Jegyek

Tarquini: „A JAS-nál úgy érzem magam, mintha otthon lennék”

Interjú
Tarquini: „A JAS-nál úgy érzem magam, mintha otthon lennék”
2012.11.07. 06:58
Gabriele Tarquini helyzete rendkívül különleges. A WTCC 2009-es világbajnoka jelenleg még SEAT-tal versenyez, de közben ideje javarészét már a Honda bokszában tölti, mivel jövőre ő lesz a gyári Honda csapat első számú versenyzője. Az olasz pilóta egy a P1race.hu-nak adott exkluzív interjúban elmondta, hogyan teszi mindkét félt (a SEAT-ot és a Hondát) egyszerre boldoggá.
 
Az FIA történetének valaha volt legidősebb világbajnokával, Gabriele Tarquinivel még a szezonnyitó monzai, számára hazai versenyhétvége pénteki napján beszélgettünk el hosszabban 2012-es esélyeiről. Akkor úgy fogalmazott a gyári Chevyk kapcsán: „Nehogy már még egy olyan sima évük legyen, mint tavaly!” Most elmondja, mit fundált ki ellenük azóta!

A rokonszenves olasz pilóta – a térbeli távolság ellenére – készséggel válaszolt minden kérdésünkre, és többek között azt is elárulta, milyen nyelven kommunikálnak egymással Monteiróval, hogyan búcsúzna a SEAT-tól, és mik a céljai a Hondával a 2013-as évre vonatkozóan.

P1race.hu: - Örülsz, hogy a jövő évadtól újra az olasz JAS Motorsport csapatához csatlakozhatsz, és a gyári Honda egyik autóját vezetheted?
Gabriele Tarquini: - Nagy kihívás lesz újra a világbajnoki címért harcolni a WTCC-ben a Hondával és a JAS Motorsporttal közösen. Pont erre van szükségem: egy jó gyári autóra, amivel harcba tudok szállni a WTCC topautói ellen.
 
- Korábban már éveken át vezettél a JAS Motorsport színeiben. Milyen érzés lesz visszatérni a csapatba? Milyen kapcsolatot ápolsz Alessandro Mariani csapatfőnökkel és a többi csapattaggal?
- A JAS-nál úgy érzem magam, mintha otthon lennék… A csapat tagjai 12 éve ugyanazok, és én nagyon erős kapcsolatot ápolok mindannyijukkal, különösen Marianival, akivel nagyon régre, még az F1-es időkre nyúlik vissza a közös ismeretségünk, igaz, akkor még két külön csapatnak dolgoztunk. Aztán viszont éveken át együtt dolgoztunk a német- (DTM-ITC és DTW), majd a brit túraautó-bajnokságban (BTCC) is.
Tarquini régi jó munkakapcsolatot ápol Marianival
 
- Te voltál a gyári Honda első választása pilótaként, Téged akartak mindenáron megszerezni, holott tudjuk, hogy jó néhány kiváló pilóta van az átigazolási piacon, elég csak Yvan Muller, Rob Huff vagy Alain Menu nevét említenünk. Jó érzés, hogy Rád gondoltak?
- Igen, nagyon büszke vagyok rá, hogy engem választott ki legelsőként a Honda, amikor pilótát kerestek a WTCC-s projektjükhöz. Már tavaly novemberben elkezdtünk beszélni egy lehetséges együttműködésről, úgyhogy tényleg a legelejétől a részese vagyok ennek a projektnek.         
 
- Mi a véleményed Tiagóról (Monteiro), mint pilótáról, és hogy jössz ki vele magánemberként? Jó párost fogtok alkotni a Hondánál?
- Örülök, hogy Tiago csatlakozott mellém a Hondához, a SEAT-nál nagyon jól kijöttünk egymással, és úgy gondolom, hogy együtt egy jó mixet alkotunk majd jövőre.
Monteiróval is remekül kijön
 
- A JAS csapatfőnöke és a szerelők olaszok, ahogy Te vagy, Tiago portugál, a Honda szakemberei pedig japánok. Mi lesz a kommunikáció nyelve a csapaton belül?
- A csapat közös nyelve az angol, de amikor egyedül maradok a csapattagokkal, akkor értelemszerűen olaszul beszélek velük. Tiagóval viszont franciául kommunikálok!
Közös pályabejárás Monteiróval…
 
- Az elmúlt versenyhétvégéken láthattuk, milyen különleges helyzetben vagy most. Csütörtökön együtt sétálsz körbe a pályán Tiagóval, és egész hétvégén egy csomó időt töltesz a Honda bokszában, de mindezt lukoilos dzsekiben. Nem skizofrén állapot ez egy kicsit, hogy már a Hondát is segíted a jövő évi felkészülésben, de a pályán még ellenük versenyzel? Hogy tudod megoldani, hogy mindkét fél boldog legyen?
- Jelenleg a Lukoil SEAT csapattal állok szerződésben, így minden tőlem telhetőt megteszek, hogy minél több pontot szerezzek nekik a bajnokságban, mivel az orosz szponzor miatt nagyon fontos, hogy javítsunk a tavalyi eredményünkön mind az egyéni-, mind pedig a csapatpontversenyben. A célom, hogy egyéniben a 4. helyen fejezzem be a bajnokságot, a csapatpontversenyben viszont a bajnoki címért harcolunk (a Lukoil Racing Team jelenleg 18 pont hátránnyal a 2. a Yokohama Trophy csapatértékelésében a ROAL Motorsport mögött – a szerk.). Ezzel egyidejűleg már a JAS csapatát és Tiagót is próbálom segíteni a tapasztalataimmal az autó fejlesztése, és annak érdekében, hogy együtt a maximális adatmennyiséget gyűjtsük össze a következő szezonra. Ami a versenyeket illeti, olyankor próbálok elfelejteni mindent, és Tiago ellen is úgy harcolni, mint bármelyik másik ellenfél ellen a pályán… Szerencsére az elmúlt négy futamon messzire voltam a Honda Civictől!     
A felejtés pillanatai, Tarquini a SEAT-ban…
 
- Jelenleg a 4. helyen állsz a bajnokságban a három gyári Chevy mögött, akik idén egy külön ligát képeznek. Vagyis Te vagy a legjobb a „többiek” közül. Elégedett vagy az éved eddigi alakulásával? 
- Elégedett vagyok az eddigi 2012-es eredményeimmel. Néhány versenyen nagyon közel voltam a Chevykhez, máskor viszont egyszerűen túl nagy, idegesítően nagy a különbség teljesítmény terén. A Lukoil Team fantasztikus munkát végzett az öreg SEAT Leonunk fejlesztésével, de a költségvetésünkben is van egy kis különbség a Chevykhez képest, és ez behatárolta a lehetőségeinket.
 
- Néhányan a bajnoki címért fognak harcolni Makaóban, az abszolút és a privát értékelés tekintetében is, Te viszont nyomás nélkül versenyezhetsz. Jelenthet ez előnyt a szezonzárón?
- Próbálom majd a lehető legjobb eredményt elérni Makaóban, és nem szeretnék semmi furcsa szituációba belekeveredni a futamokon. De tény, hogy normál esetben azoknak a versenyzőknek, akik még harcban vannak a világbajnoki címért, figyelniük és vigyázniuk kell azokkal, akiknek már nincs veszítenivalójuk.
Szeretne szépen búcsúzni a SEAT-tól…
 
- Egy nagyon szép időszakot töltöttél el a SEAT-nál, hiszen 2009-ben együtt lettetek világbajnokok. Szeretnél győzelemmel búcsút inteni a márkának Makaóban? Látsz erre esélyt?
- Sosem nyertem még Makaóban, úgyhogy egy álom lenne így búcsút inteni annak az autónak, amellyel az elmúlt 7 szezonban versenyeztem, 160 futamon. Meg fogom próbálni, de nagyon nehéz lesz. 
…de boldogan tekint előre a hondás jövőre!
 
- A SEAT-tal 2009-ben már nyertél egy világbajnokságot. Mi lesz a célod a Hondával hosszútávon és mi jövőre, a Honda első teljes szezonjában, amit gyári csapatként tölt a WTCC-ben? Mit gondolsz, ki lesz a legkeményebb ellenfeletek a bajnoki címért történő versenyfutásban?
- A WTCC-ben nagyon magas szinten folyik a versengés, és szerintem jövőre is a Chevy lesz az az autó, amit mindenki le akar győzni. A mi közös célunk a Hondánál az, hogy a következő szezon legelejétől kezdve versenyképesek legyünk, és nyerjünk néhány versenyt 2013-ban. Ha nagyon jók leszünk és a szerencse is mellénk szegődik, a bajnoki címért is harcban lehetünk!  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: