Jegyek

Tarquini célkeresztjében Michelisz Norbi

WTCR
Tarquini célkeresztjében Michelisz Norbi
2013.08.04. 07:37
A gyári Honda pilótája, Gabriele Tarquini a 4. helyet szerezte meg a WTCC történetének első argentin időmérő edzésén, melyet követően forgalomra panaszkodott. A rutinos olasz pilóta vasárnap a dobogót veszi célba az első futamon, vagyis kimondva, kimondatlanul az eggyel előle rajtoló Michelisz Norbert lesz a célkeresztjében, őt próbálja majd átugorni valahogy.
 
Merthogy a legjobb hondás a Termas de Rio Hondo versenypályán is a Zengő Motorsport magyar pilótája lett az időmérőn, Michelisz Norbi idén szinte már megszokott módon, ezúttal is elverte a gyári Honda két pilótáját, Tarquinit és Tiago Monteirót. Mindez kezd egyre kellemetlenebbé válni az olaszok számára, ami némiképp hivatalos sajtóanyaguk hangnemén is érződik.

Michelisz 3. helye helyett ugyanis elsősorban Tarquini 4. helyét hangsúlyozzák, és azt, hogy Tarquini annak ellenére kapott ki csupán egy tizeddel a privát Hondát terelgető magyartól, hogy utolsó gyorskörén feltartották. Tiago Monteiro pedig állítólag taktikázott, és mivel tudta, hogy korábbi motorcseréje folytán az első futam rajtrácsán 10 hellyel hátrébb fogják sorolni, így a végén már nem is akart előrébb kerülni, ráhajtott inkább a fordított rajtrácsos második futam kedvező rajtpozíciójára. Ez össze is jött neki, hiszen időmérőn elért 7. helye a második futam 4. rajtkockáját eredményezi számára.

„Egy igazán gyors körön voltam, amikor forgalomba kerültem, miután előttem néhányan lassítottak. De elégedett vagyok a 4. hellyel, és hogy egy másik Hondával osztozom a második soron” – utalt Michelisz Norbira Tarquini. „Vasárnap a rajt pillanatától kezdve támadnunk kell, és meg fogok próbálni felérni a dobogóra.”

Monteiro ezzel szemben tehát a második futamon próbál majd támadni a dobogóért. „Fontos volt számomra, hogy megfelelő mértékben megtanuljam az új pályát, és az időeredményeim azt mutatják, hogy ez egészen jól sikerült is. Ugyanakkor a végső etapban picit előre gondolkodtunk, szem előtt tartva, hogy a második futamon megfordítják a rajtrácsot, így ott a második sorból indulhatok majd, dobogós esélyekkel” – vázolta a tervet a portugál.  

Végül Daisuke Horiuchi, a Honda R& D WTCC projektvezetője is megszólalt a sajtóanyagban, és elárulta, miként reagáltak a Portóban jelentkező technikai malőrökre. „Portóban egy túl agresszív megközelítéssel éltünk a motorprogramozás kapcsán, ami két turbónkat is kivégezte. Ezért a mostani hétvégére új szoftverbeállításokkal készültünk, ami megőrzi az extra teljesítménynövekedést, de ezzel egy időben csökkenti a rizikófaktorokat. Mindhárom autónkban ezeket az új beállításokat használjuk jelenleg, és nagyon elégedettek vagyunk a szombati teljesítményünkkel” – mondta el végül a Honda motorok fejlesztésért felelő japán szakember. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: