Jegyek

Tarquini: „Hamar fel fogunk zárkózni”

WTCR
Tarquini: „Hamar fel fogunk zárkózni”
2012.08.08. 12:46
Az ötvenéves Gabriele Tarquini a túraautó-világbajnokság mezőnyének legrutinosabb tagja, de jövőre új kihívás elé néz: a gyári csapatként visszatérő Honda gépét fogja vezetni. Az első teszten túl is van a 2009-es világbajnok, aki szerint a megfeszített munkának köszönhetően hamar fel fognak zárkózni a többiekhez. Tarquini a WTCC hivatalos oldalának nyilatkozott.
 
- Mik az első benyomásaid az első, Vallelungában tartott tesztet követően a Civicről?
Gabriele Tarquini: - Az első nap sokkal inkább ismerkedés volt, mint rendes teszt. Az autó vadonatúj, meglehetősen kifinomult elektronikával, amit eddig elsősorban adatgyűjtésre használtunk, és hogy megoldjunk néhány normális gyermekbetegségét az autónak. Különböző technológiák és szoftverek keverékével birkózunk, amiknek együtt kell működniük. A második nap elkezdtünk folyamatosan körözni és az alváz beállításán dolgoztunk. A kocsi nagyon érzékeny és minden apró változtatásunkra reagál. Összességében nagyon jól éreztem magam.
 
- Kitűztél célként egy kilométer-mennyiséget, amit teljesíteni kell a fejlesztési tesztek során?
- Az első célunk az volt, hogy a motort tökéletes munkára bírjuk. Ez a legfontosabb része és egyben ezt a legnehezebb beállítani. Legalábbis az elején. Ez egy új kihívás a Honda számára. Az összes turbómotoros tapasztalatukat felhasználták a múltból, de ez egy teljesen új projekt, és az elején teljesítened kell számos funkcionális tesztet, és adatokat kell gyűjtened, hogy beazonosítsd azokat a területeket, amelyeken dolgoznod kell. A kilométerek száma fontos. Nem sokat teljesítettünk az első teszt alkalmával, de az biztos, hogy a célunk minél többet menni.
 
- Ez a program a Honda gyári csapatként való visszatérését jelenti. Érzed a nyomást?
- A Honda nagy érdeklődést mutat a program iránt. Ez az első gyári projektjük, mióta kiszálltak a Formula-1-ből. Ez azt jelenti, hogy rengeteg mérnököt vontak be és mindenkin hatalmas a teher. Különösen azokon, akik felelősek a projektért. Hatalmas mennyiségű munkát végeztek rövid időn belül, de még mindig elemezniük kell az adatokat. Rengeteg munka van még, hogy fejlesszék a különböző területeit a gépnek. Bizakodó vagyok, mert megvan a tudásuk ahhoz, hogy megcsinálják, és láttam, hogy ez az első teszt remekül motiválta őket.
 
- Nagy tapasztalatod van a WTCC-s motorok terén. Mit gondolsz a Hondáról?
- Túl korai még bármit is mondani, de nagyon bízom a kutatási és fejlesztési részlegükben. A legjobb technológiákat rakják össze, és biztos vagyok benne, hogy a kocsi versenyképes lesz. A Hondának nagy hírneve van a versenyzés területén és a Honda-drukkereknek nagyok az elvárásaik, de nem szabad alábecsülnünk a feladatot. A korábbi években bebizonyosodott, hogy nem egyszerű beszállni a WTCC-be, és azonnal az élen küzdeni. Sokat kell dolgoznod és a megfelelő forrásoknak szentelni az idődet. Egy gyári csapat nem garancia a sikerre, ezt korábban a SEAT és a Chevrolet példája is mutatta. Mindkettejüknek keményen kellett dolgozni, hogy felérjenek a csúcsra. Biztos vagyok benne, hogy az elején nagyon kemény lesz, de amikor látom az elhatározását és a küzdőszellemét a csapatnak, meg vagyok győződve róla, hogy hamar fel fogunk zárkózni.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: