Jegyek

Talma: „Méltósággal kezeljük a mostani helyzetet, és csak...

Interjú
Talma: „Méltósággal kezeljük a mostani helyzetet, és csak előre tekintünk!”
2013.05.03. 19:30
Talmácsi Gáborral a Magyar Tudományos Akadémia előtt, A Nagy Futam paddockjában volt szerencsénk beszélgetni. Talma a show-ról beszélt, és példamutató gondolatokat osztott meg velünk a jelenlegi helyzetéről. Ismét tanúbizonyságát adta annak, hogy igazi sportember, akire csak felnézni lehet, mert nem ismer lehetetlent.
 
P1race: - Hogyan érezted magadat, milyen érzés volt Budapest belvárosának aszfaltját szaggatni?
Talmácsi Gábor: - Jó volt, ugyan nem olyan izgalmas, mint egy világbajnoki futam, de mindenképpen kuriózumnak számított itt Budapest utcáin, ennyi ember előtt motorozni. Kitűnő volt a hangulat, és bár az adrenalin nem dolgozott bennem annyira, mégis szép élményekkel gazdagodtam. Magyarországra sajnos nem látogat el a világbajnokság mezőnye, ez viszont most megfelelő kárpótlás mind a közönség számára, mind pedig nekünk, versenyzőknek.
 
- Pontosan melyik motoroddal mentél?
- Ez az egyik edzőmotorom volt, egy 600 köbcentiméteres CBR. Ez ugyebár nem az, amelyikkel a világbajnokságon megyek, de azért az edzőmotorom is rendesen fel van szerelve, amire szükségem lehet. Az a legmarkánsabb különbség, hogy ebben nincs olyan elektronika.
- A csapatod is veled tartott?
- Igen, itt van a csapatfőnököm, Milos Cihak. Ő is kitűnően érezte magát, tetszett neki ez a jó kikapcsolódási lehetőség.
 
- Mi volt a baj Assenben, tudjátok már, hogy miért nem fordult úgy a motor, ahogy szeretted volna?
- Még mindig próbáljuk kideríteni, hogy mi lehetett a baj, elemezzük az adatokat. Az sem segített, hogy nem találtuk meg a megfelelő beállításokat, végig csak a sötétben tapogatóztunk. Még a warm upra és futamra is állítottunk, így pedig ennél többet nem tudtam kihozni a helyzetből, pedig a maximumot nyújtottam.
 
- Mi jelenthet megoldást a problémára?
- Most még nem tudom. A setupon kell merőben változtatnunk, és lehet, hogy a vázgeometriába is bele fogunk nyúlni, de az sincs kizárva, hogy vázat cserélünk. Ezt most még tényleg nem tudom megmondani, a monzai hétvége előtt le fogunk ülni a csapattal, és együtt kitaláljuk, hogy hogyan tovább, egy jó alapra van szükség.
- Monzát mennyire ismered, mi a terv a következő hétvégére?
- A világ számos pályáján versenyeztem már, ezen az egyen még nem! Monza az egyetlen helyszín, amit még nem ismerek, ugyan szimulátorral már elkezdtem a készülést, de persze az nem az igazi. Nagyon fontos lesz a motorerő. Épp most fogjuk kicserélni a blokkot a motorban, mert az általunk megszabott három futamra szóló élettartama lejárt, és ugyan nem az enyém a leggyorsabb motor a mezőnyben, egy kicsit ez is a segítségünkre lehet majd. Monza vonalvezetése egyszerűnek tűnhet a sok egyenes miatt, de ez nem így van. Rengeteg trükkje van a pályának, nem könnyű rajta menni, mindenképpen hátrányból indulok, mert még fel kell magamnak fedeznem a ringet.
 
- Három verseny után is sajnos 0 pont áll a neved mellett. Az ígéretes szezonkezdet után elég mély gödörbe kerültél. Meg tudsz bennünket nyugtatni, hogy túl fogsz jutni ezen a nehéz időszakon?
- Természetesen. A hozzáállásunkkal nincs gond, és a csapat is teljes vállszélességgel ott áll mögöttem. Tavaly csak fél szezont mentem, így is tizenharmadik lettem a bajnokságban. Ha visszaemlékszünk 2008-ra, akkor is a szezon első fele katasztrofálisan sikeredett, aztán végül harmadik lettem a bajnokságban. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy idén év végén a harmadik helyen fogok végezni, bár nem bánnám (nevet). Nem mondhatom, hogy elégedett lennék az eredményekkel, de szeretek motorozni, szeretem a versenyzést, és a csapatom is jó.
- Mennyire törtek meg az elmúlt két hónap eseményei?
- Nem igazán értem, hogy miért történt ez. Leginkább azért nem, mert most az előszezonban tényleg minden klappolt. Volt lehetőségem tesztelni, ott végig a legjobb hat között voltam, és a MAMI-s srácokkal is kint voltam Jerezben. Nyilvánvalóan nem jött jól, hogy három versenyből csak egyszer értem célba, akkor sem fértem be a pontszerzők közé. Az első versenyen el se tudtam indulni, a másodikon kilöktek a rajt utáni tumultusban, a harmadikon pedig a tizenhatodik lettem. Méltósággal kezeljük a mostani helyzetet, és csak előre tekintünk!
 
- A bokáddal mi a helyzet? Hogy áll a rehabilitáció?
- Most jövök még csak rá, hogy mi neki a legjobb. Rengeteget hűtöm és jegelem. Ez segít a legjobban lehúzni a gyulladást. Számos helyről kapok segítséget a rehabilitációhoz, például most legújabban a tengeri algát próbáltam ki. Mindezek mellett én is folyamatosan foglalkozok vele, napi szinten több alkalommal is.
 
- Esetleg lesz időd kilátogatni a hétvégén a Hungaroringre szurkolni a magyaroknak?
- Igen, mindenképpen. Tervbe vettük ezt is, nagyon fogok szorítani a többiek sikeréért, remélem, hogy izgalmas és még inkább eredményes hétvégét láthatunk majd.

Fotók: Juhász Melinda - amdala.hu
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: