nehéz lesz holnap, menni egy-két jó kört puha gumival egy dolog, de folyamatosan ilyen gyorsnak lenni a keménnyel nehéz számomra. Mindenesetre úgy vélem, kicsit közelebb lehetünk a Factory motorokhoz, mint általában, még akkor is, ha erre nem számítottam ezen a pályán, szóval holnap megpróbálok sokat harcolni az verseny első szakaszában azért, hogy megpróbáljak velük maradni. A hazai közönségem nagyon motivál, és a legjobbamat nyújtom majd holnap.”

Alvaro Bautista, 12. hely, 2’03.618
„Mindig ugyanazok a problémáink: a hátsó tapadás hiányával küzdök, és ahogy javulnak a pályán a körülmények, a többiek körideje sokat javul, és nem vagyunk képesek mi is erre, ahogyan ez az elmúlt néhány versenyen is történt. A negyedik szabadedzés alatt megpróbáltunk valamit, hogy javítsunk a hátsó tapadáson, és találtunk valami jót, de ugyanakkor veszítettünk a kanyarbemeneten. A Q1-ben olyan kört futottam, ami lehetővé tette, hogy bejussak a Q2-be, aztán úgy döntöttünk, feltesszük a kemény gumit előre, de nem működött jól kis hőmérsékleten, ezért nem tudtam javítani a köridőn a Q2-ben. Ami a versenyt illeti, következetes lehetek, de nem olyan gyors, mint szeretnék, szóval holnap megpróbálunk jól rajtolni és tartani a ritmusunkat, hogy megpróbáljunk a lehető legjobb helyen végezni.”
 
Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: