Jegyek

Silverstone, Superpole: Laverty nyerte a rendhagyó...

Superbike
Silverstone, Superpole: Laverty nyerte a rendhagyó kvalifikációt
2013.08.03. 17:28
A Superpole három hajrájáig a megszokott rendben zajlottak az események, azonban onnantól az időjárásra és Fortunára osztották a főszerepet. A csepergő eső pár versenyzővel alaposan kibabrált, Eugene Laverty, Carlos Checa és Jonathan Rea azonban kiválóan élt a kínálkozó lehetőséggel.
 
Silverstone-ban az 5902 méter hosszú pálya miatt egészen különleges helyzet áll elő, amivel leginkább a lassabb versenyzőknek kell megküzdenie. A Superpole rövid etapjaiban ugyanis sokkal kevesebb kört lehet teljesíteni, mint általában, így a próbálkozások száma limitált, kevés körből kell nagyot alakítani. Ha ez nem lenne elég, Marco Melandri csak egy mért időt tudott letenni az első asztalra, ugyanis műszaki okok miatt megállt alatta a BMW. Így ő azonnal kiesett, és számára el is dőlt, hogy a tizenötödik helyről rajtolhat a holnapi futamokon.
Amíg Marco Melandri kálváriájával voltunk elfoglalva, addig a Kawasakik erődemonstrációt tartottak. Loris Baz állt az élre, majd Tom Sykes a hétvége legjobb idejétől csak három ezreddel lassabb körrel előzte meg a csapattársát. Mögöttük egyelőre Carlos Checa  nevét láthattuk a harmadik helyen, annak ellenére is, hogy köztudott, a Ducati számára ez a szokottnál is nehezebb ring. A Superpole első etapjában már a negyedikként értékelt Leon Camier sem gurult pályára, hiszen a pozíciójából adódóan neki sem volt miért aggódnia. Chaz Daviesnek azonban annál inkább volt miért a pályára gurulnia, hiszen a kiesőzónához közel, csak a tizenkettedik helyen tanyázott. Aztán az elsőre egészen az első pozícióig ugrott előre, így bizonyítva a BMW versenyképességét. Hogy ne csak a BMW-n ütközhessünk meg, Jules Cluzel, a Suzuki versenyzője vette át a vezetést, igazi parádé volt ez a gyengébb márkáktól. A Superpole 2-re már Ayrton Badovini, Michel Fabrizio és Marco Melandri nélkül gurult ki a mezőny.
Az időjárás egyébként kegyet gyakorolt a versenyzők felett, száraz napos időben zajlott a kvalifikáció, egyedül a szél zavarhatott be, ami csak hogy senkinek se legyen könnyű dolga, meglehetősen erősen, több mint 20km/h-val fújt. Az iránya dél-délnyugati volt, ez pedig azt jelentette, hogy az egyik egyenesben sem segítette őket, sőt a National Straight-ben kifejezetten szembefújt, így az olykor sokat számító nüanszot az is jelenhette, hogy kinek milyen ütemben jön ki egy-egy ilyen egyenes.

A Superpole kettő első felében a Kawasakik és az Apriliák igencsak erős időkkel kezdtek, már 2’04 eleje számított etalonnak, ezzel a tempóval pedig egyelőre nem tudta tartani a lépést a többi márka. Ismét kezdett magának a papírforma érvényt szerezni. A Superpole 2 utolsó másodperceiben Davide Giugliano bukott, látszólag ártalmatlan volt az eset, azonban szegényt elég keményen megütötte a motorja, így a kilencedik pozícióban álló versenyzőt sajnos hordágyon kellett levinni, a lába sérült meg. A kvali második szakaszában a hazai pályán versenyző Leon Haslam, Max Neukirchner és Jules Cluzel búcsúzott.
A mindent eldöntő harmadik felvonásban Tom Sykes, Leon Camier, Sylvain Guintoli, Eugene Laverty, Davide Giugliano, Jonathan Rea, Loris Baz, Carlos Checa és Chaz Davies szerepelt. Az első percekben Loris Baz uralkodott, aki egyedüliként 2’04-en belül állt az élen. A csapattársa, Tom Sykes előzte meg elsőként, majd őt Eugene Laverty követte az élen. Ám ekkor még sehol nem volt a végjáték. Igazi tűzijáték vette kezdetét, és a Skyes, Baz, Camier, Laverty Guintoli, Checa, Rea, Davies sorrend alakult ki. Azonban közben az izgalmak fokozása érdekében elkezdett esni az eső. Azonnal leintették a Superpole-t, Tom Sykes is éppencsak át tudott érni a célvonalon az űridejével, ám ekkor még percek voltak hátra. A protokollt követve a piros zászló után mindenki visszatért a garázsokba, az addig elért eredményeket törölve új Superpole-t hirdettek ki. Az esős Superpole időtartama 20 perc volt, és bár a nedves aszfaltot jelző táblát belógatták, nem esett annyi eső, hogy valóban esőgumikra legyen szükség. Ennek fényében ismét slickeken gurult ki a mezőny. Az újabb csepergésig Baz, Rea, Camier, Checa, Laverty és Davies tudott mért kört futni a száraz pályás abroncsokon, a felállás az említett sorrendben alakult ki. Tom Sykes, Sylvain Guintoli és Davide Giugliano időeredmény nélkül állt a második tíz perc kezdetén. Közülük Giugliano a bukása miatt, Sykes és Guintoli pedig egy szerencsétlenül megválasztott taktika miatt. A pitben sokak fejéről lekerült a bukósisak, ez pedig azt jelentette, hogy már a versenyzők sem hittek a további értelmes munkában. Az eső szépen lassan egyre intenzívebben kezdett szemerkélni, esélytelenné vált felvenni a versenyt Baz pole pozíciót érő 2’05.105-ös idejével. Becsületből azért a végén még futottak egy kört a talpon maradt versenyzők, és valami olyasmi történt, amire senki sem számított. A kivezető körök alatt kisütött a nap, ez az erős széllel párosulva pillanatok alatt teljesen felszárította a pályát. A drámát Eugene Laverty, Carlos Checa és Jonathan Rea kiváló teljesítménye tette teljessé, akik együttesen rontották el az addig az ideiglenes pole-jának örülő Baz kedvét, ez pedig azt jelenti, hogy Eugene Laverty a karrierében először gurulhat a Superbike kategória pole pozícióijáig a vasárnapi futamok rajtprocedúrájánál.

A Superpole végeredménye:

1.  Eugene Laverty  (Aprilia Racing Team)  Aprilia RSV4 Factory  2'04.730
2.  Carlos Checa  (Team Ducati Alstare)  Ducati 1199 Panigale R  2'04.949
3.  Jonathan Rea  (Pata Honda World Superbike)  Honda CBR1000RR  2'05.078
4.  Loris Baz  (Kawasaki Racing Team)  Kawasaki ZX-10R  2'05.105
5.  Tom Sykes  (Kawasaki Racing Team)  Kawasaki ZX-10R  2'05.949
6.  Chaz Davies  (BMW Motorrad GoldBet SBK)  BMW S1000 RR  2'06.369
7.  Leon Camier  (Fixi Crescent Suzuki)  Suzuki GSX-R1000  2'06.775
8.  Sylvain Guintoli  (Aprilia Racing Team)  Aprilia RSV4 Factory  2'04.358
9.  Davide Giugliano  (Althea Racing)  Aprilia RSV4 Factory  2'05.003
10.  Jules Cluzel  (Fixi Crescent Suzuki)  Suzuki GSX-R1000  2'05.011
11.  Max Neukirchner  (MR-Racing)  Ducati 1199 Panigale R  2'05.492
12.  Leon Haslam  (Pata Honda World Superbike)  Honda CBR1000RR  2'05.573
13.  Ayrton Badovini  (Team Ducati Alstare)  Ducati 1199 Panigale R  2'05.492
14.  Michel Fabrizio  (Red Devils Roma)  Aprilia RSV4 Factory  2'05.593
15.  Marco Melandri  (BMW Motorrad GoldBet SBK)  BMW S1000 RR  2'13.317
16.  Mark Aitchison  (Team Pedercini)  Kawasaki ZX-10R  2'07.743
17.  Federico Sandi  (Team Pedercini)  Kawasaki ZX-10R  2'08.106
18.  Vittorio Iannuzzo  (Grillini Dentalmatic SBK)  BMW S1000 RR  2'09.543
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: